PS3 slim

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana roflator, 18.08.2009.

  1. aapol

    aapol Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.11.2005
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    12
    Ongelma on vaan siinä, että hifistien lelut on niin paskoja (ainakin, kun hintaa tarkastellaan) monilla niillä käyttöalueilla, millä PS3 taas on täysin ylivoimainen. (Tämän takia myös hifistit hankkivat PS3:n)

    Itselläni PS3 slim on mediakeskuksena, DVR:nä, ja blu-ray/dvd/cd soittimena. Koko setti on noin 400 euron hintainen. Tuohon hintaan on aivan mahdotonta löytää vastaavaa laitetta. Hifistien erilillislaitteina vastaavalle tulis hintaa tod. näk. useampia tuhansia. Eiköhän sillä rahalla saa modattua PS3:n äänettömäksi?

    Kandeisko ostaa kuulokkeet, jos pitää kuunnella PS3:lla sen verta pienellä äänen voimakkuudella, että pieni suhina pilaa nautinnon?
     
    Viimeksi muokattu: 02.10.2009
  2. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ikäväähän tuo melu on siinäkin mielessä, että tänään sattui silmään ihan virallisesti tehty arvostelu, jossa verrattiin Oppo 83:sta Slimiin. Kuulemma olivat käytännössä tasavertaisia BD-toistossa, mutta Oppo 83 voitti taiston hienoisesti monipuolisemman toistonsa ansiosta.
     
  3. aapol

    aapol Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.11.2005
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    12
    Melu on ikävää olen samaa mieltä, mutta hiljaisen laitteen tekeminen maksaa. PS3 myydään käsittääkseni jo muutenkin tappiolla, joten tuskin siinä on prioriteettina se, että valitaan parhaat mahdolliset osat. Oppo taas on jumalattoman kallis verrattuna ominaisuuksiinsa. Toisaalta se tekee suppeat toimintonsa hyvin, mitä jo tuon hintaiselta laitteelta odottaakin. Jännää on se, että PS3, mikä julkaistiin 2006 on edelleen se state of the art blu-ray soitin, mihin muita verrataan. Se on edelleen tasavertainen vuonna 2009 julkaistun state of the art blu-ray soittimen kanssa. Ja kuka tietää, sony julkaisee joitain päivityksiä PS3:een ja jälleen se on paras blu-ray soitin. Voihan olla, että sieltä tulee softapäivitystä äänekkyyteen (aka milloin nostetaan kierroksia ja milloin tiputetaan).
     
  4. XBMC

    XBMC Guest Guest

    Liittynyt:
    27.10.2006
    Viestejä:
    65
    Saadut tykkäykset:
    0
    aapolilla ei nyt luetun ymmärtäminen ole ihan kohdillaan. Itse meinasin että Pleikan hiljennys ei liene Sonylle kummoinenkaan prioriteetti, ja jos hifistit sen tähden ostavat heidän kalliin standalone-soittimen, niin enemmän rahaa he vain siinä tekevät. Ja ETP taas nimen omaan meinasi, että Pleikka olisi loistava ostos Bluray soittimena tänäkin päivänä ilman "meluonglemia".

    Tämä nyt on ihan absurdi kommentti. Ettäkö kuuntelisin kotiteatterilaitteiston keskellä elokuvia kuulokkeilla sen takia että DVD-soitin pitää liikaa ääntä :eek: Kuulokkeet kyllä omistan, mutta käytän niitä vain yöaikaan, jotten herättäisi muita.

    Ja pari sivua takaperin
     
  5. aapol

    aapol Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.11.2005
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    12
    Missä kohtaa se ei ollut? Olin kanssasi samaa mieltä? Kommenttini eivät kohdistuneet sinuun. Mutta olen edelleen samaa mieltä. En tosin ole varma, onko PS3 vai erillissoitin parempi kauppa Sonylle. Asia on monitahoinen. Mutta siinä tapauksessa toki parempi, jos PS3 ei mene kaupaksi.

