PS3 ja RJ45 verkkokovalevy

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana timolaas, 10.02.2008.

  1. kaahonen

    kaahonen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.07.2006
    Viestejä:
    232
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heps kukkuu,

    onko kukaan saanut tuota Buffalon verkkolevyä toimimaan PS3 kanssa, itse menin ostamaan ko vekottimen eikä se nyt ihan niin kuin luvataan toimi.

    Olen tehnyt tehdasasetusten palautuksen muutaman kerran ja tämän jälkeen päivityksen sieltä median jako puolelta. Tämän jälkeen alkaa pleikkarin valikoihin tipahdella mediaa, no hetken kun odottelee kaikki löytyy. No seuraavan kerran kun tulen pleikkarilla (tässä välissä pleikkari on suljettu), vaikka seuraavana päivänä, on kaikki tiedostot hävinnyt tai vain osa löytyy tai sitten ei näy koko mediaserveriä.

    Olen ollut yhteydessä "helppariin" ja siellä tosiaan on tiedostettu tuo ongelma mutta eivät suoraan myönnä että vika on heidän laitteessaan, voi kuulemma olla ongelma myös PS3:n päässä :eek:, seli seli... noh firmis ilmeisesti tulee jos vika löytyy heidän softasta, mutta ei tietoa milloin. Oliskoha mahdollista purkaa kauppa tuolla perusteella ettei se toimi PS3:n kanssa vaikka on luvattu. :OI
     
  2. drpepper

    drpepper Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2007
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0

    Ihan tiestska kaupasta ostin. Käyttänyt vanhan xboxin kaverina, ja siis ihan yleisenä data storena.

    Jotain saksankielistä höpinää löytyi netistä, mutta ilmeisesti ei kovin modattavissa oleva..
     
  3. plundstr

    plundstr Guest Guest

    Liittynyt:
    09.09.2005
    Viestejä:
    556
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tervetuloa mukaan odottamaan tuota firmis päivitystä. Viimeisin päivityshän tuli ihan äsken (2007 jotain :mad:). Ja toimimattomuus PS3:n tai minkään muun DLNA purkin kanssa on ollut tiedossa jo vuosia. Minun veikkaus on ettei päivitystä tule ikinä. Jos purkilla ei ole muuta käyttöä kuin PS3:n kaverina, niin kannattaa ehdottomasti palauttaa kauppaan.
     
  4. load

    load Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.06.2005
    Viestejä:
    434
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei se Buffalo nyt ihan toivoton ole pleikkarin parina, kyllä olen valokuvat sieltä ihan onnistuneesti jo usein katsonut. Mutta kuten aiemmin kerroin, tilanne parani kun kytkin pleikan piuhalla reitittimeen, wlanin kautta oli juuri noita mediakirjaston katoamisongelmia. Varmistaisin ainakin sen että Linkstationissa varmasti on se uusin firmis vaikkei sekään järin tuore enää ole.
     
  5. kaahonen

    kaahonen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.07.2006
    Viestejä:
    232
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu kaapelilla mullakin kaikki on kiinni toisissaan
     
  6. kaahonen

    kaahonen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.07.2006
    Viestejä:
    232
    Saadut tykkäykset:
    0
    ... nyt myyjä ilmoitti että voin tuoda vermeen heille tutkittavaksi :thumbsup: Yritin hätäsesti saada jotain talteen, no toiv ottavasti kaikki tuli. Lopuksi yritin formatoida levyt mutta se päättyi johonkin error viestiin ja nyt laite ei tunnu lähtevän käyntiin oikein kunnolla; virtavalo vilkkuu ja link/act palaa yhtenäisesti :eek: ehkei tämä nyt sitten ihan kunnossa ole...:sick:
     
  7. sonymies

    sonymies Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2008
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toisessa ketjussa kyselin tätä, josko täällä tärppäisi, eli:

     
  8. Simplicitas

    Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    1 163
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itse olen nyt jonkin verran tutkiskellut tätä verkkokovo-asiaa.. eli siis EI varsinaisia käyttökokemuksia..

    D-Link on halpa ja uusimmalla firmiksellä toimii kuulemma PS3:n kaverina. Useimmat kuitenkin (mitä ulkolaisilta foorumeilta olen lukenut) ovat ajaneet sinne Twonkyn sisään, jotta varmasti kaikki toimii. Tästä siis lisäkustannus, kun Twonky maksaa...

    QNAP tuntuu olevan ainoa, josta käyttäjiltä löytyy vain positiivista sanottavaa. Syy miksi itsekin nyt lopulta laitoin tuon 109 II:n tilaukseen. Paljon kivoja pikku ominaisuuksia, ja ennen kaikkea se Twonky on sisällä vakiona :).

    Zyxelistä en osaa oikein sanoa.. ei kait hirvittävästi QNAP:ia edullisempi..

    Jos ei hinnalla IHAN KAUHEAA väliä, ja haluaa päästä helpoimmalla niin laittaisin sinuna rahani QNAP:iin..

    tästä threadista kannattaa lueskella (vähän QNAPista juttua) ja siten tuolta jos englanti taipuu.
     
