Plasma EPG

Keskustelu osiossa 'Topfield-TAPit' , aloittajana tpi, 14.01.2007.

  1. KiSaVa

    KiSaVa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.01.2008
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    2
    Havaitsin tämän ongelman kanavalla neljä. Pari viikkoa meni ihmetellessä kunnes törmäsin tähän ohjeeseen ja onnistuneesti elvytin plasman. Ongelma siis ilmeisesti voi esiintyä muillakin kanavilla kuin kakkosella. Joka tapauksessa kiitoksia ohjeista!!
     
  2. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    Aina sama juttu näiden kellojen siirtelyiden kanssa. Tällä kertaa meni muuten aika hyvin, mutta kun hain ohjelmatiedot uudelleen PlasmaEpg:llä, niin sepä näyttääkin tyhjää tällä hetkellä. Mikään ei tunnu palauttavan tietoja, poistin evts-tiedostonkin. Näyttää olevan muutenkin lauantaissa PlasmaEpg.

    Mitähän tässä pitäisi tehdä?

    Perhanan kellojen siirtely :OI :(
     
    Viimeksi muokattu: 30.10.2011
  3. dia

    dia Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.10.2001
    Viestejä:
    41
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla sama vika. Mahdollisesti vika on siinä, että jollain kanavalla kello on vielä väärässä?

    Ainakin minulla ohjelmatietoja näkyy täysin normaalisti, kun menee nuolella alaspäin.
     
  4. 10inch

    10inch Käyttäjä

    Liittynyt:
    10.08.2004
    Viestejä:
    1 154
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, mullakin näytti ensiksi eilistä päivää, mutta kyllä kaikki muut tiedot tulivat. Syynä yllensä just joku käpy jonkun kanavan ohjemassa mikä ylttää väärälle päivälle.
     
  5. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    No niinpä. Eh, taitaakin olla niin että olen jo kerran samaa asiaa kysynytkin, silloin oli sama juttu. Ei näemmä kannettu vesi kaivossa pysy.

    Kiitos vastauksista :)
     
  6. Hak

    Hak Guest Guest

    Liittynyt:
    27.04.2001
    Viestejä:
    1 176
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näyttääpi olevan niin, että SuomiTV aiheuttaa tuon ettei ohjelmatiedot näy Plasma EPG:ssä.
     
  7. Molle

    Molle Sore wa himitsu desu Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2000
    Viestejä:
    1 091
    Saadut tykkäykset:
    67
    Matti Lehtomäki on saanut valmiiksi ensimmäisen betan PlasmaEPG_HD:sta, joka siis pelittää CRP-2401CI+ -boksin kanssa.
     
  8. Macu

    Macu Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.05.2000
    Viestejä:
    1 287
    Saadut tykkäykset:
    2
    Minusta on jossain määrin kenkkua, että tälle HD versiolle pitää ostaa uusi lisenssi, vaikka alkuperäisen version lisenssin luvattiin kattavan kaikki tulevat versiot. Ymmärrän kyllä että HD bokseja varten TAP on pitänyt koodata suurelta osin uudelleen, mutta ehkä sille sitten olisi pitänyt antaa kokonaan toinen nimi ja ulkoasu, niin ei tuntuisi että samasta maksetaan kahteen kertaan. Vanhan lisenssin haltijalle voisi edes antaa alennusta HD lisenssistä, mutta ei. Ei arvosteta vanhoja asiakkaita Plasmatecillä ;) No, kärvistelystä huolimatta pitää olla tyytyväinen, että tämä yleensä tuli HD bokseille, on tämä sen verran kätevä EPG.
     
    Viimeksi muokattu: 14.03.2012
  9. protesti

    protesti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.06.2004
    Viestejä:
    115
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen maksanut uudesta lisenssistä, jopa mielelläni, kokeillut SmartEpg, Jag:sia ja Autosheduleria, ei käytettäviä, SmartEpg hävittää tiedostoja ja hakemistoja jos tulee päällekkäisiä ajastuksia, joista keskeyttää jonkun. Jags on vaan ruma.
     
  10. tosikko

    tosikko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    8
    PlasmaEPG HD ei vissiin osaa näyttää pidempää ohjelmakuvausta? Vanhan version sai toimimaan Description Extenderin (tjsp) kanssa, mutta onko mitään keinoa saada koko ohjelmakuvaus näkymään HD version kanssa?
     
  11. kautium

    kautium Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    422
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, mutta toisaalta laite kuitenkin vaihtuu samalla ihan toiseksi ja se vanha lisenssi on edelleen käytössä siellä vanhassa boksissa (oli se sitten hyllyllä joutilaana tai ei).

    On tuo vaan niin loistava softa (lähinnä automaattisten hakusanatallennusten suhteen), että 20€ lisäkulu ei haittaa ainakaan minua. Alennus vanhan version omistajille olisi ollut kuitenkin paikallaan.

    Niin, ja tapin käyttöliittymä voisi olla ulkoasultaan vähän nykyaikaisempi (laitoin boksin vasta tilaukseen, joten en ole vielä nähnyt HD-versiota, mutta oletan että se on HD-bokseissa kutakuinkin samanlainen kuin aiemmin).
     
  12. kautium

    kautium Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    422
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mahtaako missään olla valmista ohjetta ja skriptejä, joita tarvitaan siihen, että työasema kävisi ajastetusti noutamassa ohjelmatiedot esim. wgetillä toppy.fi/epg:stä ja dumppaamassa ne ftp:llä 2401CI+:n haluttuun hakemistoon PlasmaEPG HD:n hyödynnettäväksi. Tai siis, skriptaus vaikka powershellillä on tässä itse asiassa ihan triviaali juttu, mutta lähinnä kiinnostaisi tietää, että miten kanavat tulee merkitä toppy.fi:n päässä ja vastaavasti miten asetusten tulee määriteltynä PlasmaEPG:ssä jne.

    Toppy.fi:ssä sanotaan, että "PlasmaEPG käytössä kanavat pitää olla nimettynä LCN numeroiden mukaan". Mahtaako tuo pitää paikkaansa myös 2410:n kanssa?

    Ja siis kaikki tämä häsläys juontaa juurensa siihen, että käsittääkseni PlasmaEPG ei osaa näyttää ohjelmien pitkiä kuvauksia ilman, että tiedot on noudettu jostakin muualta kuin OTA-signaalista. Lisäksi tuolla tavoin saa tulevat ohjelmatiedot myös elokuvakanavilta jne.
     
  13. tosikko

    tosikko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    8
  14. kautium

    kautium Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.03.2005
    Viestejä:
    422
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuollaisella ohjeella ei pitkälle pötkitä, joten otin lapion kauniiseen käteen ja tein itse oman skriptin ja ohjeistuksen --> http://pastebin.com/FzAMD34K

    Tuolta vain koko koodinpätkä talteen sellaisenaan ja tallennus omalle koneelle vaikkapas nimellä "UpdateEPG.ps1". Loput ohjeet löytyvät skriptin alusta. Ja kyllä, varmasti kauniimminkin olisi monet kohdat voinut hoitaa, mutta pääasia kuitenkin, että toimii.

    Minulla on ollut omalla kohdalla vähän testailussa ongelmia boksin suuren kanavamäärän (yht. 60) vuoksi, sillä tuolla määrällä PlasmaEPG kaatuu aina kun yrittää määritellä kanavien tietoja noudettavaksi ulkoisesta lähteestä. Tämän vuoksi en ole ihan satavarma topparin pään konffeista ja siihen liittyvistä ohjeista, mutta tiedoston siirron suhteen tuon pitäisi kuitenkin hoitaa hommat ihan kivasti, kunhan vain noudattaa niitä mukana tulevia ohjeita.

    Testatkaa ja ilmoitelkaa, jos ja kun tulee vastaan jotain ongelmia/bugeja, niin korjataan ne kuntoon. Eniten minua arveluttaa tässä lähinnä merkistö, jota toppy.fi/epg tuottaa, eli voi olla skandit vähän hassuja paikoitellen.

    Edit.
    Skriptissä on näköjään ainakin yksi typo, joka tosin vaikuttaa vain vanhan PlasmaEPG:n käyttäjille, joita tuskin on kovinkaan montaa. Muuttujat-lohkossa pitää valita plasmaEPG:n versioksi joko HD tai BASIC, mutta kommentoidussa BASIC-version valinnassa on virheellinen muuttujan nimi. Oikea muuttujan nimi on tietenkin $PlasmaEPGversion, kuten oletuksena käytetyssä HD-version valinnassa.


    Edit2.

    PlasmaEPG HD:n manuaalin mukaan syvähakua ja signaalista noudettujen EPG-tietojen viemistä levylle ei olisi pakko poistaa, jos on määritellyt PlasmaEPG:n asetuksissa ne kanavat, joiden tiedot noudetaan ulkoisesta palvelusta. Tästä on vähän epäselvyyttä, eli pitää yrittää testailla jossakin välissä. Itse tosin ajattelin noutaa suosiolla kaikkien kanavien EPG-tiedot ulkopuolelta, joten tuon toimivuus on ihan yksi ja hailea, mutta kuitenkin.
     
    Viimeksi muokattu: 16.05.2013
  15. terhiha

    terhiha Guest Guest

    Liittynyt:
    11.09.2006
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toppy.fi:n sivuilla sanotaan: "Samalla sulkeutuu myös entinen epg2toppy palvelu, joka on nykyisellään ollut osoitteessa www.toppy.fi/epg"
    Onko tosiaan näin?? Voi ei :( Juuri kun löysin hyvän tavan hakea ohjelmatiedot :(
     
  16. hippo1

    hippo1 Guest Guest

    Liittynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    35
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei.