    Puhuit tuossa melusta. Leffoissa on erittäin vähän erittäin hiljaisia kohtia, missä PS3:n ääni saattaa tulla esiin. Toisaalta kunnon leffanautinto vaatii ison kuvan eli vähintäänkin tykin. Ja veikkaan, että jokainen tykki markkinoilla pitää kovempaa ääntä kuin PS3. Sitten jos tyytyy hiljaiseen erillissoittimeen ja pieneen kuvaan, niin sitten varmaan äänipuoli on kohdallaan mutta pieni kuva pilaa nautinnon.
     
  6. aapol

    aapol Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.11.2005
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    12
    Paino oli sanalla "pienellä äänen voimakkuudella". Eli sellaisella, millä PS3 ääni tulee häiritsevästi esiin. Itse olen tosin huomannut myös sen, että esim. jännittävissä kohtauksissa, missä adrealiinia tulee vereen, ei kyllä huomaa mitään suhinoita. Nyt tässä yön hiljaisilla tunneilla tuo PS3 kyllä kuuluu ihan selvästi. Tosin välillä se kyl hiljenee (tallentaa Kellopeliappelsiiniä). Jos laittaisin tykin päälle, en tod. näk. enää kuulisi PS3:sta. Mut oon samaa mieltä valittajien kanssa, että tämä ei ole missään tapauksessa optimaalitilanne. Kaikkien laitteiden pitäisi olla täysin hiljaisia ellei niistä ole tarkoitettu ääntä kuuluvan.
     
  7. erep

    erep Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    0
    ????

    uskotko itse pilven päällä istuvaan valkopartaiseen ukkoon?

    pointsu?

    ei sun tarvi toistaa, oon sisälukutaitoinen

    yritykset minimoivat kulut. jos jonkun komponentin takia tulee palautuksia se aiheuttaa kuluja. jos muutamaan sentin tai sentin kymmenyksen kustannuksella, tai vain lopettamalla samanhintaiset hankinnat sellaiselta toimittajalta jonka osa ei skulaa, voidaan minimoida kymmenien eurojen hintaisia palautuksia, niin kuka tahansa rationaalinen valmistaja muuttaa osaa.

    ei ole kyse hyvästä tahdosta vaan yksinkertaisesta artimetiikasta.

    ja fattystä: juu, fattyn ei äänen suhteen ole valitettavaa. tosin sen mediacenterominaisuudet ovat onnettomia, niinkuin kaikkien muiden ps3:sten mallista riippumatta. sen takia onkin sitten poppari joka toistaa (melkein) kaiken ja on myös hiljainen, kun on vain passiivijäähdytys. Pitäisiköhän poppariin laittaa lego-palikat alle, paremmin viilentys...




    mikä on "virallinen"
    mikä on "monipuolisempi toisto"

    taas oli infoarvo nolla


    kulut minimoidaan, mutta se ei onnistu jos takuupalautuksia tulee julmettu määrä ja ne vasta maksavat. jos on olemassa hiljainen tuuletin, niin sitä järkevä korporaatio käyttää.

    niin, prossun teho tuossa vielä jyllää. siksi laite on niin hyvä BD.soitin.

    olen käyttänyt fattyä nyt myös 3 viikkoa digiboksina (playtv:llä) kun toppari on ikihuollossa (huomenna 4 viikkoa täyteen, täytyy juhlia. kun tulee takaisin ryhdyn hiukan reklamoimaan jälleenmyyjää ja maahantuojaa; laittasko myös koreaan?) ja kyllä se kuva joskus on yllättävän hyvä. tosin tuo playtv:n viritin oon epäherkkä, eli ei löytänyt kaikkia mukseja ilman antennivahvistinta, vaikka sekä plasman että topparin virittimet ovat löytäneet ja välillä playtv pätkii, eli kadottaa signaalin. kuva kuitenkin on aika hyvä, näin toistaen kommenttia.

    jos laite on mekaanisesti äänekäs, siihen on vaikea tehdä softapäivitystä.
     
  8. pokkus

    pokkus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.10.2006
    Viestejä:
    284
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tapana ei ole puuttua näihin, mutta tämä pisti silmään. Itse ainakin ymmärsin aivan täysin mitä termeillä "virallinen" ja "monipuolisempi toisto" tarkoitettiin tuossa asiayhteydessä ja niiden infoarvo ei ollut nolla. Ja tätä ennen vielä mainostit omaavasi sisälukutaidon... Pitäisikö foorumeilla kaikki kirjoittaa auki ja vääntää rautalangasta, että kaikki varmasti ymmärtäisivät.

