Riaa -korjainta?

Keskustelu osiossa 'Levysoittimet sekä vinyyli' , aloittajana Jebus, 23.08.2008.

  1. Jebus

    Jebus Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi!
    Olisi tarkoitus vähän päivitellä äänentoistokamoja. Muut tavarat rupeavat olemaan jo suhteellisen hyvässä kuosissa, mutta mitäs tehdään riaa-korjaimen kanssa? Vanha on huono ja ruma.

    Tällä hetkellä vielä käytössä MM -äänirasia, mutta tulevaisuudessa todennäköisesti olen siirtymässä MC -rasioihin. Tuota NAD:n PP-2:sta olen kuullut suositeltavan, mutta toisaalta sen elottomuutta ja latteuttakin netissä parjataan.

    Mutta onko kyseisestä hintaluokasta löydettävissä fiksumpaa ratkaisua? Hinta saisi olla alle 200€. Mielummin lähempänä satasta, kuitenkin. Liikutaanko nyt sellaisessa hintaluokassa, että on ihan sama pitää tuo vanha ja ostaa rahoilla vaan lisää levyjä? :cool: Kyseessä on siis markettilaatuinen muutaman kympin uutena maksanut no-name vempula.

    Eli apuja kaivataan. Kiitos jo näin etukäteen.
     
  2. petri_leskinen

    petri_leskinen Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2004
    Viestejä:
    340
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sinänsä hassu juttu mutta olen itse samassa tilanteessa ja tiedän tasan tarkkaan mikä sunkin kannattaa ostaa. Voittaa aivan varmasti sen nykyisen. RIAA korjaimen laatu on erittäin tärkeä. On sama kun laittaisi ferrariin 100e renkaat. Ei toimi! Eli Cambridge Audio Azur 640P on se sana. Ylistyssanoja löytyy muun muassa täältä:

    http://audioenz.co.nz/2005/cambridge_640p.shtml
    http://www.tnt-audio.com/ampli/3_phono_preamps_e.html

    Mrhifiltä itse tilasin hintaan 125e postikuluineen. Tälle laitteelle löytyy jo nyt vaikka mitä modauksia jolla laite taistelee jopa 1000-1500e hintaluokan laitteita vastaan. Soiden vaan ehkä aavistuksen verran toisella tapaa. Täällä pisin juttu aiheesta:

    http://www.vinylengine.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9098&start=0
     
  3. Jebus

    Jebus Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ohhoh. Eipäs ole kyseistä laitetta tullut edes katsottua sillä silmällä, vaikka tuota Mr Hifinkin sivua olen muutamaan kertaa selaillut. Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. :)

    Modailuun en ole välttämättä ensimmäisenä ryhtymässä, riippuen tietysti siitä, kuinka vaikeita kyseiset modit ovat. Pitää lueskella tuota linkittämääsi foorumia ja muutenkin etsiskellä tarkempaa tietoa tuosta.

    Eli Cambridge Audio on tällä hetkellä todennäköisin ostoehdokas. Saa toki muitakin yhä ehdottaa, mikäli samassa hintaluokassa löytyy parempaa!
     
  4. Jebus

    Jebus Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitoin Cambridge Audion tilaukseen. :) Toivottavasti tulee pian ja täyttää sille asetetut vaatimukset! :p

    Kiitos avusta!
     
  5. petri_leskinen

    petri_leskinen Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2004
    Viestejä:
    340
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu ei mitään. Ihmettelen suuresti jos et ole tyytväinen. Ja jos innostut kolvaan niin saat sen vielä paremmaksi. Kerro kuunteluraportti vanhaan verrattuna sitten kun saat sen uuden?
     
  6. Jebus

    Jebus Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, laitan kommenttia. Tuli tilattua tuo Verkkokauppa.comista, kun Mr Hifillä oli hieman kalliimpi. Toimitusaika oli molemmissa samaa luokkaa, eli viikosta kahteen. :)

    Vähän on kyllä käynyt mielessä, että heti kun on enemmän vapaa-aikaa niin lähtee vehjes kolvin alle. Mutta pitää nyt katsoa. :p
     
  7. Jebus

    Jebus Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Korjain on tänään saapunut postiin. Elikkä illemmalla tulee tarkempaa raporttia. :)
     
  8. Jebus

    Jebus Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jaahas. Nyt on sitten vissiin aika kirjoittaa jotain tuntemuksia tuosta korjaimesta.

    Elikkäs, muutama referenssilevy tuli kuunneltua läpi ja kyllähän tuossa on selvä parannus vanhaan. Kuuntelin monenlaista musiikkia (klassista, poppia, raskaampaa materiaalia jne.) ja kaikki kuulosti yksinkertaisesti paremmalta. Saundiin tuli tietynlaista "eloisuutta" aika paljon lisää. Ilmeisesti tämä johtuu paremmasta ylä- ja alapään toistosta.

    Vaikea antaa tuon parempaa kuvausta, kun tämän tason riaa-korjainta en ole koskaan aikaisemmin kuunnellut. Ainut referenssi on siis tuo muutaman kympin markettivehjes ja pitää kyllä sanoa, että siihen verrattaessa sijoitus kyllä kannatti!

    Suosittelen Cambridge Audiota varauksetta kaikille keskihintaisten laitteiden omistajille. Ei tuo välttämättä kaiken maailman hifistinaamojen kamoihin kelpaa, mutta minun mielestä kyseinen laite ajaa asiansa paremmin kuin hyvin. :hitme:
     
  9. pezpe

    pezpe Guest Guest

    Liittynyt:
    13.03.2012
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä olisi ylimääräisenä yksi Pro-jectin Tube Box II (mustana). Ottakaa rohkeasti yhteyttä jos kiinnostaa. Takuuta jäljellä jne. Tampereelta löytyy. pekka_pessi(ät)kolumbus.fi