Pieniä asioita, jotka pitäisi kieltää

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Johnny Fortune, 25.04.2004.

  1. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin onhan se ikävää kun elää muiden tekemällä työllä ja niitä pitäis sitten vielä nöyristellä.
     
  2. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 455
    Saadut tykkäykset:
    776
    Juu juu. Tässä ei ole mitään uutta. Kyse on siitä mitä asioita karrikoit.

    Harmaasävyjen unohtaminen on huono juttu. Tuskin sinä videokuvastakaan haluat poistaa harmaansävyt? Suurin osa asioista ovat harmaita. Pakottamalla ne valkoisiksi ja mustiksi tehdään pahoja virheitä.

    Eiköhän se riistäminenkin työstä käy. :D

    Suomestakin on nopeasti tullut luokkayhteiskunta tasaisimman tulonjakojakson (n. 1970-1990) jälkeen. Työssäkävijöitä on montaa harmaansävyä huono-osaisista pätkätyöläisistä miljoonaoptioita saaviin johtajiin. Hauku rauhassa vaikka 2 ylintä desiilia (joiden tulot ovat ylimitoitettuja) ja anna muiden "duunareiden" pitää maata pystyssä niukalla palkalla.

    Onneksi olkoon vain korotuksesta. :thumbsup:

    Itsekin hämmästelen tämän foorumin oikeistolaisuutta. Ei siinä mitään jos ollaan hieman oikealle kallellaan mutta täällähän saa tuomitsevan kommunistin leiman otsaansa heti jos puhuu vähänkin punertavia asioita. Ylipäätään täällä vallitsee outo käsitys että vasemmistolaisuus tarkoittaa työtävieroksuvaa lorvimista. Tiedoksi vaan foorumin Kokoomusta kannattaville että esim. demarit eivät todellakaan aja työtävieroksuvien asiaa vaan niska limassa ahertavien duunarien jotka eivät voi työtä paljon vieroksua nykyaikana
    (duunarit maksavat ammattiyhdistysliikkeille jotka tukevat demareita).
    Tosin, demareissa ei nykyään paljon kehumista ole. Suomessa politiikka on rappeutunut koko puoluekentän osalta surkealle tasolle. Kansakin on liian tyhmä äänestääkseen vaaleissa viisaasti.

    Kannattaisi ottaa selvää henkilön työkyvystä ennenkuin arvostelee häntä siipeilijäksi.
     
  3. Dr. Eever

    Dr. Eever Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2008
    Viestejä:
    1 737
    Saadut tykkäykset:
    0
  4. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 092
    Saadut tykkäykset:
    436
    Tätä minun on ihan pakko kommentoida: Moneen vuoteen en ole joutunut pankin konttorissa asioidessani jonottamaan muutamaa minuuttia enempää, en kummassakaan pankkini konttorissa joissa olen käynyt. Jonotusnumeroitakaan siellä ei ole käytössä kun on niin vähän asiakkaita ettei tarvitse. :thumbsup:
    Ja Helsingissä ja Vantaalla ne konttorit on, jos joku ajattelee nyt jotain perähikiää. Ja ei, en kerro mistä pankista on kyse, sen saa jokainen kiinnostunut selvittää itse. Ettei ikinä tulekaan niitä jonoja. Sen sanon että Nordea se ei ole. Köyhät kyykkyyn. :D
     
  5. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    En minä ole siipeilijäksi väittänyt, mutta se että jos minä teen työtä josta hän saa osansa kun hyvää hyvyyttäni annan veroina, niin joku järki siinäkin sanoo ettei kannata kovin alkaa työssäkäyviä haukkumaan.
     
  6. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 455
    Saadut tykkäykset:
    776
    No kyllä viestissäsi oli tietty asenne.

    Montakohan penniä sinun verorahojasi on ohjautunut hänelle? Tuskin sinä veroja maksat hyvää hyvyyttäsi vaan valtion vaatimuksesta.

    Tästä samaa mieltä. Eikä työssäkäyvienkään kannata haukkua sairauseläkkeellä olevia.
     
  7. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Asenne on nyt päässäsi.
    Minä maksan niitä veroja sen mukaan mitä olen äänestäni. Turha sinun on nyt ulkoistaa näitä veronmaksuani valtiolle, vaan olen ihan hyvillä mielin maksanut ne verot enkä ole äänestänyt niitten pienentämisen puolesta. Josten voin mielestäni hyvillä mielin sanoa että minä maksan eikä valtio.

    Jos tosiaankin minä maksan tämän tyypin elämistä, ja mulle ruvetaan vielä siitä vi**uilemaan, niin kyllä siinä lopulta käy niin että nostan kädet pystyyn sille hyväntahtoisuudelleni ja alan äänesteleen oikeistoa.
    Ja muista kumpi haukkui ensin kumpaa.
     
  8. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Pieniä asioita, jotka pitäisi kieltää: Politiikan puhuminen DVD Plazan palstalla. :D
     
  9. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 455
    Saadut tykkäykset:
    776
    Aivan, kuten myös kaikkien muiden päässä. ;)

    Tai siis sen mukaan mitä kansa on äänestänyt.

    Kiva toki kuulla että maksat veroja tuolla asenteella (valtio ne kuitenkin kerää ja määrittää kerätyn määrän tulojen mukaan).

    Sinähän ne verot tietenkin palkastasi maksat mutta et maksa mitä "huvittaa" vaan mitä valtio sinulta vaatii. Veronpalautuksena tunkevat sinulle rahaa takaisin jos yrität hyvää hyvyyttäsi liikoja maksella.

    No kuka maksaisi jollei me veronmaksajat? On hän sitäpaitsi eläkettään maksanut työssä käydessään joten osan hän maksaa itse itselleen.

    Asiaton kommentti häneltä kieltämättä ja minäkin kirjoitin hänelle kommenttia.

    Vapaa maa. Demokratia. Äänestä miten haluat. Se on oikeutesi.

    Hän haukkui ensin mutta taisit ottaa sen turhan henkilökohtaisesti?
     
  10. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mietipäs nyt oikeesti termiä 'elää muiden tekemällä työllä'.
    Missään siinä ei sanota että tämä tapahtuisi vain hänen omaa laiskuuttaan vaan minä hyvin tiedän että hän on sairaseläkkeellä.
     
  11. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 455
    Saadut tykkäykset:
    776
    Suomi sattuu olemaan pohjoismainen hyvinvointivaltio. Sellaisessa varallisuutta tasataan verotuksella. Pelin henkeen kuuluu että nettosaajat eivät ole "kiitollisuuden velassa" nöyristelemässä nettomaksajille.
     
  12. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Onhan tuo tavatonta, vammainen eikä nöyristele. Uskomaton asenne.
     
  13. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Luepas nyt uudelleen nuo DVB-B:n postaukset missä työssäkäyvät ovat riistosikoja. Eikä ole ensimmäinen kerta kun noita saa lukea.

    Edit: Toki minä ymmärrän. Mun pitää ymmärtää, olla nöyränä ja maksaa ja ymmärtää.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2010
  14. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Tervetuloa tänne ultraköyhien slummipankkiin eli Kauniaisten Nordeaan. 45 minuutin jonottaminen on aivan normaalia esim. niinä päivinä kun eläkkeet on maksettu tilille ja rouvat/herrat (vanhuus)eläkeläiset menevät tiskiltä rahaa nostamaan, kun eivät halua käyttää kortteja tai koneita. Hopeakettuturkki ilmeisesti haittaa näppäimistön käyttöä.

    Jonotuslipun mukaan usein yli 10 asiakasta on minun edelläni. Ja koska 1 tai 2 kassaneitiä on palvelemassa henkilöasiakkaita, ja kukin asiakas 5 minuuttia kaivelee rahapussistaan henkilötodistusta tai mitä lie paperia, jonotus kestää lähempänä tuntia kuin puolta tuntia. Siksi ehtiikin välillä käydä muissa kaupoissa ja vaikka 10 minuutin välein palata vilkaisemaan miten jonotusnumero etenee.