    Niin ja vielä tuohon alimpaan kohtaan, jos aletaan pilkku nussia sinun tekstiäsi. Ei kai mekaaninen äänekkyys mitenkään hankaloita softapäivitysten tekemistä? Jos haukut muiden tekstien infoarvoa, niin kannattaisi laittaa oma teksti ensin kuntoon. Ja btw, kyllä sillä softapäivityksellä niitä mekaanisiakin ääniä saadaan pienennettyä.
     
  9. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Juu, tämähän se meidän ero on, että sinä otat kantaa asioihin vain jos on viralliset ja tarkoin mittarein mitatut tulokset -- tai lakikirja käden ulottuvissa. Minä taas katson parhaaksi ottaa kantaa asioihin myös mutu-tuntumalla, koska nuo sinun kyseenalaistamisesi ei poista sitä faktaa, että joku tarkemmin näitä laitteita verrannut oli mainitsemaani mieltä asiasta. Jollekin tuo edustaa "nollaa" infoarvoltaan kun taas jotkut pitävät moista hyödyllisenä tietona. Jokainen ymmärtää kuitenkin, ettei esimerkiksi pelkästään minun mielipiteeseeni kannata perustaa päätöstä hankinnasta. Sama koskee vaikkapa niitä sinun absoluuttisia faktatietoja, sillä mikäli olisit listannut tänne tarkoin mittarein mittaamiasi desibeli-mittauksia Slimistä, niin ne olisivat myös yhtä tyhjän kanssa... Slimejä kun on myytävänä eri desibelimäärillä varustettuna.

    Jos joku muu olisi kirjoittanut tuosta Oppo-vertauksesta tavallani, niin kyllä se minua kiinnostaisi. Voisin vaikka kysyä mikä arvostelu oli kyseessä ja alkaa ottamaan itse selvää kuinka paikkaansapitävää tällainen väite on.
     
    Viimeksi muokattu: 02.10.2009
  10. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    erep taisi ottaa enemmän kantaa siihen, että se mikä minulle on "virallinen" on oikeasti todennäköisesti kaikkea muuta. Tämän lisäksi koska minä en laatinut tarkkaa lähdeluetteloa enkä tuonut tieteellisiä käyriä todistaakseni Slimin ja Oppon tasaisuuden, niin mielipiteeni on siksi arvoton.

    Näin meidän kesken... Joillakin on oppimista vielä siinä, että tämä ei suinkaan ole mikään tieteellinen julkaisu vaan mielipidefoorumi, jonka ensisijainen tarkoitus onkin kirjoittaa mutu-tuntumalla ja pitää tieteellistä faktaa korkeintaan tukena -- ei pääasiana.
     
  11. juhaa

    juhaa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
  12. erep

    erep Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    0
    OT

    sori meediot
    en todellakaan tiedä mikä on virallinen ja monipuolisempaa voin arvioida, mutta se voi olla kaikkea maan ja taivaan välillä.

    termejä joille ei anneta sisältöä on hieman vaikea arvioida

    no kerro nyt mitä nuo ovat.

    jos olisi lenkki arvioon, aukeisi se, muttei ole. on vain epämäräin kuvaus.


    softapäivityksellä voit tietenkin muutta pistettä jossa tuuletin puuttu peliin, voit mahdollisesti pienntää pyörimisnopeutta (?) ja voit lyhentää aikaa jona tuuletin toimii, tosin lämpötalouden kustannuksella. lämpötaloudella tarkoitan tässä että jos elektroniikkalaitetta paistetaan jatkuvasti korkeassa lämpötilassa, ennne pitkkää sieltä paistuu joku komponentti. mitä alempi lämpötila, sen kauemmin kestää. mitä kuumempi, sen nopeammin paistuu. eli nostamalla laitteen käyntilämpötilaa sen ikä lyhenee.

    et kuitenkaan voi poistaa tuullettimen mekaanista ääntä. perusongelma pysyy.

    kun ei jutussa ollut mitään referenssiä lähteeseen, johon viitattiin "virallisena", on vaikea arvioida.

    koetettaisiin pysyä faktoissa.