    Viimeksi muokattu: 08.10.2008
  9. sonymies

    sonymies Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2008
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Okei, kiitti tästä!
     
  10. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    2 281
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni oli tuon Aku Ankka-versio DNS-313 ja firmis oli sen verran purkalla ja teipillä kasattu, että myin kaverille ulkoiseksi USB-kovalevyksi ja marssin hankkimaan QNAP TS-209 PRO:n enkä ole katunut hetkeäkään.

    [​IMG]
     
  11. prodigy

    prodigy Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2007
    Viestejä:
    743
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tuossa yrittänyt virittää Zyxelin NSA 220:ä toimimaan mutta ei onnistu.

    Tässä ongelmia:

    1. DLNA error 2104 vähän väliä
    2. PS3 näyttää vain osan tiedostoista(olen pitänyt laitteita yli päivän päällä joten mistää indeksoinnista ei pitäisi enää olla kyse
    3.Biisit ovat ihan sekaisin vailla mitään järjestystä
    4.Joskus alussa sain pari kertaa biisin pyörähtämään käyntiin, aloitus kesti yli puoli minuuttia, samoin kappaleen vaihto
    5.Nykyään ps3 ei löydä mediaservereitä ollenkaan
    6.Zyxel pistää levyjä itsestään n.20 minuutin välein pyörimään vaikka en käytä niitä
    7.Joku puhui jossain toisessa ketjussa n95:llä median toistosta. Millä ihmeen keinolla tämä muka onnistuu?(n95 8gb)

    Eli jospa aloitan koko homman alusta ja olisin kiitollinen jos joku voisi hiukan neuvoa(täällä ilmeisesti oli muitakin kyseisen verkkolevyn omistajia, ja ps3:n omistajia ainakin:D).

    Verkon rakenne on seuraava:
    Verkkopiuha seinästä reitittimeen/langattomaan tukiasemaan(Zyxel P-335U)
    Siitä langallisesti koneelle ja verkkolevylle(Zywel nsa220)
    PS3 on langattomana

    Upnp on päällä, samoin kuin media server -toiminto verkkolevyltä. Firmis 2.11.

    Tarvitseeko tuolle levylle tehdä conffausikkunasta jotain shareja vai laitanko tiedostot pelkästään ihan resurssienhallinnasta levylle? Tunnistaako ps3 silloin niitä?

    Jotenka mistä lähdetään liikkeelle?
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  12. sonymies

    sonymies Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2008
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, huomenna pitäisi jo oleman Qnapin toosan kotona - sopivasti viikonloppua vasten, niin saa rauhassa säätää :D
     
  13. prodigy

    prodigy Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2007
    Viestejä:
    743
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuosta ylläolevasta postista ollaan nyt hieman edistytty. Langallisesti kytkiessä dlna-ongelmat poistuivat, ja ps3 tunnistaa mediaserverin

    Nyt ongelmana on kaikkien biisien saaminen näkyviin ps3:lle.
    Zyxelin tuesta väitettiin, että maksimi on 2000 mp3:sta, tämän jälkeen levy ei indeksoi niitä. Minulla biisit ovat kuitenkin eri kansioissa, joten voiko tämä pitää paikkaansa?

    Miten saa kaikki biisit näkymään? ja tosiaan se toiston aloitus kestää sen 30 sekuntia:hitme:

    niin tosiaan, vielä yksi ongelma. Minulla on tässä public-sharessa myös videoita ja kuvia, niistäkään ei näy mikään...
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  14. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    2 281
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo 2000 tiedoston raja lienee jonkinlainen ongelma serverin yleensä Linuxin päällä pyörivälle mediapalvelinSOFTALLE. Itselläni on 7500 kappaletta QNAP'issa yhdessä hakemistossa* ja kaikkien streamaus onnistuu TwonkyMedia-serverillä verkon muihin laitteisiin. MUTTA 2000 tiedoston raja/kansio tulee vastaan, kun haluaisin selata tiedostoja web-selaimella - tällöin QNAP ei pysty näyttämään yhtään tiedostoa. Tosin toimintoa tarvitsisi lähinnä etäkäytössä, ei lähiverkossa, jossa PS3/HTPC ovat mediatoistimena TwonkyMedian clientteinä. Eli itselleni ei ongelma.

    * Yhdessä kansiossa, koska QNAP osaa tarjota iTunes-palvelimellaan vain yhden kansion sisällön....:weep:
    TwonkyMedia osaa puolestaan alihakemistot...
     
  15. Simplicitas

    Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    1 163
    Saadut tykkäykset:
    1
    No nyt on QNAP kotona ja asenettuna. Kaikkien tiedostojen siirtäminen tuonne vain kestää ikuisuuden.. Kaksi ongelmaa ilmennyt, joista toisesta ei ole vielä 100% varmuutta. Tämä nyt menee hiukan ohi aiheen, mutta täällä on verkkokovoista eniten juttua. Eli

    1. Ei näytä toimivan tuo kovalevyn spin off.. En tiedä sitten varmaksi, josko jokin on kuitenkin kiusannut laitetta. Hardiksena pyörii Seagaten 1T:b levy.

