Play

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Proximo_X, 18.09.2004.

  1. Janoz

    Janoz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.06.2006
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Harvinaisen paljon katoamisia, rikkoontumisia ja vääriä lähetyksiä kyllä sattuu tälle kyseiselle Play.comille. Tai sitten minulla on vain huonoa tuuria. Tilasin 3 HD-DVD-elokuvaa, joista yksi tuli oikein, yksi ei ole vielä saapunut ja yksi oli täysin eri kuin olin tilannut (tilasin siis elokuvan ja sain jonkun espanjanopiskelupelin Nintendon DS:lle). Tämän väärän tapauksen lähetin takaisin ja sain tällä kertaa jo uudenkin tilalle, joka sattuu olemaan rikki kotelosta. No nyt sekin on palautettu ja nyt sitten odotetaan näitä kahta elokuvaa kolmesta.
     
  2. akomu

    akomu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.06.2005
    Viestejä:
    540
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sain alkuillasta viimein ilmoittaa tilaukseni olevan hukassa. Vaihtoehtoina oli refund tai tuotteen uudelleen lähetys, joista valitsin refundin. Ohessa oli viimein myös mahdollisuus antaa palautetta, jota myös annoin (paljon, mutta asiallisesti).
    Noin tunnissa tulikin vastaus (luultavasti automaattinen), jossa pahoiteltiin tilannetta ja mahdollista mielipahaa. Rahat luvattiin palauttaa 3-5 päivän sisällä. Tähän asti varsin asiallista, mutta lopussa pyydettiin vielä soittamaan playn asiakaspalveluun, jos lähetys mahdollisesti joskus tulevaisuudessa minulle tulee.

    Onko tämä mielestänne kohtuullista? Vaikkei virhe edelleenkään välttämättä ole Play:n, ei se todellakaan ole myöskään minun. En sano, että vaatisin mahdollisesti tulevaa lähetystä itselleni maksutta (vaikka moni liike antaisikin jotain hyvitystä tässä vaiheessa), mutta mielestäni minulla ei myöskään ole mitään syytä alkaa soittamaan kansainvälisiä puheluita omaan laskuuni ja pyytämään ohjeita takaisinlähetystä varten.
    Jos minulle lähetettäisiin palautuskuori, jossa postimaksu on maksettu survoisin tuotteen kernaasti takaisin. Jos tarkat ohjeet olisi annettu tai minun olisi niitä mahdollista sähköpostitse pyytää, luultavasti noudattaisin niitä.
    Tällä hetkellä kyllä tuntuu, että mikäli tuote minulle tulee, se minulle myöskin jääköön. Katsotaan nyt, ehkäpä sitä ei täällä koskaan edes näy.

    Hiukan paha maku tästä tilauksesta jäi, vaikkakin rahat luvattiinkin välittömästi palauttaa.
     
  3. code.666.

    code.666. Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.04.2003
    Viestejä:
    1 226
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mistäs osoitteesta vastaus oli tullut?
     
  4. akomu

    akomu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.06.2005
    Viestejä:
    540
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaisesta info-alkuisesta, johon ei voi mitään vastata.
     
  5. Petrel

    Petrel Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.11.2002
    Viestejä:
    140
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huoh. Nyt alkaa turhauttaa, kun Playllä ei ole kunnollista palautemeiliboxia. Yli kuukausi mennyt, kun postitin tuon mainitsemani Firefly-boxin heille takaisin, eikä vieläkään ole kuulunut mitään korvaavasta boxista. Minkäänlaista seurantaa heillä ei ole, josta edes näkisi ovatko saaneet tuota boxia takaisin vai eivät. Tähän asti ko. lafkan kanssa kaikki on sujunut mallikkaasti, mutta nyt alkaa hiertää pahemman kerran. :mad: Hieman DVDsoonin kaltaista dejavu:ta tämän palautuspolitiikan kanssa alkaa olemaan ilmassa, vaikka tuonkin jälkeen sieltä on jo tilattu ja saatukin tavaraa.
     
  6. a1m

    a1m Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.01.2008
    Viestejä:
    56
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellänikin joku aika sitten kului n. kuukausi, kun pakettia ei tullut. Noh, ilmotin siitä Play:lle ja sitten otin uudelleen lähetyksen. Tuosta soittamisesta ei mitään sanottu ja vähän ajan kuluttua se "hukkunut" paketti tuli perille, eli olin onnellisesti 2kpl:n omistaja ja en kyllä soittanut/lähettänyt mihinkään : )
     
  7. Tommi Helminen

    Tommi Helminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.01.2004
    Viestejä:
    504
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt kun Play.comista ei voi enää ostaa punnilla, vaan ostotilanteessa on vaihdettava valuutaksi eurot, niin voiko 29.99 £ maksavia tuotteita enää ostaa ilman, että ne joutuisivat tulliin?

    Ennenhän tuo 29.99 £ taisi juuri olla se raja, että sen sai ilman tullimaksuja. Laskujeni mukaan alv:n osuus tuon hintaiselle tuotteelle tulisi olemaan 29.99 £ = 46.49 € -> alv = 10.23 €. Eli vissiin paristakymmenestä sentistä kiinni?
     
  8. 71 dB

    71 dB Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    10 649
    Saadut tykkäykset:
    516
    Olet vastannut omaan kysymykseesi. Ei voi.
     
  9. Fakiiri

    Fakiiri Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.08.2006
    Viestejä:
    1 463
    Saadut tykkäykset:
    9
    Rupeaa Playn halpuus olemaan ollutta ja mennyttä, jolleivat hieman korjaa noita eurohintojaan. Ilmeisesti kaupan omat valuuttasuhteet ovat pysyneet ihan samoina siitä lähtien, kun eurohinnoilla tilaaminen tuli pakolliseksi. Pieni lisähinta ulkomaisille tilaajille onkin muuttunut 15-20 prosentiksi, kun punta on heikentynyt selvästi viime kesän jälkeen.
     
  10. Trent

    Trent Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.12.2005
    Viestejä:
    269
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuntuu hieman ihmeelliseltä, etteivät muuta muuntokurssiaan... Kun Play muuntaa punnat euroiksi kurssilla £1 = 1,67€, käyttää esim. Suomen tulli maaliskuussa kurssia £1 = 1,33€ ja Suomen Pankki kurssia £1 = 1,31€.

    Antavat aika paljon eteen kilpaileville firmoille, jotka laskuttavat luottokorttia suoraan puntina. Tai ehkä porukka ei vaan jaksa laskea pennejä...
     
  11. Jazo

    Jazo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    4 416
    Saadut tykkäykset:
    3
    Joo, näinhän siinä on käynyt. Itse olenkin vaihtanut Playn jo aikaa sitten muihin firmoihin, joihin voi maksaa puntina. Ainakin thehut, blahdvd, cd-wow.com ja jopa amazon.uk, tarjoavat useimmiten samat levyt halvemmalla, kuin play. Toki play vieläkin on se halvin liike joidenkin erikoishintaisten tuotteiden suhteen, mutta onneksi ei ole ollut mitään mielenkiintoisia tarjouksia viimeaikoina niin ei ole tarvinnut mitään tuolta tilata.
     
  12. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    Samat sanat. Yksittäiset tarjoukset tulee hyödynnettyä. Tietenkin jos tuote on samanhintainen, niin Play on etusijalla. Käytän Play:tä nykyisin usein elokuvien etsimiseen. Valikoima on niin laaja, ja hakukoneet tehokkaita että siihen sivusto soveltuu mainiosti.
     
  13. B-mies

    B-mies Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mielestäni jokaisen kuuluisi lähettää Playlle s.postia liittyen hinnoitteluun. Ainakin ennen se on toiminut. Itseänikin potuttaa tuommoinen. Sideways on £3 mutta 5€ :eek: Eihän tuossa ole kuin 27,78% laitettu hintaa lisää.
     
  14. 71 dB

    71 dB Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    10 649
    Saadut tykkäykset:
    516
    Play voisi myydä punnilla kaikille. Tällöin vaihtokurssin määrittää luottokorttifirma tarkasti. Valuuttamuunnokset ovat nettiostajien arkipäivää joten Play käyttää euroja ihan turhaan ostajan kannalta, suorastaan haitaksi.
     
  15. T-Luu

    T-Luu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    182
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, lähettäisin jos joku vaan kertois mihin osoitteeseen sitä postia voi laittaa. Kyllä on mielestäni aika törkeää toimintaa, että noinkin "perinteinen" nettiputiikki on sössinyt yhteystietonsa jonnekin piiloon.

    Eli jos joku tietää s-postiosoitteen minne voi viestiä laittaa niin kertokoon sen tänne. Lupaan laittaa heti sitten viestiä sinnepäin.
     
  16. Kalza

    Kalza Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.11.2002
    Viestejä:
    2 844
    Saadut tykkäykset:
    3
    Turha sinne mitään on laittaa, ne vaan pistää jonkun generoidun vastauksen takaisin.
     
  17. TKH

    TKH Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    471
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo voi olla nykyään ihan vaan "ovela" keino piilottaa postikulut. Play:hän mainostaa lähettävänsä ilmaiseksi kaikkialle, mutta käytännössä muualta kuin briteistä olevat asiakkaat joutuvat valitsemaan valuutaksi euron, josta sitten seuraa lisämaksua. Tällä tavalla siis Play pystyy veloittamaan postikulut brittien ulkopuolelle, mutta silti mainostamaan ilmaista lähetystä. Jos vertaa Playn hintoja vaikkapa Amazonin hintoihin postikulujen kanssa, niin aika samoissa hinnoissa useimmiten ollaan.

    PS. Kyllä ne luottokorttifirmatkin muuten taitaa vähän "vetää välistä", eli ei siellä päässäkään ihan yleismaailmallisia valuuttakursseja käytetä. Pieni valuutanvaihtoprosentti mukana.
     
  18. Trent

    Trent Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.12.2005
    Viestejä:
    269
    Saadut tykkäykset:
    0
    (Itseäni lainaan, tuli vähän pitkästi jorinaa pelkästään editoitavaksi... Sori.)

    Siis eihän tuo Playn kurssi tietenkään ole sama kaikkien tuotteiden kohdalla, vaan tuo yllä on esimerkki jostakin tuotteesta.

    Vaihtokurssihan on siis £1 = 1,5€, ja tuotetta kohti "euro-lisää" seuraavasti: alle £10 tuotteilla 0,5€, alle £20 tuotteilla 1,0€, alle £30 tuotteilla 1,5€, jne...

    Esim. James Bond boksi ~£100 = (1,5 * ~100 + 5,0)€ = ~155€. Eli kun tuotteen hinta punnissa nousee seuraavalle kympille, lisätään aina ylimääräinen 0,5€ tuotteen euro-hintaan. Ja tällähän siis ei (tietenkään) ole mitään tekemistä postikulujen kanssa... :hitme:
     
  19. Vox

    Vox Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    869
    Saadut tykkäykset:
    5
    Ei mielipiteensä julkituominen turhaa ole edes Playn tapauksessa, kyllä ne kuuntelevat asiakkaitaan. Kun Play ensimmäistä kertaa teki eurovaluutan käytöstä pakollista, kohtuuton vaihtokurssi tuotti sen verran asiakaspalautetta, että Play muutti kurssin kohtuullisemmaksi. (Toinen asia on sitten, että nyttemmin kurssi on taas matanut yli kohtuullisuuden rajan.)

    Playlla on palautelomake, joka on kylläkin tarkoitettu vain teknisiin ongelmatilaiteisiin, mutta...

    http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Help.html?page=technical

    (Ihan ensimmäisenä teknisenä ongelmana voisi tietysti raportoida sen, että varsinaista asiakaspalautekanavaa on nykyisin kovin vaikea löytää...)
     
  20. T-Luu

    T-Luu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2002
    Viestejä:
    182
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuri tuota lomaketta käytin maanantaiaamuna, ja kerroin juurikin että palaute s-postiosoitetta ei löydy heidän sivuiltaan. Lupasivat palata 24 tunnin kuluessa ja arvatkaa vaan onko sieltä mitään kuulunut :OI