Plazan tyylikkäimmistä seteistä kohti täydellistä AV nirvanaa

Keskustelu osiossa 'Yleistä' , aloittajana Nicholas Brody, 17.02.2013.

  1. tn1krr

    tn1krr Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllähän se kudottu kangas on vaan aina kompromissi. Miksikö?
    - gain on aina <= 1, polarisaatio-omainaisuuksia ei ole eli esim. 3D-käytössä on haastetta kirkkauden kanssa
    - hajavalon sieto ja ns. viewing conen ja sivuheijastusten hallinta on mitä on kun ei voida pinnoitteella pelata

    Aivan yhtä lailla on kompromissi käyttää DTS Neo-X:ää, Dolby PL IIz:aa tai Audyssey DSX:ää dialogin siirtoon jne. yläkaiutinten kanssa. Jotkut noista toimii paremmin leffoissa, toiset musalla ja yleensä vaffessa jossa on yksi noista löytyy kaikki eli voi eri matskulla kokeilla eri vaihtoehtoja.

    Ja edelleen about kaikki jotka yllämainitut täysiin tyrmäävät eivät ole moisia edes kokeilleet...

    Itselläni on Stewartin JVC DLA-X55 + Studiotek 130 non-AT kangas, siinä on pikkusen boostattu gainia 3D käyttöön ja snadisti sietoa sivuheijastuksiin tilan kapeuden (vaikka batcave onkin) takia. Screen Excellence 4K:kaan ei taatusti kuvanlaatua paranna.. Katseluetäisyys on niin läheltä etten ruvennut riskiä ottamaan perforoitujen tai woven kankaiden kanssa. Audiopuolella koko 7.1 (5 edessä, 2 takana) setti on täysin Timber-mätsätty MKSound:in setti. Genelecistien mielestä toki hirveää paskaa, mutta itse diggaan tuosta kompromissista...

    Aivan saman voi tehdä telkun tai non-AT kankaan kanssa tekemällä snadin kompromissin audion kanssa eli käyttää noita yllämainittuja moderneja DSP-tiloja.
     
  2. Nicholas Brody

    Nicholas Brody Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    07.11.2012
    Viestejä:
    293
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kompromissi on hyvin pieni, miltei olematon. Valitsee tykin niin että kirkkaussäätöruuvista löytyy yksi kierros lisää.

    AV-luolassa ei ole hajavaloa. Kyseessä on Taajuusvasteen Musta Valtakunta.


    Käyttää voi, mutta Audiokorttinsa voi luovuttaa samalla kuivumaan. Täysin kerettiläistä (heretic) toimintaa.

    Hylkäsit Screen Excellencenkin? Siinä teit virheen, dear toveri.


    Keskikaiuttimen poikkeavaa kytkeytymistä mm. lattiaheijastukseen ei valitettavasti pysty kompensoimaan modernillakaan DSP-tilalla.
     
  3. Magee

    Magee Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.01.2008
    Viestejä:
    249
    Saadut tykkäykset:
    7
    Kaksi ehdotusta:

    Nosta tosiaan se keskikaiutin niin ylös, kuin mahdollista. Eli sentti kuvan alalaidasta (ei tv:n alalaidasta, vaan tv:n kuvan alalaidasta). Näin se on mahdollisimman lähellä pääskobeja.

    Minulla on hemmetin iso kuva todella alhaalla. Niin alhaalla, että alle mahtuu juuri ja juuri järeä 2-tie kaikatin (jää sentti tilaa kuvaan, kuten edelläkin ohjeistin ;) ). Haluaisin nostaa centeriä ylemmäs pääkaiuttimien tasolle, vaikka se onkin nyt sijoitettu valmistajan antaman 7° toleranssin sisään pääkaikattimien suhteen. Harmikseni vaan varpaat ovat toisinaan amputointia vailla, koska katseluteline on mallia divaanisohva. Olen miettinyt joskus ratkaisuksi kankaan kallistamista ylhäältä kuuntelijaa kohti (ja siis sen jälkeen sen nostoa ylemmäs), mutta sen joku täällä tyrmäsi johonkin tykin kuvan vääristymiseen vedoten tjsp. Mutta sinulla toveri [FIN]travolta on lcd-television käyttäjänä tähän operaatioon oiva mahdollisuus. Eli käännä televisiota niin vinoon, että näköaistimesi ovat töllöttimen g-pisteen kohdalla, jolloin sen sijainti on optimaalinen, eikä vaikuta äänimualimaan.

    ps. minuakin kiinnostaa FR:n päällä olevan kapistuksen olemus?
     
  4. tn1krr

    tn1krr Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olipa jälleen vakuuttavaa huutelua vailla minkäänlaisia perusteluita.

    Jälleen plaza-audiouskonnon sokea julistaja ei tiedä heijastetusta kuvasta juurikaan yhtään mitään. Kompromissi kun on tosielämässä hyvinkin iso, ST130 kangas antaa noin 50% suuremman kirkkauden kuin Enlightor 4K. Screen Excellencen mainospuheet lähes 1:n gainista on todettu höpöhöpöksi lukuisissa testeissä, todellinen arvo on jossain 0.85-0.87 maisemissa; Stewart ST130 taitaa olla mitatusti 1.27-1.28. 50% lisää lumeneita esim. DLA-X55:n päälle muuten vastaavantasoisella kuvanlaadulla olis luokkaa 15000 Eur ja esim. mustan tasosta joutuisi siltikin tinkimään.

    Höpöhöpö. Oikeasti täysin heijastuksettomia tiloja on todellä vähän; mattamusta maalikin heijastaa. Mulla on huoneessa mustaa maalia, Ecophonin Sombraa ja Prostar:in Light Trap materiaalia ja viimeistä lukuunottamatta kaikista tulee selviä heijastuksia.

    Jälleen kerran varmaa tietoa aineesta josta varmaankin on tasan 0 kokemusta; tulee varmaan Acerin PC-monitori + kuulokemieheltä jolla on taatusti "oikein" valittu USB-äänikortti. Tokihan yläscobet + DSP on kompromissi, mutta niin on Screen Excellencen harsovaipatkin. En ole koskaan tunnustanut plazan "3 metriä villaa, genelecit + leffan katselu reclinerissa kännykän ruudulta" ideologiaa, joten kerettiläiseksi mua on turha sanoa. Jokainen valitkoon omat kompromissinsä.

    Tutkin aihetta ja hylkäsin; valmistaja liioittelee sekä (tätä hyvinkin pahasti) gainia, minimikatseluetäisyyttä että akustista läpinäkyvyyttä. Gainista/lumeneista kommentti yllä; lisäksi esim. varsin luotettavana pidetty W. Jeff Meier totesi testissään ettei suosittele Enlightor 4K:ta alle 9 jalan etäisyyksille koska harsovaipan kuvio näkyy; itselläni katseluetäisyys on aina alle tuon.

    Seuraavaksi varmaan kerrot että olisi pitänyt hankkia Dacia BMW:n sijaan?

    Kuten ei myöskään harsovaipan olematonta gainia ja punoksen näkyvyyttä kunnon immersion takaavilta katseluetäisyyksiltä.

    Mutjoo, sori että häiritsin paatoksellista uskonnonjulistamista.
     
  5. [FIN]travolta

    [FIN]travolta Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.05.2004
    Viestejä:
    201
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa se kapistus on emännän tuoma kynttilä :) Täytynee siirtää pois ettei heijastele valoa. Vai tyytyiskö kompromissiin perhesovun takia.

    Tv on jo asennettu alaspäin vinoon. Toki enemmänkin voisi kääntää, mutta katselukulmissa ei ole ongelmaa kirkkauden muuttumisen suhteen. Sitävastoin sivupaikoilla huomaa kuvassa aavistuksen vaalenemista toiselta reunalta.

    Nyt kuitenkin tuli sellainen ahaa-elämys, että rakennan telkariin korkeussäädön, joka toimii kakella. Mulla on karamoottorit ja ton telineen saan hitsattua kasaan. Eri asia, onko siitä mitään hyötyä, mut saan töllön sitten laskettua alas tai nostettua ylös haluamaani kohtaan. Voi sillä ainakin elvistellä :hitme:

    Muuten, miksi tykin kuvaa pitäisi kallistaa, jos nostat sitä ylöspäin? Tykissähän ei katselukulmat vaikuta kuvanlaatuun.
     
  6. Nicholas Brody

    Nicholas Brody Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    07.11.2012
    Viestejä:
    293
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tsot tsot. Eipäs aleta nimittelemään.

    Ja suoraan aurinkoon/2 kW:n teholediin katsominen antaa niin paljon lisää lumeneita että silmät sulavat? Onkos tämä lumeneitten/gainin 50% pienempi määrä johonkin erikoisen korkeagainiseen turbo-heijastinkankaaseen nyt jokin ongelma käytännössä? Täysin valokontrolloidussa huoneessa? Ymmärtääkseni tarkoitus ei ole kuitenkaan käräyttää katselijan verkkokalvoja. Nykytykeissä valovoiman puute ei minun tietääkseni ole mikään ongelma, valovoimaa löytyy. Kun täysin riittävään laitetaan 50 % enemmän, tuloksena on... 50 % enemmän. 50 % vähemmänkin olisi riittänyt.

    "Ongelma" tästä taitaa tulla lähinnä vain sinulle.


    Se oli vain kielikuva. Semmoinen mustalla ja tummanharmailla mattapinnoilla väritetty täysin pimennettävä AV-huone. Tämmöisessä huoneessa heijastukset eivät ole mikään ongelma. Paitsi sinulle. Äänentoistopuolella tämä oirekuvasto tunnetaan 140dB@5 Hz -syndroomana.

    Näyttää, että sinulla on jokin ylispeksausfiksaatio kallon halkaisevaan kirkkauslukemaan ja/tai kova tarve perustella omia kangashankintojasi. Olisiko sittenkin pitänyt ottaa akustisesti läpäisevä... Pikkuhiljaa päälle hiipivä epävarmuus/katumapäälle tulo isojen hankintojen suhteen ei ole miellyttävä tunne. Tiedän kyllä.


    Keskikanavan toistaminen jollain lisäkanavilla on vakavaa äänentoiston värittämistä. Puhdasta autohifistien 6x9 -takakaiutintoimintaa. EI NÄIN. Ai niin, mutta sinullahan olikin "Timber-mätsätty" (Keitele Timber?) 5 etukaiuttimen setti.
    Tämä ei nyt ole mikään kompromissi, sinulle on tapahtunut ihan aito väärinkäsitys. Niiden kahden lisäkauttimen paikka on takana keskellä eikä edessä ylhäällä.

    Onkos hän Arizonan ammattiopiston talonmies vai kuka? Tuntematon suuruus minulle. Hän lienee nähnyt harsokuviotaan jossain täysin epänormaalissa 100000 lumenin valokuvaus-spottivalaistuksessa ilman kuvaa, käynyt vakoilemassa kuvion nenä kiinni kankaassa, käyttänyt optisia avustinlaitteita tai höpöttelee muuten vain omiaan.
    Tietenkin on myös täysin mahdollista että W. Jeff Meier:llä on keskivertoa huomattavasti tarkempi näkö, visus-arvonsa maakotkan luokkaa, esim. 5. Minun näköni on laseilla korjattunakin vain tavallinen hieman yli 1. Vasta petolintutason katsannossa paljastuvat mikrotason jylkytykset eivät haittaa mitään. Koska tavallisella näkökyvyllä katseluetäisyydeltä tarkasteltuna niitä ei pysty näkemään.

    Toisaalta, 9 jalkaa on hieman tutumpana eurooppalaisena mittayksikkönä 274,32 senttimetriä. Alkaa olla ihan minimietäisyyksiä 80 - 100 tuuman kuvalle. Itse katselen nyt 42 tuumaista l. 92,6 senttimetriä leveää kuvaa 135 senttimetrin
    päästä. Jos näytön koon tuplaisi, suhteet samana säilyttäen 84 tuumaan, olisi katseluetäisyys tuo 270 senttimetriä. Täysin ok koko + immersio. Lyhyemmällä etäisyydellä näytön reunoihin alkaa syntyä liikaa katselukulmaa: erilaisia lieveilmiöitä alkaa näkyä.

