Plasma Saksasta

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Bene, 07.07.2004.

  1. pointreyes

    pointreyes Guest Guest

    Liittynyt:
    03.07.2004
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huh, huh... 3k€ käytetystä plasmasta... :sick:
    Lähes eurolleen samaan hintaan saa Saksasta uuden
    ja mukana viritin, videoboard ja jalusta. Kaiuttimia
    sen sijaan ei saa tuohon hintaan. Ja eiköhän tosiaan
    kisojen jälkeen hinta laske vielä tuostakin.
     
  2. JanneJS

    JanneJS Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    17.05.2003
    Viestejä:
    568
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sen verran tuli kierreltyä noita plasmakauppoja aiemmin, että en todellakaan voi suositella demoplasmoja tuohon hintaa. Paneelit kun olivat monessa paikassa dynamic-asennossa, jolloin kontrastiasetukset ovat täysillä.

    Jos tuota ajattelee päivästä toiseen ja aamu kymmenestä ilta kuuteen...
     
  3. Softail_200

    Softail_200 Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    03.11.2003
    Viestejä:
    207
    Saadut tykkäykset:
    0
    No näinhän se on, eli tunteja varmaan kertynyt. Muistaakseni malli tuli 2003 syksyllä markkinoille, sehän on sopivasti sisäänajettu :D

    Pisti vain silmään halpa hinta. No siinä odotellessa myyjää vähän jututin, ihmettelin huokeaa hintaa. Kertoi oitis kyseessä olevan demolaite, yritti vielä tyrkyttää mukaan.

    T:softail_200
     
  4. Softail_200

    Softail_200 Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    03.11.2003
    Viestejä:
    207
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mainitsin kyllä myyjälle että Nahkapöksyt myy avaamatonta pakettia samaan hintaan. Eipä tuo mitenkään myyjää hetkauttanut.

    T:softail_200
     
  5. JanneJS

    JanneJS Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    17.05.2003
    Viestejä:
    568
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sain nyt minäkin Pansun Pan-European -takuuvihkosen leimattua. Lähetin sen viime perjantaina Saksaan Hifi-Editionille ja sain sen tänään takaisin asiallisesti leimattuna. Pienin vaiva, suuri säästö.

    Voinen siis suositella Hifi-Edition -"myymälää" muillekin. Posteihin vastattiin ihan mukavasti ja palvelu pelaa lupausten mukaisesti.
     
  6. media

    media Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2003
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on tullut tarpeeksi pähkäiltyä kumman Panasonicin ostan, TH-42PW6EX vai TH-42PA30EJ. Olen tullut siihen päätökseen että tilaan PW6:en jalustalla ja scart-kortilla. Suurimpina syinä seuraavat: en tarvitse analogista viritintä, en tarvitse kaiuttimia ja "sirompi" ulkomuoto. Nyt pitää alkaa tutkimaan mistä löytyy sopiva paketti.
     
  7. Teukka76

    Teukka76 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    2 376
    Saadut tykkäykset:
    2
    Monta liitäntää tuossa Scart-kortissa on?
     
  8. media

    media Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2003
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yksi, itsellä ei tarve useampaan.
     
  9. Wartsi

    Wartsi Guest Guest

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    87
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli tuossa mieleen, että olympialaisten jälkeen tulee vielä jääkiekon world cup, eli taitaa tuo plasmojen hintojen lasku odotuttaa vielä hetken...
     
  10. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    jääkiekon world cup on saksassa marginaali-ilmiö, olympialaiset ei
     
  11. gaimelef

    gaimelef Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ehkä ei pitäisi sanoa yhtään mitään... - mutta katkerana avaudun.

    Pähkäilin aikani minkä plasmanäytön ostaisin ja päädyin viimein jo alusta asti oman listani kärkeen nousseeseen Panasonic 50PHW6EX:ään. Hinta korkee, mutta mitä sitten.

    Seurailin elokuun alusssa Guenstiger-hintaseurantaa ja pari viikkoa panan hinta näytti tippuneen 20 euron päivävauhtia, jossa mainittu Hifi-Edition ja PlasmaCity kilpailivat keskenään.

    Parisen viikkoa sitten lähetin Hifi-Editionille tarjouspyynnön kyseisestä näytöstä (kun hinta oli jo tippunut 5.811 EUR) sekä pöytäjalustasta ja komponentti video -kortista postikuluineen Suomeen, koska jalustaa heidän valikoimistaan ei löytynyt, mutta tilaamalla kyllä. Liitteeksi tarjouspyyntöön heitin heille tiedon eräästä toisesta liikkeestä Saksassa, jossa myyvät kaipaamiani lisävarusteita suhteellisen edullisesti. - Tämä siis tiedoksi Hifi-Editionille, koska lupaavat tarjota parhaan hinnan.

    Sain tarjouksen jossa lupasivat koko satsin hintaan 6.129 EUR sis postikulut, johon vastasin että tilaan ilman muuta, mutta sillä varauksella että jos saan rahat kasaan viikon sisällä maanantaihin 23.08. mennessä.

    Tarjouksen saatuani, olin Hifi-Editioniin yhteydessä vielä useastikin viikon aikana osoittaakseni että hyväksyn heidän tarjouksensa, ja firmasta kysyivätkin sitten että 'varataanko laitteet minulle vai tilataanko Saksan maahantuojalta odottamaan tilaustani?'. Koska en ollut edelleenkään varma saanko rahoja kasaan, ilmoitin heille että 'varataan mieluummin'. - Tähän he pyysivät sitten vielä tarkan osoitteeni, jonka heille ilmoitin. Oli perjantai 20.08.

    Lauantaina sainkin sitten rahat kokoon ja ilmoitin Hifi-Editionille välittömästi että tilaan näytön tarvikkeineen. Liitin mukaan vielä heidän tarjouksensa.

    Kummastus olikin suuri, kun eivät mukamas enää ymmärtäneetkään englantia ja kysyivät että 'miksi hintojen pitäisi muuttua?' ja että 'olenko löytänyt jostakin paremmat hinnat?'. ??? - Tähän vastasin Hifi-Editionin Ursula Schmitt'ille että 'en oikein ymmärrä kysymystäsi'. - Jäin illan aikana miettimään asiaa vielä enemmän, joten laitoin heille selvityksen lähettämällä heille alkuperäisen tarjouspyyntöni ja heidän vastauksensa, josta ilmenee selkeästi heidän tekemänsä tarjous.

    Tänään sainkin yllättäen että 50PHW6EX:ää ei enää mukamas heidän varastostaan löydy (myivät viimeisen mukamas viikko sitten) ja eivätkä voi minulle sitä siis enää tarjota (???). - Siis vaikka tavarat oli minun nimellä varattu ja sitova tarjous minulle tehty.

    Mutta eipä sen väliä. Omasta puolestani en voi suositella Hifi-Editionia yhtään. Eivät pidä lupauksiaan.

    Vastasin heidän mailiinsa että voivat unohtaa kaupat että en tule olemaan heidän kanssaan enää missään tekemissä. Lisäksi kehotin heitä poistamaan kaikista Saksan hintavertailupaikoista ja nettisivuiltaan kyseisen tuotteen mainonnan EU-kuluttajansuojan nojalla (www.evz.de), mikäli eivät siis enää tuotetta myy.

    Luulenpa kuitenkin että luistivat sovitusta kaupasta. - Selityksen makua tuntui olevan koko juttu.

    Halvimman plasmamyyjän metsästys jatkuu...


    ---
     
  12. blowi

    blowi Guest Guest

    Liittynyt:
    12.08.2004
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vai, että näin jopa euroopassakin.

    Itse olen tehnyt paljon ulkomaankauppaa ja kokemusteni mukaan pahimpia kusettajia ovat idässä Kiinalaiset ja Taiwanilaiset, Afrikassa kaikki. Eurooppalaisten kanssa homma on aina toiminut, varsinkin saksalaisten kanssa.

    Sain sellaisen vaikutelman, että jokin myyjä oli ilmeisesti ylittänyt valtuutensa pomonsa silmissä ja joutui keksimään pakokeinon hankalasta tilanteesta.

    Otan tyrmistyneenä osaa pettymykseesi.
    Tsemppiä.
     
  13. gaimelef

    gaimelef Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0

    Suurimman osan elektroniikastani olen lähes tulkoon aina ostanut Saksasta ja koskaan ei ole tällaista souvia ollut kenenkään firman kanssa. Tämä edellä mainittu on kyllä kokemukseni pohjanoteeraus.

    Hifi-Editionilla henkilö kenen kanssa olin yhteydessä lähes pari viikkoa tiiviiseen tahtiin - tottapuhuen - oli erittäin kielitaidoton, vaikka yritin jäsentää asiani niin yksinkertaisesti kuin mahdollista.

    Jos asiakaspalveluun ja internet-tilauksien käsittelijäksi on istutettu henkilö - firmassa joka myy myös Saksan ulkopuolelle - on kielitaidoton ihminen tässä vähintäänkin kyseenalainen. Suoraan sanottuna jotakin tämän ihmisen lausetta ei olisi ymmärtänyt vaikka olisi rautalangasta vääntänyt. - Mutta itse ystävällisenä ihmisenä yritin elää ja joustaa tämän ihmisen mukana. Kaikki meni siihen asti hyvin, kun ryhtyivät keksimään tekosyitä ja selityksiä...

    Noh, niin siinä sitten kävi että päätin unohtaa kokonaan tuon 50PHW6EX:n vaikka oli siis jo listallani useamman kuukauden ja päätös hankinnasta vahva.

    Tämän episodin jälkeen mieltäni jäi todella askarruttamaan yritysten palvelutaso ja takuukysymykset ym. varsinkin kun kyse on näinkin arvokkaasta laitteesta, jossa ei toivois olevan mitään vikaa.

    Niinpä puntaroin aikani ja järki toi voiton! Tilasin samantien Zarsen.de:ltä PHW6:n pikkuvelin PW6:sen, 42" Vieraa vastaavan mallin, johon olin ollut näkemäni ja kokemukseni perusteella tyytyväinen. Eiköhän PW6 ole tasoltaan samanlaatuinen ja AVForums'ia lukiessa osaa skaalata paremmin kuin Viera. Mitä nyt uskoo, ennenkuin itse näkee ja kokee.


    ---
     
  14. media

    media Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2003
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huomenia

    Gaimelef

    Tilasitko millä varustuksella PW6:n. Jäikö mikä hinta paketille?
     
  15. Bene

    Bene Guest Guest

    Liittynyt:
    07.07.2004
    Viestejä:
    85
    Saadut tykkäykset:
    1
    En halua maalata piruja seinille mutta tilasin Zarsenilta DVD-soittimen viime kuussa ja 30.7 ilmoittivat että tilaus ok ja tulee 2-3:ssa viikossa. Nyt mennyt lähes 4 viikkoa ja mitään ei kuulu... :confused:
    Toivotaan kuitenkin että sinulla kaikki menee hyvin :thumbsup:
     
  16. gaimelef

    gaimelef Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0
    Zarsenilta tilasin...
    Panasonic TH-42 PW 6 EX 2.527,00 €
    Panasonic TY-ST 42 PA 20 Sockel 185,00 €
    Panasonic TY-42 TM 6 Z, Komponenten-Videoboard 95,00 €
    Postimaksuja n. 150,00 €

    Yhteensä siis 2.966,00 € - ei paha hinta. Etukäteismaksu.

    Ja kuitenkin keskivertokuluttajana luulen että olen PW6:een varmasti tyytyväinen. - Luulisin. :rolleyes: - Ja tietenkin, jää ainakin hieman rahaa säästöönkin. :thumbsup:

    Zarsenilla nähtävästi käsittelevät tilauksia päiväsaikaan, koska en saanut tilausvahvistusta välittömästi. Uusi liike, uudet kujeet.



    Onneksi ei ole mitään kiirettä. Täytyy hieman saattaa kämppää ensin fiksumpaan kuntoon, kun sain 32" tv:n ja tykin kankaineen pois alta.

    Zarsenin tuotesivuilta kun lukee, niin ilmoittavat ainakin että tuotteet saataisiin lähtöön pikaisestikin, tiedä sitten.

    Kurzfristig lieferbar = Available at short notice

    ---

    - Marko -
     
  17. media

    media Guest Guest

    Liittynyt:
    24.08.2003
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tere taas

    Mikähän mahtaa olla suurin ero Scart-kortissa ja tuossa komponenttikortissa. Itse olen ajatellut ottaa Scart-kortin, ehkä tarvetta käyttää S-video kytkentää. Kuinka suuri ero se sitten on käyttää komposiittia vai S-videoa?
     
  18. blowi

    blowi Guest Guest

    Liittynyt:
    12.08.2004
    Viestejä:
    188
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kerrohan sitten kokemuksistasi kun olet saanut laitteen ja ole tullut siihen tutuksi.
    Voisit myös, alkuperäiseen topikkiin viitaten, kertoa tilausprosessin.
     
  19. gaimelef

    gaimelef Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näin oli tarkoitus. Loppuraportin ja kuvatkin toivon mukaan saadaan kun laite sitten joskus tulee.
     
  20. gaimelef

    gaimelef Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten Zarsenilla on muuten tapana hoitaa noi tilaukset? - Saitko odottaa kauankin sitä tilausvahvistusta ja tietoja mihin rahat tulisi siirtää?

    --- Itse en ainakaan vielä ole saanut Zarsenilla yhtäkään mailia, vaikkakin nähtävästi tilaus on käsittelyssä, kun Zarsenin 'omalta tililtä' näkyy tämän päivän ilmestyneen statuksen kohdalle. Eilen ei ollut vielä mitään.

    - Marko -