Pioneer MVH-150UI, vika vai ominaisuus?

Keskustelu osiossa 'Autohifi' , aloittajana japina, 09.05.2013.

  1. japina

    japina Guest Guest

    Liittynyt:
    09.05.2013
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terve!
    Hommasin passattiini tuollaisen pioneerin soittimen ja nyt ihmetyttää lähinnä se että kun lyö virrat päälle autoon niin tuo masiina haluaa tehdä tuon "Set Up" aloitusasetukset joka kerta. Elikkä asettaa kellonajan, kielen, FM haku 50-100 yms...

    Itse en ainakaan tajua minkä ihmeen takia tämä voisi olla ominaisuus, mitä järkeä asentaa kellonaikoja ym. ellei toosa muista niitä kun ottaa virrat pois??
    Onko kellään kokemuksia tuosta vehkeestä? Tuliko nyt ostettua sekundaa?
     
  2. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Oliko ISO-liitin siellä autossa valmiina, vai kolvasitko itse/kolvasiko kaveri-Rane jonkinlaisen sovittimen? Vaikuttaa siltä, että on jäänyt pysyvä jännite kytkemättä. Jännite/"muisti"piuhaan kuuluu tulla jatkuva jännite aina, se ei saa katkeilla sytysvirran mukana, tai käy juuri näin, että asetuksen häviävät muistista. Vain se erillinen herätepiuha saa tulla virtalukon kautta.

    Pinnijärjestys kuvana. Pinnin A4 tulee olla jatkuvasti jännitteinen, ja tämä jännite pitää ne tiedot muistissa. A7 on heräte, se tulee virtalukon kautta ja saa radion kännistymään ja sammumaan auton käynnistyessä ja sammuessa.

    Edit: Wikipedia kertoo:
    Eli eiköhän se vika ollut siinä, A7 ja A4 pitääkin vaihtaa volkkareissa päittäin.
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2013
  3. japina

    japina Guest Guest

    Liittynyt:
    09.05.2013
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Viimeksi muokattu: 09.05.2013
  4. papukaija

    papukaija Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.08.2005
    Viestejä:
    1 522
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuten tuo lainauskin kertoo, niin eipä ole VW-yhtymän autot ainoita Eurooppalaisia, joissa se alkuperäinen "ISO"-liitin on kytketty eri johtojärjestykselle, kuin mitä standardin mukaan pitäisi. Eli ongelmahan on tyypillinen mm. Ooppeleissa (=Briteissä Vauxhall) ja PSA-yhtymän (Peugeot / Citroen) autoissa, oissa alkuperäisliitin on "ISO-tyyppinen"...