Terve! Hommasin passattiini tuollaisen pioneerin soittimen ja nyt ihmetyttää lähinnä se että kun lyö virrat päälle autoon niin tuo masiina haluaa tehdä tuon "Set Up" aloitusasetukset joka kerta. Elikkä asettaa kellonajan, kielen, FM haku 50-100 yms... Itse en ainakaan tajua minkä ihmeen takia tämä voisi olla ominaisuus, mitä järkeä asentaa kellonaikoja ym. ellei toosa muista niitä kun ottaa virrat pois?? Onko kellään kokemuksia tuosta vehkeestä? Tuliko nyt ostettua sekundaa?
Oliko ISO-liitin siellä autossa valmiina, vai kolvasitko itse/kolvasiko kaveri-Rane jonkinlaisen sovittimen? Vaikuttaa siltä, että on jäänyt pysyvä jännite kytkemättä. Jännite/"muisti"piuhaan kuuluu tulla jatkuva jännite aina, se ei saa katkeilla sytysvirran mukana, tai käy juuri näin, että asetuksen häviävät muistista. Vain se erillinen herätepiuha saa tulla virtalukon kautta. Pinnijärjestys kuvana. Pinnin A4 tulee olla jatkuvasti jännitteinen, ja tämä jännite pitää ne tiedot muistissa. A7 on heräte, se tulee virtalukon kautta ja saa radion kännistymään ja sammumaan auton käynnistyessä ja sammuessa. Edit: Wikipedia kertoo: Eli eiköhän se vika ollut siinä, A7 ja A4 pitääkin vaihtaa volkkareissa päittäin.
Siellä oli valmiina kaks tuon kuvan "pinnijärjestys kuvana" mukaista liitintä ja radion mukana tuli adapteri johon molemmat iskin ja adapterista lähti sitten yksi liitin kiinni radioon. En koskenut niiden johtojen järjestykseen tai mitään. Löin vaan palikat kiinni. Edit: Tämän näköinen adapteri http://www.tronica.fi/media/catalog...8eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/e/deh-js_1.jpg
Kuten tuo lainauskin kertoo, niin eipä ole VW-yhtymän autot ainoita Eurooppalaisia, joissa se alkuperäinen "ISO"-liitin on kytketty eri johtojärjestykselle, kuin mitä standardin mukaan pitäisi. Eli ongelmahan on tyypillinen mm. Ooppeleissa (=Briteissä Vauxhall) ja PSA-yhtymän (Peugeot / Citroen) autoissa, oissa alkuperäisliitin on "ISO-tyyppinen"...