Samsung 2016

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Skatt62, 05.04.2016.

  1. Skatt62

    Skatt62 Guest Guest

    Liittynyt:
    24.02.2005
    Viestejä:
    146
    Saadut tykkäykset:
    1
    Gordon tykkää tästä.
  2. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Hiljaista on tämän ketjun osalta. Samsungin 4K KU6075 tuli ostettua ei-omaan-käyttöön ja sen osalta voi todeta, että käyttöliittymä on näissä aivan huippu. Todella responsiivinen ja nätti. Lisäksi olennaiset ominaisuudet löytyy, mm. tallennus. Todella, todella positiivinen yllätys.
     
  3. clinedjesi

    clinedjesi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.08.2016
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samsung UE55KU6072 kiinnostaisi mutta tietoa ei tunnu löytyvän kovin helposti.

    Onko laitteen liiketoisto hyvää? Onko mustan taso hyvä? Pystyykö laitteella katsomaan videoita USB-muistitikulta? Pystyykö katsomaan Youtuben 4k- videoita?
     
  4. clinedjesi

    clinedjesi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.08.2016
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuossa Samsung UE55KU6072:ssa mainitaan olevan VP9-koodekki sivustolla
    http://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&id=1460114926
    eli siis Youtuben 4k-videoiden pitäisi toimia.
     
  5. clinedjesi

    clinedjesi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.08.2016
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    En löydä tuosta Samsung UE55KU6072:sta mitään tietoa Samsungin omilta sivuilta. Outoa.

    Toinen malli mikä kiinnostaisi on Samsung UE55KU6455. Siitä löytyy onneksi tietoa Samsungin sivuilta ja käyttöohjeesta saa käsityksen että sillä pystyy katsomaan videoita USB- muistitikulta.
     
  6. JanneB

    JanneB Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2016
    Viestejä:
    177
    Saadut tykkäykset:
    25
    Ostin Samsung 65KS7005 TV:n. Olen todella tyytyväinen kuvanlaatuun. Myös käyttöliitymän sulavuus / kaukosäätimen vaste on aivan huippua. Yksi ongelma tämän kanssa kuitenkin on. Miten Ylen kanavilla saa tekstityksen pois? Vai onko niin että sitä ei todellakaan saa pois päältä? Kuva olisi HD kanavilla mielestäni paljon parempaa mitä Watson boxin kautta, mutta tekstitystä ei kyllä pysty katsomaan.
     
  7. clinedjesi

    clinedjesi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.08.2016
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pystyykö Samsung 65KS7005- televisiolla katsomaan Youtuben 4K- videoita? Pystyykö sillä katsomaan USB- muistitikulta videotiedostoja?
     
  8. Anssi-79

    Anssi-79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.02.2010
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    1
    Pystyy ainakin youtuben, tikulta en oo kokeillu kun ei tarvetta
     
  9. clinedjesi

    clinedjesi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.08.2016
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä mieltä olet Samsung 65KS7005:n katselukulmista? Jos sitä menee katselemaan vaikkapa parin metrin päästä niin tuleeko silloin kuvan reunoille niin jyrkkä kulma että kuva siellä reunoilla huononee?
     
  10. JanneB

    JanneB Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2016
    Viestejä:
    177
    Saadut tykkäykset:
    25
    En koskaan katsele tv:ä noin kaukaa (2m:n etäisyydeltä). Normaali elokuva/tv katseluetäisyys n. 1,5m. En ole kiinnittänyt asiaan lainkaan huomiota, vaikka tuota etukäteen hiukan pelkäsin. Kokeilin nyt tiirailla Youtuben 4k videoita liikkuvalla ja pysäytetyllä kuvalla. 2m etäisyydeltä on erikseen tätä tiiratessa, sivusuunnassa liikkuenkin vaikea havaita. 1,5m etäisyydeltä erikseen asiaa tarkkaillessa, sivusuunnassa liikkuessa, huomaa pientä kontrastin heikkenemistä. Jos kuitenkin istuu aloillaan ja katsoo liikkuvaa kuvaa, on hyvin vaikea erottaa haalistumaa 1,5m etäisyydeltäkään. Kokeilin myös 1m etäisyydeltä, mistä tulee joskus pelailtua, niin ei ole siitäkään vielä kovin paha haalistuma, joskin jo havaittavissa erikseen siihen huomiota kiinnitettäessä. Korkeussuunnassa katselupaikka on tarkempi. Mielestäni kuvaa ei pidä katsoa paljoa tv:n keskilinjan yläpuolelta. Liian ylhäältä katsoessa tulee hiukan alareunan valovuotoa näkyviin. Joskaan sekään ei mitään katastrofaalista.
     
