Sairaana..sairaana..ja taas sairaana.

Keskustelu osiossa 'Terveys & hyvinvointi' , aloittajana WhiteQueen, 11.11.2003.

  1. WhiteQueen

    WhiteQueen Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    1 591
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itse olen kohta kaksi kuukautta sairastanut..huvittavinta tässä tietysti on se,että sairaus,josta kärsin on mononukleoosi . En ole kahden kuukauden aikana täysin tervettä päivää nähnytkään.

    Kysymykseni siis kuuluu,että onko Plazalaisilla ollut sairauskierrettä tai jotain hyvin sitkeää tautia,joka ei lähde sitten millään pois.

    (Minä yritin searchilla hakea jotain vastaavaa aihetta,mutta minen ainankaan löytänyt mitään.)
     
  2. glottis

    glottis Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    4 650
    Saadut tykkäykset:
    5
    Tässä on nyt kuukauden verran ollut parin päivän tauolla höystetty flunssa, jota on lääkitty saunalla, pillereillä, nesteillä ja vahvoillakin nesteillä...
     
  3. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 042
    Saadut tykkäykset:
    97
    Pusutauti Pusutauti!!
    Ei saa pussailla tuntemattomia poikia aijaijaijai!!
     
  4. shack

    shack Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.05.2002
    Viestejä:
    2 880
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itselläni oli nuorempana rauhaskuume joka kesti päälle 1KK.
    Nykyään en kärsi muusta kuin mielenterveysongelmista.
     
  5. RBV

    RBV Surprise, cockfags! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    1 858
    Saadut tykkäykset:
    7
    Et löytänyt? Taidat olla oikeasti sairas? :D
    Hakusana "sairaana", antoi mm. tämän aikanaan aloittamani thredin.
     
  6. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Onneksi en ole ollut sairas sitten armeijasta päästyäni. Koputan muuten puuta samantien :D
     
  7. hasseli

    hasseli Scarlett Fan Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 167
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänä syksynä ei ole vielä taudit vaivanneet. Viime syksynä/talvena oli viisi kertaa eri flunssa.
     
  8. WhiteQueen

    WhiteQueen Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    1 591
    Saadut tykkäykset:
    2
    Se mikkään tuntematon,saatikka enää poikanen (iältään) ole.Hihii. :p

    Joo,kyllä.Myönnän olevani oikeasti sairas.Sairas ku mikä.

    koulu on kyl menny nyt niin helvetin ruvelle,et ei mitään rajaa.Ja mun ku piti vielä tänä vuonna tehdä oikeen ahkerasti kurssei sisään.Ääh. :confused:
     
  9. Nykis

    Nykis Guest Guest

    Liittynyt:
    04.03.2001
    Viestejä:
    586
    Saadut tykkäykset:
    1
    Vai että mono? Auts... Ihmisillä (siis niillä, joilla tautia ei ole ollut) ei taida olla hajuakaan kuinka tuskallinen tuo motherfu*ker voi olla. Tavallinen angiina potenssiin kuusisataa. Itse sairastin tuon vielä yo-kirjoitusten aikaan, joten täältä kyllä heruu sympatiaa. Otan osaa. :(
     
  10. maukka87

    maukka87 Guest Guest

    Liittynyt:
    20.07.2001
    Viestejä:
    1 494
    Saadut tykkäykset:
    1
    Katos olen löytänyt kohtalotoverin.
    Jeps koko syksyn on muaki vaivannu tämä VITTUMAINEN (anteeksi) tauti. Kaava on suunnilleen tämä-->kurkkuun sattuu, kotiin, viikko sängyssä makaamista jonka aikana ei pysty juurikaan mitään syömään tai juomaan (jotain kertoo ehkä se että lautasellisen jotain soppaa syömiseen menee noin 20min) sitten se helpottaa ja menen kouluun ja sitten pari metsäpäivää (metsuri/metsäkoneen kuljettajan opiskelu koulu) jolloin taas alkaa kurkussa tuntumaan "kivalta", taas viikko sängyssä...... :weep: Vaihteeksi tauti on taas päällä ja eihän tämä olekkaan kuin viides kerta tälle syksyä!! Tuntuu siltä että pää räjähtää tämän taudin kansa. Viime viikolla kävin semmosella nielu lääkärin vastaan otolla ja nielurisa leikkaus jonoon ne mut laittovat. Pääsis nyt vaan nopeesti siihen leikkaukseen, rupeaa pikku hiljaa kyrsimään tämä keleen pusutauti. Lääkäri oikeen ihmetteli että kun yleensä tämä tulee kerran ja sitten tätä ei tarvitse sairastaa uudelleen, mutta mulla tämä on sitte näköjään tykänny uusia jne. Sitä oppi todella arvostamaan että pystyy nielemään, kun kokee tämän taudin. Noh, jospa tämä tästä.
     
  11. Bulli

    Bulli Guest Guest

    Liittynyt:
    04.01.2003
    Viestejä:
    2 083
    Saadut tykkäykset:
    1
    Karmiva sairaus on kyseessä. Itse sairastin tuon pari vuotta sitten keskellä kesää ja menihän siihen puolet kesälomasta melko "mukavasti". Syödä tai juoda ei pahemmin pystynyt ja ääntä ei suuremmin lähtenyt. Kaulassa olevat rauhaset turposivat mielettömästi eikä toinen ole vieläkään palautunut täysin ennalleen (ei luultavasti parannukkaan. Eipä siitä kyllä mitään haittaakaan ole). Ja angiina iski tuohon vielä lisäksi parin viikon sairastelun jälkeen. Ei kiva.
     
