renkaiden/pyörien vaihto

Keskustelu osiossa 'Autot, moottoripyörät sekä liikenne' , aloittajana aarno2815, 05.04.2005.

  1. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Terve!
    Eilinen kesäpyörien vaihto autooni kirvoitti kirjoittamaan kokemuksistani.

    Virolainen kaveri rupesi punnertamaan hommaansa. Yhtäkkiä tuli joku kaveri, virolaisen pomo tai joku sanomaan:" Täällä ei saa olla hallissa asiakkaat, voi olla tapaturmanvaara, rengas puhjeta esim."
    No menin sitten kahvioon ryystämään aikani kuluksi huoltsikan kallista sufeeta.

    Viimein homma oli tehty ja minä maksamaan. Meinattiin ottaa 5€ ylimääräistä maksua. Protestoin ja hinta pysyi sovittuna.

    Sitten piti ajaa hallista ulos. Virolainen asentaja oli pakannut talvipyörät tosi erikoisesti "kukkupääksi". Taakse ei meinannut nähdä mitään, hattuhylly peitti puolet takaikkunasta. Huoltohallin oven taakse oli myös parkkeerattu sopivasti katveeeseen traileri. Onneksi huomasin sen, ettei pelti rypistynyt.

    Kumma, että renkaat vain heitetään kasaksi konttiin, itse olin osannut siistimmin laittaa pyörät, samoin vuosi sitten renkaanvaihdossa.

    Pitäisi henkilökunnan vähän kouluttaa maahan tulevia asentajia, eikä jättää sitä asiakkaille, mitä! Asiakkaiden koulutus on näköjään muistettu kiitettävästi!
    :hitme:
    Onko muilla jotain samantapaisia kokemuksia?
     
  2. void

    void Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2003
    Viestejä:
    1 121
    Saadut tykkäykset:
    3
    Jokin aika sitten vielä vaihdoin renkaat itse, kunnes venäytin selkäni siinä urheilussa. Noh, ärräpäitä kului paljon, ja tein juhlallisen päätöksen olla ihan periaatteesta vaihtamatta tulevaisuudessa itse ellei jostain syystä ole pakko.

    Tämän jälkeen kuljettelin muutaman vuoden renkaita vaihdatettavana, mutta koska niitä ei peräluukussakaan viitsi säilöä ja silloisen asuntoni säilytystilojen ollessa vintillä alkoi puolen vuoden välein tapahtuva rengassulkeiset erittää taas ärräpäitä.

    Nykyisin en kuljettele enää renkaita turhaan edestakaisin ja ympäriinsä, vaan käyttämäni huolto säilöö renkaat puolestani. Toki siitäkin huvista saa maksaa(tosin ei nyt ihan maltaita), mutta siltikin suosittelen niille joita ei renkaiden kanssa jumppaaminen nappaa ollenkaan. Omalta kohdaltani ainakin ratkaisu on parantanut mukavasti elämänlaatua :p
     
  3. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Täytyy varmaan harkita itselle tuota samaa konstia. Paljonko tuo lysti maksaa sinulle ja mikä huoltoasema?
     
  4. void

    void Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2003
    Viestejä:
    1 121
    Saadut tykkäykset:
    3
    Paikka on ihan Nissanin merkkihuolto herttoniemessä, ja jos oikein muistan niin hintaa aina renkaiden vaihdolle+säilytykselle on 50 euroa/kausi.
     
  5. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Euromasterilla on tuollainen palvelu, kysyin ja pyörryin. Hinta yli 100€/kausi. Mallashinta ylittyi kirkkaasti. Voiko tuonne Nissanille mennä toisen merkkisen auton omistaja asiakkaaksi?
     
  6. void

    void Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2003
    Viestejä:
    1 121
    Saadut tykkäykset:
    3
    Aika kova on hinta.

