Samsung A766

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Jeps1, 13.10.2008.

  1. Simplicitas

    Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    1 163
    Saadut tykkäykset:
    1
    Lueskelin tuolta AVForumsilta kokemuksia ja siellä jotkut suosittelevat dynaamisen taustavalon disablointia huoltovalikon kautta. Onkos täällä joku uskaltautunut moiseen vai ollaanko tyytyväisiä tuohon ihan sellaisenaan? Sanovat että tummanpään erottelukyky olisi tuon dynaamisen valon kanssa jotenkin heikompi. (musta on mustaa, mutta ei erota eri mustan sävyjä)
     
  2. HaVah

    HaVah Guest Guest

    Liittynyt:
    15.10.2008
    Viestejä:
    63
    Saadut tykkäykset:
    0

    Kyllä se sieltä löytyy kun oikein kaivaa... on kyllä aika hyvin piilotettu.

    http://www.samsung.com/fi/consumer/learningresources/7_sarja_766_fi.pdf

    Kolmannella sivulla "1080/24Hz | Kyllä"


    Itse en tykkää dynaamisesta taustavalosta. Kuva tuntuu elävän hiukan liikaan sen kanssa kun säädetään taustavaloa kuvan valoisuuden mukaan. Ehkä siihen tottuisi ajan kanssa. Mutta sitä ei viitsi pitää sitä ihan vaan sen takia päällä kun sellainen on siellä. En tykkää.
     
  3. Jokke79

    Jokke79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    903
    Saadut tykkäykset:
    2
    Onko muut tästä telkkarista löysänneet ruuveja, jotta saisivat pilvet katoamaan? Tosiaan mulla on ylänurkissa miedot pilvet joita ei muut ole huomanneet, mutta ne häiritsevät mua psykologisesti ;) Auttaisikohan jos ylänurukan ruuveja hieman löysäisi vai pitääkö kaikki ruuvit löysätä?
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2009
  4. Simplicitas

    Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    1 163
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ei kuitenkaan kerrota miten tuo 24Hz on toteutettu. Käytetäänkö esim 48Hz 72Hz 96Hz 120Hz (mikä tahansa näistä olisi hyvä) vai 3:2 pulldown ja 60Hz, mikä olisi huono. Belgialaisilla sivuilla olisi mainintaa jopa että olisi 120Hz ja 5:5 pulldown.. tiedä häntä sitten.

    Taustavalosta, oletko siis mennyt huoltovalikkoon ja napannut sen pois? Jos, niin oliko paha rasti? Käsittääkseni joutuu 2 asetusta muuttamaan, ensin joku suojaus pois ja sitten se itse dynaaminen taustavalo.. Jos olet tuon tehnyt niin viitsitkö heittää ohjeita? (ei, en pidä sinua vastuussa ;) )
     
  5. HaVah

    HaVah Guest Guest

    Liittynyt:
    15.10.2008
    Viestejä:
    63
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo taustavalon säätäminen ja dynaamisen pois ottaminen löytyy ihan normaaleista menu valikoista. Ei ole tarvinnut mennä huoltovalikkoon... onneksi.
    En muista minkä takaa se löyty mutta nopsasti nuo kuvan säätöön liittyvät valikot käy läpi.
     
  6. mii

    mii Guest Guest

    Liittynyt:
    05.02.2009
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    ostin juuri samsung 40A766 mallin ja kuva näyttää hyvältä, peleissä ei lagia ole (ps3), mutta valovuotoa oli tässä mallissa yläkulmissa. Ilmestyivät vasta kun tv oli ollut päällä jonkin aikaa ja reilusti kyllä näkyy, kun elokuvaa katsoo pimeässä huoneessa:OI. Pitää nyt katella häviääkö vähemmäksi ja mitenkä paljon. Just palautin 40W4500 mallin, kun ei pystynyt sitä valovuotoa kattelemaan. siinäkin se kyllä jonkin verran väheni ajan kanssa, mutta häiritsi elokuvan kattomista edelleen. olen kyllä sitä mieltä, ettei tämän hintaisissa laitteissa tuollaisia virheitä saa olla! turha puhua "ominaisuudesta", jos sitä ei kaikilla kerran ole. Samsungin kanta on, että huolto määrittää mikä on epänormaalia valovuotoa ja tarvittaessa vaihtaa tai korjaa. Ostin tämän mallin tarjous tuotteena netin kautta ja ilmeisesti viimeinen kappale oli. Voisikko olla, että olen saanut jo jonkun kerran palauttaman laitteen?

    olisi kiva kuulla muilta omistajilta miten paljon valovuotoa on näkynyt? tai jos on malleja joissa ei ole ollenkaan. Luulin aikaisemmin samsungin olevan suhteellisen "valovuoto vapaa".

    ps. uusi päivitys tullut juuri 1007
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2009
  7. reiska99

    reiska99 Guest Guest

    Liittynyt:
    12.01.2004
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toi 1007 päivitys näköjään resettas kaikki asetukset. Eli jos on jotain omia, niin ottakaa ne ylös ettei käy kuin mulle.

    -Reiska
     
  8. Kiviniemi

    Kiviniemi Guest Guest

    Liittynyt:
    29.01.2009
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    En ole valovuotoa huomannut - ehkä en varta vasten etsikään... Jos ei etsimättä normaalikäytössä moista vaivaa huomaa, niin asia on minun puolestani okei. Eli suomeksi - tällä kokemuksella ja tiedolla minun sampassani ei ole valovuotoa... Olen erittäin tyytyväinen.:thumbsup:
     
  9. Kiviniemi

    Kiviniemi Guest Guest

    Liittynyt:
    29.01.2009
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on varmaankin jokin säätö jäänyt huomaamatta, sillä tämä le40a766 mikä minulla on, ei automaattisesti osaa mennä sille HDMI-kanavalle mikä käynnistetään.

    Eli esim. kun töllö on päällä ja sitten laittaa xbox360 päälle, ei kuva automaattisesti siirry pelikanavalle. Pitää source-näppäimellä käydä valitsemassa pelikoneen hdmi-paikka valikosta.

    Vastaavasti jos haluan katsoa ohjelmia tallentavasta digiboksistani, ei töllö siirry tälle digiboksikanavalle automaattisesti laitteen käynnistyksen jälkeen. Pitää käydä itse valitsemassa...

    xbox ja digiboksi ovat pelkästään hdmi-kaapelilla yhteydessä töllöön.

    Eipä tuo nyt iso vaiva ole käydä itse valitsemassa hdmi-paikka, mutta minä kyllä luulin tuon olevan automaattista?
     
  10. Simplicitas

    Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    1 163
    Saadut tykkäykset:
    1
    Onko HDMI CEC laitettu valikoista päälle? (SAmsungin anynet+)

    EDIT: Ainakin eng. manuaalista s.51. Ja myös sen toisen laitteen pitää tukea HDMI-CEC:ä. Esim XO:sta en olisi lainkaan varma että löytyy. PS3:sta ei ainakaan.
     
    Viimeksi muokattu: 08.02.2009
  11. Mr.Wizard

    Mr.Wizard Guest Guest

    Liittynyt:
    28.07.2007
    Viestejä:
    100
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitäs käytännön eroa tässä pelissä on 656/676 versioon, muutako eri sarja malli (erinäkönen) ja enemmän specien mukaan dynaamista kontrastia.
     
  12. Simplicitas

    Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    1 163
    Saadut tykkäykset:
    1
    -USB:n kautta voi valokuvien ja MP3:n lisäksi toistaa leffoja (Wiselink Pro).
    -verkkoyhteys ja DLNA + jtn muita verkkojuttuja

    Noi nyt äkkiseltään muistui mieleen jo mainitsemiesi lisäksi
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2009
  13. Kiviniemi

    Kiviniemi Guest Guest

    Liittynyt:
    29.01.2009
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0

    Kiitos!

