Pieniä asioita, jotka pitäisi kieltää

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Johnny Fortune, 25.04.2004.

  1. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen samaa mieltä, Hulkster on legenda. En ole lähelläkään. Muutama käyttäjä plazalla on jo kyllä pari kertaa postauksillaan päässyt lähelle. (esim. ElvisThePelvis, Kurdt, 71db, DVB-G ja pari muuta..)

    :thumbsup:
     
  2. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Kiitos tunnustuksesta mutta en erityisemmin pidä siitä että minua edes epäillään trolliksi. Klassisesta musiikista pitäminen nyt tuskin on niin outoa että pitää olla trolli ja uskokaa nyt hyvät ihmiset että maailmassa on ihmisiä joille uudet(kin) Star Warssit maistuvat. Ei ole kova homma löytää fanisivuilta "Attack of the Clones is a masterpiece" -ketjuja. Ovatko nuo kaikki trollien postauksia? Minä hitto soikoon diggaan Lucasin leffoja ja sillä selvä. Oudoksi voitte minua halutessanne kutsua mutta trollipuheet saisivat jäädä... :sleep:
     
  3. Crannog

    Crannog Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    1 344
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei sinua nyt kukaan tosissaan epäile, mutta viesti, johon reagoit olikin trollausta. Älä ruoki trollia! ;)
     
  4. pamputtaja

    pamputtaja Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2006
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    EtP:
    Aatteleppa asiaa ympäristön kannalta. Mitä ovat yleiset käytösnormit? Onko sparraaminen kapungilla, julkisilla yleisillä paikoilla normaalia? Luoko mainitsemasi käytös millaisia tunteita muille kaduilla kulkeville? Tuntevatko he kenties olonsa turvattomaksi? Minkälaisen viestin poliisi antaa, jos ei kuvailemaasi käytökseen puutu?

    Olet ymmärtänyt poliisin antaman viestin oikein. Poikkeavaan käytökseesi puututtiin ja sinulle kerrottiin mitä niskoittelusta saattaa seurata ja sen myös silloin tajusit. Poliisilla ei välttämättä ollut aikaa (odottavien tehtävien yms. seikkojen vuoksi) paneutua tapaukseesi joka todennäköisesti sattui sesonkiaikana, mutta ei kuitenkaan voinut olla puuttumatta agressiiviselta näyttävään käytökseen. Poliisi viestitti toiminnallaan, että kyseinen käytös ei ole yhteiskunnassa hyväksyttävää.

    Poliisi teki sinusta riskiarvion puhuttaessa sinua, jonka tuloksena paikalta poistaminen oli ilmeisen riittävä toimenpide järjestyshäiriön poistamiseksi.

    Usein me ihmiset ajattelemme asioita vain omalta kohdaltamme, ja unohdamme kokonaisuuden. Olen siihen itsekin monesti syyllistynyt. Toivottavasti oppisimme kokonaisvaltaisen ajattelun kyvyn myös omassa toiminnassamme.:thumbsup:
     
  5. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Okei, ajatellaan. En tiedä sinusta, mutta minusta henkilö, joka viikonlopun yönä kävelee betonipylvään ohi tyhjällä kadulla hyvä fiilis päällä, päättää olla poikamaisen innokas ja Rockya leikkien lyö kaksi kevyttä (tarkoitan tällä sitä, että vielä kevyempi isku olisi lyödä ilmaa osumatta pylvääsen suoraa iskua) suoraa ja leikkisää iskua ja yhden matalan kevyen pyyhkäisypotkun siihen, ei ole uhkaavan näköinen eikä sellainen, että säikyttelisi muita. Tuntuu vähän siltä, että vaikka kuinka olen yrittänyt selittää, että kyse ei ollut mistään "Olen äijä ja hakkaan nyt tuon pylvään kumoon" jutusta, niin silti tyypeillä on sellainen mielikuva, että täysillä kännipäissään silmät kiiluen ja vaahta suupieliä pitkin valuen hakkasin sitä pylvästä.