  12. Mahoney

    Mahoney Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.09.2001
    Viestejä:
    3 826
    Saadut tykkäykset:
    7
    Minäkin olin armeijan jälkeen terveenä pidempään kuin koskaan ennen yhtäjaksoisesti, 3-3,5 vuotta ilman kuumetta. Tosin hirveä köhä on ollut jo yli 4 vuotta, voisin jo itsekin diagnisoida että melkoisen pitkittynyt keuhkoputkentulehdus varmaan... :(
     
  13. maukka87

    maukka87 Guest Guest

    Liittynyt:
    20.07.2001
    Viestejä:
    1 494
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tänää tuli sitten kutsu leikkaukseen. Joulukuun eka päivä sitten pitäs sairaalaan lähtä operoitavaksi. Siitä sitten pari viikkoa sairaslomaa ja viikko koulussa ja sitten onkin joululoma..
     
  14. Sammypiru

    Sammypiru Guest Guest

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    283
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen pari kertaa tuon pusutaudin sairastanut ja molemmilla kertaa se iski päälle samaisen naikkosen kanssa vehtailtuani. Oli vaan pakko sanoo typykälle, että sun kanssa tulee kurkku kipeeks, otan jonkun muun :hitme:
     
  15. Bulli

    Bulli Guest Guest

    Liittynyt:
    04.01.2003
    Viestejä:
    2 083
    Saadut tykkäykset:
    1
    Pari kertaa? Minulle lääkärisetä sanoi, että tuo tauti tulee vain kerran (kuten jotkut rokot) ja sen jälkeen siitä ei tarvitse kärsiä koskaan.
     
  16. Nykis

    Nykis Guest Guest

    Liittynyt:
    04.03.2001
    Viestejä:
    586
    Saadut tykkäykset:
    1
    Juu...Monoa ei ikävä kyllä/onneksi voi sairastaa kuin kerran. Hip hei, ja täällä on onnellinen ukkeli, kun ei tarvitse enää tuotakaan pelätä. *Heittää hattua ilmaan.*
     
  17. Kola

    Kola Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.06.2001
    Viestejä:
    898
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ettei vaan ollut angiina kyseessä anakin toiseslla kerralla.
     
  18. Käikäle

    Käikäle Guest Guest

    Liittynyt:
    14.03.2001
    Viestejä:
    992
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vajaa kymmenen vuotta sitten sairastin itse myös tuota mononukleoosia. Jos siitä jotain positiivista hakee niin paino laskee silmissä kun ei pysty syömään. Itse taisin selvitä siitä parissa viikossa. Muutenhan koko tauti on niin syvältä kuin vain voi olla. Mulla on sama juttu kuin bullilla. Joka flunssan yhteydessä kaularauhaset edelleen turpoavat. Ja välillä ne turpoilee ihan ilman syytäkin...

    Silloinen koulukaveri oli sairastanut samaista tautia intissä ja oli joutunut letkuruokintaan (nenän kautta), kun kurkku muurautui umpeen. Ei ollut kuulemma hirveän kivaa.

    Onkos nyt joku epidemia menossa?
     
  19. shack

    shack Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.05.2002
    Viestejä:
    2 880
    Saadut tykkäykset:
    2
    "Rauhaskuume on viruksen aiheuttama tauti, jota esiintyy yleensä alle 5-vuotiailla lapsilla. Tautia esiintyy harvoin 5 - 15 -vuotiailla. Puolet kaikista 5 vuotta täyttäneistä lapsista on sairastanut rauhaskuumeen ilman, että vanhemmat ovat edes sitä huomanneet. Lapsi voi sairastua tähän tautiin vain kerran elämässään."

    Ja tässä palstalaisille iltalukemista :)


    -Taudin aiheuttaja on Epstein-Barrin virus, joka on eristetty syljestä
    -Itämisaika on 30 vrk
    -Kosketustartunta yleensä lapsena alle 5-vuotiaana, ei anna kliinisiä oireita
    puhkeaa taudiksi vanhemmilla lapsilla ja nuorilla, joilla tyypillisesti kaularauhaset
    turpoavat, vuodelepo ei ole välttämätöntä oireet ja tulehtuneen nielun
    ulkonäkö samanlaiset kuin streptokokkiangiinassa
    -Tauti leviää esim. suutelun välityksellä, josta nimi ’kissing disease’
    -Sylkieristys (esim. suutelemisen välttäminen) on välttämätön niin kauan kuin
    rauhaskuume on aktiivisessa vaiheessa eli kurkkuoireiden keston ajan
    -(HIV-infektion ensioireet voivat olla samankaltaiset)
     
  20. WhiteQueen

    WhiteQueen Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    1 591
    Saadut tykkäykset:
    2
    Jee,kotona ollaan taas..Kävin heittääs parin päivän sairaalakeikan tossa noin.Meni kurkku niin kipeäksi,että en pystynyt ottaan lääkkeitä poreenkaan muodossa. Tippa kätöseen ja sitä kautta kipulääkettä suoneen. Jesh. Nyt edelleen kurkku kipeä,mutta pystyn sentään taas jotenkuten nielemään. Pääsin sitten leikkauslistallekin..odottelen siis nielurisojen poistoa.

    Valitettavasti tää tauti mun kohdalla on perin sitkeä,ohi tämä ei vieläkään ole.Lääkäri sanoi mulle,että kannattaa varautua siihen,että tulee vielä useampia "piikkejä",jolloin olo menee ihan hirveäksi ja kuume nousee korkealle.No,nyt kun vaan malttaisi se miesystäväiseni pitää minusta näpit irti niin ei hätää.Hänelle kun pusimisesta ei tule enää mitään vaivaa..minä se vaan teen sit aina kuolemaa sen jälkeen :hitme: