Projektorin lampun osto

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana nikkinen, 16.08.2016.

  1. nikkinen

    nikkinen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.01.2016
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei.
    Nyt tarvis vinkkejä lampun ostoon. Ite olen näissä asioissa ensikertalainen ja kaikki tieto otetaan vastaan. Mitä kannattaa ottaa huomioon? Mistä kannattaa ostaa? Itellä on Sony VPL-HW40ES ja ohjeissa lukee lampun olevan LMP-H202.
     
  2. Naks*

    Naks* Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.10.2006
    Viestejä:
    79
    Saadut tykkäykset:
    15
    Haluatko aidon Sonyn valmistaman lampun vai kelpaako halvempi kopiolamppu. Itse olen käyttänyt noita kopiolamppuja, ja ovat toimineet hyvin. Toki kesto ei välttämättä ole täysin sama kuin aidolla lampulla, mutta hinta on niin halpa näissä, että ei mitään haittaa. Tuosta esim yksi esimerkki. http://www.ebay.com/itm/New-Project...966919?hash=item33afa21447:g:S3YAAOSwKtlWkLGo Postikuluineen hinta jää alle 60€ jos ei mene tulliin, ja jos menee niin hintaan tulee päälle alv 24% Itse olen tilannut kiinasta ainakin 8 lamppua (eri tykkeihin) ja yksikään ei ole jäänyt tulliin.

    Aito lamppu tuohon maksaa kuitenkin noin 280-320e riippuen hieman paikasta.
     
  3. nikkinen

    nikkinen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.01.2016
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
  4. anidabi

    anidabi Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    1 676
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itsellä asia myös juurikin nyt ajankohtainen. Vielä halvemmaksihan se tulee kun ostaa vain polttimon ja vaihtaa sen entisen tilalle tuohon lmp-h202 kehikkoon. Itseasiassa käy myös lmp-h201 kehikkokin kun se on täysin identinen.


    Osaatko @Naks* sanoa, näyttääkö tuo linkittämäsi lamppu täysin samalta kuin kuvassa? Itse kun keran tilasin saman hintaisen lampun, oli tietty genuine selitykset ja kuvatkin oli aidosta philipsin lampusta niin paketissa tulkin sitten lmp-h201 kehikolla varustettu lamppu jossa ei ollut tuon polttimon sydämen ympärillä kiertävää metallilankaa ollenkaan. Eipä sitten huvittanut yrittää edes kokeilla toimisko projun kaa vaan pistin vaan disputea ebaylle ja rahat takaisin. Lampun pidin itellä. :D


    Tuolla olis ebay polttimoja ja ainakin noi 90€ hintaiset näyttäis olevan ihan aitoja philipsin OEM polttimoja, mutta kun ei sitä noiden ebay kusettajien takia enen kokeilua oikeastaan koskaan oikeasti tiedä niin en ole vielä jaksanut tilata.
     
  5. JIH

    JIH Käyttäjä

    Liittynyt:
    22.08.2007
    Viestejä:
    416
    Saadut tykkäykset:
    32
    Projektorilamput.net (ruotsalainen firma) myy lamppuja eri vaihtoehdoin, kuten esim.
    • alkuperäinen valmistajan polttimo + alkuperäinen kiinnikemoduuli,
    • alkuperäinen polttimo + tarvikemoduuli,
    • tarvikepolttimo + tarvikemoduuli, tai
    • pelkkä polttimo.
     
  6. Naks*

    Naks* Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.10.2006
    Viestejä:
    79
    Saadut tykkäykset:
    15
    Ei valitettavasti mitään tietoa lampun ulkonäöstä tms. Otin sen vain puhtaasti esimerkiksi ja oli ensimmäinen hakutulos ebaystä
     
  7. KaKui

    KaKui FullHD Member Tukijoukot

    Liittynyt:
    26.07.2000
    Viestejä:
    2 303
    Saadut tykkäykset:
    40
    Tilasin juuri tuon linkin lampun ebaystä joten voin muutaman viikon päästä sanoa onko eroa alkuperäiseen.

    Olen aikaisemmin tilannut samalta myyjältä (ja toiseltakin) epsoniin lampun, moduulissa oli teksteissä sen verran eroa että tarvikkeessa luki mallin kohdalla vain 49 kun orkkiksessa lukee ELPLP49, muuten samat tekstit. Heijastinpinta oli hieman erinäköinen, itse poltinta en niin muista. Kaksi lamppua tilasin silloin epsoniin, ulkoisesti samanlaiset mutta toisessa jotakuinkin samanlainen valoteho kuin alkuperäisessä, toista piti pitää eco moden sijaan normaali modessa että sai saman kirkkauden.
     