    OT loppu

    miten äänet häiritsevät ovat jossain määrin subjektiivistä. slimin ääniongelmaa ei ole saatu kvantifioitua. meillä ei ole hajuakaan koskeeko se 1% tai 50%. se että joku menee samaan kauppaan ja vaihtaa viisi kertaa ei anna apua, jos kyse on saman laitteen eri komponenttituottajan aiheuttamasta ongelmasta. samasta erästä loytyy samat komponentit.

    vielä ei ole saatu mistään hiljaisen ja äänekkään slimin vertailua / mittausta

    tää on aikamoista ihmettelyä
     
  13. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Olepas hyvä.

    Pieni arvostelu: PS3 Slim vs. Oppo 83

    Kyllä minä ainakin jatkan mutu-linjalla. Korjaan käytöntöäni heti, kun tuot esiin foorumioppaan, jossa sanotaan, että 1) kaikenlaiset omat mielipiteet, etenkin mutu-mielipiteet ovat kiellettyjä ja 2) kommentiksi kelpuutetaan vaan teksti, joka koostuu tai joka on vähintään kaikin puolin tuettu tarkoin mitatuilla tuloksilla ja lähdeluettelolla.
     
  14. aapol

    aapol Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.11.2005
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    12
    Itse en ole vieläkään tajunnut noiden termien informaatioarvoa. Mikä on monipuolisempi blu-ray toisto? Mitä oppo tekee monipuolisemmin toistaessaan blu-raytä? Eikös oppo ole:

    a) hitaampia lataamaan leffat
    b) ei sisällä wlania
    c) tod. näk. päivittyy huonommin

    Mitkä ne nyt on ne Oppon monipuolisemmat puolet? Subjektiivisesti parempi skaalaus Full HD tavaralle? Onko siinä mahdollisesti monipuolisemmat (imho turhat) zoomaus ominaisuudet? Vai mitä?
     
  15. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Lukaiseppas tuo yläpuolella oleva arvostelu. Siitä se selviää...
     
  16. aapol

    aapol Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.11.2005
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    12
    Nimenomaan. PS3 Slim on äänekäs vain nostaessaan tuulettimen pyörimistä. Alhaisimmilla tasoilla se on käytännössä erittäin hiljainen. Tämän voi helposti korjata softalla, jos jäähdytys todetaan riittäväksi ilman pyörimisnopeuden nostamista.
     
  17. pokkus

    pokkus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.10.2006
    Viestejä:
    284
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä tulee juuri se taito esille miten tulkita toisen tekstiä oikein. Netissä kun ei aina jaksa kirjoittaa kaikkea täysin yksityskohtaisesti vaan kirjoitutuksesta tulee helposti "lavea" mistä on tarkoitus vain saada asian pointti helposti esille. Soppaa vielä sekoittaa ihmisten tapa kirjoittaa epäselvästi tai tehden runsaasti kirjoitusvirheitä, kuten erep:n teksti on pullollaan.

    Sana "virallinen" viittaa tuossa yhteydessä uskoakseni virallisesti tehtyyn testiin, jossa vertailtiin kahta eri laitetta. Virallisella testillä yleensä tarkoitetaan testiä, jotka täyttää tietyt määritelmät, jotta testin tulokset olisi tarpeeksi luotettavat. Tässä tapauksessa minimivaatimus olisi esimerkiksi mittaukset äänenpainemittarilla kummankin laitteen kesken samoissa olosuhteissa. Yleensä virallisessa testissä pitäisi olla myös riittävä dokumentointi. Virallinen testi ei taas esimerkiksi ole minun kotona tekemäni testi korvakuulolta noiden kahden eri laitteen kesken, jotka sijaitsevat eri paikoissa. Virallinen testi mielestäni on myös esim. joku TM:n artikkeli jossa verrataan samantyylisiä laitteita keskenään.