    __________________________________________



    Ja ne eläkkeethän kukin "itse maksaa itselleen" eli työssäkäynnin aikana kerätään jokaiselta eläkemaksuja, joista sitten voi nauttia eläkkeelle päästyään. Minä en ehtinyt riittävän kauan työssä käydä, siksi eläkkeeni onkin pieni, joten indeksikorotuksenikin on naurettava. Siinä missä hyvävelikerholaiset eli eläkeläispoliitikot tai Nokian entiset pääjohtajat saivat luultavasti 1000 euron kuukausikorotuksen, kun älysivät aikanaan mennä sopivaan työhön.

    .
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2010
  15. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 092
    Saadut tykkäykset:
    436
    Jokainen voi tietenkin aina valita itse minkä pankin asiakas haluaa olla. Paitsi tietenkin jos lähialueella ei ole kuin yksi pankki ja on jokin hyvä käytännön syy miksi ei voi kauemmaksi mennä, ymmärrän toki sen. (Kauniaisissa pitäisi kai olla muitakin vaihtoehtoja kuin Nordea. Miten ruuhkaisia ne on, en tiedä.)

    Amerikkalaisissa elokuvissakin pankeissa on yleensä jonot joten ei kai se aina helppoa ole muuallakaan...:rolleyes:

    Mutta enemmän otsikon mukaiseen asiaan eli asioihin jotka pitäisi kieltää:
    Persiljan ja tillin laittaminen mihinkään ruokaan. Mitä ihmeen hyötyä niistä on, kauniin vihreitä vai? Maistuvat ainakin minun mielestäni tajuttoman pahalle. Ennemmin syön vaikka ruohoa pihalta.
     
  16. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34

    Olisikos sellainen pankki, jolla asiakasuskollisuus on korkeampi kuin millään, minkään alan, muulla yrityksellä Suomessa?

    Jos on, voin yhtyä kehuihin. :)
     
  17. Trent

    Trent Guest Guest

    Liittynyt:
    29.12.2005
    Viestejä:
    269
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samoin. :thumbsup:

    En kovinkaan usein konttorissa asioi, mutta toistaiseksi pisin jonotus näiden noin seitsemän asiakasvuoteni aikana on ollut vajaan minuutin (koputtaa puuta)... On se vähän eri meininki kuin esim. paikallisessa Nordeassa, jossa viimeksi käydessäni liki parinkymmenen asiakkaan jonoa hoiti kaksi asiakaspalvelijaa - joista toinen puhui puhelimessa.
     
  18. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Mikäs pankki kyseessä? Ankdammenin kansallispankki Ålandsbanken? :D Jos näin, niin asiakasuskollisuus yhtä suuri yllätys kuin RKP:n vakiona säilyvä äänestysprosentti. :thumbsup:
     
  19. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34

    En ole rkp:tä äänestänyt, (ei ole sanottu, että en joskus äänestäisi, se on kuitenkin ehkä lähimpänä liberaalia oikeistopuoluetta tässä maassa :D- kunnollinen tämmöinen tästä maasta puuttuu.) mutta Ålandsbankenin asiakas olen ollut reilusti yli kymmenen vuotta, ja ole erittäin tyytyväinen. Kaikki on sujunut viimeisen päälle, yhteydet pelaavat (joskus kun nettipankin kautta jätin jonkin kysymyksen, niin noin 15 min myöhemmin puhelin soi ja vastaus oli valmiina), lainankorot ovat olleet kilpailukykyisiä, autolainankin on saanut asuntolainan korolla, jne. jne.
     
  20. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 092
    Saadut tykkäykset:
    436
    No jonkun tuoreehkon pankkien asiakastyytyväisyys ja -uskollisuus tutkimuksen ykkösestä on kyse, mutta se ei ole Ålandsbanken... Vinkkinä todettakoon että siellä olevat rahat eivät ole Suomen talletusturvan piirissä.:cool: