Play

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Proximo_X, 18.09.2004.

  1. meitsimies

    meitsimies Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.01.2002
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei minullakaan tuota linkkiä ole mutta playn sivulla oli jossain sivupalkissa myös contact us -linkki. Tilaustietojen kautta sen toki jostain löysin, mutta ei siis mitään where's my itemia ollut. Play vastasi tänään ja lähetti lomakkeet, jotka pitää täyttää ja lähettää heille allekirjoitettuna (skannattu riittää).
     
  2. Make73

    Make73 Tuttu käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Joo löysin nyt itsekin tuon linkin ja pistin kyselyä missä paketti viipyy.
    Your account---sign in---order history---order no (tilaus)---need assistance?---delivery policy---help topics alta löytyy tuo contact us---ja siitä valitsin order issues
     
  3. LasoporpRof

    LasoporpRof Käyttäjä

    Liittynyt:
    07.10.2010
    Viestejä:
    55
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuonne kyllä pääsee vaikka pääsivulta tai mistä tahansa valitsemalla Helpin ilman noita kaikkia koukeroita. Omaan tilaukseeni "Where's my item" tosiaan ilmestyi eilen, tilaus oli Playn mukaan postitettu 20.10

    Vastausta ei tosin ole kuulunut vielä. Kuka tietää, ehkä se levykin vielä joskus tulee. Voi olla että asiakkuus Playssa menee harkintaan.
     

    Liitetyt tiedostot:

  4. tpi

    tpi Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 379
    Saadut tykkäykset:
    28
    Onko Playssä muka joskus jotain tarjouksia, joita ei Amazonista saisi osapuilleen samaan hintaan?
    Eipä juuri ole silmiin tarttunut.
     
  5. Make73

    Make73 Tuttu käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Sain vastauksen Play.com:sta:

    Dear Xxxxx Xxxxxxxx,

    Thank you for your email.

    We are sorry to hear that you have not yet received your order for Alien Anthology Box Set.

    Please be advised that we aim to deliver within 3-5 working days however as the postal service does vary in each area this process can sometimes take longer. Our policy states that we need to allow 15 business days from the date of dispatch before we can consider an item as lost.

    Please contact us again if you do not receive your order by 15/11/2011 so that we can assist you. You may notify us through the website by following this link:

    http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Help.html?page=received

    Alternatively please contact our Customer Service Team on 0845 800 1020 (UK only) or +44 (0)1534 877 595 (outside UK). Our opening hours are 9am - 8pm Monday to Friday and 9am - 5pm Saturday and Sunday.

    Please accept our apologies for any inconvenience this may have caused you and thank you for your patience and valued custom.

    Kind Regards,

    Customer Support Team
    Play.com


    Siis vasta tiistaina kun on mennyt 15 arkipäivää pystyn reklamoimaan tuosta.
     
  6. claude

    claude Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 078
    Saadut tykkäykset:
    7
    Melkein turhan reilua mielestäni. Yli tuhat tilausta tehneenä väitän, että kama tulee perille joskus. Omaan tilaushistoriaani lukeutuu kaksi kadonnutta tilausta. Jos osoitteessa lukee Turku, niin paketti voi välillä käväistä Turkissa. Kaikenlaista tapahtuu eikä lähettäjä voi kontrolloida postinkulkua.
     
  7. Make73

    Make73 Tuttu käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Jaa, mun mielestä siinä ei ole mitään reilua jos toimitusajaksi luvataan 3-5 päivää ja siinä menee yli 15 arkipäivää.
    Postitusongelmille ei tosiaan mahda mitään jos siitä on kyse eli paketti seikkailee ties missä.
    Itse tilaillut ehkä n. 10 kertaa tuolta ja paketin saapumisessa on mennyt suunnilleen se 5 arkipäivää.
     
  8. claude

    claude Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 078
    Saadut tykkäykset:
    7
    Ymmärrät varmaan, että luvataan sitä mitä postin puolelta on tarjottu. Mutta kun ketju on juuri siinä kohtaa heikoin. On ikävää, että kaikki ei toteudu 100 prosentin todennäköisyydellä. Mutta melkein voin luvata, että turhaan täällä vikiset, vaikka avatar on hieno.
     
