PS3 ohjain rikki-mikä tilalle?

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana aarno2815, 13.01.2017.

  1. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Siis Pleikan orkkiskauko ei toimi ollenkaan enää. Tarvitsen jonkun tilalle, mikä on osoittautunut hyväksi, kaikki eivät kuulemma toimi, olen lukenut netistä.
     
  2. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Mitkään yleiskaukot eivät toimi. PS3:n kaukosäädin toimii bluetoothilla, eli mikään normaali infrapuna-yleiskauko ei toimi. Jos käytät logitech harmony yleiskaukosäätimiä muuten, niin niille on hankittavissa erikseen 'extender' lisälaite, joka muuttaa kaukosäätimen ir:n pleikkarille kelpaavaksi bluetoothiksi. Pelkästään pleikkaa varten ei kannata hankkia, tulee kalliiksi.

    Ebayssä on myynnissä tusinoittain käytettyjä orkkis kaukosäätimiä halvalla.
     
  3. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 328
    Saadut tykkäykset:
    282
    Hubilla toimivat Harmonyt pystyy parittamaan PS3/4 kanssa. Kuinka toimiva ratkaisu se on, on sitten eri asia. Ainakaan nelosta ei saa käyntiin Harmonyllä, valikoissa yms liikkuminen toimii kuitenkin. Onkohan sama kolmosen kanssa?
     
  4. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    ^^ Minulla on Logitech ja siihen extenderi. Taidan kuitenkin sitten hankkia tuollaisen käytetyn orkkiksen lisäksi, onhan se kuitenkin jotenkin kätevämpi käytössä.
    Onneksi ostin tuon extenderin ajoissa-jo vuosia sitten, niin ei jäänyt ilman kaukoa tässä hätätilanteessa. PS3 on muuten toiminut hyvin ja on hiljainenkin, ihan mukava käyttää BR-levyjen katsomiseen ja Netflixin kanssa.
     
  5. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Ongelma ratkesi. Pojalla oli kaksi toimivaa PS3:n ohjainta ja kokeilin niitä. Ohjaimet eivät lataantuneet, eivät toimineet. Seuraavaksi oli epäilyksenalaisena ohjaimen liitosjohto. Haimme sen pojan asunnolta ja testasimme. Toimi!
    Tuollaisesta kaapelistahan ei näy päälle, onko se viallien vai ei. Vaikka kuinka hellästi olin käsitellyt sitä, niin rikkoutunut oli.
    Onneksi minulla oli universaalikauko käytössä väliajan, joten kannattaa aina olla varaohjain kaiken varalta, tuo Logitechin kauko oli onneksi ohjelmoitu PS3:lle.