    Katseluetäisyydessä ei ole muita ongelmia kuin yllättäen sinun ihan itse keksimäsi ongelmat.


    Ja niinpä tietysti. Kaikki on siis valetta ja salaliittoa. Optopuolen valontuottotappion suurennuslasi+paperi -testissä ei-läpäiseviin huippuheijastinkankaisiin verrattuna uskon kyllä, mutta akustinen läpinäkyvyyskin "huijausta"? Kyllä sinulla nyt on ihan todellinen antipatia Screen Excellencen tuotteisiin. :D


    Ahaa. Sinulla on myöskin BMW! Sen mainitseminen tässä ketjussa vahvistaa sinusta jo syntyneen ulko-AV:llisen seikan: pippelinvenytystarpeesi ja siitä maailmalle tiedottaminen on melko paatoksellista A1-luokkaa.
     
    Viimeksi muokattu: 21.02.2013
  7. tn1krr

    tn1krr Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lumenit on ongelma jotakuinkin kaikille 3D-tykittäjille ja suositusten mukainen 14 fL ei toteudu lasien läpi oikeastaan millään systeemillä. Mulla oli sattumalta edellisessä kämpässä tuollainen 82-tuuman 0.92 (eli suurempi gaininen kuin uskotosi käärinliina-Screen Excellence) gainin kangas ja etenkin 3D käyttöön halusin uuteen taloon lisää boostia kun oli isompi kangas tulossa. Kun mukaan otetaan polarization retention tarjoaa ST130 lähemmäs tuplat lumeneita harsovaippaan verrattuna. Jotkut meistä ovat ihan itse kokeilleet näitä juttuja löytääkseen omat mieltymyksensä ja haluavat tehdä hommat paremmin jos mahdollisuus uuteen yritykseen tulee; sen sijaan että kyselisi joltain plazaismien toistorobotilta mikä on tarpeeksi.

    Vai onko tää taas joku juttu että teitin uskonnossa 3D on kerettiläistä?

    Jos joskus tutustut 3D-tykittelyn problematiikkaan huomaat pian ettei kirkkauden ylispeksausta ole tuossa touhussa olemassa. Samoin monet 3D-leffahuoneita rakennelleet ovat huomanneet että 3D immersion maksimoimiseksi kaikki mahdolliset ylimääräiset led:it, heijastukset jne. kannattaa poistaa näkökentästä ja kuvan ympäriltä. Jos kokisin voivani parantaa oman leffahuoneeni kompromissia jollain screenmateriaalilla hankkisin sellaisen, simple as that, mutta pitkällisen tutkailun jälkeen päädyin ST130 G3:een ja mistään paremmasta en ole kuullut vaikka jonkin verran alaa seuraan. Genelec-uskovaisille varmaan harsovaipan läpi heijastuva 8260:n diskantti on sitä parempaa kuvanlaatua; The Enlightor 4K is an extremely thin material, so anything reflective or lit behind the screen will be visible to eyeballs in front of the screen. The black center bracing required of larger screen frames casts overt shadows if there’s a lot of light behind the screen. An optional black fabric backing is shipped with the 4K to minimize this light leakage, but this fabric adds a problem of its own. -Residential Systems Enlightor 4K review

    Isoilla kirjaimilla ja toistolla tulee tehoa kuin maikkarin muinaisessa mainosmainoksessa :sleep: Laitetaan tehokas vasta-argumentti: KYLLÄ NÄIN!

    Meier on maailmalla varsin arvostettu AV-testaaja, joka oikeasti esim. mittaa screenien ominaisuudet; itseasiassa jos yhtään enempää syventyy projektoreihin ja screeneihin ja osaaa englantia on vaikea olla törmäämättä viittauksiin kyseiseen henkilöön. Vrt. luet suomenkielistä materiaaleista videotykeistä jonkun aikaa niin aika pian tulee Teittinen mainituksi.