    Pitääpä tutkia asiaa...
     
  14. Jokke79

    Jokke79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    903
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kokeilinpa vähän löyhdyttää yläkulmien ruuveja, mutta ei tuo lievä pilveily poistunut. Telkkari on "kylmänä" virheetön, mutta kun se on jonkin aikaa päällä niin ylänurkkiin tulee noi tosi miedot pilvet. En tiä onko tuo sitte jo pilkun nussintaa, mutta kyllä se vähän häiritsee.

    Johtuuko tuo jotenki siitä, että paneeli lämpenee, laajenee ja sen takia sitten tulee rako josta tuo taustavalo pääsee vuotaan? Onko tolle mitään tehtävissä?

    EDIT: Mitäs Samsungin takuu meinaa tuosta valovuodosta?
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2009
  15. Mr.Wizard

    Mr.Wizard Guest Guest

    Liittynyt:
    28.07.2007
    Viestejä:
    100
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli eipä vissiinkään ole mitään mitä tarvitsisi, jos on kone tv:n vieressä ja materiaali tulee koneelta?
     
  16. mii

    mii Guest Guest

    Liittynyt:
    05.02.2009
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samsungin asiakastuen mielestä kaikissa lcd malleissa on valovuotoa, mutta huolto liike määrittää mikä on sallittua. Häiritsevää se ei saa kaiketi olla.
    Mutta itsellä näyttäisi nyt suurin osa valovuodoista kadonneen:thumbsup: eilen illalla ei näkyny ku ihan pikkuiset valot ja uskoisin näidenkin vielä vähenevän. Eivät enää hirveästi häirinneet katsomista. Laite ollut käytössä nyt 4 päivää:thumbsup:.

    Saatan olla pikkutarkka, mutta onko muut huomanneet blue-ray levyjä kattellessa sellaista elämis/suhisemis ilmiötä. Esimerkiksi henkilöiden taustalla olevissa seinissä ilmenee kuin pienenä "lumisateena"? voisikko johtua sitten ps3:n asetuksista tai itse elokuvasta (Iron Man)? en tällaista muista nähneeni 40W4500 mallissa.
     
  17. Simplicitas

    Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    1 163
    Saadut tykkäykset:
    1
    Niin, jos tarkoitat että TV on tietokoneen näyttönä, eli siis kiinni esim. HDMI:llä. Tuolla 756/766:n DLNA:llahan voi matskut streamata koneelta.
     
  18. Jokke79

    Jokke79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    903
    Saadut tykkäykset:
    2

    No mulla tuo valovuoto on mielestäni ollut koko aika aika samanlaista. Väitän että 95% ei tuo häiritse tai välttämättä edes huomaa, mutta mua se häirittee todella paljon ja suuri osa elokuvan katselusta on nurkkien vertaamista muuhun kuvaan :S Pitää katsoa josko huoltoon ottais yhteyttä.
     
  19. Mr.Wizard

    Mr.Wizard Guest Guest

    Liittynyt:
    28.07.2007
    Viestejä:
    100
    Saadut tykkäykset:
    0
    No tietokoneen kautta leffa yms näytöksi. Mitä kävin lukemassa tuosta englannin kieliseltä Samsungin sivulta, ei vissiin hyödytä pahemmin tuo jos on 2 metrin etäisyydellä tietokoneelta. Ei liene iso vaiva koneelta käynnistellä klippejä yms.

    Ei taida tarjota noiden ns. multimedia ominaisuuksien lisäksi mitään muuta parempaa ko desing ja kontrasti ero. Ei vissiin mitään niiin mullistavaa eroa 6 sarjaan, kun ei kerran tuossa luokassa ole edes led pelejä.
     
  20. Simplicitas

    Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    1 163
    Saadut tykkäykset:
    1

    786/796 on LED taustavaloinen malli. Muilta ominaisuuksiltaan kai kuten 756/766. Hinnasta ei mitään käryä.