PS3:n äänettömyys - legendaako?

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana zeipiii, 12.06.2007.

  1. Hulkki

    Hulkki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2007
    Viestejä:
    233
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omassa 40gb fattyssä rupeaa selvästi tuuletin puhaltamaan blu-ray käytössä. Miten on uuden slimmin kanssa.. nostaako tuulettimen kierroksia? Kovolta katsottuna ei vanha fattykään nosta tuulettimen kierroksia mutta blu-ray ja dvd-käyttö kyllä.
     
  2. topiv

    topiv Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.11.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on sekä 80 GB fätty että alkuperäinen 40 GB malli. Näistä 80 GB ei ole pitänyt koskaan mitään ääntä. 40 GB alkaa jokaista elokuvaa toistaessa puhaltamaan hulluna ja samoin käy pelattaessa.

    Hankin tuon 80 GB mallin ensin. En meinannut uskoa lainkaan ihmisten valitusta pleikan puhaltimen metelistä, mutta tuo 40 GB malli on todella ärsyttävä ja puhaltimen suhina häiritsee selvästi, jollei muita ääniä pidetä todella kovalla.
     
  3. maxx83

    maxx83 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.07.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pistämpä tän viestin myös tänne puolelle josko laitoin väärään aikasemmin...

    Tulipa avattua joulukuussa ostettu ps3 slim 250gb ja vaihdettua artic silver 5 jäähyn väliin...samalla tullu tehtyä testailua tuulettimen ja kannen suhteen..

    Tuuletin muuttaa ääntään paremmaksi jos sen reunoista painaa, itse kokeilin laittaa pienet kuminpalat kiinnitysruuvien alle ja sitten painella reunoista..

    Kannen laittaminen tuntuu lisäävän ääntä paljonkin, tuntuu ettei kone saa ilmaa kunnolla ja joutuu nostamaan kierroksia tästä syystä..lisäksi kansi tekee äänestä "pistävämmän" ja se erottuu selvemmin...

    Meinaan kokeilla kanteen bitumikerrosta muualle paitsi tuulettimen kohdalle. Lisäksi tarkoitus on porata pieniä reikiä kanteen, tuulettimen kohdalle.


    EDIT: Tulipa pyöriteltyä dvd:tä täysskaalauksella..ilman kantta kierrokset vakiintu johonki(vois väittää hiljaseks), pistin vakiokannen päälle ja 2min jälkeen tuuletin jo nosti kierroksia...

    EDIT:tuli nyt tehtyä nuo "parannukset" http://www.youtube.com/watch?v=sn7IjCeQRu0
     
  4. Teukka76

    Teukka76 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    2 376
    Saadut tykkäykset:
    2
    Liekkö jäähyn pohja miten kiero? PC puolellakin nuo jäähdytyselementtien pohjat monesti kieroja ja kontakti ei silloin prossuun kunnollinen.
     
  5. maxx83

    maxx83 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.07.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aineski uria siin tuntu olevan..empä hioskellu tai kattonu miten tahnat meni..pistin 2 viivaa molempien ytimien päälle ja länttäsin kiinni..
     
  6. HaVah

    HaVah Guest Guest

    Liittynyt:
    15.10.2008
    Viestejä:
    63
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tästä olisi kiva saada lisätietoa. Onko nuo äänekkäät mallit vanhempia Slim malleja ja siten sarjanumeroltaan pienempiä?
     
  7. maxx83

    maxx83 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.07.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli tuossa testailtua josko saisi sen "ulinan" vaimennettua pois...taitaa olla tuo vakioreikä/kammio sille tuulettimelle liian pieni ni ulisee siks...jos tuuletinta pitää lähempänä peräosaa niin se ulina voimistuu, kun taas vaimenee siirrettäessä etuseinään päin..kokonaan ei tuntunu saavan pois...
     
  8. Teukka76

    Teukka76 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    2 376
    Saadut tykkäykset:
    2
    Viimeksi muokattu: 27.07.2010
  9. maxx83

    maxx83 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.07.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
  10. Hulkki

    Hulkki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2007
    Viestejä:
    233
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tsiisus. Mitä ne siellä Sonyllä oikee ajattelee.. Tuo halvatun meluaminen on vaivannut konsolia alusta asti ja nyt kun saadaan vähemmän lämpöä tuottavia komponentteja niin niiden tuoma etu sitten elimoidaan laittamalla joku kämäsempi tuuletin joka huutaa taas kun viimeistä päivää.

    Ilman tätä melu ongelmaa olisin 100% tyytyväinen laitteeseeni, mutta kun ei niin ei.
     
  11. Ykskytä

    Ykskytä Guest Guest

    Liittynyt:
    18.07.2001
    Viestejä:
    2 609
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täysin tyytyväiselle olisikin vaikeampi myydä taas uutta laitetta.
     
