Tavallaan nostalginen paluu fiiliksissä alelaarihuoraamisen (pahoittelut karkea ilmaisu, mutta vakiintunut termi täällä) alkuaikoihin. Ihan sama mitä on, pääasia että saa halvalla. Kokeilkaapa toisena sielunmaiseman testauksena käyntiä Gigantissa ja yrittäkää löytää 4K/BD/DVD-soitin. Löytyy jostain lukemattomien sontatankohyllyjen, BT-kaiutinten ja tukiasemien takaa joltain puolihuolimattomalta alahyllyltä yksi soitin. Tämä jos joku kertoo siitä, miten fyysinen media on jo käytännössä kuollut suuren yleisön mielissä.
Kirjaimellisesti. Enemmän kuin mielellään fyysisen tukemista olisi jatkanut nimenomaan entiseen malliin, mutta paskanko teet, kun valtavirralla viiraa päässä. Tekohengitystä tilanteeseen on tarjottu jakelijoille mm. puhelimitse, pyritty takomaan sanomaa perille pajavasaralla ja puolustettu optisen median asemaa suoratoistosaatanan ikeessä aktiivisesti sekä henkilökohtaisilla ostovalinnoilla että puskaradion kuin muidenkin muotoseikkojen myötävaikutuksella - lista on pitkä ja lopputulos kuin Putinille puhuisi. Näillä mennään. Tällä välin... Henkilökohtaisesti olen kurkkuani myöden täynnä sitä pohjattoman kuilun nieluun katoavaa kahisevan määrää, joka postimaksuina tämän(kin) harrastuksen parissa tunnetaan. Ulkomailta tilaaminen on em. johdosta loppunut tyystin. Senttiäkään ylimääräistä siihen riistoon ei enää tule tuhlattua. Päivääkään ei ole kaduttanut, päinvastoin. "Konstit on monet sano mummo, kun kissalla pöytää pyyhki."
Todellakin! Lisää tähän sentin pölykerros ja laitteet vaan lojuvat jossain hyllyn perukalla ilman esille asettelua (stockmann/power). edit: yrittäkää huviksenne löyttää gigantin sivuilta 4k sotinta...
Tuli käytyä Tikkurilan Prismassa eilen pitkästä aikaa ja kyllä meinaisi itku lähtee, kun oli levyhylly säälittävässä kunnossa. Alkaa olemaan sielläkin joutsenlaulua melko valmis valitettavasti.
Tosiaan tarjonta ja ennen kaikkea "laatu" laski Tikkurilan(kin) Prismassa järkyttävin tuloksin vain muutamassa kuukaudessa siitä mistä vuosia oli kauppareissujen yhteydessä nautittu. -50% ja -70% -kampanjoiden ja valikoiman totaalisen surkastumisen jälkeen jäljelle jäänyt jätekasa herättää huomiota hädintuskin edes asialle vihkiytyneiden parissa. Osaltaan tästä käy kiittämän S-ryhmän nykyistä valikoimapäällikköä (entisen vastaavan kanssa tuli keskusteltua puhelimessa valikoimasta ja sen ilmeisistä puutteista), jonka hankintapäätökset vaikuttaa olevan vahvasti verrannolliset kyseisen henkilön tiedon ja tuntemisen tasoon, mitä elokuviin tulee. Päälle kun plänttää vielä sentiljoona kertaa peratut faktat suoratoistosaatanoitten välittömistä seurauksista optisen median myyntilukuihin, ollaankin taas vajottu valaanpaskaakin alemmas, mitä koko kuvioon on tuolta osin tuleva.