    Kuuluuko tällainen sitten yleisiin käytösnormeihin? Ei tietenkään. Mutta ei niihin kuulu myöskään lumikinoksen päältä kuperkeikalla alastulo tai merimiespaini kaverin kanssa. Näitä ihmiset harrastavat viikonloppuisin, mutta eivät poliisit heille tule huutelemaan ja uhkailemaan. Minusta poliisiksi ei pidä ryhtyä, jos ei osaa erottaa mikä tilanne on uhkaava ja mikä ei. Minusta esim. se kuperkeikalla alastulo lumikinoksen päältä ei ole uhkaavaa toimintaa, vaan siinä on kyse poikamaisesta ilottelusta. Samoin oli tässä minun tapauksessani kyse siitä. Toki myönnän, että se oli rajatapaus, koska ilmaisin poikamaisen iloni nyrkein. Mutta otetaan huomioon, että jälleen kerran hyväksyin täysin sen, että poliisi tuli siihen ja keskeytti puuhani: se oli mahdollisesti uhkaava tilanne/rajatapaus. MUTTA... kun lopetin, käännyin poliisin puoleen rauhallisena, hymyilevänä ja yrittäen selittää (kaverini kanssa, joka tuli siihen tilanteeseen minuuttia myöhemmin) että kyse oli vain poikamaisesta ilottelusta, niin poliisi jatkoi huutamista ja uhkailua. Tämäkö siis teidän mielestänne on edelleen ihan oikein?

    No, tuosta tietenkin voi olla myönnettävästi toistakin mieltä, sillä ehkä jotkut poliisit sitten harjoittavat ammattiaan ns. ennaltaehkäisevästi, eli oli ihminen syytön tai ei, niin huudolla ja uhkailulla varmistetaan, että mitään ei tapahdu. MUTTA... tämän tarinan loppuosa onkin sellainen, että jos ette sitä pidä yhtään vääränä, niin minusta se kertoo teistä erittäin paljon. Nimittäin kuten kerroin niin kun poliisi sitten lopulta käski mua ja mun kaveria (tyyppiä joka ei ollut tehnyt mitään, ja tuli siihen tilanteeseenkin myöhemmin) poistumaan, niin kun käännyimme lähteäksemme, niin poliisi edelleen huusi ja uhkaili putkalla, jos emme poistuisi ripeämmästi.

    No, tätä asiaa on jauhettu niin paljon nyt, että on muiden vuoro kertoa omista pienistä asioistaan, jotka pitäisi kieltää. Vaikka Suomea moni sanoo poliisivaltioksi, niin henk. koht. olen aina pitänyt kuitenkin tätä maata kohtuu reiluna paikkana elää. Mutta jos poliisit saisivat noin käyttyä, niin poliisivaltiohan tämä kirjamellisesti olisi. Onneksi sentään tunnen muitakin poliiseja (ei, mua ei ole pidetetty ikinä :) ) ja kaikki eivät tosiaankaan harjoita ammattiaan huutamalla ja uhkailemalla syyttömille ihmisille. Harmi vain, että pitää näitä huonokäytöksisiä poliisejakin olla, koska kuten aiemmin sanoin monesti Suomen poliisia turhaan ja aiheettomasti morkataan... nämä huonot omenat vain valitettavasti aiheuttavat osaltaan sitä, että jopa munlaisilleni lainkuuliaisille ihmisille syntyy negatiivisia ajatuksia poliisista.
     
  6. TSaari

    TSaari Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    208
    Saadut tykkäykset:
    0
    1. Poikamaisen innokkaat sparraajat.

    2. Päämäärätön ruikuttaminen.

    3. Vakavamielinen n.27 perättäisen OT:n kirjoittaminen samalla (muuten hauskalle) threadille.

    4. Bilteman halogeenipolttimot (100W) joilla vuorokaudessa 100% hävikki. 3 ostin eilen ja vasta ne kaikki 3 poksahtaneet.
     
  7. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Heh... Tehdään niin, että musta tulee isona poliisi ja jos huomaan sut kadulla ja vahingossa pudotat vaikka kauppakassin maahan, niin pidätän sut roskittamisesta ja riehumisesta. Toki hyväksyt tämän, koska vastaväitteet olisivat vain ruikuttamista. Eikös niin? :D :D :D

    Vakavasti puhuen, oon vain sellainen tyyppi, että haluun selvittää asiat. Jos jokin on musta selvästi väärin, ja joku sanoo, että se ei ole mitenkään väärin, niin totta kai haluan silloin selvittää, mitä tämän toisen henkilön päässä liikkuu. No mutta OT:t myönnettävästi eivät ole kivoja, jos niitä tulee jatkuvalla syötöllä, joten ehkä lopetamme asian käsittelyn tähän.
     
  8. cityjeesus

    cityjeesus Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2004
    Viestejä:
    2 314
    Saadut tykkäykset:
    4
    Mistä?

    .......
     
  9. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Hehe... eihän roskittamisesta voi pidättää... hehe. Kuitenkin otat huomioon, että vedän tuossa tehokeinona tahallaan överiksi, jotta pointti menisi perille. Totta kai itsekin pidän tietyistä asioista "ruikuttamista" todella turhana ja sellaisena, että toivoisin tämän "ruikuttajan" tajuavan, että on niitä isompiakin ongelmia maailmassa, että sillä "ruikuttamisella" asia ei korjaannu ja että on asioita, joista "ruikuttaminen" ei vain kiinnosta ketään. Minusta vaan on henkilökohtaisesti aika hämmästyttävää, että joku paitsi pitää tässä tapauksessani poliisin toimintaa täysin oikeana myös tämän asian käsittelyä "ruikuttamisena". Tai itse asiassa olen tehnyt kyllä mokan: en suinkaan siinä, että "ruikutan" vaan että nimenomaan tähän ketjuun ne "ruikuttamiset" kuuluvatkin (HUOM! pieniä asioita) ja oma asiani ei ainakaan musta ole pieni.

    No mutta homma on sillä selvä. En traumatisoitunut poliisin käytöksestä loppuelämäkseni enkä edes itkenyt kun setä kiusasi. Otin vain kantaa siihen, että oman oikeudentajuni mukaan poliisi ei saa syyttömiä ihmisiä uhkailla varsinkaan huutamalla -- kyllä, muutuin syyttömäksi tasan sinä hetkenä, kun selitin poliisille mistä oli kyse ja poliisin täytyi nähdä ruumiinkielestäni, että olen rauhallinen enkä todellakaan aggressiivinen hullu.
     
  10. Dr. G.

    Dr. G. Guest Guest

    Liittynyt:
    04.08.2003
    Viestejä:
    1 025
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olet oikeassa, ei voi pidattaa teosta, jota laki ei tunne. Roskaamisesta sen sijaan voisi antaa sakot, mutta roskittaminen on hankalampi juttu - ensin pitaa selvittaa mista on kyse.
     
  11. fanatic

    fanatic Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    0
    kananmunat jotka ovat yltäpäältä paskassa :sick:
     
  12. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Hitaat kolikkojen laskijat etenkin drive-through -paikoissa. En väitä, että itse olisin jotenkin maailman nopein laskija, mutta minusta vaan on kummaa, että lähes poikkeuksetta esim. näissä pikaruokapaikoissa työntekijöillä kestää 10x kauemmin laskea kolikot. Onhan se vähän munkin mokaa, kun käytän näissä paikoissa monesti tilaisuuden päästä eroon pienistä kolikoista ja varmasti se kiireisiä työntekijöitä ei niin ilahduta. Toisaalta, ei pitäisi mennä työskentelemään paikkaan, jossa käsittellään kassakonetta, jos viiden kaksikymmensenttisen yhteenlaskemiseen menee 5-10 sekuntia tai kauemmin.

    No eihän tuo aika nyt ole paljon pois omasta elämästä, mutta jos kolikoita on isompi kasa ja/tai aivot tekevät oikosulun ja pitää aloittaa yhteenlaskeminen uudestaan, niin siinä melkein pitää ottaa se "pika" pois siitä ruoan edestä.
     
  13. Nietze

    Nietze Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    1 060
    Saadut tykkäykset:
    0
    Napakan threadin muuttaminen tylsäksi emo/metroseksuaali/what ever-blogiksi.

    Paino siis sanalla tylsäksi, kyllä esim. DVB-G:n monet jatkokertomusmonologit ovat jotain kaunista.
     