    Minun näköni valitettavasti on niin hyvä (jos olisin sokea priorisoisin varmaan audiota kovemmalla painolla) että näen mainiosti erilaiset virheet heijastuspinnassa. Kävin mm. koekatselussa toteamassa Stewartin Microperfin liian erottuvaksi omalle katseluetäisyydelleni, edellisessä kankaassani gain layer oli turhan erottuva ja woven kankaat eivät ole koskaan miellyttäneet silmää.

    Diggasin itsekin tuollaisesta postimerkin kiikaroinnista aikoinaan mutta muutaman mutkan kautta olen päätynyt noin 48 asteen katselukulmaan; samaa luokkaa kuin noin etummainen kolmannes esim. THX-teatterin istuimista. Cinemascope matskulle huolisin vieläkin isomman kankaan suhteessa katseluetäisyyteen. Tokihan 640 kiloa muistia tietokoneessa oli jonkun mielestä ihan tarpeeksi.
    Screen Excellence gain lukemat on testatusti n>= 15% liioteltuja, alla muutama ensimmäinen hakutulos "Enlightor 4K review" google-hausta.

    http://www.residentialsystems.com/p...cellence-enlightor-4k-projection-screen/81324

    http://www.accucalhd.com/documents/accucal_front_projection_screen_report.pdf

    Screen Excellencehän vaahdottaa Enlightor 4K:sta ettei minimikatseluetäisyyttä ole ja jälleen kerran todellisuus on jotain muuta. "4K-materiaali" ja katsojan oletettu puusilmäisyys on vähän outo kombinaatio.

    Samoin noista testeistä tulee ilmi se seikka että materiaali on niin ohut että sen läpi heijastuu myös Genelecin diskantti ==> pitää laittaa se ikävä musta tausta ==> heikentää AT-ominaisuutta.

    Mulla ei ole mitään antipatioita Screen Excellencen tuotteisiin; ovat tunnetusti woven AT-matskun parhaimmistoa; antipatioita tosin on sellaisia peeloja kohtaan jotka paatoksella julistavat noiden olevan joku vastaus kaikkiin kysymyksiin eivätkä ymmärrä niiden (ja about kaikkien screen materiaalien) olevan kompromisseja. Jos tekisin isompaa 2D-only tilaa 3000-4000 lumenin DLP-valokanuunalle 4 metrin minimikatseluetäisyydellä voisin hyvinkin valita Enlightorin.

    Muinoin minulla oli myös Hiace, koska se oli paras kompromissi tuolloin vallinneeseen kulkemistarpeeseen. Prätkä ei olisi kulkenut Dacia Sanderon kyydissä vaikka mikä nettiuskonto olisi väittänyt Dacian tai linja-auton olevan oikea ratkaisu kaikkeen liikkumiseen.
     
  8. Nicholas Brody

    Nicholas Brody Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    07.11.2012
    Viestejä:
    293
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin. Nyt päästiin asiaan! Avaintekijä ja valotarpeen kankkulankaivo valituksessasi on siis 3D.

    Tämä kirottu lisäkakkula-D ei minua kiinnosta millään tasolla enkä sen erikoisvaatimuksista toistokalustolle tiedä mitään. Olen puhdas 2D -käyttäjä. Lisäulottuvuuksia tulee aikanaan resoluution nostosta 4K:hon. Nykymuotoinen lisärillit vaativa 3D on kielletty.





    Eläpäs nimittele. Minä en ole mikään uskovainen, maksimaalisen kaukana siitä. Oikea nimitys on Myöhempien Aikojen G-audioilmentymän Todistaja :D.


    Kankaan takana voi olla etukankaat kiinnitettynä & paikallaan ja ledien piuhat irti, sammutettuna tai pimeäksi teipattuna järeisiin kustom-asennuksiin sopiva G-malli: 1032A, 1037C, 1038CF, 1038B, 1034B... Tai jompikumpi AIW.

    Tai sitten käyttää sitä takuskangasta ja kompensoi EQ:lla enemmän.
    Diskantin pieniin alasrullauksiin löytyy G:n dippauspaneelista valmis + 2 dB:n nosto. Sen voi tehdä myös kaikkien kunnon äänisysteemien vakiovarustukseen kuuluvan equn hyllykorjaimella audiopuolen kalibroinnissa.
    Screen Excellencen diskanttivaimennuksen pitäisi olla lisäkankaallakin lineaarinen vaimentuma, ei mikään tavallisen perforoidun kampasuodinhäröpallo, joka on helppo nostaa takaisin yhdellä pienellä diskanttihyllyllä.

    Todellista käytännön ongelmaa ei ole tämän asian suhteen olemassa.



    No suurentaa sitten kuvaa, mutta pitää 9 jalkaa hajurakoa kankaaseen. Screen Excellencejä löytyy ainakin 200 tuumaan asti, pitäisi riittää sinullekin.

    Luulin jo olevani n. 1,45 katseluetäisyys/näytön leveys -suhteellani paikan friikkiosastoa. Mutta olin väärässä. :D
     
    Viimeksi muokattu: 22.02.2013
  9. tn1krr

    tn1krr Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    0
    Back to 90's? 3D:ssä on toki ongelmansa, mutta kun huolehtii esim. riittävästä kirkkaudesta se tuo ajoittain mukavan lisämausteen leffoihin. Iso kangas + matala gain ei ole 2D:ssäkään ongelmaton; normi mid-range projektorin kanssa ei yhtään isommasta kuvasta kannata haaveilla, jos tykkää kirkkaasta kuvasta (21 fL kuten esim. IMAX teatterit on tapana speksata).

    BTW, Näkösi rajoitukset + 1.45 x SW katseluetäisyyden huomioiden kannattanee tarkistaa saako haaveilemastasi 4K-resosta mitään irti ilman että nessu jättää rasvaisia jälkiä töllön pintaan. Sen jälkeen voi sitten tulla epäilys omista hankinnoista ja se pelätty harmitus. Omassa setupissa tuo Wannabe-4K lite (JVC E-Shift2 )edut katoaa nopeasti kun etäisyys kasvaa yli 1.2 kuvan leveyden...

    http://www.schubincafe.com/tag/visual-acuity/

    Laittamalla joku 3 kerrosta kangasta tuosta harsovaipasta saadaan valoheijastukset ja läpinäkyvyys pois. Jää enää ongelmaksi tekstuurin erottuvuus (ratkaisu: "katsele ikkunan ulkopuolelta puutarhatuolista") ja color shiftit... Cänädänranskalaisittain murtaen: "I'm not impressed by your performance"...
    Viimeksi kun kävin IMAX leffateatterissa oli meitä friikkeja n. ~1 x SW katselijoita muutamia satoja. Omassa leffahuoneessa normikatseluetäisyys on noin 1.0 x kuvan leveys ja 3D:t tulee toisinaan katseltua säkkituoliissa noin 0.6 x kuvan leveys etäisyydeltä...

    Screen Excellencestä loppuu 2D käytössäkin patti JVC D-ILA (uudella lampulla varustetun) projektorin kanssa puhti 130 tuuman halkaisijan jälkeen ja alkaa tuottaa tuskaa saada edes 14 fL minimi-kirkkaus screenille ja tuohin riittää ainoastaan täydellisesti pimennetyssä tilassa; 98%:ssa katseluhuoneista tarvittaisiin mieluummin enemmän. Tokihan voi laittaa n x 10 KEur natiivikontrastittomaan DLP-kohdevalaisimen jotta lumeneita kudoskankaalle asti...

    Summa summarum: Myöhempien aikojen G-todistajien pyhissä kirjoituksissa Screen Excellencen käärinliinoilla on niin vankkumaton asema että saadakseen sellaisen käärinliinan G-pönttöjen eteen pitää olla vaikka valmis muuttamaan vaikka navetan vintille Ivaloon että saa setupin jossa käärinliinan monet heikkoudet eivät tule esiin.

    Sekä Genelec että SE on merkkejä joita voisin ostaa jos tila ja muu setup sallivat eli ihan laadukkaita työkaluja/rakennuspalikoita; mikään ratkaisu kaikkiin ongelmiin kumpikaan noista ei ole. SE:ssä tosin riepoo se ettei mainos-speksit ole turhan lähellä todellisuutta; toisin kuin esim Genelec:lla ja vaikkapa lakanakauppiaista Stewartilla (julkaisevat rehellisesti perforoinnin light lossin, hotspot suojaetäisyydet, off-axis gainin, hajavalon sietokyvyn...)
     
