Roman Polanski pidätetty Sveitsissä - syytetään sekaantumisesta 13-vuotiaaseen tyttöön

Keskustelu osiossa 'Elokuvantekijät' , aloittajana ForAnAngel, 27.09.2009.

  1. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Bitter moonin naistähden kanssa se taitaa seurustellakin. Kertoo vähän naismaustakin eli aika nuoren näköisiä mutta toisaalta sillähän ei asiaan olis väliäkään kun ikä tuolla nykyisellä on jo riittävä. En varsinaisesti pidä tuota naisnäyttelijää kovin osaavana, Bitter moonissa hän onnistui mutta kun skaala ei ole laaja niin roolit ovat samanlaisia.
     
  2. PeeVee79

    PeeVee79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    1 040
    Saadut tykkäykset:
    16
    Niin. Nuorempana, eli suunnilleen viistoistavuotiaana. Usko tai älä, maut muuttuu.:eek: Toki tissejä tykkään vieläkin hauska katsella, mutta ehkä BM ei enää niin suurta vaikutusta tekisi, tuollakaan saralla.

    Mutta ei mulle vieläkään selvinnyt, mitä Cruisesta ja elokuvistaan pitäminen minusta kertoo.
     
  3. JS83

    JS83 Käyttäjä

    Liittynyt:
    07.12.2006
    Viestejä:
    2 563
    Saadut tykkäykset:
    1
    No ei aina tarvitse olla yhtä tosikko kuin sinä joka asiassa :hitme: Ota sinäkin vähän rennommin niin huomaat, että elinvuotesikin kasvaa kun ei tarvitse jokaisesta asiasta stressata. Nyt käyt saman tien hakee yhden oluen ja rentoudu :p

    Itse teen myöskin samalla tavalla kuin Jarkko G. mutta tuon homman jälkeen menen vielä ripittämään koko henkilökunnan koska pitävät myynnissä kyseisen ohjaajan elokuvia! On se vaan hävytöntä...
     
  4. Resurssi

    Resurssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    665
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin no, ei se tietysti mulle kuulu, jos joku haluaa arvostaa R-P:n elokuvia. Itse en voi arvostaa petojen ohjaamia elokuvia, mutta se siitä. Ja vaikka Jakke irvaileekin sillä, että "Ei paljoa Polanskia hetkauta, jos joku Resurssi arvostelee Polanskia.", mutta entäpäs, kun niitä "Resursseja" onkin paljon enemmän. Ei tarvitse paljoa etsiä Internetistä, kun löytää vihamielisiä kommentteja Polanskista, niin koti- kuin ulkomaisilta palstoilta. Minä en tietysti tiedä, välittääkö Polanski siitä, mutta kyllä hänkin tietää lukematta palstoja, että vihattu hän on. Sillä ei ole merkitystä tietysti, jos joku yksittäinen Resurssi vihaa häntä - mutta kun niitä vihaajia onkin ympäri maailmaa paljon enemmän, kuin se yksi Resurssi. Polanskikin on siinä tilanteessa, että kun kysytään ihmisiltä tulevaisuudessa, mistä he muistavat Polanskin, niin aika monelle tulee varmaan ekana mieleen muu, kuin se, että hän on elokuvaohjaaja. Sen sijaan, kun kysytään, vaikka, mitä tulee mieleen Coppolasta, Scorsesesta tai Spielbergistä, niin ensimmäisenä kaikille tulee mieleen sana elokuvaohjaaja, Polanskista tulee monille mieleen ensin eräs muu sana, joka määrittelee hänet. Se, mikä näitä Polanskia, Coppolaa, Scorsesea ja Spielbergiä yhdistää, on se, että heitä pidetään mestariohjaajina. Mutta Polanskia pidetään sen lisäksi myös muuna - ja kaikki tietää, mikä Polanski on miehiään.

    Minulle Polanskista tulee ensin mieleen 1. Pedoraiskaaja 2. Raukkis (kun on pakoillut oikeutta) 3. Elokuvaohjaaja. Tässä järjestyksessä.

    EDIT: Vaikka heitit vitsiksi, niin en muuten ihmettelisi, vaikka jossain päin maailmaa joissain kaupoissa ei otettaisikaan Polanskin elokuvia enää myytiin. Ja se olisi ihan oikein.
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2009
  5. CeeLo

    CeeLo Guest Guest

    Liittynyt:
    10.06.2006
    Viestejä:
    1 123
    Saadut tykkäykset:
    0
    En sanonut sen kertovan sinusta yhtään mitään. Vaan elokuvamaustasi. Ja siitä se kertoo sen, että pidät Cruisen elokuvista. Ei tätä ny tarvi niin vakavasti kai ottaa. Todennäköisyys, että Polanskin "tekeleet" ovat mielestäsi surkeita, on jo sen perusteella jonkinlainen...
     
  6. brr

    brr Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.08.2005
    Viestejä:
    430
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miksei pidä ottaa vakavasti? Vihjailullasi vähättelet niitä ihmisiä, joiden elokuvamaku ei ole sama kuin itselläsi. Vaikutat melko suvaitsemattomalta henkilöltä.
     
  7. Vekka

    Vekka Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.02.2004
    Viestejä:
    1 022
    Saadut tykkäykset:
    8
    No entäs ennen pedoilua tehdyt elokuvat, kuten vaikkapa Chinatown ja Inho? Onko minulla mitään mahdollisuutta enää arvostaa niitä leimautumatta pedofilian kannattajaksi? En minä muuten, mutta ihan kivoja leffoja olleet molemmat ja hyllystäkin löytyvät.
     
  8. Resurssi

    Resurssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    665
    Saadut tykkäykset:
    0
    No itse en aio katsoa ennen pedoilua tehtyjäkään Polanski-elokuvia, koska boikotointini on hiljainen kannanotto Polanskia vastaan (vaikka Jakke G. ei sitä arvostakaan). Mutta varmasti näitä boikotoijia on paljon muitakin, kuin vain minä. Enkä sanonut, että Polanskin elokuvia arvostamalla/katselemalla leimautuu pedofilian kannattajaksi, mutta kuten sanoin, itse en voisi arvostaa petojen ohjaamia elokuvia, koska se tuntuisi moraalisesti väärältä. Jos joku elokuvaohjaaja/näyttelijä tappaisi tahallaan jonkun, siihen loppuisi myös hänen elokuviensa katselu.
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2009
  9. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Mitäs mieltä olet Resurssi sitten siitä, että tuolla asenteellasi tuomitset nuo elokuvat yhden miehen henkilökohtaisen elämän töppäyksen takia, vaikka niitä (elokuvia) on ollut tekemässä satoja ihmisiä per elokuva. Pitäisikö meidän tuomita automaattisesti kaikki saksalaiset tai Saksa maana, koska Hitler (joskin hän oli syntyjään itävaltalainen) sen maan johdossa teki tuhojaan?

    Vai olisiko järkevämpää tuomita Hitlerin teot hänen omina tekoinaan ja pitää Saksaa ja sen kansalaisia (lukuun ottamatta ehkä niitä, jotka olivat/ovat natseja) ihan yhtä kivoina kuin muitakin maita ja sen kansalaisia? :)
     
  10. Resurssi

    Resurssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    665
    Saadut tykkäykset:
    0
    No elokuva on nyt kuitenkin ohjaajan tuotos etunenässä, elokuvat muistetaan ohjaajasta tai pääosan esittäjästä. En mä tätä nyt sen paremmin osaa selittää, mutta ei kukaan tiedä, kuka on ollut esimerkiksi puvustamassa, leikkaamassa tai lavastamassa Pianistia (ja puhutaan mestariohjaajista, muttei esim. mestarileikkaajista), mutta moni tietää, että Polanski on ohjannut esimerkiksi Pianistin, kun sai siitä parhaan ohjaajan Oscarinkin.

    Töppäys sanana kuulostaa minun korvaani vahingolta, tai jotenkin kevyeltä teolta, tai sellaiselta, jonka voisi antaa anteeksi.

    Käykääpä muuten lukemassa IMDB:stä Polanskin sivun Message Boards -osastoa. Sanoisin, että ei ole mitenkään positiivisia mielipiteitä ihmisillä hänestä noin pääpiirteittäin. On sielläkin tosin "erottakaa hänen tekonsa hänen elokuvistaan" -puolustajia, kuten täällä
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2009
  11. jake987

    jake987 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    543
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mites suhtaudut sitten kaikkiin Polanskin kanssa raiskauksen jälkeen työskennelleisiin ihmisiin kuten Johnny Deppiin, Harrison Fordiin, Ewan McGregoriin jne... Boikottiin?
     
  12. PeeVee79

    PeeVee79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    1 040
    Saadut tykkäykset:
    16
    ...jonkinlainen...?
    En minä niitä surkeiksi missään vaiheessa väittänyt. Kerroin vain, että ne muutamat, jotka olen nähnyt vuosia sitten, eivät silloin kolahtaneet. Nyt vanhemmalla iällä tilanne saattasi olla toinen.
    Olen pahoillani, jos elokuvamakuni ei Sinua tyydytä.
     
  13. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Itse asiassa Pianistin miespääosan esittäjän Oscar-voitto taitaa olla kaikkien aikojen muistettavimpia hetkiä ko. gaalassa. :)

    Henkilökohtaisesti olen näistä aina vähän sitä mieltä, että asia pitäisi jättää siihen, ettei hyväksy. Jos vie sitä "vihaansa" tai miksi sitä itse kutsuukaan sitä pidemmälle, niin kyse ei ole mielestäni silloin enää muusta kuin omasta tarpeesta käyttäytyä niinkuin käyttätyy -- totta kai se on jokaisen oikeus ilmaista itseään niinkuin haluaa, toki lain ja moraalin puitteissa :D. Jokainen kuitenkin taaplaa tyylillään.
     