  9. PhillyNott

    PhillyNott Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.05.2007
    Viestejä:
    535
    Saadut tykkäykset:
    8
    Tuskin maltan odottaa, että päästään lähemmäksi joulua. Laitetaan tilaus menemään viikkoa ennen aattoa ja sitten tullaan tänne vinkumaan kun paketti ei ehtinytkään jouluksi, vaikka toimitusaika on 3-5 päivää (tämä toistuu joka vuosi). Se on ARVIO toimitusajasta. Käykää nyt ihmeessä ostoksilla vaikka Anttilassa, jos on kiire. Tai jos ei pysty ymmärtämään, että ulkomailta posti kulkee kauemmin kuin naapurikunnasta.

    Kyllä se paketti sieltä erittäin todennäköisesti tulee, se nyt vaan jostain syystä kestää kauemmin. Piti oikein tarkistaa: itsellä 212 tilausta Playsta, joista yksi on jäänyt tulematta. Minusta tuo on aika hyvä prosentti. Voihan olla niin, että sinun kohdallasi tuo hukkunut paketti osuu kohdalle jo nyt, mutta kyllä pari viikkoa vielä aika lyhyt aika odotella.
     
  10. Make73

    Make73 Tuttu käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Kovin henkilökohtaisesti tunnut tämän asian ottavan :rolleyes:
    En ajatellutkaan että tänne kirjoittelu paketin toimitusta nopeuttaa, vaan tässä kysellyt muilta onko vastaavaa viivästystä ja näemmä on.
    Nyt siis selvisi tuosta em. mailista sekin että 15 arkipäivää on se raja kun voi alkaa paketin perään kyselemään.

    Jos Sinulle riittää että paketti tulee "joskus" niin hyvä sitten, mutta älä oleta että kaikki tyytyvät samaan.

    Anttilan verkkokauppa on huono esimerkki toimivasta palvelusta, sieltä paketit tulee samassa ajassa kuin normaalisti Play.com:sta.
     
    Viimeksi muokattu: 13.11.2011
  11. aheikkinen

    aheikkinen Tuttu käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 011
    Saadut tykkäykset:
    121
    Koeta nyt sisäistää tämä: sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tyytyä tuohon. Nyt kun paketti on jossain postin varastossa makaamassa, niin ei ole mitään, mitä sinä tai play.com voi tehdä asian eteen.
     
  12. Make73

    Make73 Tuttu käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Kun täällä tuntuu olevan muitakin jotka pistävät lainausmerkkeihin "lähetetty", niin ehkä edes joku tajuaa mistä tässä kirjoitellaan.

    No mutta se siitä, tulee jos tulee.

    Seuraavan kerran jos ja kun tilaa tuolta ottaa tietoisen riskin siitä että sen toimitus kestää kolmesta päivästä määrittelemättömään aikaan, näin toki aina postitse tilatessa mutta eipä ole kotimaassa sattunut moisia viivästyksiä.
    Kiinasta, mikä ei ole toimitusten suhteen ripein mahdollinen paikka tilata, niin tuotteet tuntuu sentään tulevan viikossa tai kahdessa ja siinä on viikonloput mukana.

    Jep jep, en jatka tästä aiheesta täällä.

    edit:
    Paketti saapui 14.11. eli siinä meni 14 työpäivää (ma-pe)
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2011
  13. El Grande

    El Grande Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 334
    Saadut tykkäykset:
    214
    Jos kerran Play.comilta voi 15 arkipäivän päästä lähetyksestä alkaa kysellä paketin perään, niin miksi näin ei voisi tehdä? Mulla on tuolta aika paljon kokemusta ja voin sanoa, että joko paketti tulee 5-10 päivässä (viikonloput mukaanlukien) tai sitten sillä menee huomattavasti kauemmin. Jos et itse halua/uskalla/kehtaa ilmoittaa heille, että paketti ei ole saapunut, niin älä sentäs odota, ettei kukaan muu tee näin. Ja kyllä se vaan niin on, että joskus postia katoaa. Yhdellä tutulla kävi näin - kirje ei ikinä mennyt perille ja kyseessä oli sentään kotimaan kirje
     
  14. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    10 545
    Saadut tykkäykset:
    487
    Että porukka jaksaa jauhaa näistä toimitusajoista. Tärkeintähän on että tavara tulee lopulta ja järjellisessä kunnossa.

    Jostain syystä tähän vuodenaikaan itselläni ainakin toimitusajat nettitilauksissa venyvät ja tavaraa jopa katoaa matkalla.
    Joku selitys tuollekin varmaan on?
     
  15. El Grande

    El Grande Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 334
    Saadut tykkäykset:
    214
    Nyt jo neljä levyä tulematta. Ensimmäisestäkään en ole saanut vielä tietoa, lähettävätkö uuden vai mitä.

    Kyllä mun mielestä ongelmat alkoivat siinä kohtaa, kun myyntiin rupesi tulemaan kaikennäköistä muutakin härpäkettä (urheiluvaatteita ja leluja). Ja kyllä omistajanvaihdoskin on omasta mielestäni vaikuttanut: pakkaamiseen voi mennä yllättävän montakin päivää, maileihin vastaaminen on hitaampaa, ja paketeissa olevan asiakkaan osoitteen fonttikoko on pienentynyt, mikä mielestäni voi hyvinkin olla syy siihen, miksi tavaraa katoaa tai miksi se vaeltaa jossakin ihan muualla.
     
  16. burner

    burner Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.06.2007
    Viestejä:
    655
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täälläkin alkaa tavarat katoamaan monien vuosien tilaamisen jälkeen. Yleensä ollut enemmän kuin tyytyväinen Play.comin palveluun, mutta nyt joku tökkii. Yhden pelin hävittivät jo, eikä korvaavaa tuotetta ollut enää edes saatavilla. Yhdessä levyssä kesti kuukauden tulla, mutta saapui kuitenkin perille loppujen lopuksi. Ja nyt on taas toinen peli juuri tuon maagisen 15pvää myöhässä. Satuin vielä tilaamaan huivin samaan aikaan tuon pelin kanssa ja huivi saapui tuon 3-5 päivän aikana. Katsellaan nyt vielä tämä päivä josko peli saapuisi postiluukusta. Toki vuoden aikakin vaikuttaa varmasti tällä hetkellä jo postin kulkuun. Tai kohta alan epäilemaan posteljoonia pelien ystäväksi:)
     
  17. El Grande

    El Grande Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 334
    Saadut tykkäykset:
    214
    Joulu ei ainakaan vielä saa vaikuttaa ja kelitkin on kyllä olleet vuodenaikaan nähden erittäin suosiolliset. Eli kyllä siellä Playn päässä nyt joku mättää. Erikoista sekin, että viikko sitten lähetetty levy oli tänään laatikossa. Eli ongelma vaivaa näemmä tuossa lokakuun loppupuolella lähetettyjä tuotteita
     
  18. prisoner

    prisoner Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.03.2003
    Viestejä:
    381
    Saadut tykkäykset:
    5
    Olen tilannut playsta kymmeniä levyjä vuosien varrella ja nyt tuli vastaan ekat ongelmat. Tilasin melkein kuukausi sitten yhden ps3 pelin playsta ja sain myös shipped-vahvistuksen. Nyt kun viikkoja oli kulunut eikä tuotetta näkynyt, menin playn sivuille katsomaan tilauksen statusta. Ja siellä lukikin yllättäen: "We have been unable to dispatch your order to you." Mitään email-ilmoitusta ongelmista ei ole tullut ja luottokortiltakin on veloitettu tuo summa samaan aikaan kun tuote on muka lähetetty.

    Saapas nähdä miten play tämän asian oikoo...
     
  19. Samppa

    Samppa Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 057
    Saadut tykkäykset:
    22
    Samoin luki tuon oman taannoin viivästyneen tilauksen kohdalla, mutta siitä huolimatta se loppujen lopuksi saapui.
     
  20. LasoporpRof

    LasoporpRof Käyttäjä

    Liittynyt:
    07.10.2010
    Viestejä:
    55
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä taitaa olla vakioteksti siellä "Where's my item" -linkin takana (sivulla https://www.play.com/OrderNotReceived.aspx) riippumatta siitä, mitä tilaukselle on todellisuudessa tapahtunut. Eivätpä ole vastanneet vielä omaan tiedusteluuni. Odotan varmaan loppuviikkoon ja kokeilen uudelleen.