Plasma Saksasta

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Bene, 07.07.2004.

  1. sake

    sake Guest Guest

    Liittynyt:
    04.01.2005
    Viestejä:
    196
    Saadut tykkäykset:
    0
    Cash On Delivery, eli kyllähän se samalla pitäisi maksaa kun tavara toimitetaan.

    Mutta jos unohtavat maksun kokonaan (mitä kyllä kovasti epäilen), niin tuskin se hirmuisesti jää ainakaan sinua harmittamaan :)
     
  2. urpo33

    urpo33 Guest Guest

    Liittynyt:
    18.08.2003
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu ei kyllä harmittaisi yhtään. Mutta eiköhän ne rahansa kumminkin halua jollain konstilla pois saada...

    Ajattelin vaan pitäisköhän se lähteä itse kyselemään että minne saa maksaa vai odotella yhteyden ottoa sieltä päästä?
     
  3. render

    render Guest Guest

    Liittynyt:
    17.09.2003
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lol, sait siis plasman kotiisi maksamatta mitään tai antamatta luottokorttinumeroita?

    Se kauppa taitaa todellakin luottaa asiakkaisiinsa tai sitten tuollainen pikku detaili vaan unohtui.

    Itse olen tilannut CODilla ainoastaan ruotsista ja silloin paketti tuli postiin ja sen sai sieltä kun oli maksanut.
     
  4. render

    render Guest Guest

    Liittynyt:
    17.09.2003
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Et kyllä kysele mitään. Annat olla vaan, sitten jos itse tajuavat kysellä niin sitten vasta maksat.

    Hyvällä tsägällä nimittäin unohtivat koko homman ;)
     
  5. Detox

    Detox Guest Guest

    Liittynyt:
    14.05.2005
    Viestejä:
    372
    Saadut tykkäykset:
    0
    kai minäkin pistän tähän threadin kokemukseni sillä olihan tämä se keskustelu joka innoitti minut tilaamaan saksasta plasmani.

    eli kokemukseni ei ole niin myönteinen. itse tilasin oman plasmani pioneer PDP-435FDE. zarsen nimisestä liikkeestä noh tilauksessa meni noin 9 viikkoa:OI

    mutta kun tuote saapui niin oli todella hyvässä kunnossa siitä nostan hattua ja että sain paljon halvemmalla:thumbsup:

    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=31762
    tuolla on vähän enemmän keskustelua liikkeestä josta tilasin ja pidempi kertomus kokemuksistani:)
     
  6. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    ja huh huh..

    jossain ketjun varrella on jäänyt COD ohjeet pois. jos ne on kuskin päässä ryssitty, ja se on jo tullut esille, siellä on nyt yksi helvetin hermostunu ja pelokas kuski.

    myyjäliike odottaan hieman aikaa että kuriiri/kuljetusfirma tilitää rahat, ja kun niitä ei ala kuulumaan, kääntyvät firman puoleen ja kysyvät missä viipyvät. firma katsoo kuljetuksia ja kun huomaavat virheen, joku kääntyy puoleesi.

    en nyt tiedä miski odottaisit. ennen pitkää ne ottavat kuitenkin yhteyttä ja perivät rahoja. mikset hoida asiaa heti.
     
  7. promickey

    promickey Guest Guest

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    :eek: voiko saksasta tilata postiennakolla :confused: jos voi niin taidan pistää itsekkin tilaukseen :thumbsup:
     
  8. JanneJS

    JanneJS Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    17.05.2003
    Viestejä:
    568
    Saadut tykkäykset:
    1
    Yleensä postiennakko taitaa toimia vain saman maan sisällä, mutta tiedä tuota jos kilpailu on ajanut kaupat myymään EU-maihin myös postiennakolla.

    Ainakaan 1,5 vuotta sitten ei postiennakolla pääsääntöisesti saanut Saksasta ostettua.
     
  9. promickey

    promickey Guest Guest

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    noh saksa on ihmeellinen maa :hitme: ainaskin http://www.mediacheckpoint.de/ ja http://www.tenspot.de lupaavat postiennakolla:thumbsup: ja joku oli jo saanu telkkarin kotiin eikä maksua tarvinnu maksaa:confused: mielestäni se on aika riski altista pistää rahat pankkisiirolla johonki saksan maalle jo suomesta tilatessa tällänen pistäs vähän mietityttään :rolleyes: mut näillä näkymin tuota postiennakko jutskaa vois testata :thumbsup: jos pakettia ei näy niin no hätä sulla on rahat viellä talessa :D :D
     
  10. jriihi

    jriihi Guest Guest

    Liittynyt:
    02.03.2005
    Viestejä:
    460
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siis ihmisethän on tälläkin foorumilla ostanut esim tykkejä COD toimituksella = postiennakko esim täältä tsn-versandilta http://www.tsnversand.de/.
     
