Plaza's Tyylikkäin Setti ?

Keskustelu osiossa 'Yleistä' , aloittajana koo_plaza, 06.11.2005.

  1. MikkiHiiri

    MikkiHiiri Do It Yourself Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 765
    Saadut tykkäykset:
    14
    Tyylikkäitä settejä on kyllä kaikki tähänmennessä. :thumbsup:

    Tuossa oma kotiteatteri. Musta väri vain tahtoo jakaa mielipiteitä...
     
  2. Harry

    Harry Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.09.2004
    Viestejä:
    1 903
    Saadut tykkäykset:
    7
    Älä yhtään vähättele, erittäin siistin ja tyylikkään näköistä työtä :thumbsup:

    Oma projekti on siinä vaiheessa, että ensi kuussa varmaan päästään koolailemaan seiniä ym. Nyt on aika mennyt ulkohommissa ja sisäportaikon rakennuksessa.
     
  3. -PK

    -PK Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2005
    Viestejä:
    258
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aika laimealta ja huomaamattoman hillityltä se näyttää noiden väririkkaiden ja design-tuotteilla varustettujen kotiteattereiden seassa. :eek:

    Mutta tärkeintähän on että jokainen on tyytyväinen omaan kotiteatteriinsa ja että kamat on kovassa käytössä eikä turhanpäiten pölyttymässä. Meillä ainakin on lähiaikoina tykki lämmittänyt työhuonetta päivittäin. Saa nähä jos se sais välillä levätäkin kun saadaan uusi telkkari paikalleen. Pahoin kyllä pelkään että sitten on olohuoneessa kahta kuvaa yhtäaikaa. Telkkari + playkka, vaimon ohjelma ja oma ohjelma, jne... ;)

    Rakennusintoa siis sinnekin suuntaan! :thumbsup:

    Rakentamista on vielä meilläkin paljon edessä. ( autotalli, sokkelin päällystys, kellarin pinnat, jne... ) Välillä on kumminkin pakko rentoutua että jaksaa taas rakentaa ja kotiteatterin avulla se onnistuu mukavasti. :)
     
  4. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tyylikästä, hillittyä ja harmonista. 10 pistettä!
    Itsellä sisustus vielä kesken, kuvia tulee sitten joskus... Eilen sain vasta pohjamaalin seiniin...

    BTW: Kuinka nuo minipodit toimivat? Samat olisi tarkoitus ostaa olkkariin, tosin valkoisena...

    EDIT: Vituttaa nuo "muut ihmiset" ketkä tulevat neuvomaan sisustuksen suhteen ja itse sitten keräävät kaikki kamansa kämppäänsä kirppareilta ja sukulaisilta ilmaiseksi. Sitten kun hieman panostaa, laittaa fyrkkaa kiinni OMAAN viihtyvyyteensä kotona niin joku paskiainen tulee arvostelemaan että "trendikoti, näyttävä mutten viihtyisi" No EIHÄN SUN TARTTEKAAN! pääasia että itse viihtyy [/avautuminen]
     
  5. Valhalla

    Valhalla Nikon & Elinchrome Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    06.12.2002
    Viestejä:
    2 543
    Saadut tykkäykset:
    4
    Trendikoteja ei kannata esitellä, jos mahdollista kritiikkiä ei kestä (koskee kaikkia tiloja, remonttiratkaisuja jne.).
     
  6. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Lyhyesti: ostaisin heti uudestaan

    Oon vertaillut näitä vierekkäin miragen omnipolaareihin, amphionin vanhoihin heliumeihin ja miragen normaaleihin "pönttöihin". Hintaluokkana ollut 300-450e/pari. Omaan korvaan nämä ovat parhaat, mutta ehkä kaikki ei olisi samaa mieltä.

    Lähes poikkeuksetta jengi sanoo eka: jopas on erikoisen näköiset. Sitten ne istuu alas, kuuntelee ja yleensä toteaa: jopas nää soi hyvin. Onhan nää pärjänneet ihan mukavasti testeissäkin.

    Ei noi todellakaan mitään älytöntä hifiä ole, mutta settinä tuon xls200:n ja jalustojen kanssa ovat maksaneet hiukan yli 2ke ja väittäisin että tää kokonaisuus pärjäisi hyvin oli vastassa mikä tahansa 2ke setti. Ja kun vielä huomioi tän ulkonäön, niin tämän näköisessä kämpässä ei näille oikein edes löydy vastustajaa (mikä lopulta on aika sääli)

    Joop, kyllähän noin saa lukea selvästi enemmän kuin: "jopas on tyylikäs, mä diggaan". Toisaalta sitä vaan on jotenkin tosi tottunut siihen, että harvoin kiitellään ja aina valitetaan ... taitaa olla suomalainen perinnetauti :)

    IMO ehkä eniten häiritsee se, että jengi alkaa arvostelemaan toisen sisustusmakua nimenomaan maun takia. Esimerkiksi tilanne, jossa henkilöllä on viimeisen päällä funkkis tai barokkisisustus, tulee joku urvelo toteamaan: ihan hirveä! Eihän siitä tyylistä tarvitse itse pitää, mutta pitäisi nyt sen verran ymmärtää, että jos kyseessä on tyylipuhdas sisustus niin pitää turvan kiinni jos palautteen taso on: "ihan hirveä" tai "taas tällainen trendikoti".

    Ja kyllä mä siinä oon samaa mieltä, että on jossain määrin kummallista, että "ihan hirveä" palautteet tulee pääasiallisesti jengiltä joiden sisustusmaku rajoittuu just siihen mitä kotoa on mukaan saatu. IMO tällaisella henkilölle ei ole vielä omaa sisustusmakua kehittynyt vaan sisustus nähdään aina tietyn henkilötyypin kautta. Esim jos tällainen tyyppi näkee kämpän joka näyttää samalta kuin trendissä, niin hän automaattisesti ajattelee, että kyseessä on tietynoloinen asukki (=trendipelle), sen sijaan että hän ajattelisi että talossa asuu ihan normaali tyyppi jonka maku on hieman erilainen kuin itsellä.

    En mä missään nimessä sano, että kaikkien pitäisi tietää sisustuksesta paljon ja itse sisustaa, että voi toisten tuotoksia kommentoida. Mutta sen verran pitäisi ymmärtää, että mietityn näköisen sisustuksen on aina valinnut joku miellyttääkseen itseään :)

    ps toki myönnän että on olemassa poikkeuksia esim edustuskämpissä. Silloin huoneiston tyyli ei ole valittu itselle vaan yleensä sen mukaan mitä halutaan vieraille itsestä näyttää. Toisaalta tällainen taitaa olla äärimmäisen harvinaista, kyllähän niissä edustuskämpissäkin joku aina asuu :)
     
  7. Käikäle

    Käikäle Guest Guest

    Liittynyt:
    14.03.2001
    Viestejä:
    992
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta tuon sentterin nostaisin etukaiuttimien tasolle kun se nyt on liian alhaalla.
     
  8. GonD

    GonD Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.12.2004
    Viestejä:
    247
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yksi lisää, jonka mielestä säätäjän "setti" on tyylikäs :thumbsup:. Nuo luonnonvalkoinen ja tumma puu sopivat kyllä saumattomasti yhteen ja halogeenit parantavat tulosta entisestään. Omaan kämppään en tosin laittaisi noin värikästä seinää, mutta kyllä se yllättävän hyvin tonne sopii. Lisäksi kaiuttimien ulkonäöstä en pidä, mutta se tuskin onkaan niiden tarkoitus (miellyttää minua :D). Joka tapauksessa huone ajaa varmasti asiansa ja on hienoa nähdä näitä "anti-kammioitakin" :king:
     
  9. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2
    Noh, tästä voisin käydä keskusteluja muutaman kalja turvin ja tämä keskustelu kestäisi koko yön. Ollaan suht samalla linjoilla ja jos olisin Gay, valkkaisin sut ;)

    Ei mut vakavasti ajatellen, puhut paljon ja asiaa. Itse panostan sisustukseen, pistän baarissa tuhlatut rahat mieluummin asuntoon/viihtyvyyteen ja nautiskelen viihtyisästä kodista viinipullon kera :p

    Alkaa mennä off-topic, olen juuri maalannut kotiteatterihuonetta 4h ja rempannut toista wc-tilaa pari tuntia, mutta pistetään nyt nämä kuvat tähänastisista saavutuksista, kotiteatterihuone valitettavasti puuttuu vielä mutta heti aamulla siitä on jo jotain suuntaa antavia kuvia tuolla sivun lopussa.

    http://kotisivu.mtv3.fi/huppe/kuvia

    Kestän kritiikkiä, voi arvostella vapaasti :D
     
  10. Bagheera

    Bagheera Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 004
    Saadut tykkäykset:
    1
    Säätäjän tila ei ole kotiteatterina kovin tyylikäs, koska siinä on aivaan liika vaaleita pintoja, jotka ovat erityisesti tykillä varustetulle kotiteatterin toimivuudelle myrkkyä. Enkä puhu pelkästään "kuvateknisessä" mielessä. Katselutila on myös tärkeä elokuvan tunnelmaan pääsemiseen kannalta, eikä vaaleat pinnat, ja katseet itseensä vetävät kajarit ainakaan sitä helpota. Hyvin suunniteltu tyylikkyys ottaa aina myös toimivuuden huomioon. Oleskelu/Esittely/VIP/...tilana, se sen sijaan edustaa tiettyä tyylipuhtautta, mutta tästä ei ollut tässä keskustelussa kyse.

    Huom! Tällä en tarkoita, että tyylikäs kotiteatterihuone pitäisi olla kokonaan musta. Tyylikäs kokonaisratkaisu pitää kuitenkin olla sellainen, että huomaa että elokuvien katselukin on otettu huomioon.

    edit: pientä tarkennusta.
     
  11. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    No kyllä mä väittäisen että elokuvien katselu on otettu huomioon jos huoneessa on tykki, kuusi skobea, sohvantärisytin, kevyttä akustointia ja huone on mahdollista pimentää kokonaan :)

    Mut siinä olet täysin oikeassa, että valkoiset seinät silminähden heikentää kontrastia. Ongelman vähentämiseksi valittu kangas on harmaa, mutta eihän se lopulta ihmeitä auta. Paras juttu tosiaan olisi jos kankaan taustaseinän saisi hyvin tummaksi, mutta tässä kämpässä tämän estää hellasärön lisäksi oma sisustussärö :D

    Tulevaisuudessa seuraavassa kämpässä tavoitteena on huone, jossa pinnat saa tavalla tai toisella tummiksi. Melkein veikkaan, että homma tulee menemään kaukosäädettäviin koteloitaviin verhoihin (jotka saa piiloon esim seinän sisälle), sillä hyvin tummista seinistä en välttis innostu.
     
  12. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Tää on joo aika paha ongelma. Tällähetkellä keskiskobea on vähän tiltattu ylöspäin, mutta eihän tämä missään nimessä ole sama asia kuin viivasuoran linjan mukaan asetellut diskantit (vertailua oon tehnyt aika paljon). Tää nykyinen asettelu menee ehkä sarjan jatkoksi: "komromissejä sisustuksen takia" :)
     
  13. mikkol79

    mikkol79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.06.2004
    Viestejä:
    1 396
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mulla on paljon valkoista screenin ympärillä. Screenin kehykset jokseenkin samanlailla harmaat kuin säätäjän screenissä. Itseäni eikä ketään elokuvan katsojaa luonani ole vielä häirinneet vaaleiden pintojen heijastus, vaikka totta munassa niitä heijastuksia on. Olen katsonut pari elokuvaa pintaväreiltään oikeaoppisessa kotiteatterihuoneessa ja siinä mielessä kyse ei ole siitä ettenkö tietäisi mikä on hyvää ja mikä ei tässä asiassa.

    Mielestäni tuo vaatimus tummista pinnoista kotiteatterihuoneessa on hieman liioiteltu. Jos omistaisin erillisen huoneen kotiteatterille, niin varmaan siinä tapauksessa päätyisin tummempiin pintoihin, mutta muussa tapauksessa "kontrastietu vs. esteettisesti miellyttävä huone" on jotakuinkin yhden suhde sataan tummaa kotiteatterihuone/olohuonetta vastaan. Moni muu asia vaikuttaa huomattavasti enemmän elokuvakokemukseen (screenin laatu, tykin kuvan laatu, ikkunoista tuleva hajavalo, kaiuttimien laatu...)
     
  14. MikkiHiiri

    MikkiHiiri Do It Yourself Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 765
    Saadut tykkäykset:
    14

    Jep, voisi tosiaan olla vähän hassun näköinen jos tuo keskari olis esim. jonku varren/jalustan päällä. Itselläni on myös keskikaiutin vähän vastaavanlaisesti, alempana kuin pääkaiuttimet, ihan vain omaa (ja vaimon) silmää miellyttääkseen. :)

    Omalla kohdalla olen havainnut jännän psykologisen jutun, että jos asiat/laitteet näyttää hyvältä, niin helpommin ne myös kuullostaa hyvältä omaan korvaan. Toki on paljon laitteita esim. kaiuttimia jotka on tehty ainoastaan sisustuksen ehdoilla, ja joiden sointi on kelvoton, enkä tarkota että tällaiset olisi hyvät. Vaan on niitä jotka on tehty laadukkaista osista ja silti ajateltu ulkonäköäkin. Pääpointi oli että jos kämppä olis sisustukseltaan omasta mielestä kauhea ja laitteet "rumat", niin en pystyisi nauttimaan "äänenlaadusta/kuvanlaadusta" niin hyvin, kuin jos asunto on sisustettu täysin omaan makuun ja laitteetkin ovat tyylikkään yksinkertaiset.

