Sampo pankki - ei toimi, grr

Keskustelu osiossa 'Päivän peili' , aloittajana Sedator, 25.03.2008.

  1. Sedator

    Sedator Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.08.2004
    Viestejä:
    245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ilmeisesti sarkasmia:confused:

    Toivon mukaan siinä vaiheessa kun siirrän lainat toiseen pankkiin (maksan lainat pois samansuuruisella uudella lainalla toisesta pankista) niin korkojen maksu lakkaa alkuperäisin pankin kanssa.

    Ja alkuperäiseen valitukseen. 3,5 tunnin puhelinjonotuksen jälkeen pääsin sisään, ja puheluni käännettiin väärään numeroon. Väärästä numerosta ilmoitettiin vain, että joku ottaa minuun yhteyttä. Olen hieman epäileväinen, että kukaan ottaa minuun yhteyttä. Toivottavasti olen väärässä.

    Valittamisesta: mielestäni pankin pitäisi edustaa suurta luotettavuutta, suurempaa kuin esimerkiksi käytettyjen autojen kauppa, ja sen takia ei mielestäni ole hyväksyttävää, että asiat eivät toimi. Ennakkoilmoituksen ruuhkasta ja palvelun riittämättömyydestä ei pitäisi olla oikeutus siihen, että asiat ei yksinkertaisesti toimi.
     
  2. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Nyt tuli niin selvää tekstiä että minäkin ymmärrän, kyllä se silloin lakkaa.

    Edit: Vielä ei ole ilmennyt mitään mikä olisi horjuttanut minun luottamustani pankkiin. Aina voidaan määritellä että mikään ei ole hyväksyttävää sille että asiat eivät toimi täydellisesti. Asialla ovat vain ihmiset, virheitä sattuu ja eilen oli 10 -kertainen kävijäennätys. En väitä etteikö asiaasi ole hoidettu huonosti, mutta tässä tilanteessa pitäisi käsittää että tilanne pankissa on ollut poikkeuksellinen. Ennakkoilmoituksen perusteella jokainen järkevä ihminen varautui ongelmiin, nykyään ei ihmiset enään viitsi varautua mihinkään ja pieninkin häiriö aiheuttaa kauheaa parkumista.
     
  3. winterland

    winterland Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    5 248
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tuli Sampo aikoinaan otettua sen takia, koska sen Visa Electron oli ainoa, mikä toimi ulkomailla. Nykyään kun kortin toimivuus on luokkaa nolla eri putiikeissa, niin voisi vaihtaa semmoseen, mikä toimii.
     
  4. rez

    rez Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2002
    Viestejä:
    731
    Saadut tykkäykset:
    8
  5. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Mitä tuo käytännön esimerkki oikein tekee? En näe sivulla mitään outoa, mutta en myöskään rupea klikkaamaan mitään kohtaa, jos se vaikka olisi vaarallista puuhaa.

    BTW: olen disabloinut selaimestani kaikki jaavanderit sun muut flässit ja aktiiviäksät, eli minkäänlaiset animaatiot ja videot ja äänet ja poppi-ikkunat eivät tänne asti etene.
     
  6. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    OT: En tarkoita tätä ivallisesti, mutta kylläpäs hetken piti hieroa silmiään oliko tämän viestin postaaja DVB-G; oli nimittäin sen verran lyhyt kommentti. :)
     
  7. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    OT: silmät verille tässä hieromisessa menee, koska RedStar ei olekaan viiveettä ulisemassa, että missä viipyvät digikuvat todisteeksi siitä, että olen edes käynyt kyseisellä nettisivulla. Ja missä ovat digikuvat siitä, että juuri minun sormeni painoi hiiren nappia, jolla pääsi kyseiselle sivulle. Ja digikuvat todisteeksi siitä, että minä olen ylipäänsä maksanut sen hiren, enkä varastanut sitä. Entä missä ovat digikuvat siitä, että tämä teksti ylipäänsä tässä on, kaikkihan voi olla pelkkää harhaa. Ilman digikuvia ei ole todellisuutta.
     