    Minulle taas tuo sana "monipuolisempi toisto" taas selvästi tarkoittaa sitä, että toinen laite tekee jonkun asian monipuolisemmin kuin toinen. Informaatio ei ole nolla, koska jos tuota ei olisi kirjoitettu, niin esimerkiksi minä en tietäisi, että toinen laite tosiaan tekee asian monipuolisemmin. Jos olisin asiasta enemmän kiinnostunut niin ottaisin itse asiasta selvää.
     
  18. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Harvemmalla (ehkä DVB-G:llä :D) varmaankaan on edes desibelimittaria saatikka kaiutonta huonetta yleistettäväksi kelpaavaan mittaamiseen.

    Jos jollain on ja on halukas järjestämään "virallisen" mittaustilaisuuden, niin voin omasta puolestani luvata tuoda äänekkään fatson paikalle. :thumbsup:

    Tässä nousee ongelmaksi se, mikä varmaan jo nytkin on eli lämpötilanmittaus saattaa heitellä runsaastikin eri yksilöiden välillä. Tietenkin toinen vaihtoehto on se, että toiset (vastaavan malliset) yksilöt vain tuottavat enemmän lämpöä kuin toiset.

    Kokeilin eilen huvikseni laittaa Pirkka-lehden (pystyasennossa olleen) PS3:n päätyritilän päälle ja kokeilla onko masiinalla vielä reservissä tuulettimen nostoja. Ja olihan sillä. Nostin keinotekoisesti siksi, että kiinnosti tietää laskeeko se automaattisesti tuulettimen kierroksia, kun lehden poistaa ja lopettaa rasituksen minimiin (1080p Normaali-skaalatusta DVD-toistosta käyttöliittymään idlaamaan) ja tulos oli se, että tuuletin huusi ainakin sen reilun tunnin ajan minkä sen annoin olla rauhassa. Kokeilin vielä käynnistää uudestaan masiinan, jolloin kierrokset jäivät monta pykälää alemmalle tasolle. Lopputulema: ainakaan oma laitteeni EI osaa laskea tuulettimen kierroksia, vaikka lämpötila laskisi.
     
  19. roflator

    roflator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    1 129
    Saadut tykkäykset:
    0
    Forumeilla on tapana keskittyä signaali/kohina suhteeseen. Kohinaa kirjoittelevat pääsevät lähinnä ignore listoille tai muuten vain sellaista tekstiä ei jaksa ottaa kovin vakavissaan.

    CNetin ps3 slim arviosta en kyllä löytänyt elviksen mainostamaa monipuolisuutta. Loppukommentti oli artikkelissa
    .

    Jos oikein yrittää rivien välistä lukea niin tuo monipuolisuus voisi tarkoittaa analogisia äänen ulostuloja ja dvd skaalausta, joka voi olla parempi joillain erillisillä ratkaisuilla. Toisaalta taas sitten artikkelissa myös todettiin näin:
    Asiat on tässä tapauksessa erittäin paljon siinä miten lukija haluaa ymmärtää, ei niinkään siinä mitä on kirjoitettu. Mun mielestä tuo ei kuitenkaan ole huonosti 3v wanhalle laitteelle. Olihan se enemmän kuin odotettavissa, että standalonet ajavat ps3:en ohi... Tosin ei se tee ps3:sta roskiskamaa, että parempiakin soittimia(riippuen miten haluaa paremmuutta arvioida) on jo olemassa.

    Itse koin eurooppa launchista ostetun ps3:en erityisen hyväksi elektroniikkahankinnaksi. Voi vain kauhulla ajatella mitä olisi rahaa mennyt, jos olisi ostanut standalonen samaan aikaan ja päivittänyt kerran tai kaksi matkan varrella.

    Minä ainakin odottelen rauhassa soitinta, jossa kohtaa hinta, laatu ja aluekoodittomuus ja tulen päivittämään standaloneen. Sen jälkeen pleikkari ei tule pyörittämään kuin pelejä. Jos sony joskus saa videopalvelunsa eurooppaan niin voi joutua pyyhkimään pölyjä pleikkarista ja siirtymään osittain digitaalisen median pariin. Tämä olettaen, että videopalvelussa on riittävä laatu, riittävän huokea hinta ja hyvä käytettävyys ja luotettavuus(ei pätki ja toimii 24/7/365).
     
  20. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Minäpä taas löysin. And I quote:

    ja