    Mitä tuohon sisustuksen väriin tulee, niin meillä oli taas ihan selvä että tulee tummia värejä, molemmat tykätään esim. mustasta, harmaasta ja punaisesta. Joten meillä tuota valon heijastusta tulee kohtuullisen vähän screenille, lähinnä vain katosta, joka on kiiltäväpintaista Haltexia. Mutta jos katto olis tumma niin vois kämmppäkin tuntua melko pimeältä ja ahtaalta.
     
  15. Bagheera

    Bagheera Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 004
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tää on pelkkää tekniikkaa ja laitteita. Eikö tässä keskustelussa ollut tarkoituksena puhua sisustuksesta ja tyylistä. ;)

    Tein ilmeisesti huonoon ajankohtaan ne pienet editoinnit edelliseen postiin.

    Minua ihmetyttää se, että kun puhutaan kotiteatterin yhteydessä seinien väreistä tai taustavaloista, niin usein huomioidaan ainoastaan heijastusten/valojen suoranainen vaikutus kuvan kontrastiin. Omasta mielestäni vähintään yhtä suuri vaikutus on esimerkiksi sillä jos valkoinen sivuseinä/katto/sohvapöytä/... "elää" elokuvan kirkkauden muutosten tahdissa, jolloin se aina vie osan huomiosta itselleen. Samoin, en voisi ajatella laittavani tollaiset metalliset huomiota herättävä kajarit paikalle jossa niihin heijastuu paljon valoa suoraan kankaasta, olisi ne sitten miten hyvännäköiset tahansa.

    Ja lopuksi vielä varmuuden vuoksi: Tietenkin olen samaa mieltä että jokainen sisustaa itsensä takia, ja jos itse on tyytyväinen, niin kaikki on hyvin. Kompromissitkin on sallittuja. Toisaalta, jos laittaa ratkaisunsa julkisesti näkyville, niin kannattaa kyllä sietää kaikenlaiset kommentit.
     
  16. -PK

    -PK Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2005
    Viestejä:
    258
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo keskikaiuttimen asentaminen muita pääkaiuttimia alemmaksi on kompromissi jonka moni joutuu tekemään sisustuksen takia - myös meillä sen paikka on muita alempana. Ja ikävä kyllä myös pääkaiuttimet tulevat olemaan melko matalalla samasta syystä. Pääasiahan on että pystyy nauttimaan leffoista ja töllön katselemisesta tehdyistä kompromisseista huolimatta. :naminami:
     
  17. og playa

    og playa Guest Guest

    Liittynyt:
    18.05.2005
    Viestejä:
    1 017
    Saadut tykkäykset:
    0
    Erittäin tyylikästä! Seinän sävy sopii erittäin hyvin lattian sävyyn! Mitäs tuo lattia on? Ihan parketti vai laminaatti... joskus itsekin haaveilin tuon värisestä lattiasta huoneessani, mutten sitten jaksanut alkaa remontoimaan :)
     
  18. code.666.

    code.666. Guest Guest

    Liittynyt:
    29.04.2003
    Viestejä:
    1 226
    Saadut tykkäykset:
    1
    Muuten näytti tod. tyylikkäältä, mutta itse olisin kyllä hankkinut hiukan laadukkaammaat baarijakkarat, nuo ovat kyllä niin lelut kuin vain voivat, ja kaikenlisäksi aika kamalan näköiset.
    Muuten ehdoton :thumbsup:
     
  19. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mun mielestä nuo ovat tukevat ja hyvät jakkarat. Oli kyllä sen verran hinnakkaatkin etteivät varmaan heti hajoa. IMO, ovat mageatkin ja pirun hyvä istua!

    Lattia on ihan laminaattia, Teesistä ostettua halpaa, 13e/m2.
     
  20. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 328
    Saadut tykkäykset:
    283
    Pidin erityisesti pesu- ja saunatiloista. Muiltakin osin harkittu ja siisti kokonaisuus. Kodinhoitotilan pöytämateriaalin käyttökelpoisuus arveluttaa, jos siis tuo puupinta vaatii öljyämistä yms. En oikein pitänyt ruokailutilasta, näytti jotenkin julkisen tilan sisustukselta.