  14. Resurssi

    Resurssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    665
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei boikottiin, mutta onhan näin jälkeenpäin tullut viime aikoina mieleen esim. Deppin kohdalla, että miten hän on suostunut näyttelemään Polanskin elokuvassa.

    EDIT: Jotkut menevät pidemmälle, kuin minä, esimerkiksi IMDB:n Polanskin sivun keskustelupalstalla on ihmisiä, jotka ovat laittamassa boikottiin myös heidän elokuvia, jotka ovat tukeneet Polanskia. Esimerkiksi Scorsesea vastaan on boikottimielialaa, ja jotkut ovat vihaisia myös siitä, että esim. Depp ja Brody ovat suostunut näyttelemään hänen ohjauksessaan. Muutenkin tuolla IMDB:n Polanskin keskustelupalstalla on aika lynkkausmieliala Polanskia kohtaan.

    EDIT 2: Löytyi tietoa, että Luc Besson kieltäytyi allekirjoittamasta vetoomusta Polanskin vapauttamisen puolesta. Myös Jamie Foxx, Jay Leno ja Chris Rock ovat Polanskia vastaan.
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2009
  15. PimeydenPaavi

    PimeydenPaavi Guest Guest

    Liittynyt:
    10.11.2006
    Viestejä:
    355
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa-a, kaksi miehen leffaa nähneenä itseäni ainakin rupesi kiinnostamaan nähdä muutkin miehen elokuvat (Rosemary's Baby jo pidemmän aikaa listalla ollutkin). Koitan tässä sanoa, että on myös meitä muita, joita kiinnostavat itse elokuvat oli siellä ohjaajan pallilla sitten pedofiili tai Jesse-setä. Kohun takia mahdollisesti tulee siis lisäkatsojia.
     
  16. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se että imdb:stä löytyy kommentteja ei nyt kerro mitään kun sen lukijamäärä on niin iso että kyllä sinne mahtuu kaikenlaisia.
     
  17. Mastema

    Mastema Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.11.2006
    Viestejä:
    1 230
    Saadut tykkäykset:
    21
    Ja harmittavan usein tuntuu vielä se fiksumpi vähemmistö pysyvän valitettavan hiljaisena.
     
  18. Resurssi

    Resurssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    665
    Saadut tykkäykset:
    0
    Luuletko tosiaan, ettei IMDB:n Polanskin vastainen mieliala heijasta yleistä näkemystä maailmassa?

    Ja todellakin, sinne mahtuu kaikenlaisia - myös Polanskin puolustajia.

    Harrison Ford on muuten myös allekirjoittanut vetoomuksen Polanskin puolesta.

    Scorsesekin saa kovasti haukkuja IMDB:n sivunsa keskustelupalstalla, kun tukee Polanskia allekirjoitettuaan vetoomuksen.

    Oikeesti, on nää Scorseset ja muut vetoomuksen allekirjoittaneet aika veikkoja. Ottaa mieluummin suuren määrän faniensa vihoja niskaansa (ja menettää fanejaan), kun allekirjoitti vetoomuksen Polanskin vapautuksen puolesta. Olis miettinyt Scorsesekin 2 kertaa ennen, kuin olisi lähtenyt tukemaan kollegaansa. Saa Martinkin nyt sitten miettiä, oliko se sen arvoista. Nyt Scorsesea, Fordia ja esim. Tilda Swintonia ja David Lynchiä pidetään "pedofiilin tukijoina", kuten IMDB-keskustelussa monet heistä kirjoittavat. Kyllä lämmittää mieltä, kun nämä vetoomuksen allekirjoittaneet saavat kuulla kunniansa. Vielä, kun heitä haastateltaisiin asian tiimoilta, miksi allekirjoittivat vetoomuksen.
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2009
  19. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Pedofiilin käsite tuntuu olevan aika monelta hukassa. Polanski ei ole pedofiili - pedofiilin mielenkiinto kohdistuu lapsiin, jotka eivät vielä ole murrosiässä. Ja tämä ei ollut miehen puolustus.
     
  20. Resurssi

    Resurssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    665
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin, monet puhuvat näistä vetoomuksen allekirjoittaneista myös "lapsen raiskaajan" tukijoina.

    Varsinkin Scorsese on tulilinjalla, johon ollaan hyvin pettyneitä, kun allekirjoitti vetoomuksen. Ja syystä ihmetellään, mitä Whoopi Goldberg tarkoitti sanomalla, että "It wasn´t rape-rape" puolustaessaan Polanskia.
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2009