    En tiedä ottavatko muita merkkejä. Autokeskus on paikan nimi, voithan koittaa pirauttaa. Voihan tuo palvelu olla myös oman merkkisi huollossa käytössä ja halvemmalla kuin tuolla euromasterilla.
     
  7. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    itse käyn paikassa jossa vaihto + säilytys on 50 €

    näyttää olevan aika käypä hinta.
     
  8. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Joo. Teltta-auto ei tuollaisia tunne.
     
  9. babushka

    babushka Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2003
    Viestejä:
    528
    Saadut tykkäykset:
    2
    Saa toki kertoa paikan nimenkin =) tiä vaikka ois Espoossa jossain lähellä, niin voisi harkita. Toistaiseksi minä vaihdan renkaat itse, kun ei siinä mene kuin vajaa tunti pulttien putsauksineen jne.
     
  10. popoing

    popoing Guest Guest

    Liittynyt:
    12.10.2003
    Viestejä:
    446
    Saadut tykkäykset:
    0
    Meillä emäntä hoitaa renkaitten vaihdon. Helppoa ja edullista :king:

    Säilöntä tapahtuu riittävän_suuressa halli-varastossa.
     
  11. Mahoney

    Mahoney Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.09.2001
    Viestejä:
    3 826
    Saadut tykkäykset:
    7
    En edes antaisi minkään firman vaihtaa renkaita. Mokomathan heittävät vanteet paikalleen ihan miten sattuu (kierteet), kolhivat minkä kerkeävät (kevytmetallivanteet, ei saa tulla naarmun naarmua) ja hutaisevat mopolla kiinni (momentit ovat mitä ovat).
     
  12. Patu

    Patu Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2002
    Viestejä:
    2 834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onneksi on ainakin tänä kesänä kaveri duunissa Vianorilla niin renkaiden vaihto meni kaverin ruokiksen aikana kymmenessä minuutissa. Ja tietenkin ilmaiseksi (tai no parit janojuomat tarjosin sitten illalla). :)

    Tuo 50e/kausi tosin ei kuulosta kovin pahalta, mutta mistäs päin Helsinkiä löytää näin halvan palvelun?
     
  13. Fatbastard

    Fatbastard Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    15.04.2004
    Viestejä:
    1 010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse vaihdan... ja pariin muuhunkin autoon tulee vaihdettua.
    Renkaat säilyvät hyvin autotallissa hyllyllä.

    Hieman turhan kovaa on tuo rengaspajojen renkaiden/vanteiden käsittely.
    Yhdet vanteet ovatkin rengaspajan käsittelyssä menneet rusinoille, korvasivat kyllä yhden vanteen. Jälkiä tosin oli kolmessa.

    En viitsi maksaa hommasta jonka voin tehdä itse paremmin.
     
  14. Baron

    Baron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    07.08.2003
    Viestejä:
    1 911
    Saadut tykkäykset:
    0
    Allekirjoitan tuon. Mikään ei v*tuta enempää kuin maksaa jollekin "ammattilaiselle" ja tehdä homma sitten itse kunnolla jälkeenpäin.

    Syksyllä vaihdatin pitkästä aikaa talvirenkaat liikkeessä ja olipahan askettäin pieni repiminen ristikkoavaimella..
     
  15. Tiikis

    Tiikis Guest Guest

    Liittynyt:
    15.11.2010
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terve!

    Vanha treadi, mutta aihe on aina yhtä ajankohtainen.

    Perustin keväällä monialayrityksen Yleismiespalvelu Tiikasalo, ja yhtenä tulonlähteenä on ollut renkaiden vaihto kotikäynteinä. Hinta on suunniteltu kilpailukykyiseksi, ja laatuhan on tietysti ykköskilpailuvaltti pienyrityksillä. Vakuutukset ja verot hoidetaan asianmukaisesti, totta kai.

    Tutustu osoitteessa www.yleismiespalvelu.fi

    Ystävällisin terveisin,

    Jaakko Tiikasalo
    yrittäjä