    Ostimme tuollaisen TF530pvrc boxin, ja näyttää että tuo topfieldin oma epg on aika kökkö.
    onko tämä PlasmaEPG, mistä olen kuullut että se on paras epg softa topfieldin boxeille, yhteensopiva tämän mallin kanssa?
    osaatteko neuvoa miten tuon kanssa edetä eli mistä löytyisi ohjeet mistä tuo tappi ladataan, miten se siirretään boxille ja miten se saadaan toimintaan?
    ilmeisesti tapin asennuksessa/käyttöönotossa kovalevy tyhjenee, ja kaikki ajastukset katoavat?
    entä saako tuota vanhaa epg:tä sitten enää palautettua jos näyttää että tuo plasmaepg ei toimikaan kuten pitäisi?

    Toimiiko se edes täysin vielä? mikä se viimeisin status tuon kanssa on?

    yst.terv. T
     
  17. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    Paras on mielestäni, yhteensopivuudesta en tiedä. Jos TAP-ohjelmia voi asentaa laitteeseesi, niin kannattaa kokeilla ainakin. :)


    http://www.plasmaepg.net/fi/


    Pääpiirteittäin mennee näin. Tarvitset tietokoneelle Topfieldin USB-ajurit ja sitten sopivan ohjelman joka USB-kaapelin kautta siirtää tiedostoja Topfieldin ja tietokoneen välillä. Olen itse tehnyt tällaisen ohjeen: Topfield USB-ajurin ja Altairin asentaminen TopfieldToolsilla

    Tässä myös vanha ohje Topfield TF5X00/TAP-ohjelmat


    Ei minun tietääkseni. Mistä olet moisen mieleesi saanut/lukenut? Itse en ainakaan tiedä noin tapahtuneen.


    Saa, poistaa sen Topfieldistä.


    Riippuu varmaan laitteesta. Vanhoissa laitteissa kuten minun TF500:ssa toimii hyvin. Ohjelmaa ei ole päivitetty vähään aikaan tavallisille digibokseille, mutta siitä kai on HD-bokseille ainakin tehty versionsa. PlasmaEPG kotisivulla ohjataan keskusteluun Toppy.fi palstalle jossa voinet kysyä lisää.

    Lisäys. Löysinkin keskustelua laitteestasi, ja siinä ei ole USB-liitäntää, joten voit unohtaa em. ohjeet. Lue ko. ketju, siellä mainitaan miten TAP-ohjelmat saa sinun laitteellesi ja kysy tarvittaessa lisää ohjeita siellä: Topfield TF530PVR (t/c)
     
    Viimeksi muokattu: 29.12.2013
  18. KKP

    KKP Guest Guest

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    92
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tarkennetaan tätä kohtaa vielä hieman. PlasmaEPG:n asennus ei siis "poista" Toppyn natiivia EPG:tä mihinkään. Oletuksena Plasma tulee näkyviin samalla Guide-näppäimellä, kuin Toppyn oma EPG. Mutta käynnistysnäppäimen saa asetuksista vaihdettua, jolloin molemmat ovat kätevästi rinnakkain käytettävissä (itselläni Plasman käynnistys on liitetty "tarpeettomaan" Radio/TV-näppäimeen — radiota kun ei koskaan tule boxin kautta kuunneltua). Ja oletusasetuksillakin alkuperäinen ohjelmaopas on luonnollisesti "piilossa" vain silloin, kun Plasma on käynnissä (on siis lähtenyt päälle AutoStart-kansiosta tai käynnistetty manuaalisesti). Ja jollain näppäimellä sen originaalin EPG:n saa näkyviin myös Plasman ollessa käynnissä, mutta tuota kikkaa ei ole siis tarvinnut opetella muistamaan.


    Kompataan vielä nekoa tuon kovon tyhjäämisen osalta, eli TAP-ohjelmien asennus/käyttöönotto ei tee mitään muulle kovalevyn sisällölle eikä ajastuksille. Sikäli kokeilu on huoletonta ja turvallista.
     
  19. savoc

    savoc The Alien Mindbender Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    976
    Saadut tykkäykset:
    9
    Perskeles, päivitin Topfield TF510PVRc:n uusimman firmiksen (3.96) ja nyt PlasmaEPG tilttaa koko boksin kun guiden käynnistää. Edellisellä versiolla (3.95) toimi ok ilman ongelmia. Oletteko saaneet toimimaan tuolla uusimmalla firmiksellä?
     
  20. ural

    ural Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.11.2007
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    520PVRc teki ihan saman. Päivitin takas pykälää vanhempaan firmikseen, niin sillä toimii.