    2. Canonin printteri ei suostu skulaamaan tuon QNAP:n kautta. QNAP:n hallinnassa näkyy "USB printer" kohdassa kyllä.

    Valmistaja CANON
    laite Canon CAPT USB device
    tila valmis


    Ajurit XP:hen ja Vistaan menee ok, mutta kun koittaa tulostaa, niin tulee canonin ohjelmiston viesti jonka mukaan tulostinpalvelimeen ei saada yhteyttä.

    QNAP:n foorumissa joku HP:n omistaja on saanut seuraavan vastauksen
    omaan ongelmaansa.

    Osaako joku kertoa, mitä taroitetaan tuolla

    "As I know, some printer driver might check if the USB printer was connected in your PC.
    However, due to the printer is connected to TS server, not your PC, so it will always show an error message.
    Does your printer property have this option? If yes, can you disable it and try again?"

    Mikä optio tulostimen hallinnassa tuo on mikä pitäisi disabloida?

    EDIT: Twonky toimii, kuten pitääkin :)
     
  16. sonymies

    sonymies Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2008
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Qnapin FAQ:sta vinkkiä

    Itse poistin reitittimeltä ja Qnapista aikapalvelun käytöstä vähän kuin varmuuden vuoksi sekä sammuttelin muut kuin tällä hetkellä tarpeelliset palvelut, tuntuvat levyt menevän nukkumaan ihan ok.
     
  17. elrata

    elrata Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    13.01.2006
    Viestejä:
    215
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt kun näytää siltä että "moonbutton" olisi se ainoa oikea verkkopalvelin ps3/pc käyttöön.
    Niin mikä noista monista versioista olisi paras esim. hinta laatusuhteeltaan.
    209 mallejakin taitaa oll 3 erilaista:eek: millä perusteella valintanne teitte??

    Täällä tärkeitä juttuja olisi . tulostinpalvelin (toimiiko canon pixma varmuudella) , etäyhteys (taitaa olla kaikissa?), spinoff, raid
    Tulisi normaaliin perhemediajakolaatikkokäyttöön (herkut toki aina plusaa)

    P.s. tarvitseeko normijamppa torrent toimintoa muuhun kuin waretukseen??
    (siis onko sillä muutakin käyttöä).
     
  18. Simplicitas

    Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    1 163
    Saadut tykkäykset:
    1
    No, omalta osaltani valintani perustui seuraavaan (minulla siis QNAP TS-109II)
    -Linux clienttejä ei ole eikä varmaan tule -> ei tarvetta Pro-versioon.
    -109 ja 109 II hintaero ei kovin merkittävä II mallissa tuplat muistia ja tehokkaampi suoritin.

    209 sarja oli minulle liian hintava, eikä minulla ole mitään NIIN tärkeää, että sen menettäminen (ei raidia) kauheasti harmittaisi. Musiikkikirjasto on kuitenkin 2 paikassa.

    tuo torrent ominaisuus ei ole vain torrentien lataamiseen, vaan voit antaa sille myös muita downloadaamistehtäviä. (filen URL osoitteen avulla) joten jos latailee suuria tiedostoja (esim päivitystä johonkin softaan) usein niin on kätevä.


    Kiitti tästä. Saattaa olla, että itseäni kiusaa tuo reitittimen upnp tai jotain. välillä menee nukkumaan ok, välillä ei. Ulkopuolisia vieraita ei ainakaan logien mukaan ole päässyt :D.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2008
  19. elrata

    elrata Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    13.01.2006
    Viestejä:
    215
    Saadut tykkäykset:
    0
    ookkei tällä hetkellä verkkokauppa myy 201 mallia halvemmalla kuin 109 ??

    rajataan hiukan:

    miksi ostaa useita kymppejä kalliimpi 209/II/Pro kuin 201??

    Mites teillä ne canonin tulostusjaot toimii ??
     
  20. Simplicitas

    Simplicitas Quod scripsi, scripsi Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    1 163
    Saadut tykkäykset:
    1
    multitronic myy QNAP laitteita halvemmalla kuin verkkokauppa.com (hae tuotteita qnap, on jossain epäloogisessa paikassa jos alkaa selata). Tuolta omani ostin ja olen tyytyväinen palveluun. Varastosaldo taitaa vaan olla tuossa liikkeessä maahantuojan saldo, sillä ainakin omani toimitukseen meni 5 päivää. Sähköpostikyselyihin vastattiin TODELLA ripeästi ja olen tyytyväinen. Itsellä Canon i-Sensys LBP2900B tulostin, enkä ole ainakaan vielä saanut tulostinjakoa toimimaan. Johtuu tod näk Canonin ajureista.

    qnapin sivuilta löytyy yhteensopivuustaulukot myös tulostimille. Lisäksi kannattaa tsekata se qnapin käyttäjäfoorumi, jossa käyttäjien omia kommentteja yhteensopivuudesta. Sivuilla on myös vertailutaulukot, josta kannattaa katsoa mistä sitä lisähintaa maksaa, jos maksaa.