Purppura kuva vilkkuu HD70

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana pietuuu, 03.02.2009.

  1. pietuuu

    pietuuu Guest Guest

    Liittynyt:
    03.02.2009
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitteena optoma HD70, lampulla tunteja 1603. Viikko sitten ilmeni ensimmäisen kerran ongelma, kuva alkoi vilkkumaan purppurana, ja välillä vihreänä. Painoin kerran sammutusnappia (tuuletin pyörii nopeammin) ja ongelma hävisi. Muutaman päivän päästä tuli sama uudestaan, ja se häipyy aina hetkeksi kun laittaa tuuletuksen kovemmalle.

    Yrittääkö lamppu kertoa että on tulossa tiensä päähän, vai johtuuko ongelma jostain aivan muusta. Itsellä kävi mielessä että onko väripyörään kertynyt pölyä tms. Kannattaako laittaa jo uutta lamppua tilauksene vai koittaa putsata vekotin, tai jotain muuta?
     
  2. Rike81

    Rike81 Guest Guest

    Liittynyt:
    13.06.2008
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nostetaanpa kokeeksi, vaikkei tähän ole vastauksia tullut. Eli vastaavaa ongelmaa ilmennyt nyt optoma hd72i:ssä. Kuva alkaa väliin vilkkumaan sinertävänä ja vihreänä hetkeen aikaa, sitten loppuu. Lampulla käyttö tunteja noin 900, välkkymisen välissä kuvaa näkyy normaalisti. Ongelma poistuu hetkeksi kun tykin käyttää stand-by tilassa ja jäähdyttää lampun ja sitten käynnistää uudelleen. Onko vastaavasta kokemusta/muutoin tietoa missä vika piilee.
     
  3. iku-tursas

    iku-tursas Guest Guest

    Liittynyt:
    24.09.2004
    Viestejä:
    349
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma varaproja 72i teki tuota keväällä, valopyörän puhdistaminen pölystä poisti tällöin oireet. Välkynnän lisäksi tosin myös kuuli että jokin pätkii.
     
  4. Rike81

    Rike81 Guest Guest

    Liittynyt:
    13.06.2008
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ok, kiitoksia vain, ehkä sieltä jkv pätkivää ääntä on kuulunutkin. Puhdistitko sen itse vai veitkö huoltoon. Jos puhdistit itse niin minkämoinen operaatio se oli?
     
  5. iku-tursas

    iku-tursas Guest Guest

    Liittynyt:
    24.09.2004
    Viestejä:
    349
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse puhdistin, koppa auki ja pari pahvi/muovilevyä irti liimauksista ja sen jälkeen paineilmaa. Tämän jälkeen kannattaa avata myös DLP-sirun kammio (omassa koneessa kahdella ruuvilla kiinni oleva luukku) ja putsata sirun lasipinta. Ohjeet avaukseen etsin netistä, tuo minun mallini oli ainakin helppo.

    Jos takuu ei ole voimassa palvelujen ostaminen tämän hintaluokan käytettyihin koneisiin ei minusta kannata.