  11. Heneri

    Heneri Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.09.2014
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä ostin kans viikko pari sitten tuon Samsungin ja voin sanoa kyllä juuri tuon katselukulman olevan yksi isoimmista miinuksista tuon telkkarin suhteen. Meillä on melko leveä sohva ja kyllä kun sohvan ääripäissä istuu, niin kuva harmaantuu ja haalistuu. Vanha Panasonic vt30 plasmani oli kyllä siitä hyvä, että ei mitään väliä mistä katsoi niin aina näytti hyvältä.

    Toinen miinus tulee tästä smart led ominaisuudesta mikä varsinkin Penny Dreadful sarjassa on aivan käyttökelvoton. Sarja sisältää paljon tummaa kuvaa synkästä Lontoosta. Taustavalo sekoilee tuolloin tosi pahasti ja erittäin häiritsevästi. Otinkin smart LEDin pois ja säädin telkkarin hyväksi ilman sitä.

    Halpahan tuo oli 65" telkkariksi joten en hirveitä odottanutkaan ja kyllä se puutteidenkin kanssa on kelpo ostos. Plasma oli kyllä parempi tekniikka, mutta kyllä tällä pärjää siihen asti kunnes tulee oledien hinnat alas.

    Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapatalkilla
     
  12. JanneB

    JanneB Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2016
    Viestejä:
    177
    Saadut tykkäykset:
    25
    Ei varmasti ole plasman veroinen katselukulmissa. Meillä katseluspottien leveys hieman tv:n leveyttä pienempi. Kun katselualue alkaa leviämään tv:n leveyttä suuremmaksi, alkaa kuva haalistua. Silti VA paneeliseksi LCD televisioksi mielestäni hyvä. Kuitenkin jos katsoo kovin sivusta, kannattaa harkita IPS paneelista LCD-TV:ä tai OLED:ia. Katselukulmat on niitä harvoja asioita joista saa jotain selvyyttä kaupassa katsomalla (toki valaistus ja asetukset eivät ole kaupassa oikeat, mutta kyllä siellä jotain suuntaa antavaa käsitystä tuosta saa).

    Katsoin juuri bd:ltä Penny Dreadful 2. kauden enkä huomannut minkäänlaista taustavalon sekoilua. En pienen pienintäkään. Kuva oli niin hyvä, että monesti meinasi unohtua itse sarjan seuraaminen, kun alkoi vain katsella upeaa kuvaa.

    Kuvatila: Elokuva
    Erikoiskatselutila: Ei käytössä
    Kuvakoko: Muunneltu, Sovita näyttöön: Käytössä (Tällä asetuksella ei overscania)
    Taustavalo: 4
    Kirkkaus:: 46
    Kontrasti: 95
    Terävyys: 0
    Väri: 50
    Sävy: V50/P50
    Käytä kuva-asetuksia: Kaikki lähteet
    Digitaalinen selkkeä kuva: Ei käytössä
    Analoginen selkeä kuva: n/a (Ei käytössä)
    Auto Motion Plus: Autom
    Smart LED: Suuri
    Elokuvatila: n/a (Ei käytössä)
    HDMI UHD Color: (Ei käytössä)
    HDMI Musta: Autom
    Dyn. kontrasti: Ei käytössä
    Värisävy: Lämmin2
    Gamma: 0
    Vain RGB-tila: Ei Käytössä
    Väriavaruus: Muunneltu

