Pieniä asioita, jotka pitäisi kieltää

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Johnny Fortune, 25.04.2004.

  1. Bagheera

    Bagheera Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 004
    Saadut tykkäykset:
    1
    Gleitnir? Sieltä ei ainakaan lähde rahojen kanssa ;)
     
  2. Trent

    Trent Guest Guest

    Liittynyt:
    29.12.2005
    Viestejä:
    269
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muiden mielipiteistä en osaa sanoa, mutta omat positiiviset kokemukseni ovat tässä tutkimuksessa mukavasti pärjänneestä pankista.
     
  3. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Mäenpään notkuminen täällä foorumilla, se on yhteiskunnalle kallista ja vahingollista. On tullut taas sellaista scheissea että ei mitään ymmärrystä mistään.
     
  4. Maky

    Maky Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.04.2000
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    14
    Menen pois? :)
     
  5. JS83

    JS83 Käyttäjä

    Liittynyt:
    07.12.2006
    Viestejä:
    2 563
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tekstiviestit

    Jos joku haluaa kysyä jotain mihin haluaa vastauksen niin miksi ei vaan voi soittaa ja homma on 5 sekunnissa selvä :hitme:
     
  6. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Joskus voi olla tilanteita ettei voi puhua, mutta voi näprätä puhelinta. Itse en ymmärrä tekstiviestejä joiden sisältönä on "ok".
     
  7. prodigy

    prodigy Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2007
    Viestejä:
    743
    Saadut tykkäykset:
    0
    No eikö nimenomaan noissa tilanteissa, joissa ei voi puhua, ole hyvä lähettää se ok-viesti kuittauksena esim. johonkin kysymykseen tms. Että viestin lähettäjä tietää tiedon menneen perille?
     
  8. lepreconn

    lepreconn Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.11.2006
    Viestejä:
    3 370
    Saadut tykkäykset:
    39
    Tuohon näpräykseen on lukemattomat kerrat mennyt hermo ja soittaminen on tullut kyseeseen. Eipä silti, pakko osata edes jotain kirjoittaa. Vaikeaahan se olisi esim. TÄNNE soittaa.
     
  9. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Jos vastaan johonkin kysymykseen niin ei minua kiinnosta enää tietää asiasta mitään. Jos viesti ei ole perille mennyt niin varmaankin tulee kysymys uudestaan, mutta oletusarvoisestihan viesti menee aina perille. Joten lopettakaa nyt niiden "ok"-viestien lähettely minulle :grr: :grr:
     
    Viimeksi muokattu: 15.03.2010
  10. marcoolio

    marcoolio "JTX: en wareta" Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.09.2002
    Viestejä:
    4 511
    Saadut tykkäykset:
    8
    OK


    +merkit
     
  11. Slash80

    Slash80 No Life! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    19.04.2001
    Viestejä:
    2 841
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minusta ok:n lähettäminen on ihan fiksua ja kohteliasta. Sillä kuitataan että viesti on luettu ja ymmärretty. Omassa kaveripiirissä pienen asian kertominen tekstarilla paljon mielekkäämpää kun useimmat tekee vuorotyötä joten aina ei tiedä onko henkilö töissä vai nukkumassa. Silloin viestin voi lukee kun kykenee ja siihen vastaaminen useimmissa tapauksissa edes jotenkin on ihan suotavaa ja toivottavaa. Mut joo toiset tykkää, toiset ei. Lähettelen silti ok-viestejä.
     
  12. katchu

    katchu Guest Guest

    Liittynyt:
    11.06.2006
    Viestejä:
    487
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minusta on verrattain näppärää kysyä pieniä asioita tekstiiviestillä. Vastaanottaja voi olla töissä, koulussa tai ties missä, joten aiheutan vähiten häiriötä laittamalla tekstiviestin. Henkilö voi sitten vastata kun tulee sopiva rakonen.
     
  13. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Samaa mieltä. Kyllä minulle voi soittaakin, mutta toisaalta on kiva vastata toisen ongelmaan tai kysymykseen omalla ajalla. Esimerkiksi silloin kun on syystä tai toisesta väsynyt ja vähäenerginen olo, niin ei jaksaisi välttämättä alkaa puhumaan puhelimessa. Toisaalta viikonloppuisin, jos on rentoutumassa hyvässä seurassa, niin ei välttämättä haluaisi kesken mukavan rupattelun, pelaamisen, tanssimisen tai muun viihteellisellä tavalla aktiivisen elämäntyylin aikana alkaa tuhlaamaan aikaa puhelinkeskusteluun.
     
  14. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Onko ILMAISTA tai edullista tapaa lähettää tekstiviestit pc:n avulla, siis naputella hyvällä näppiksellä teksti? Kännykkäni on niin vanha, ettei sitä saa mitenkään yhteyteen pc-laitteisiin, joten adsl-modeemin läpi tekstidata siis lähtisi.

    Minä en tekstiviestejä naputtele siksi, koska se on liian hidasta puuhaa. Ei ole aikaa kännykän nappeja painella. On nopeampaa soittaa ja puhua, koko operaatio voi sujua alle 30 sekunnissa:
    00"- pikavalintanapin painaminen (kaksi kertaa vihreä luuri -nappi)
    05"- puhelin ottaa yhteyttä
    10"- kaveri vastaa, jotta: kukas mäntti siellä häiriköi?
    15"- minä sanon: minämäntti, odotan oven ulkopuolella, alahan tulla ja ota pesäpallomaila messiin.
    20"- kaveri: alumiininen vai hiilikuituinen?
    23"- minä: hiilikuituinen.
    25"- kaveri: ok.
    27"- luurit kiinni.



    Nyt sitten peukalonörtit eli hitaat hämäläiset tehköön merkki merkiltä täsmälleen saman keskustelun tekstiviestien välityksellä. Aikaa tulee kulumaan USEA MINUUTTI ja kalliiksikin se käy jos tekstiviestit laskutetaan kappalehinnalla, kuten minulla tapahtuu. Tekstiviestit siis sopivat vain rikkaille ja hitaille. Minä olen köyhä ja nopea, siispä käytän puhe-elintä ja puhe-elinta.

    .
     
    Viimeksi muokattu: 15.03.2010
  15. peergunt

    peergunt Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.02.2007
    Viestejä:
    688
    Saadut tykkäykset:
    12
    Ylen kanavilla irrallinen tekstitys - olkoon kuinka standardin mukainen tahansa - pitäisi kieltää ja muuttaa se mainoskanavien tyyliin kuvaan poltetuksi. Ärsyttää kun digiboksi ei osaa näyttää DVB-tekstejä kelauksen aikana (liekö sellaista boksia olemassakaan joka osais).

    Esim. Saunalahden nettiliittymän kk-maksuun sisältyy mahdollisuus lähettää netin (Oma Saunalahti sivuston) kautta tekstiviestejä 20kpl/kk. Eiköhän muiltakin operaattoreilta löytyy vastaava palvelu.

    Tuli vielä mieleen että eikös sähköpostillakin ole mahdollista lähettää SMS viestejä? Jotain tähän tyyliin..
     
  16. Bagheera

    Bagheera Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 004
    Saadut tykkäykset:
    1
    Pyrkimys kieltää tai poistaa maailmasta oikeasti hyödyllisä asioita, joita ei koeta itselleen hyödyllisiksi, jonkin täysin marginaalisen haitan takia.
     
  17. peergunt

    peergunt Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.02.2007
    Viestejä:
    688
    Saadut tykkäykset:
    12
    No joo, voihan se olla hyödyllinenkin ominaisuus. Paitsi kuvakelattaessa tallennetta. Ja onhan Yle harkinnut tekstitystavan muutostakin, mutta päättivät säilyttää asian nykyisellään.
     
