Prismasonic

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana THX1138, 20.10.2010.

1. THX1138

THX1138 Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on jokunen vuosi takaperin ollut Cinemascope setti Prismasonicin 1200M linssillä. Josta pidin kovasti, nyt ollut perus 16:9 kangas. Prismasonic julkaisee kohta uuden linssin ja minulla on herännyt uudestaan mielenkiinto 2,35:1 kankaaseen, kun nämä Oppon ja Philipsin soittimetkin hallitsee tämän tekstityksen siirronkin BD että DVD- levyillä.

Miten löytyy täältä foorumilta Cinemascope setti harrastajia, onko teidän mielestänne hienoa ja vaivan väärti?
    Mielipiteet kiinnostais, minulla on JVC HD950 projektori ja hyvä elokuva kokemus 2.35:1 kankaalla olisi varmasti jälleen hienoa?

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1280592

http://www.prismasonic.com/english/index.shtml

2. Epester

Epester Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse vaihdoin scope setuppiin vajaa vuosi sitten ja mielestäni tämä on ainoa oikea tapa tykitellä jos vain elokuvia yhtään enempää suunnittelee katsovansa.

Paitsi, että (harmaista) palkeista pääsee eroon, asettaa scope kangas elokuvat oikeaan perspektiiviin. 16:9 screenillä katsoessa olin hieman pettynyt joka kerta kun katsottava elokuva paljastuikin scope-kuvaksi; "pienempi kuva ja noi palkit...:(". Näiden elokuvienhan pitäisi olla juuri niitä eeppisiä elämyksiä isolta kankaalta. Sex and the Cityn sun muut romanttiset komediat voi katsoa vaikka ipodin ruudulta...

Viimeksi muokattu: 20.10.2010
  3. Pekka T K

Pekka T K Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minullakin on ollut jonkin aikaa CIH-systeemi. Kuvan sovitan vakiokorkuisena projektorin zoomilla (Sony VW50) 2.89:1 kankaalle. Soitin on Philips 3000. Prejektorin 1.3-kertainen zoomi riittää oikein hyvin 16/9-2.89:1 kuvan pitämiseen vakiokorkuisena. Miksi 2.89:1 eikä 2.35:1? Kaikki superleveätkin elokuvat voi katsoa ilman palkkeja ja vaikuttavan suurina: esim. How the West was Won (2.89:1), Ben-Hur (2.70:1), Rebel Without a Cause (2.55:1), Prinsessa Ruusunen 2.55:1.

4. juures

juures Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    2,35:1 = :thumbsup:

Olen itse joutunut tyytymään isoon plasmaan parin vuoden aikana, onneksi ensi syksynä asia muuttuu :)

Viimeinen viritys aikanaan edelliseen kämppään oli ~2,5m leveä 2,35:1 mdf ja tykin kaverina oli tuolloin prismasonicin joku ikivanha linssi (olikohan h100 tai h200 ?? vanha kuitenkin).. tosin välillä "ohitykittelin" kuvaa htpc:llä kankaalle epätarkkuuden takia. Vaikka kuva oli aataminajan linssillä sumea, jäi tuosta setupista niin hyvät fiilikset että tuollainen on ainoa vaihtoehto seuraavaan kotisettiin :)

old setup

Onko nykyään tuo pystyvenytys miten tavallinen ominaisuus tykeissä? Osaako ps3 tuon tekstityksen siirron bluray/dvd -levyillä? Tekeeköhän tuollaisella prismasonicin "hinnat alkaen" ~1000e linssillä mitään?

Ainakin itsellä 2,35:1 on se lähtökohta ja kuva niin iso kuin seinälle sopii, 3½m leveyttä vois olla aika jees :thumbsup::thumbsup:

Viimeksi muokattu: 21.11.2010
  5. lmfmis

lmfmis Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    2
    Kyllä nuo on jo hyviä, ja se etuelementti kannattaa ottaa myös.

Prismasonicilal on tulossa näköjään superlinssejä HD 6000fx joita ei ole vielä omilla sivuilla.

http://shop.avscience.com/HD-6000FX-Anamorphic-Lens-with-Motorized-Focus_p_115.html

Uusi "cylinderical lens" - olisikohan tuosta oikaisemaan kuvan venyminen...