Mitenkä sais nettisivun pikakuvakkeeksi työpöydälle? Eli sulla olis pöydällä kaks kuvaketta, joista toinen menee vaikka telkku.comiin ja toinen dvdplazalle. Siinä on varman vain joku yksinkertainen jippo sinne kuvakkeen komentoriville, mutta mikä? Käyttiksenä tässä tapauksessa siis Linux ja selaimena firefox.
Ainakin IE:ssä tuo toimii niin, että osoiterivin alussa olevasta kuvakkeesta raahaa linkin suoraan työpöydälle (Firefoxia ei tältä koneelta pääse nyt testaamaan, toimiiko samoin).
Näin kun tekee, niin se luo vaan tiedoston, joka aukeaa Kwritessä ja sisältää vain tuon kyseisen nettisivun osoitteen. Eli niinkuin tekstitiedosto tulee siitä.
Sulla on jostain syystä kwrite laitettu avaamaan nuo linkit. Ota vaikka oma tietokone auki Työkalut -> Kansion asetukset -> Tiedosto tyypit (välilehti) Sieltä sitten etsit (EI MITÄÄN) Firefox URL -> Lisäasetukset, valitse Open ja paina muokkaa ja pistä toiminnon suorittamiseen käytetty sovellus kohtaan: "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -requestPending -osint -url "%1" Ruksi käytä DDE:tä DDE-sanoma: "%1",,0,0,,,, Sovellus: Firefox Aihe: WWW_OpenURL ja Ok Ok IE:tä varten (EI MITÄÄN) Internet linkki toiminnon suorittamiseen käytetty sovellus: rundll32.exe ieframe.dll,OpenURL %l sovellus: ieframe aihe: system rundll32.exe ieframe.dll,OpenURL %l edit: Voikin olla että riittää (EI MITÄÄN) Internet linkki tuon muokkaaminen
Öö...nyt linux noobina täytyy sanoa, että eihän tässä ole oma tietokonetta, vaan Konqueror (ilmeisesti vastaa windowsin oma tietokonetta), josta pääsee Työkalut -> Muokkaa asetuksia -> Tiedostosidokset, mutta siihen sitte tökkää tämä homma. Liekö tällä mitään merkitystä, mutta kyseessä on nyt google kalenterin linkki, joka on muotoa https: tosin testasin tuota telkku.comia, niin samalla tavalla se sen avas. Ja kun klikkaa oikealla napilla tuota luotua kuvaketta ja valitsee "Avaa ohjelmalla" ja sieltä firefox, niin se avaa firefoxin ja sivulla lukee vain tuo osoite. Eli taas käsittelee tuota tekstitiedostona. Eli, nyt pitää siis paikanta tuolta tiedostosidokset kohdasta tuo neuvomasi juttu ja se tuottaa vaikeuksia... On vähän erilaista, mitä tottunu windowsissa noita sääteleen...
hups, ilmankos tuo kwrite kuulosti oudolta windowssiin edit: Ubuntulla itselläni toimii suoraan drag´n´droppina firefoxista desktopille. Linkin ´open with´ ei saanut ainakaan propertiesin kautta vaihdettua.
Mulla tekee kubuntussa samaa, mutta homma onnistuu jos työpöydälle luo uuden "link to location (URL)":n
Muutama on imo <5, ehkä kuitenkin useimmin 2-3. Harva taas on suhteellinen käsite, joka viittaa osuuteen jostakin. "Harvassa omenassa on mato sisällä" voisi tarkoittaa esimerkiksi, että 1:100 omenasta löytyy mato sisältä.
No minä en ainakaan ota tuota paria juuri kahtena. Jos esim. ruoanlaitossa sanotaan että pari teelusikallista chiliä, ei se tarkoita juuri tuota kahta, vaan voi olla jotain kahden ja kolmen väliltä. Jos haluttaisiin juuri tuo kaksi tl, silloin sanottaisiin että kaksi teelusikkalista. Kuten myös muutama valkosipulinkynsi. Siinä on sellainen pieni joustovara, siksi ei sanota tarkkaa lukemaa.
Minä olen ollut siinä käsityksessä, että pari on aina kaksi eikä tarkoita mitään muuta. esim. kenkä parihan tarkoittaa kahta eikä 2,5
Juu, siis onhan se virallisesti tasan 2, eikä mitään muuta. Itse olen vain jostain oppinut sellaisen että jos sanotaan pari, se saa heittää tapahtumasta riippuen +- 0-1. Siksi esim. ruokaohjelmissa saatetaan sanoa että pari tl chiliä, koska sillä ei ole todellakaan väliä laitatko siihen 2 tl vai 2,3 tl. Siinä on vara soveltaa. Mutta jos esim. töissä pomo sanoisi että tuomma yks pari turvakenkiä yläkerrasta ja ilmestyisit kolmen (tai 2,5) kengän kanssa takaisin, voisi pomo miettiä syntyjä syviä.
Pari on tasan 2. Sen takia sanotaan "pari - kolme..." Muutama on mielestäni enemmän kuin 3. Ja tusina on tasan 12. Kuinkas moni muistaa, mikä on tiu'un tilavuus?