  14. cityjeesus

    cityjeesus Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2004
    Viestejä:
    2 314
    Saadut tykkäykset:
    4
    Juuri näin.

    Elvikseltä hujahti taas koko viestin idea ohi. Lähinnä siis kommentoin tuota merkillistä, suomen kieleen kuulumatonta ilmausta "roskittaa", en maamme rikoslainsäädännön kiemuroita.
     
  15. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ai, no pyydän anteeksi. Omaan sanavarastooni vain sana "roskittaa" on kuulunut jo lähemmäs 20 vuotta, joten ehkä siksi en ottanut tuota mahdollisuutta huomioon, että kommentoit vain sanavalintaani. En tiedä onko se sitten tätä Oulun alueen murretta (jota tosin pyrin välttelemään enemmän tai vähemmän) vai mitä, mutta minun suuhuni se ainakin käy luonnostaan.
     
  16. Crannog

    Crannog Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    1 344
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hissin oven avautuessa sisään tunkeminen ennen poistuvien pääsemistä ulos. Samoin seisominen 5 sentin päässä hissin (liuku)ovesta ja siinä väistämättä toljottaminen kun joku yrittää hissistä ulos. :mad: :OI :hitme:
     
  17. Maky

    Maky Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.04.2000
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    14
    Find hissi replace raitiovaunu/metro/juna
     
  18. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Joidenkin sovituskoppikäytös (en puhu kuitenkaan tatin hakkaamisesta tai muhinoimisesta :rolleyes: ).

    Tuli tänään käytyä Stockmannin Hulluilla päivillä ja hiukan ihmetytti joidenkin ihmisten sovituskoppikäytös. Kävin valikoimassa itselleni ulsteri-tyyppistä takkia, ja en päässyt kertaakaan sovittamaan koppiin, koska tietenkin paikka oli täynnä ihmisiä. Kuitenkin hämmästykseni oli suuri, kun joku tyyppi ilmeisesti sovitti pukua päälle kopissa, tuli sieltä ulos jättäen tavaransa sinne ja lähti ilmeisesti katsomaan lisää vaatteita itselleen. Täytyy sanoa, että itse en ikinä kehtaisi tuollaista tehdä, etenkin kun siinä oli paljon porukkaa odottamassa koppiin pääsyä.

    Päädyin sitten sovittamaan takkia siitä peilistä mikä sattui olemaan lähimpänä, ja eihän tietenkään takkia nyt tarvitsekkaan välttämättä viedä sovituskoppiin, joskin se kai jonkinlaisen etiketin suosittelemaa on. Yleensä kuitenkin aina jos on sovituskoppiin asiaa, niin otan reilun nipun vaatteita ja niistä eri kokoja, ja käytän aikani siellä kopissa tehokkaasti hyväksi.

    Ai niin, olihan siellä yksi toinenkin juttu. Stockan pukukopit ovat sellaisia, että joutuu melkein polvistumaan, jotta näkee onko kopissa ketään. Luulisi, että siitä ovessa kiinniolevan salvan asennosta voisi päätellä onko koppi varattu vai ei. Näin ei kuitenkaan ole, sillä monet ihmiset tekevät niin, että esim. lähtiessään pistävät salvan alas antaen sen illuusion, että joku on kopissa. Tänään tuli todistettua sekin, että jotkut menevät koppiin ja jättävät salvan ylös (eli eivät lukitse edes kopin ovea). Kai mussa on sen verran suomalaisuutta, että haluan välttää kaupassa ollessa kommunikaatiota muihin ihmisiin eikä tee mieli alkaa koputtelemaan ja huutelemaan, että onko sovituskopissa joku.
     
  19. Makis

    Makis Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vessapaperi, jossa perforointi on tehty niin huonosti, että paperi repeää kaikkialta muualta paitsi sieltä, mistä sen pitäisi. Yritä sitten pyyhkiä niitä työn jälkiä käsi täynnä paperisuikaleita :mad:

    (Eikös se vaihe, jossa ne "reiät" tehdään palojen väliin, ole perforointia?)
     
  20. spineone

    spineone Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    26.07.2003
    Viestejä:
    465
    Saadut tykkäykset:
    0
    :hitme: , :OI ja :sick: