No niinpäs näkyy. Oikeastaan etsin sellaista istuttavaa mallia, ainakin Rukalta voi vuokrata tällaisia. Tuollaista istuimetonta en ole koskaan kokeillutkaan.
Kaivoin tuossa viikonloppuna varastosta rullaverhon kun tuo kevät alkaa valaisemaan liikaa sisätiloja. Paikalleen se nousi hyvin, mutta jousi on todella löysä. Joskus muistan kiristäneeni ko. verhoa, mutta en millään saa päähän miten se tehtiin. Osaisko joku auttaa?
1. Vedät rullaverhon alas. 2. Irrotat kannakkeesta sen "pyöreän pään" (eli EI sitä puolta missä on se jousimekanismi, vaan se toinen). 3. Pyörittelet käsin verhon ylös, samalla varoen ettei se toinen pää irtoa kannakkeesta. 4. "Pyöreä pää" paikalleen ja testaus. Jos tarvii lisää potkua, niin kohdat 1 - 3 uusiksi. edit: OT: Mulla oli joskus Kuplaan (-73, 1200) asennettu vanhan Saab96:n rullavyöt - niiden alkuperäisten kiinteiden tilalle - ja niitä piti sitten saada kiristettyä. Voin sanoa, että sellainen 10x10x10cm kuution sisään pakattu löysäkin jousi pärähtää silmille ennen kuin ehtii sitä sähkökissaa sanomaan ja jokunen vartti menee takaisin asetellessa...
Kyllä se siellä säilyy vaikka kuinka kauan Itse arvioisin ulkonäön ja maun mukaan, että voiko sitä vielä käyttää.
Ei tullut mieleen Finnkinon sivuilta tarkistaa? GOOD NIGHT, AND GOOD LUCK Ensi-ilta: 17.2.2006 http://www.finnkino.fi/elokuvaesittely.asp?movie=1004 Capotesta ei löytynyt tietoa. Saattaa tulla muutaman kopion voimalla jossain vaiheessa, tai vaihtoehtoisesti suoraan dvd:lle.
Kuinka valmistetaan tonnikalapurkin sisältö? Raaka, raakakypsennys, kuivaus, savustus, paistaminen, marinointi...???
Anttiair mainasi varmaan, miten tonnikalapurkki tehdään elintarviketehtaalla... Raaka-aineet(pakastettua tonnikalaa, sulatetaan tehtaalla) testataan aistinvaraisesti, kemiallisesti ja mikrobiologisesti. Soosi valmistetaan etukäteen. Tonnikala perataan ja kypsennetään kokonaisena. Pää, nahka ja evät poistetaan. Vaalea ja valkoinen liha pakataan puhtaisiin tölkkeihin. Marinaadi/kasti lisätään. Tölkit suljetaan. Tölkin kannen saumaus on kriittinen piste prosessissa. Sauma on kaasutiivis liiman ja prässäyksen ansioista. Kansi ja tölkki tulevat kolminkerroin(/2½/5, miten ne kerrokset nyt haluaa ajatella) sauman sivuprofiilia katsottaessa ja liimaa on kahdessa välissä. Suljetut tölkit steriloidaan. Balttiarallaan noin ne tehdään. [edit]Tölkin ja kannen saumaus: http://www.fao.org/DOCREP/004/T0279E/T0279E201.gif
Kyllä, suht varma. Tonnikala on erittäin rasvainen kala, ja esikypsennyksessä tölkin ulkopuolella saadaan suurin osa rasvasta poistettua. Kalanrasvasta jäisi muuten erittäin vahva ja tunnusomainen flavori tölkkikalaan. Kypsennys sinällään voidaan toki tehdä myös tölkissä. Mikrobiologinen laatu ei siitä juuri kärsi, kunhan sterilointiprosessia muutetaan sopivasti, mutta organoleptinen laatu heikkenee kylläkin. Muiden, vähärasvaisempien kalalajien kohdalla kypsennys tölkissä on aivan toimiva tapa.
Jos oikein paljon kalateknologia kiinnostaa, niin tässä on hivenen lukemista: http://www.fao.org/DOCREP/003/T0007E/T0007E00.HTM
Nyt alkoi julkkisjuorut huolestuttavasti kiinnostamaan. Iltalehden lööpissä Jari Sillanpää tilitti miten hänen rakkaansa jätti hänet. Oliko lehtijutussa mainintaa rakkaan sukupuolesta, netin pätkäjutussa ei ollut. Ja onko Marco Bjurström vieläkään esitellyt sydämensä valittua roskalehdissä?
Pystynkö nauhottamaan streamia mun koneelle mpg:ks tai aviks? Haluisin tuolt Ylen sivuilta noita Olympialätkän maaleja tallentaa.
Oliko/onko mahdollista että joissain VHS-myyntikaseteissa olisi kopionsuojaus, tästä on monta kertaa ollut vääntöä. Itse olen sitä mieltä että tekniikka ei anna siihen mahdollisuutta, mutta jotkut rohkeat väittävät että esim. disneyn piirretyissä olisi jokin suojaus.