Play

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Proximo_X, 18.09.2004.

  1. amphosa

    amphosa No pain, No gain Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    825
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jo piruvie tempun tekivät Playssä. Lisähintaa yritävät saada muilta kuin briteiltä. Ehti onneksi tilaamaan Star Trekin kaudet tuolta, tosin next generationin seiskakautta ei ole vielä postitettu kun samaan aikaan tilatut muut kaudet tuli jo tänään. Toivotaan, että tuon sentään postittavat. Vaikka jatkossa euroilla joutunee tilamaan, on Play silti vielä halvempien liikkeiden joukossa.
     
  2. Vorkkis

    Vorkkis Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    702
    Saadut tykkäykset:
    4
    Kyllä ainakin itse olen kaikki ostokset puntina suorittanut:)

    Edit: Eikun joo, taitaa olla muuttunut todellakin tuo homma. Damn, minkä tekivät. Cocksuckers:D
     
  3. Kalza

    Kalza Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.11.2002
    Viestejä:
    2 844
    Saadut tykkäykset:
    3
    Eee helevettiläänen mitä ääliöitä! Kiitti mulle riitti, en rupee maksamaan joka tilauksesta euroa-paria ylimäärästä tollasen ihme väännön takia.

    Muutenkin tuo playn toiminta ongelmatilanteissa on ollut aika ö-luokkaa, joten taidanpa jättää tämän generoituja automaattivastauksia lähettävän hömppäfirman myymään niitä tuotteitaan niille UK-asiakkailleen.
     
  4. Tomppa-

    Tomppa- Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2004
    Viestejä:
    760
    Saadut tykkäykset:
    0
    Play on tehnyt viime aikoina niin paljon hallaa jo pelkästään itselleen, että oikein ihmetyttää.
     
  5. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 457
    Saadut tykkäykset:
    776
    Harmi jos tästedes on ostettava euroissa. Vähenee Playltä ostaminen meikäläisen kohdalla selvästi.

    Mitä tarkoitat?
     
  6. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 313
    Saadut tykkäykset:
    602
    No ei kai se hinnan korotus nyt niin iso ole :confused:
     
  7. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 457
    Saadut tykkäykset:
    776
    halvoissa tuotteissa hintaero on helposti 10%. Tämä voi olla merkittävää verrattaessa eri kauppojen hintatasoa. Play on siis yhä harvemmin halvin.
     
  8. Maxwell

    Maxwell Guest Guest

    Liittynyt:
    08.02.2002
    Viestejä:
    428
    Saadut tykkäykset:
    0
    Loogista jatkumoa sille, että PlayUSA.com nosti jokin aika sitten hintojaan melkein kautta linjan punnan per tuote. Nopeasti vilkaistuna nyt tehty muutos tarkoittaa verorajan alapuolisissa tuotteissa hinnan nousua 0,5 - 3 eurolla. Eli ex-30 puntaa/45 euroa on nyt 48 euroa (ja siten yli verorajan). 8 punnan/12 euron perus-DVD:t ovat nyt 13 euroa. Prosenteissa ihan kohtalaista nousua noin kertarykäisyllä.

    Montakohan tuotetta Playsta lähtee vuorokaudessa UK:n ulkopuolelle? Lasketaankohan neli- vai viisinumeroisissa luvuissa? Jos niitä lähtee (ja tämä luku on niin hatusta vedetty kuin vain voi) vaikka 10 000 ja keskimäärin hinta nousee 1,5 eukkea, se on 15 000 euroa per päivä, vuodessa vajaa 5,5 miljoonaa. Ei olisi pöllömmin.

    Henk.koht. Play menetti nyt minulla suosituimmuusasemansa. Tästä lähin huomioin Playn hintanoteerauksen, mutta surffaan netin läpi josko löytäisin jostain halvemmalla. CD-Wow, eBay, aussipuljut jne., veikkaan että lähes aina jostain löytyy.
     
  9. QUZU

    QUZU Guest Guest

    Liittynyt:
    19.08.2005
    Viestejä:
    124
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vähentyy kyllä TODELLA paljon ostaminen Playstä hintojen nousun takia.
     
  10. mdk 5.1

    mdk 5.1 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.06.2003
    Viestejä:
    1 014
    Saadut tykkäykset:
    98
    EI todellakaan TUNNU MISSÄÄN. Play on kauppa siinä missä muutkin ja monilla tuotteilla siellä on ollut aina ihan normaalit hinnat ja yleisesti ottain play.com:kin on pystynyt vain aika-ajoin säväyttämään halpuudellaan, joten aika luottavaisin mielin olen vieläkin. Ainahan tuota hintavertailua tulee tehtyä, mutta euro [tai jopa 5] sinne tai tänne ei tule minua ajamaan pois hintoja vertaillessani.
     
  11. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 457
    Saadut tykkäykset:
    776
    Toivottavasti niin paljon että joutuvat palaamaan vanhaan systeemiin.
     
  12. Aikavaras

    Aikavaras Guest Guest

    Liittynyt:
    14.01.2005
    Viestejä:
    326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä lähtien tuo nyt on ollut ?
    Kyllä nyt vituttaa, että on tullu lykättyä parin vähän kalliimman tekeleen tilaamista punnan huonontuneen kurssin takia :/
     
  13. JR1911

    JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    5
    Tuskinpa Playstä tilaaminen mitenkään merkittävästi minun osaltani vähenee, korkeintaan ehkä tarkistan hintoja enemmän muista liikkeista ennen tilauksia.
     
  14. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    Nyt pitää vaan kädet ristissä toivoa, ettei muut Britti kaupat nosta hintoja perässä. Esim TheHut:lla on ollut taipumusta olla Play:n kaltainen.
     
  15. Cornelius

    Cornelius Guest Guest

    Liittynyt:
    23.10.2001
    Viestejä:
    159
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse pistin jo Playlle viestiä, että tästä lähtien tilaukseni siirtyvät TheHutille tai Cd-Wowille, ainakin siihen saakka kunnes punnilla saa taas tilata.

    Ei kauheasti ole uskoa mihinkään online-petitioneihin, mutta uskoisin että jos tarpeeksi porukkaa heittää samanlaista viestiä menemään, saattaa sillä ennenpitkää olla hyvinkin vaikutusta, varsinkin jos Play huomaa vielä että euroalueen tilaukset alkavat vähentyä.

    Naurettavaa kun rupeavat tuolla tavalla nihkeilemään.
     
  16. mdk 5.1

    mdk 5.1 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.06.2003
    Viestejä:
    1 014
    Saadut tykkäykset:
    98
    Härskeimpänä voisin tähän nyt vielä täräyttää että: Naurettavinta on ettei joku EU ole ruvennut junailemaan säännöksiä jotka kieltäisivät ylipäätäänä tuollaiset kaksoishinnoittelut. Selvempihän se nyt olisi jos ulkomaille myytäissä olisi joku tasasumma joka menisi oikeastikin muka postituksiin.

    Näin teoriamielessä nyt kun heppu tilaa norjaan tuolta levy joudutaan molemmissa päissä valuttoja muuntelemaan. Ei tosin taida olla juttu eikä mikään, mutta periaatteesssa. Että pakko oli nyt tämäkin saada kommentoitua. :eek:
     
  17. Maxwell

    Maxwell Guest Guest

    Liittynyt:
    08.02.2002
    Viestejä:
    428
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä on siirretty Play.comin tarjousketjusta.

    Vaivattomampi tapa on olla vain tilaamatta Playsta. Uhkailukirjeillä ei ole merkitystä, jos myyntikäppyrät näyttävät nousua. Mikäli uudistus tuottaa persnettoa, paluuta vanhaan voi jopa toivoa.

    Olen nyt nettiä surffailut ja huomannut, että likimain kaiken löytää vanhoilla Playn hinnoilla tai halvemmalla. TV-sarjaboksien kohdalla Play on aika vahvoilla, paitsi jos ottaa huomioon Blah!in ja aussifirmojen kampanjat. Blahin Splash-menneisyys vain vähän arveluttaa, vaikka esim. DVDPlazan palauteketjun perusteella firman toiminnasta ei In stock -kaman kohdalla ole moittimista muilla kuin Electron-miehillä. Vai?

    Viimeiset kaksi tilausta, jotka normaalisti olisin tehnyt Playsta silmää räpäyttämättä, menivät nyt Playltä sivu suun. Cary Grant -leffan, jota olen silmäillyt, puntanoteeraus oli Playssa £4.99 (~7,5 euroa), nykyinen eurohinta 7,99 €. Maksoin postikuluineen £2,99, eli n. 4,5 euroa. Tilasin myös The Sorrow and the Pity -dokkarin: Playssa puntina £8,99 (~13,5 euroa), euroina 14,5 €. Maksoin postikuluineen £8,39 eli n. 12,5 euroa.

    Nopeaa matematiikkaa: säästöä vanhoihin hintoihin verrattuna 4 euroa, uusiin 5,5 euroa. Tilastointi on vasta alussa, mutta "kilpailuttamisen" keskimääräinen säästö on tällä hetkellä 2,75 euroa per DVD. Pyöreästi 50 tilausta (nyt Playn ulkopuolelta!) per vuosi, säästöä öbaut 100 euroa.

    Jos toteutuu, niin Playn maksu-uudistus saa ainakin minun hyväksyntäni. :D
     
  18. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hyvä dokkari! Kannattava ostos! Linkki arvosteluun.
     
  19. Gimble

    Gimble Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.02.2002
    Viestejä:
    476
    Saadut tykkäykset:
    0
    Molmepi parempi! Kyllä uhkauskirjeillä asiakaspalveluun on aina vaikutusta jos niitä tulee riittävästi. Ja varsinkin jos samalla toteuttaa boikottiansa ja kmyynti käppyrät lähtee laskuun. Toivottavasti näin käy?

    Itse laitoin välittömästi cancelia tilaukselle ja meiliä perään, kun tuon huomasin perjantaina. Play.com on nyt boikotissa toistaiseksi.

    Ainakin täällä asia on huomattu ja noteerattu näköjään hyvin ja se ei voi olla vaikuttamatta heidän myyntiin suomen osalta. Toivottavasti mahd. moni ymmärtää nyt äänestää lompakollaan moista pelleilyä vastaan. Se on tosiaan se ainoa kunnollinen keino vaikuttaa.

    Toivottavasti myös muissa ja varsinkin isoimmissa maissa harrastelijat noteeraa yhtä tehokkaasti ja playn olisi pako tehdä jotain asialle.
     
  20. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 457
    Saadut tykkäykset:
    776
    En pistä Playtä sentään boikottiin. Hehän "vain" yrittävät sisällyttää suurempia postikuluja tuotteen hintaan. Kyllä minä Playltä ostan jos sattuu halvin olemaan mutta tämän muutoksen myötä käy niin että useimmiten joku muu firma on se halvin, sen verran pieniä marginaalit tuppaavat olemaan. Joskus pari vuotta sitten play oli minulla lähes hovihankkijan asemassa. Se on menetetty aikoja sitten. Kuvioihin on tullut CD-WOW ja Amazon Marketplace.

    Toivotaan että tulevat järkiinsä ja palaavat entiseen reiluun systeemiin.