  18. Jeukkuli

    Jeukkuli Käyttäjä

    Liittynyt:
    26.02.2004
    Viestejä:
    1 867
    Saadut tykkäykset:
    10
    Oma Topfield 5100C ohjelmistoversiolla 3.16 näyttää DVB- ja tekstitv -tekstitykset eteenpäin kelatessa (taaksepäin mentäessä ei toimi). Tiedä häntä onko tuo ominaisuus uudemmissa Topfieldeissa, en ole asiaa seurannut.
     
  19. 8no

    8no Guest Guest

    Liittynyt:
    11.03.2007
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terveysfasismi tai kuntoilufasismi. Urho Kekkonen sanoi kerran: "Jokainen syy, joka estää kuntoilun, on tekosyy." Lausahdus olisi todenmukaisempi jos sen laittaisi päinvastoin. "Jokainen syy joka hyväksyy kuntoilun, on tekosyy." Yleisimmät syyt kuntoiluun ovat ne että saa aurinkoa ja happea. Molemmat asiat löytyvät takapihalta. Ja kunnon edistäminenkin on paskanjauhantaa. Mitä hyötyä kunnosta on kun ei ole syöpiä tai muita sairauksia. Ihmiset elävät kuitenkin keskimääräisesti melko lailla yhtä pitkään. Penn ja Teller saisivat tehdä kuntoilusta oman jaksonsa Bullshit-ohjelmaan. Itse en vastusta kuntoilua, vaan pidän sen tärkeyttä yliarvostettuna.
     
  20. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Kuntoilu piristää mieltä, toimii ilmaisena masennuslääkkeenä. Liian raju kuntoilu tosin tekee olon huonoksi, oksettaa, nukuttaa, ja kestää monta päivää palautua, jos rääkistä nyt palautuu ollenkaan. Liian kevyt kuntoilu taas ei piristä mieltä eikä paranna kuntoakaan. Jokaisen pitää etsiä sopivan suuruinen säännöllinen kuntoiluannos, joka synnyttää ne positiiviset vaikutukset.

    Ei kannata kuntoilla jos liikkuminen tai sen ajattelu aiheuttaa henkisiä kärsimyksiä. Jos pahvi maistuu pahalta, älä syö pahvia. Jos pään hakkaaminen tiiliseinään on epämiellyttävää puuhaa, lopeta hakkaaminen.

    Ketään ei pakoteta liikkumaan, koululiikunnastakin voi kieltäytyä tai lintsata menestyksellisesti. Minä osasin luistaa ansiokkaasti 9 vuotta liikuntatunneilta. Minä kun en siedä joukkueurheilua. Joukkue-urheilijat ovat idiootteja. Mutta yksin kyllä tykkään liikkua. En viihtyisi pätkääkään jos minut pantaisiin muiden ihmisten sekaan, jonnekin kuntosalille esimerkiksi. Konekiväärillä ampuisin kaikki paskaksi. Luultavasti maailmassa on myös sellaisia rääpäleitä, jotka eivät pärjää yksin. Vaativat ympärilleen ison joukon ihmisiä kyetäkseen toimimaan. Hyi hitto, sellaiset lampaat pitäisi lailla kieltää.

    Joten: mars liikuntatunneille ja ryhmäliikuntaan, muuten teistä tulee samanlaisia kuin minusta. Olen hyvä pelote. Huomenna kuntosalit ovat tupaten täynnä määkiviä lampaita. Maksakaa 200 euroa kuussa jumppatunneista, jipii. Minä panen 200 euroa hiilikuituun ja modaan fillariani entistä keveämmäksi ja lähden nielemään kilometrejä. Pois alta mummot ja männynkävyt, kumi laulaa.

    Eikä uloskaan tarvitse mennä liikkuakseen. Paskanjauhamista on liittää liikkuminen pakollisesti ulkona olemiseen. Tänäänkin liikuin 2½ tuntia, josta vain tunti oli sattumalta ulkoliikuntaa, kävin kaupassa fillarilla. Sen jälkeen jatkoin läähätystä sisällä, pidin pulssia aerobisena ja annoin kyytiä koipilihaksille. Huomenna on vuorossa selkä-vatsa ja jos nivelet sallivat niin käsilihaksetkin. Enkä mene ulos.