  8. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    OT: En tarkoita tätä ivallisesti, mutta kylläpäs piti hetken hieroa silmiään oliko tämä minulle tarkoitettu kommentti; oli nimittäin sen verran vähän viittauksia korkeampaan kosmetiikkaan sekä digikameran hankintaan. :)
     
  9. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Olisikohan sieltä löytynyt jotakin alla olevan kuvan tapaista:

    [​IMG]

    Kai tuo sitten on nyt korjattu. Sivusto siis mahdollisti XSS-hyökkäykset (Cross-site scripting).
     
  10. juhaa

    juhaa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
  11. Laffer

    Laffer Guest Guest

    Liittynyt:
    04.09.2001
    Viestejä:
    2 308
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mihinkään jumiaikaan en ole tuonne edes yrittänyt mutta muuten tuo uusi pankki on paljon epäselvempi ja ominaisuuksia puuttuu vanhaan verrattuna tai sitten en niitä vaan tuosta sillisalaatista löytänyt.

    Jos ei olisi lainaa tuolla niin pistäisin kiinni koko tilin, muutenkin jo ollut pitkään moinen mielessä kun en ole niin tyytyväinen asiakas ollut.
     
  12. Jupe

    Jupe Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.03.2000
    Viestejä:
    3 063
    Saadut tykkäykset:
    28
    Ei tässä nyt ihan pelkästä tiedotuksen puutteesta eikä lageista ole enää kyse. Järjestelmä on täysin susi. Esimerkiksi pien- ja keskisuurienkin yrityksien osalta tiettyjen keskeisten toimintojen osalta nettipankki on jopa olennaisesti heikentynyt. Eräs kohtuullisen paljon nettipankkitoimintoja käyttävä työntekijä juuri äsken mainitsi: "On kuin olisivat siirtyneet 80-luvulle takaisin." Minä pyysin näyttämään ja sen perusteella mitä muista pankeista tiedän, hän oli mielestäni vielä kohtelias, koska 80-luvun lopulla tuli ensimmäinen Nordean (silloisen Sypin) sähköinen pankkiasiointi ja se oli modeemikäyttöisenäkin nykyistä Sampoa edellä paljon. Tämä on valittava fakta.

    Esimerkiksi: Tiliotetta ei pysty hyödyntämään pikalistauksella mitenkään, koska kaikissa asioissa mitä olet maksanut lukee vain "Siirto". Siis SIIRTO, ei esimerkiksi siirto Pekka Möttösen tilille. Jos maksuja on listalla >20, on täysin mahdoton tarkistaa ilman helvetillistä ajan käyttöä sattuiko Pekka Möttösen palkkaennakko olemaan maksettu, vai maksoiko vahingossa Emppu Pekkaselle. Ennen myös homman saattoi tulostaa, nyt tulosteessa näkyy myöskin erittäin epäloogisesti vain "siirto". Sarakkeita pystyy lisäämään kai kymmeniä muttei ainuttakaan mistä näkisi joko "kuka on maksanut tilille päin" tai "kenellä päin ollaan maksettu". Ainoa tapa kompensoida asiaa on koneellinen tiliote mutta kun nettipankkiahan käytetäänkin usein nopeita tarinoita varten, niin voi voi sentään miten kankeata.

    Toinen seikka on maksun lähetyksessä. Jos sattuu maksamaan verkkopankin kautta, ohjelman hyväksymistoiminta pyytää "tarkistamaan" maksun tiedot huolellisesti. Niinpä, maksun tietojen joukossa ei kuitenkaan tässä vaiheessa näy kuka on saaja.

    Muutenkin systeemi on järkyttävän kankea ja vaikea. En voi käsittää miten noin testaamatonta roskaa tulee enää läpi 2010 vuoden lähestyessä.
     
  13. Chauron

    Chauron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    3 205
    Saadut tykkäykset:
    10
    Itse olen maanantaina menossa siirtämään pankkipalvelut Sammosta Nordeaan. Nettihinnastoja selaten edullisin vaihtoehto minulle.
     
  14. Chauron

    Chauron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    3 205
    Saadut tykkäykset:
    10
    Itsellä on uusin versio java(kikkareesta) ja tällöin sivustot toimivat ainoastaan IE:tä käyttäen. Operalla ei saatu jostain kumman syystä syötettyä sitä turvakoodia ruutuun (ei saatu valittua koko lootaa :confused:) ja firefox kaatumisen jälkeen teki samaa yllämainittua.
     