  11. Relik

    Relik Guest Guest

    Liittynyt:
    07.07.2005
    Viestejä:
    83
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mediacheckpointissa nykyisin lävähtää tilinumero ruudulle kun olet tehnyt tilauksen. En tiedä mikä numero ja missä maassa se oli, koska kaikki teksti oli Saksaksi. Olen kuitenkin siinä käsityksessä että Saksassa tuo "COD" eli "Cash on delivery" ei tarkoita suomalaista postiennakkoa vaan todellakin tilisiirtoa etukäteen. Muistelen, että tilatessani vahvaria mediacheckpointista jokunen vuosi sitten, koko homma hoitui englanniksi. Ilmeisesti siellä pitää karsia pois ylimääräisiä asiakkaita ja keskittyä Saksalaisiin.

    Technikdirektissä on englanninkielinen käyttölittymä ja maksu onnistui mastercardilla. Toivottavasti loppuosakin kaupoista menee yhtä sujuvasti.
     
  12. jriihi

    jriihi Guest Guest

    Liittynyt:
    02.03.2005
    Viestejä:
    460
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jooh eli tuo COD on tosiaan cash on delivery eli postiennakko suomalaisittain. Eli jos siellä on jotain tilinumeroja etukäteen ym niin sitten oli vääräntyyppinen tilaus ei COD tai firmassa ei vaan osata.
     
  13. Koutsi

    Koutsi Guest Guest

    Liittynyt:
    18.02.2004
    Viestejä:
    96
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olin pistänyt tilauksen sisään Toshiba 32-tuumaisesta lcd-telkusta ( 32WL58 P) mindfactory.de -kauppaan Saksaan, ja maksoin telkun etukäteen (vorkasse). Sattui kuitenkin niin, että verkkokauppa.com sai tavaraa tällä välin. Koska Saksassa tavaraa ei ollut vielä varastossa, niin pyysin rahat takaisin, ja niin tapahtui ilman kummempia viiveitä. Muutenkin mindfactory.de:n asiakaspalvelu oli kiitettävää. Että tämmöinen tarina. Myös videokamera tuli tilattua kaksi ja puoli vuotta sitten etukäteismaksulla ( www.top-angebote.de :ltä), ja hyvin tapahtui toimitus.
     
  14. rambi15

    rambi15 Guest Guest

    Liittynyt:
    18.06.2004
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten on takuu toiminut jos tuontipeli on mennyt rikki? Voisiko joku listata mitkä merkit voi huoltaa täällä jos jotain tulee.
    Jotain halppismallia olen ostamassa kun nämä hd-ready tuotteet tuntuu ainakin minun käyttöön täysin turhilta...
    Hintaerot Saksaan ovat aika järkyttäviä mutta ihmetyttää se kun esimerkiksi Hyundain 42" plasman saa täältä halvemmalla kun Saksasta ja taas Lg-n sekä Panasonicin hintaeroksi jää noin 600 euroa,ilmeisesti isompien merkkien maahantuojat ottavat isomman siivun..

    Jos sitten se takuu ei toimi täällä niin takuun hinnaksi tulee varmasti 2x saksan postikulut eli noin 200 euroa?
     
  15. Paukepate

    Paukepate Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    1
    Olen kanssa ostamassa LG Px 3 rva vehjettä top-angebotista. ne hitachin mallit jotka on gigantissa ovat tosiaa halvempi kuin saksasa samat väärän hinnoittelun takia. Eniten minuakin epäilyttää ne takuu ja jos tuote on rikkinäinen kun se tulee suomee mitä sitten tehdään.
    Edited
    sain Atv24.de osoiteesta tuon kyseisen mallin halvalla jotain se on nyt kohti meikäläistä tulossa...
     
  16. jkettu74

    jkettu74 Guest Guest

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Monet morkkaavat ettei kannata tilata Zarsenilta.Minulla ainakin kaikki meni hyvin.Tein nettisivuilta tilauksen ja maksoin firman tilille.Meni alle kaksi viikkoa ja plasma tuli. LG Px 3 rva 1299e + toimituskulut 120e.Gigantissa 2399e sama malli. Eli säästöä tuli n 800e.:thumbsup:
     
  17. elrata

    elrata Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    13.01.2006
    Viestejä:
    215
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pitkällisen opiskelun (dvdplaza yms) jälkeen vaulammin poika päätti liittyä
    plasmakoulukuntaan...

    Nyt on 436xde tilattu hifieditionista ja rahat vaihtaneet omistajaa.
    Onko kellään tietoa kuinka monta hermosauhua tarvitaan vahvistusviestin saapumiseen??

    Odottavan aika on pitkä, pistän juttua kuinka edistyy jatkossa.

    Isoa kättä vakioäijille asiantuntemuksesta ja kommenteista...
     
  18. vrinne

    vrinne Guest Guest

    Liittynyt:
    05.02.2001
    Viestejä:
    241
    Saadut tykkäykset:
    3
    Jooh tässä munkin 2c tähän:

    Tilasin Pioneerin 506FDE plasman Mediacheckpointilta. Pitkään pohdin, että uskaltaako tollasta vajaan viiden tuhannen paukkua Saksasta lähteä tilaamaan. Saatuani Pioneerilta vahvistuksen, että mahdolliset takuuasiat voi hoitaa Suomessa päätin tilata vermeen. Yllättävän helppoa se lopulta oli.. Soitin Mediacheckpointille ja varmistin, että laitetta on varastossa. Tyyppi varasi koneen heti ja lähetti vahvistuksen ja tilinumeron ennakkomaksua varten mailitse. Toki olisin mielummin maksanut Visalla tai edes COD:lla, mutta Saksalaisilla tuntuu olevan joku ongelma noiden luottokorttien suhteen ja kyseinen laitos oli liian iso lähetettäväksi UPS:n kautta eli se siitä COD:sta. Sinänsä ennakkomaksu osoittautui melko käteväksi.. MCP:llä on Handelsbankenissa tili eli ihan normaalisti Solon kautta pistin rahat menemään ja heti seuraavana päivän tuli maili, että laite on tulossa. Nyt sitten 3-5 päivän inhottava odotus vielä jäljellä :)

    Koko paketin hinnaksi muodostui 4812e johon kuuluu tuo PDP506 FDE + kaiuttimet + jalusta + kuljetus (melko kallis, n. 179e). Käsittääkseni kotimaan listahinnat 506:sta ovat yli 6000e joten kyllähän tässä sellainen olo jäi, että säästöä tuli. Vaikea toki arvioida minkälaisen asevelihinnan sitä olisi saanut laitteesta joltain kotimaiselta kauppiaalta. Mediacheckpointtihan ei suinkaan ole mikään Saksan halvin kauppa, mutta halusin kauppiaan, joka on Pioneerin authorized dealer listalla ja näissä paikoissa hintaerot osoittautuivat melko pieniksi.

    Muille 436/506 ostajille tiedoksi: Kruunuradiossa käydessäni tuli puheeksi, että heillä on tyyppi koulutuksessa ja Pioneerilta tulleet "laitteet" (ei hajua mistä laitteesta kyse) näiden plasmojen kalibrointia varten. Itse ajattelin ainakin pyytää tarjousta kalibroinnista kunhan tilanne on hieman rauhoittunut.

    Tilasin plasman kyytipojaksi vielä Snazzio sz1530 mediatoistimen, joka mm. streamaa .ts,xvid ja wmv9 formaatin HD-kamaa suoraan verkkolevyiltä. Kertaheitolla uuteen aikaan! :)
     
  19. tantero

    tantero Guest Guest

    Liittynyt:
    06.02.2006
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terve, tilasin oman Pansuni Technikdirectistä (http://www.technikdirect.de/) 8.2 ja perillä telkku oli 15.2 eli tilauksesta kotiin viikossa. Hinta 1449,- vähän kalliimpi kuin halvemmissa paikoissa mutta kuljetus oli vaan 80 EUR ja luottokortilla sai maksaa, joten siitä turvasta sekä nopeasta saatavuudesta maksoin mielllelläni vähän enemmän.

    Telkkari oli pystyasennossa omalla lavallaan kelmulla ja siteillä kiinnitettynä. Takuuvihkoon ei oltu Techdirektin toimesta mitään leimoja pistetty, mutta eipä niitä suomessakaan missään leimata.

    Jalustaa ei ollut mukana, mutta mulla oli jo seinäteline valmiina.


    Mulla oli vajaan kuukauden Gigantista ostettu Hitachi 42PD3200, mutta se saa nyt lähteä takaisin. Hyvät ominaisuudet ja hyvät liitännät, ja kuvakin olis kelvannut, mutta liikaa vikoja (audio out ei toimi oikein, välillä häviää ääni, RGP kuva ei synkronoidu aina, kuvissa pahoja häiriöitä jotka joskus toipuu virran katkaisun jälkeen, joskus ei, hidas kanavan vaihto...). Gigantille hatunnosto 30 päivän palautusoikeudesta.
     
  20. Stobias

    Stobias Guest Guest

    Liittynyt:
    25.11.2004
    Viestejä:
    749
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyse on varmaan pioneerin ISF-calibration C3:sta (Custom Calibration Configuration). Joku jamppa tulee säätämään telkkarin juuri kyseiseen valaistukseen sopivaksi. Ymmärtääkseni säädöt tehdään erikseen päivä- ja iltakatseluun, jonka jälkeen nämä tilat ovat valittavissa kuvavalikon esiasetuksista. Aika teknoa... :cool:

    Itse en kylläkään koe tuollaista säätöä tarpeelliseksi, kuva on aika pirun hyvä ilmankin, etenkin DVD:llä ja HDTV-kamalla. Vai tekeeköhän ne tossa säädössä jotain mihin ei itse pysty valikoista vaikuttamaan?