    Valkotasapaino 2 pistettä:
    P-Siirtymä: -4
    V-Siirtymä: 2
    S-siirtymä: 0
    R-Gain: 13
    G-Gain: -1
    B-Gain: -3

    Valkotasapaino 10 pistettä: Käytössä
    10%
    Pun:0
    Vih: 15
    Sin: -35

    20% ja 30%
    Pun:0
    Vih: 0
    Sin: 0

    40%
    Pun: 0
    Vih: 0
    Sin -1

    50%
    Pun:0
    Vih: 0
    Sin: -2

    60%
    Pun:-3
    Vih: 0
    Sin: -4

    70% - 80%
    Pun:0
    Vih: 0
    Sin: 0

    90%
    Pun:0
    Vih: 0
    Sin: -1

    100%
    Pun:0
    Vih: 0
    Sin: 0

    Väriavaruus: Muunneltu
    Punainen
    P38
    V11
    S3

    Vihreä
    P39
    V52
    S11

    Sininen
    P0
    V8
    S63

    Keltainen
    P57
    V53
    S8

    Syaani
    P35
    V50
    S52

    Magenta
    P39
    V16
    S56
    Noissa asetuksissa on myös valkotasapainon ja värien hienosäädöt, niitä ei kenenkään kannata yrittää kopioida, ovat tv yksilö kohtaisia säätöjä. Muuten noilla muilla säädöillä on mielestäni aivan tajuttoman hyvä kuva kohtuullisen hämärässä bias valolla valaistussa huoneessa.
     
  13. JanneB

    JanneB Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2016
    Viestejä:
    177
    Saadut tykkäykset:
    25
    Löysinkin jo tuon tekstitys asetuksen. TV kanavaa katsottaessa smart hubin pika-asetuksissa on teksitysvalinta asetus valittavissa.
     
  14. Heneri

    Heneri Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.09.2014
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sinä katsotkin taustavalaistussa ympäristössä ja se muuttaa asiaa. Itse en yleensä valoja pidä päällä kun katson telkkua ja illalla pimeässä ne smart ledin hyppelyt huomaa kyllä ihan selvästi. Toki jos käyttää jotain taustavaloa niin silloin sitä smart ledin häröpalloilua ei näe.

    IPS-paneeleissa on kyllä hyvä katselukulmat, mutta se tarvitsee kyllä sitten jo pakostakin sen taustavalon koska mustan taso on vielä huonompi.

    Meillä sohva on noin nelisen metriä leveä ja katseluetäisyys noin kolme metriä.

    Mutta kompromissejahan nämä lcd-televisiot ovat ja jokainen valitsee tarpeeseen omansa. Jos siis joutuu lcd-tekniikkaan tyytymään. Varmaan itsekin joudun jonku ledilistan virittämään tv:n taakse.

    Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapatalkilla
     
  15. clinedjesi

    clinedjesi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.08.2016
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä mieltä olet 65KS7005:n mustan tasosta silloin kun kaiken maailman Smart led- ominaisuudet on kytketty pois? Onko se tumman harmaata vai melko lähellä täysin mustaa? Tietenkäänhän LCD-television mustan taso ei voi koskaan olla täysin mustaa mutta toisissa malleissa se on parempaa kuin toisissa.
     
  16. JanneB

    JanneB Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2016
    Viestejä:
    177
    Saadut tykkäykset:
    25
    Aiemmassa postauksessa (#12) on asetukset joilla olen tv:ä katsellut (siinä on mm. Smart LED asetus: Suuri). TV:ä katsellaan aina suht. hämärässä, valaistuksena vain biasvalaistus. Tällä tavoin kuva on kaikinpuolin paras. En ole nähnyt mitään artefekteja yms. vaikka jonkin verran olen katsellut sillä silmällä, eli virheitä etsien. En ole esim. nähnyt koskaan mitään mustan pumppaamista tms.. Aika paljon testailin kaikenlaisia asetus kombinaatioita ja nuo totesin parhaiksi, siksi en ainakaan hetkeen jaksa kokeilla muita asetus kombinaatioita (ellei ole jotain hyvää vinkkiä johonkin asetukseen).

    Noilla asetuksilla musta on todella mustaa. En aiemmin uskonut, että LCD tv:ssä musta voi olla näin mustaa, enkä tiennyt että myös muutoin voi tämän hintaluokan tv:ssä voi olla näin hyvä kuva. Musta hiukan hailakoituu kun siirtyy sivummalle katsomaan, mutta koska lähtötaso suoraan edestä katsottaessa on niin hyvä, ei se pienen hailakoitumisen jälkeenkään mikään katastrofi ole.

    HDR materiaalia olen katsellut toistaiseksi melko vähän ja se kaikki on ollut Netflixin kautta (tv:n omalla appsillä). HDR:llä TV nostaa taustavalon asetuksen tappiin (20). Tällöin musta haalistuu hiukan. Haalistuman huomaa parhaiten HDR kuvalla elokuvien mustissa ylä/alapalkeissa. Itse "kuvassa" oleva musta näyttää edelleen minun silmääni hyvinkin mustalta. Eikä nuo ylä/ala palkitkaan bias valaistuksen kanssa "hohda" HDR:lläkään, eivätkä ainakaan minua haittaa. HDR:llä on pääosin samat asetukset kuin muutoin, mitä nyt esim. värien hienosäätöön en ole koskenut, kun ei ole mahdollisuutta niitä kalibroida (koska ei ole laitteita / tietotaitoa HDR:n säätämiseen).

    SDR:llä minun asetuksilla/katseluympäristöllä, myös elokuvien ylä/alapalkit on todella mustia, lukuun ottamatta alalaidan hiuksen hienoa valovuotoa, jonka näkee kun sitä erikseen katsomalla katsoo silloin kun kuvassa muuten paljon valkoista. Mutta ainakaan minun silmääni tuo ei haittaa.

    Eli, mielestäni ei täydellinen musta, mutta LCD tv:ksi todella hyvä, silloin kun asetukset kohdallaan.
     
  17. Heneri

    Heneri Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.09.2014
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sen verran pakko mainita, että tuli laitettua ledit oman tv:n alapuolelle ja kyllä teki hyvää mustalle. Ehdottomasti kannattaa tätä kikkaa kokeilla jos omaa lcd-television. Smart lediä pystyy ja kannattaakin käyttää nyt. Itse käytän low asetusta leffoissa ja high peleissä.

    Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapatalkilla
     
  18. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Komppaan. Kuutossarjalaisen hankin (55J6282) ja vaikka musta olikin heti kättelyssä tarpeeksi mustaa, niin (vertailukuvista päätellen) lievähkö pilveily vaivasi pimeässä täysin pimeitä (no pun intended) kohtauksia katsellessa. Satuin lukemaan aiheesta "bias lighting" ja tämän innoittamana laitoin Philipsin tunnelmavalon (LivingColors GEN2) TV:n taakse heijastamaan valoa (säädin sen niin lähelle 6500k:ta kuin ko. valosta voi säätää) valkoisen seinän kautta TV:n ympärille. Lopputuloksena tästä tee-se-itse ambilight-virityksestä kontrasti parani, pilveily katosi, musta oli mustempaa ja bonuksena silmät eivät rasittuneet (mikäli sattui katsomaan TV:tä pidempään pimeässä huoneessa). Suosittelen ja edelleen ihmettelen, miksei tästä enemmän keskustella tai suositella lähes pakollisena kuvanparannuskeinona.
     
  19. baba

    baba Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2009
    Viestejä:
    226
    Saadut tykkäykset:
    7
  20. vemkki

    vemkki Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    3 976
    Saadut tykkäykset:
    339