Vaikea sanoa vielä. Saattaa olla, että joutuu olemaan järkkärin hommissa Ilosaarirockissa samaan aikaan. Itse löysin bändin juuri tuon yllä mainitun levyn julkaisun jälkeen ja paluuta entiseen ei ole ollut
Pistetäänpä tähän oma TOP 10: 1. Nirvana - Nevermind 2. Pearl Jam - Ten 3. Pink Floyd - The wall 4. Metallica - Master of puppets 5. YUP - Toppatakkeja ja toledon terästä 6. CMX - Aura 7. Bad Religion - Generator 8. Eppu Normaali - Kahdeksas ihme 9. Red hot chili peppers - Blood sugar sex magic 10. Absoluuttinen nollapiste - Suljettu Häpeällistä ettei kenelläkään ollut Nirvanan levyä listalla . Led Zeppelin ja moni muu Pink Floydin levy olisi ansainnut tulla listalle, piti jättää kuitenkin pois . Moni listan levyistä sijoittuu 90-luvun alkuun, silloin musiikkia tuli kuunneltua ja fanitettua huomattavasti nykyistä enemmän .
Tuo levy itsellenikin löi bändin lopullisesti läpi, vaikka varsinkin Headstonesia oli tullut kuunneltua hieman aiemmin aika ahkerasti. Tähän ei kyllä kyllästy.
Eikös tuolla tatskalla ole. Suurempaa äänimäärää en niin ihmettele, liian paljon tusina tavaraa noilla nirvanan levyillä ja hieman yllätyksetöntä. Olikos se tuolla levyllä missä oli tämä Something in the way, se on kyllä ihan kelpo renkutus.
Hups, niinpäs näyttääkin olevan. Anteeksi. Musiikkimaustahan ei voi kiistellä, muuta kuin että kyllä minulla on paras maku . Kyllä Nirvanan nevermind on kokonaisuutena loistava levy, taitaa itsellä kuitenkin olla tuossa liikaa nostalgia-arvoa mukana kun pistetään levyjä järjestykseen.
Ei missään järjestyksessä. 1. Iron Maiden - Powerslave 2. Iron Maiden - Piece of mind 3. The Who - Who's next 4. Pantera - Cowboys from hell 5. Metallica - ...And justice for all 6. Metallica - Master of puppets 7. Pink Floyd - Dark Side of the moon 8. Deep Purple - In Rock 9. Black Sabbath - Vol 4 10. Iron Maiden - Somewhere in Time
1. Mountain: Nantucket sleighride 2. Led Zeppelin: II 3: Rush: Hemispheres 4. Van Halen: I 5. Hurriganes: Roadrunner 6. Deep Purple: Machine head 7. Cream: Disraeli gears 8. AC/DC: Let there be rock 9. Black Sabbath: Paranoid 10. Jimi Hendrix: Electric ladyland
Allekirjoittaneen TOP 10 lista löytyy täältä Desert Island Discs . Eikun kaikki Plazalaiset laittamaan omia listoja sivun ylläpitäjälle, niin pääsette nettiin. -niiles-
Nevermind on ehkä 90-luvun paras levy ja tulee minun listalle ilman muuta. Enpä vielä kerennyt vaan kirjoittaa, mutta täältä pesee satunnaisessa järjestyksessä. 1. R.E.M. - Automatic for the people 2. Nirvana - Nevermind 3. Radiohead - OK Computer 4. Metallica: Master of puppets 5. System of a down - Toxicity 6. Suede - Dog man star 7. Absoluuttinen nollapiste: Suljettu 8. R.E.M. - Murmur 9. R.E.M. - New adventures in hifi 10. Pantera - Vulgar display of power Oikeudet muutoksiin pidätetään
On todella vaikeaa sanoa ne 10 parasta levyä, varsinkin kun itse olen aina ollut sitä mieltä ettei se levy ole hyvä vain jos siinä on 1-3 todellä hyvää biisiä. Varmaan juuri siksi omalla TOP 10-listallani on monia kokoelma levyjä. 1 Bad Religion - All Ages 2 Kolmas Nainen - Ura 3 Samantha Fox - The Hits Album 4 Genesis -Platinum Collection 5 YUP - Toppatakkeja ja toledon terästä 6 Maggie Reilly - Midnight Sun 7 Kirka - Hetki Lyö 8 Kaija Koo - Parhaat 9 The Very Best of Fleetwood Mac 10 Eppu Normaali - Repullinen Hittejä Tosin tuosta listasta jäi pois monia hyviä levyjä, mutta eihän tässä ollutkaan kyse TOP 100-listasta. Monet levyt ovat vaikuttaneet minuun paljonkin mutta on vaikea arvioida sitä kumpi on vaikuttanut enemmän; ne pari hyvää biisiä vai levy kokonaisuutena. Ja vaikeahan sitä on muistella mikä levy vaikutti eniten varsinkin kun olen realisoinut oman levykokoelman jo parisen vuotta sitten, ja jätin itselleni vain "muutaman" kokoelmalevyn. :weep:
No tässä on kyllä todella hämmentävä lista. Makunsa toki kullakin, mutta Genesis ja Samantha Fox samalla listalla ? Aika karski veto
Tällainenhan tuppaa olemaan päivä&fiiliskohtaista. Heitellään nyt pari perinteistä sekä jokunen jokeri osastolta "Levyt joihin aina palaa"+sekaan TJEU:t; * Iron Maiden-Number Of The Beast...Hallowed Be Thy Name * Metallica-Master Of Puppets...Master Of.. * Kyuss-Welcome To Sky Valley... #1 * Sublime-Sublime...Same In The End * Bad Religion-Against The Grain....Anesthesia * Black Sabbath- Master Of Reality...Children Of The Grave * Led Zeppelin-Physical Graffiti...Kashmir * Rainbow-Rising...Light In The Black * Therapy?- Troublegum...Trigger Inside * Guns 'n Roses- Appetite For Destruction...Nightrain
Vähän samaa kuin muillakin, ei todellakaan mikään absoluuttinen top 10 (11), mutta kuitenkin hyviä levyjä joita tulee kuunneltua tasaiseen tahtiin. Keskenäinen järjestys on epäolennaista. Kyseisiltä orkestereilta löytyy toki myös muuta hyvää materiaalia. +At The Drive-In - Relationship at command (ehkä se "paras" levy...) +At The Gates - Slaughter of the soul +Refused - The shape of punk to come +Metallica - ...And Justice for all +Tool - Aenima +NOFX - White trash, two heabs and a bean +Glassjaw - Everything you ever wanted to know about silence +In Flames - Clayman +Dire Straits - Brothers in Arms +Katatonia - Last fair deal gone down +Sublime - Sublime Muita "hyviä": Disco Ensemble - molemmat A Perfect Circle - kaikki Faith No More - King for a day... Mars Volta - molemmat + vielä noin 50 muuta... piru kun on hankala pistää järjestykseen.
Enemmän tai vähemmän järjestyksessä, etenkin loppuosa: 1. Nirvana - Nevermind 2. Garbage - Version 2.0 3. The Offspring - Smash 4. Korn - Follow the Leader 5. Korn - Issues 6. Kotiteollisuus - Kuolleen kukan nimi 7. Guns 'n Roses - Appetite For Destruction 8. Guano Apes - Proud like a God 9. Dream Theater - Images & Words 10. Metallica - Master of Puppets Vaikea laittaa, moni levy on aina välistä kova ja välillä jää unholaan
Eri päivinä eri levyt, mutta laitetaan ny tällanen lista vaikka, (ei järjestyksessä): Smashing Pumpkins - Siamese Dream Kashmir - Zitilites CMX - Discopolis Smashing Pumpkins - MCIS Radiohead - OK Computer Foo Fighters - The Colours And the Shape Coldplay - Parachutes Weezer - Weezer Nirvana - In Utero No joo.. jätetään tohon yhdeksään, kun ei osaa enempää sellasta ihan salettia levyä valita... liikaa vaihtoehtoja
Top 10, ei missään erikoisemmassa järjestyksessa (päätin etten pistä kuin yhden levyn per artisti/bändi): Radiohead - OK Computer Nine Inch Nails - The Fragile CMX - Aion Massive Attack - Mezzanine Sigur Rós - Ágætis Byrjun YUP - Toppatakkeja ja Toledon Terästä Red Hot Chili Peppers - BloodSugarSexMagik The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and Infinite Sadness Pink Floyd - The Wall Nirvana - Nevermind
Äkkiseltään mieleen tulevia... Depeche Mode - Violator Kiss - Animalize Mötley Crue - Too fast for love Lacuna Coil - Unleashed Memories Soundrack - Conan Barbarian Rhapsody - Symphony Of Enchanted Lands Twilightning - Delirium Veil No Doubt - Return the Saturn
Pirun hankalahan tälläista on koota, mutta alla nyt jotain osviittaa: 01. Metallica: Master of Puppets 02. Rammstein: Mutter 03. Nirvana: Nevermind 04. Marilyn Manson: the Golden Age of Grotseque 05. Metallica: Black album 06. Rammstein: Herzeleid 07. Rammstein: Sehnsucht 08. Metallica: ...And Justice for All 09. Nightwish: Oceanborn 10. Him: Greatest Lovesongs vol. 666
Ehdoton TOP-5. Nämä albumit ovat progea parhaimmillaan: jokainen on konseptialbumi, jolla on tarina kerrottavanaan. Lisäksi musikaalisuus on huipussaan ja äänenlaatu hyvä. 1) Ayreon - Into the Electric Castle 2) Pain of Salvation - The Perfect Element 3) Pain of Salvation - One Hour By The Concrete Lake 4) Shadow Gallery - Tyranny 5) Dream Theater - Scenes from a Memory "Ei kokonaisuusalbumit" tulevat taaempana jossain järjestyksessä: 6) Steve Vai - Firegarden 7) Seal - 2 albumi 8) Sting - Brand New Day 9) Kemopetrol - Slowed Down 10) Porcupine Tree - In Absentia
Tässä jonkinlaista listaa: 1. Tristania - Beyond the Veil 2. Dream Theater - Awake 3. Wintersun - S/T 4. Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace 5. Battlelore - Sword's Song 6. Children of Bodom - Hatebreeder 7. Moonsorrow - Voimasta ja Kunniasta 8. Temnozor - Horizons 9. Dream Theater - Images & Words 10. Finntroll - Nattfödd Paljon hyviä jäi pois, mutta noita tulee aika ahkerasti kuunneltua .