  8. anidabi

    anidabi Käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    1 676
    Saadut tykkäykset:
    2
    Aa, oletin että olet samalta myyjältä noita lamppuja ostellut minkä linkitit.
     
  9. nikkinen

    nikkinen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.01.2016
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
  10. makemich

    makemich Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    1 666
    Saadut tykkäykset:
    228
    JVC X35:een ostin täältä "original" polttimon ja vaikka ihan sama malli ei tullut mitä odotin niin oikealta valmistajalta kuitenkin ja päällisin puolin identtinen lukuunottamatta "napojen" sijaintia. Pienellä modulin modaamisella tuosta selvisi ja kirkkautta ainakin riittää nyt 100h jälkeenkin.

    http://www.beamer-parts.eu/
     
  11. JJtalo

    JJtalo Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2010
    Viestejä:
    161
    Saadut tykkäykset:
    1
    Laitoin lampun tilauksiin tuolta beamer-partsista, 202e tuli maksaan alkuperänen lamppu ja ei-alkuperänen runko.
     
  12. Vende

    Vende Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.09.2016
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin uuden alkuperäisen lampun beamer-partsista Sonyn vpl-vw90es projektoriin. Kesti 5h ja räjähti.
    Aikaisemmin olen ostanut toisaalta 4 lamppua ja ovat kestäneet yli 3000h ja olivat vaihdettaessa ehjät (toki valoteho jo heikohko)....
     
  13. jolaine

    jolaine Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.04.2003
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaivattaisiin tietoa lamppujen ostopaikoista. Tuli hommattua vanhan sanyo plv-z5 tilalle optoma hd151x tykki joka on hd36:n sisarmalli ja käy samalla lampulla.

    Ebaystä löytyi aikoinaan sopuhintaan lamppuja tuohon varsin yleiseen plv-z5 tykkiin mutta tarjonta näyttää nihkeämmältä ja hinnakkaammalta optoman hd151x/hd36 malleihin. Philipsin koodilla pelkkä lamppu on AM0006823 ja Optoman koodi rungolle lamppuineen on BL-FU310A / FX.PM584-2401.

    Onko joku tilannut aliexpressistä lamppuja, ehkä jopa hd36/151x malleihjin?? Muuta tavaraa olen kyllä tilannut puhelinten näyttöjä jne. ja laatu on ollut sitä mitä ebayssäkin. Noista lamppukaupoista näkyy olevan aliexpressissä vähän/ei ollenkaan feedbackiä. Ehkä yksi rungollinen lamppu varalle ja myöhemmin tilata sitten pelkkiä vaihtolamppuja.
     
  14. pyorahullu

    pyorahullu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.05.2015
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ostin polttimon moduleineen QualityLamps firmasta Panasonic PT-AE2000E tykkiin. Pioti olla originaalipolttimo tarvike moduulilla.
    Otettuani vanhan modulin ulos huomasin seuraavat erot.
    1. Vanhassa on polttimon rungon ympärillä löysästi metallinen suojus. En tiedä sen merkitystä mutta luulisin että se toimii joko jäähdyttimenä tai heijastaa hajavaloa takaisin lampuun. Onks tietoo? Uudessa polttimossa ei tuollaista suojusta ollut.
    2. Vanhassa polttimossa vain vasemmalla puollella kyljessä oli sähköjohdon liitäntä. Toinen liitäntä oli lampun kannassa. Tämä mahdollisti sen että yleensä tuos suojuksen voi asentaa rungon ympärille. Uudessa polttimossa liitännät ovat kyljissä sekä vasemmalla että oikealla puolella.
    3. tykin manuaalissa sanotaan että polttimo on UHM lamp 165 W. Uuden lampun kyljessä on maininta mm. Philips made in china AM220 - 150W.
    Kymysys: Voidaanko oheinen polttimo tulkita originaalipolttimoksi? Onko tuo metallisuojus tärkeä ja mitä sen puuttuminen merkitsee? Entä tuo wattiero?
     
  15. Late_80

    Late_80 Guest Guest

    Liittynyt:
    03.10.2011
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä vaikuttaa kaikki lamput olevan varastossa vaikka todellisuudessa on jossain muualla. Tilasin kaksi viikkoa sitten "varastossa" olevan polttimon mutta ei kuulemma ollutkaan. Jostain toisesta varastosta tulossa ehkä joskus. Kannattaa soittaa tänne ja varmistaa, että lamppu oikeasti löytyy ellei halua odottaa x aikaa... En itse ainakaan voi suositella.