  15. peergunt

    peergunt Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.02.2007
    Viestejä:
    688
    Saadut tykkäykset:
    12
    Tuli vain mieleen että sama systeemi pelittää ilmeisesti Tanskassa ihan ok. No onhan siellä tosin ollut aikaa laittaa homma toimimaan. Vai eivätkö tanskalaiset vaan tiedä paremmasta.. ;)
     
  16. hkj

    hkj Avatar Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    4 126
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samat Javascript phishingit pyörii myös niiden verkkopankissa, käyttäjät eivät ole vaan laulaneet tästä ongelmasta toisin kuin täällä Suomessa.
     
  17. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    1,00 euron kuukaudessa maksaapi minulle Nordean käyttö, sillä saa käyttöönsä automaattikortin ja nettitunnukset ja xx kpl maksutapahtumia kuukaudessa voi tehdä.

    4 vuodessa eli 48 kuukaudessa taulukkolaskentafileeni on edennyt noin riville 1200, eli kuukaudessa tapahtumia on noin 25 kpl, joista 2 on inforivejä ja noin 3 riveistä käteisnostoja, eli enintään 20 oikeaa laskua netitse maksan kuukaudessa, yhdellä eurolla tämä hoituu.

    Jupit eli miljardin tuntipalkkaa nauttivat tai ulosottajan ihannepotilaat eli turbovelkaantuneet saavat pankkipalvelunsa ilmaiseksi, mutta keskiluokka siis joutuu palvelusta maksamaan, yhden euron kuussa.
     
  18. JaniH

    JaniH Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.08.2000
    Viestejä:
    6 723
    Saadut tykkäykset:
    15
    Eipä päässyt äsken verkkopankkiin Firefoxilla, viiden minuutin päästä voi onnistua, kerrassaan hieno päivitys. Kyllä tämän sähläyksen keskellä pankin vaihto on alkanut hieman kiinnostaa. Tähän asti Sampo on kuitenkin toiminut ilman ongelmia.

    Visa-kortti voipi aiheuttaa hieman ongelmia minun kohdallani. Pankkia vaihtaessa kun pitää laittaa uusi hakemus vetämään. Nykyinen Visa on hankittu opiskeluaikana ja määräaikaisella työsopimuksella uuden kortin saaminen ei olekaan ihan triviaalia. Sammon Visa-kortin palveluthan ovat siirtymässä Luottokunnalta Sammon oman palvelun piiriin, mikä ei ainakaan ennakkoon kuulosta täysin lupaavalta.
     
  19. Jazo

    Jazo Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    4 425
    Saadut tykkäykset:
    10
    Itse yritin juuri tehdä tilisiirtoa firefoxilla, niin en saanut maksua hyväksyttyä, vaikka kuinka yritin. :mad:
     
  20. Sedator

    Sedator Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.08.2004
    Viestejä:
    245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tähän mennessä on kulunut n.5 tuntia puhelimessa (jonotukseen tästä ajasta on mennyt n. 97%) ja verkkopankissa asioinnin yrittämiseen. Olen tuon aikana onnistunut olemaan yhteydessä pankkiin jo useita kertoja, ja loppujen lopuksi myös tuloksellisesti. Kiitos erään konttorin henkilökunnan asenteen ja pyyteettömältä tuntuvan auttamisen halun takia, olen pikku hiljaa saamassa järjestelyt kuntoon pankin sisällä.

    Jos joku ihmettelee miksi ihmeessä on tarvinnut olla yhteydessä useita kertoja, niin ko. järjestelyt eivät vain olleet edenneet teknisten ongelmien takia yksinkertaisimmalla tavalla. Puoleltani oli aikataulupaineita, joiden takia päädyttiin ei ehkä kaikkein suoraviivaisimpiin, mutta kylläkin nopeimpiin, ratkaisuihin.

    Ilman tuota henkilökunnan panosta ja yrittämistä olisin jo siirtymässä joko OP:n, POP:n tai Handelsbankenin asiakkaaksi. (nuo olivat top kolme pankkia; Nordea ei oikein innosta)