  12. seppoi

    seppoi Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2005
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen ollut tosi tyytyväinen CECH2104A slimmiin. Se ei puhise häiritsevästi edes helteillä. Vaimea puhina ei ole tonaalista kuten täällä on joistakin slimmeistä valitettu. Nyt voi viimeinkin nauttia Blu-Ray elokuvista koko elokuvan putkeen eikä parissa pätkässä jäähdyttelytaukoineen kuten 60g fatillä :)
     
  13. maxx83

    maxx83 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.07.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei uskota ennen ku nähdään/kuullaan :Dheh
     
  14. seppoi

    seppoi Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2005
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    Usko pois, tosi on :) Minulla on kokemusta vain tästä yhdestä Slimmistä, joka on minusta riittävän hiljainen n. parin kuukauden käytön perusteella, lähes yhtä hiljainen kuin kasaamani "äänetön" HTPC samassa laitehyllyssä. Ostin Slimmin heti kun näin Gigantissa tuommoisen uuden 40/45 nm mallin. Ostin Gigantissa kun arvelin että sinne voisi ehkä voida palauttaa jos olisin tyytymätön. Olen aika ronkeli laitteen melun suhteen, kiva että onnisti, eikä tarvinnut testata palautettavuutta. Slimmi ei melua pelattaessakaan. Tosin en ole kokeillut vielä Folding@homea joka oli fätille kovimman melun aikaansaava softa.

    Edellisen fätin kauppaa ei voinut purkaa, ja se kävi valohoidossa myyjällä ja maahantuojalla melun vuoksi. Oikeaa apua fättiin tuli vasta arctic silveristä ja imuaukon teosta pohjaan, mutta oli se silti liian äänekäs elokuvakäyttöön.

    Slimmin levynlataus on muuten äänekkäämpi kuin fätin, mutta sillä nyt ei ole merkitystä.
     
  15. Sebu82

    Sebu82 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.01.2004
    Viestejä:
    117
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hurahtaako muillakin slimin omistajilla tuuletin käyntiin 10 minuutin jälkeen vaikka konsolilla ei mitään tekisi? Mielestäni konsolini ei tehnyt tätä pari viikkoa sitten. Pleikka on ostettu 3 kuukautta sitten.
     
  16. steelduck

    steelduck Guest Guest

    Liittynyt:
    27.10.2010
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla tuo 320Gb Slim pitää suunnilleen samanlaista metakkaa, kuin Epson 3600 ekokatastrofitilassa. Pitäisikö sen olla hiljaisempi?
     
  17. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Kyllä ja ei. Joillekin (kuten minulle joskin otin rahat takaisin) sattuu Slim, jonka ulina kuuluu toiseen huoneeseen, vaikka välioven laittaisi kiinni. Joillekin (kuten kaverilleni) taas sattuu sellainen yksilö, jonka käyntiäänen kuulee vain laittamalla korvan kiinni itse laitteeseen. Vaikka äänekyys on tuttu molempien HD-pelikonsolien laitteista, niin kieltämättä on ällistyttävää miten PS3:sta kehdataan markkinoida myös leffantoistimena -- käsittääkseni Sony ei ole tehnyt Slimien palautusta ihan yhtä helpoksi kuin vaikkapa Apple iMacien palautusta kellertävyysilmiön takia.
     
  18. Jokke79

    Jokke79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    903
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mulla ja kaverilla on toi 320Gt malli ja molemmilla aivan yhtä hiljainen. Käyntiääntä ei kuule parin metrin päähän ja muutaman tunnin tuulettimet alkavat "hurisemaan" hiljaisesti kuitenkin. Hiljaisempi tämä on kuin äidille hommaamani Sony bdp-350. Mulla on ollut aiemmin 40Gt ja 80Gt mallit ja olivathan ne hiustenkuivaajia tähän slimmiin verrattuna.
     
  19. roflator

    roflator Guest Guest

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    1 129
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sen jälkeen kun sinulla oli slimmi on pleikkarin rautaan tehty muutoksia, jotka ovat pudottaneet virrankulutusta ainakin ~15W blu-ray toistossa(pienemmän viivaleveyden gpu ja muut kylkiäisinä tulleet parannukset) Olet ehkä itsekin huomannut, että plazalla ei enää hirveän useasti itketä meluavista pleikkareista(toisin kuin aikaisemmin). Ehkä pleikkarin rauta on Oikeasti Parantunut ja valmistusprosessi tasalaatuistunut tai sitten niitä ei enää osta kukaan :D Toki pleikkarissa on edelleen tuuletin ja en usko, että sopivat sinulle(passiivijäähyä all the way, kun äänettömyys on tärkeää)
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2010
  20. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Kyllähän minä olen ollut tietoinen noista muutoksista ollen muun muassa itse ollut tuomassa niitä Plazalla esille ja niistä keskustelemassa. Toki on mahdollista, että se äänekkäiden laitteiden prosentti on tippunut, mutta tosiaan oma optimismini laski siinä vaiheessa, kun ensimmäiset "on tämä uusikin päivitysversio ulisija" kommentit saivat päivänvalon. Olen toisaalta huomannut toki sen, että melusta valittajia on ollut merkittävästi vähemmän.