  10. Nicholas Brody

    Nicholas Brody Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    07.11.2012
    Viestejä:
    293
    Saadut tykkäykset:
    0
    No ei nyt ihan sinne asti. 17. joulukuuta 2009, 15 minuuttia ennen tämän lisäkakkula-D:n BD-speksin lanseerausta riittää. Minä + yliviivaustussi tuohon ajanhetkeen = ei 3D:tä tänä päivänä. Saisit kehitellä ongelmiasi vuonna 2013 jostain muista asioista.


    Visus-arvoni ovat viimeisen lääkärintarkastuksen mukaan vasemmassa silmässä 1,4 ja oikeassa 1,5. Normaalinäköisen raja on 0,8, joten näköni on normaalinäköisten henkilöitten rajoituksien toleranssissa.
    Maakotkan on muuten tutkimuksissa havaittu näkevän jäniksen 3 km:n päästä, joten kotkan visus-arvo lienee lähempänä 15:ta kuin viittä, mistä oli aikaisemmin puhetta. Kalibroitua kotkaa voisi käyttää kuolleiden pikselien ja AT-kankaiden harsokuvioitten etsintäjärjestelmänä, ISF-videokotkana. Ajattele mitkä mahdollisuudet löytää kaikki kuvan virheet...




    Kirjeenvaihto ja selvistä asioista sönköttäminen jatkuu muuten liian pitkään, joten tässä Reaalivideotoiston Laitoksen kehittämä tehostettu kontrollikysymyssarja valkokankaan valintaan liittyen:


    1. Millä äänentoisto tapahtuu?

    Kuulokkeilla. Valmis! Mene kangasvalintaan B.
    Kaiuttimilla. Mene kohtaan 2.

    2. Onko järjestelmässä keskikaiutinta?

    Kyllä perkele on. Valmis! Mene kangasvalintaan A.
    Ei ole. Valmis! Mene kangasvalintaan B.




    Kangasvalinta A: Screen Excellence. Keskikaiutinta käyttävän kaiutinkuuntelijan kangasvalinta on Screen Excellence. Kunnes joku esittelee paremman akustisesti läpäisevän kankaan. Kangasvalinta on lopullinen eikä siitä voi valittaa. Asiasta jankuttaminen saattaa aiheuttaa keskikaiuttimen hallussapitoluvan vakavan uudelleenharkinnan.


    Kangasvalinta B: aivan sama, valitse itse. Kuulokkeilla tai ilman keskikaiutinta kankaaksi voi valita minkä lystää. Tykkimiesten tietotoimiston huhujen mukaan esim. StudioTek 130 G3 saattaisi olla hyväkin valinta.



    Näin olemme yksinkertaisella kysymyssarjalla valinneet käyttöympäristöön oikean valkokankaan Reaalivideotoiston kankaanvalinta-automaatilla! Antoisia kalibrointihetkiä.



    P.S. Seuraavassa numerossa valitsemme oikean merkkiset kaiuttimet Reaalivideotoiston naapuri-instituutin, Reaaliäänentoiston, kehittämällä vastaavalla kysymyssarja-automaatilla. Voin kertoa jo tässä vaiheessa että tuetun merkin joukossa saattaa mahdollisesti olla lähimpää Olvia tuleva merkki.
     
    Viimeksi muokattu: 23.02.2013
  11. [FIN]travolta

    [FIN]travolta Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.05.2004
    Viestejä:
    201
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on telkkarissa korkeussäätö. Voipi säätää sen mukaan mikä asento sattuu tuolissa olemaan :)
    Bonuksena paikalleen nostaessa telkkari putosi puolen metrin korkeudelta kulma edellä lattiaan. Kiroilutti pikkasen.
    Onneksi lähti kulmamuovit paikaltaan vaan, ja pikkanen särö tuli sivuun, mikä ei näy. Paneeli säilyi ehjänä. Eli aika hyvin tehtyjä nämä näköjään ovat.