Pieniä asioita, jotka pitäisi kieltää

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Johnny Fortune, 25.04.2004.

  1. bohol

    bohol Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.07.2002
    Viestejä:
    1 040
    Saadut tykkäykset:
    17

    Näinhän se menee.
    Koulu opettaa ajattelemaan muiden aivoilla.
    Oma ajattelu puhumattakaan kriittinen tois mielisyys/kyseenalaistus johtaa huonoihin arvosanoihin.
     
  2. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    Eipä yleistetä.Itseeni,kavereiheni eikä tuttaviini kyllä passaa noista "tuntomerkeistä" yhtikäs mikään (Paitsi rumuus ettei olla liian itserakkaita :))
     
  3. bohol

    bohol Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.07.2002
    Viestejä:
    1 040
    Saadut tykkäykset:
    17
    Aiempiin torinoihin liittyen turha kiire ei minnekkään tulisi ehdottomasti kieltää...

    Niin ja miehet saa mieluummin olla miehiä ja naiset naisia.
     
  4. Mr Monk

    Mr Monk Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.09.2005
    Viestejä:
    1 162
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuritushuoneen ja sakkojen uhalla. :thumbsup:
     
  5. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    Riippuu opettajasta. Hyvä opettaja palkitsee omaa ajattelua.
     
  6. TSaari

    TSaari Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    208
    Saadut tykkäykset:
    0
    On myös aineita joissa kriittinen toismielisyys/kyseenalaistaminen johtaa vääriin vastauksiin. Etenkin nämä matemaattisluonnontieteelliset; matematiikka, fysiikka ja kemia.

    Ja kyllä itse ainakin sain ihan hyviä arvosanoja vaikka varsin lähdekriittisesti lähes kaikkeen lukiossa suhtauduinkin. Esim parhaat arvosanat sain novelli- ja runoanalyyseistäni; sääli vain ettei ko. novellia tahi runoa ole koskaan ollut olemassakaan kuin omassa päässäni. 10 kummastakin ja tarkoitus oli vain todistaa että jokainen voi olla kaikesta omaa mieltänsä.

    Eli kenties onkin kyse siitä miten omat mielipiteensä tuo esille? Paremmalla argumentoinnilla usein saavuttaa enemmän kuin "smash asem" -meiningillä. :D
     
  7. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    Linkkiä! Linkkiä!
     
  8. ReBolt

    ReBolt Guest Guest

    Liittynyt:
    28.01.2004
    Viestejä:
    309
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yleistäminen.
     
  9. jenka

    jenka Guest Guest

    Liittynyt:
    18.01.2003
    Viestejä:
    192
    Saadut tykkäykset:
    0
    Autoilijat jotka parkkeeraavat autonsa pyörätielle ja jalkakäytävälle. Siinä sitten ollaan hätävilkut päällä. Mikähän niillä on hätänä? Pitäisköhän niille soittaa jotain apua kun kerran katastrofi on kyseessä?:rolleyes:

    Pysyivät v*tun torspot vaan autojensa kanssa siellä autotiellä ja parkkeeraisivat sinne, ei pyöräilijät polkupyöriäkään autotielle parkkeeraa.
     
  10. Jürgen

    Jürgen Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.01.2003
    Viestejä:
    3 407
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ei taida netistä onneksi löytyä, mutta lehtileike on jossain tallessa :thumbsup:
     
  11. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 497
    Saadut tykkäykset:
    41
    Nelosen niinsanotut hauskat kotivideo-ohjelmat.

    Lauantaina yritin katsoa VVV:tä, mutta se juontaja :sick: Ei ollut yhtään hauska, vaikka olin jo itseäni useammalla oluella "puuduttanut".
     
  12. Sgt.Granite

    Sgt.Granite Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Rienaaja!
    Hauskat kotivideot on huippuviihdettä. Sen verran sadistinen ihminen olen että saan suuret kiksit ja naurut siitä kun ihmiset kaatuilevat, törmäilevät, lentävät Tarzan-leikeissään pusikkoon jne. Suurta hupia, niin pitkään kun kenellekkään ei käy mitään pahasti. Muuten polkupyörän tangon yli lentelyt, hääkakkuun kaatuilut sun muut vastaavat rokkaa!

    Myös juontajasta olen eri mieltä. Moni huonompi/tavallisempi videokin on saanut lisämaustetta Sampan (?) lakonisista kommenteista. "Viimeisillä voimillaan puu kosti."
     
  13. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Venäjän villejä videoita (tjsp.) taisi Kaitzu tarkoittaa. Olihan se juontajan venäjä-aksentti hieman häiritsevä. Videot sitten hieman eri luokkaa kuin tässä Hauskat kotivideot-ohjelmassa, mutta eivät sentään onneksi kuolemaan tai vakavaan loukkaantumiseen johtaneita vaikka romurallissa ja base-hypyssä taisi hengenlähtö aika lähellä ollakin.
     
  14. Sgt.Granite

    Sgt.Granite Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ahaa? Hiukan vaikea tosin arvata kun ensin puhutaan Nelosen Hauskat kotivideot-ohjelmasta ja sitten puhutaankin jostain ihan toisesta never-heard ohjelmasta jollain tuntemattomalla lyhenteellä. Hieman ihmettelinkin että mitä hän mahtaa tarkoittaa VVV:llä. Omat kommenttini koskivat siis Nelosen Hauskat kotivideot-sarjaa.
     
  15. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 497
    Saadut tykkäykset:
    41
    No muutenkin täällä kaikenmaailman lyhenteitä ja lempinimiä käytetään, niin luulin joidenkin tietävän ohjelman kun siitä lyhennettä käytin, joka esiintyy ohjelman nimessäkin VVV - Venäjän villit videot.

    Sekä VVV:n että "Hauskat kotivideot"-ohjelman videopätkät ovat ihan katsottavia, mutta molemmat ohjelmat pilaa jountajan tyhmääkin tyhmemmät kommentit :OI
     
  16. Onni

    Onni Guest Guest

    Liittynyt:
    07.01.2006
    Viestejä:
    455
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa mieltä juontajasta! Ei kai se ollu se ähläm Sähläm ukko? Ainakin yhtä ärsyttävät jutut..

    JA KIELTOA pitäisi saada taustanaurun käytölle huonoissa komedioissa(esim. Melkein Täydellinen)!!!Joku rajoitus siihen kun koko ajan käytetään!!!SHAATAN!!:OI
     
  17. Crannog

    Crannog Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    1 344
    Saadut tykkäykset:
    0
    Da, da! Viktorhan se siellä. Sopii VVV-ohjelmaan kuin nyrkki silmään.
     
  18. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Poliisien uhkaileva käytös yöaikaan. Tällainen meininki mielestäni voi helposti pilata illan.

    Kerronpa omakohtaisen esimerkin. Taisi olla lauantai-ilta tai yö (taisi se kello olla jo yli puolenyön) ja talvi. Kaverin kanssa kävelimme talvisella (ja hiljaisella) kadulla keskustassa. Suuntana oli baari (vaihdoimme baaria siis). Kumpikin meistä taisi olla jonkin verran juovuksissa, mutta vain sen verran, että on tavallista hauskempaa (motoriikka yms. pelasi täysin). Kumpikin meistä on sellaisia ns. iloisia ja asiallisia humalaisia, eli jos on sattunut ottamaan keittoa vähän enemmän niin kumpikaan meistä ei ikinä menetä malttiaan vaan hymyilemme vaan emmekä ole millään tavalla agressiivisia (eli ns. ideaalisia humalaisia :D). No me siis kävelimme sitä katua pitkin. Itse olen sellainen, että hyvä fiilis näkyy musta ulkoisesti: monesti ilmaisen sen innostumalla vaikka vierimään lumivuorta alas. No kun olen useamman vuoden harrastanut itsepuoluslajeja ja yleensäkin kiinnostunut niistä, niin kun vastaan sattui tulemaan sellainen massiivinen pyöreä betonipylväs, niin hyvän fiiliksen saattelemana leikkisästi pari iskua löin siihen pylvääseen ja kevyesti pyyhkäisypotkun tein siihen. No eikös vaan poliisipakettiauto tullut takaa ja pysähtyi kohdalleni. Sieltä kiva poliisisetä alkoi huutelamaan, että haluanko lähteä yöksi putkaan. Kaverini tuli siihen viereeni, ja yritin selittää, että tässä ei ole mitään ongelmaa ja että leikilläni ja hieman innossani betonipylvään kanssa sparrailin. No poliisisetä ei tätä selitystä suostunut uskomaan, vaan uhkaili lisää putkalla ja käski sitten kiireen vilkkaa mun ja kaverini lähtemään pois. Aloimme kävelemään, mutta poliisisetä ei ilmeisesti ollut tyytyväinen tahtiin, vaan halusi meidän nopeasti poistuvan mihin olimme matkalla. Kävelimme pois ja täytyy sanoa, että mun ilta meni tuosta jokseenkin pilalle, tai ainakin hyvä fiilis oli poissa.

    Ensiksi on sanottava, että henkilökohtaisesti kunnioita poliisin ammattia todella paljon ja minusta poliisit saavat meiltä nuorilta monesti turhan paljon negatiivista palautetta. Sekin on todettava, että eihän se ole helppoa tulla mahdolliseen tilanteeseen, kun ei voi niin ulkoapäin tietää minkätyyppinen kaveri on kyseessä ja onko todellista uhkaa vai ei. MUTTA... minusta tuossa mun tapauksessa aika lailla käytettiin melkeinpä väärinkäytettiin virkavaltaa. Ainakin oma oikeuden- ja reiluuduntunto sanoo, että itse sanoisin jämerästi auton ikkunasta, että "Eipä potkita sitä betonipylvästä!" ja jos se potkiminen lakkaa, niin jatkaisin matkaa eteenpäin. Mutta että ihan uhataan putkalla eikä edes kerrota mistä syystä sinne putkaan sitten oltaisiin menossa, niin se minusta on täysin kohtuutonta. Pojat on poikia, ja jos nyt joku kerran potkaisee puolen metriä halkaisijalta olevaan betinopylvääseen, niin vaikea siinä on omaisuuden tuhoamisesta pidättää. Lisäksi, se, että kun olin kääntynyt poliisiautoon päin ja varmasti poliisisetä näki, että en ole aggressiivinen, kaatokännissä tai millään lailla uhaksi kenellekään tai millekään, ja silti hän jatkoi putkalla uhkailemista, niin se on jo typerää.

    Hassua oikeastaan, että tuo tilanne tuli tänään mieleen, mutta kai se johtuu siitäkin, että yleensä jos koen että mun oikeuksia loukataan, niin en halua antaa asian olla, vaan teen sille jotain, joskaan riidanhaluinen en niin ole. Tätä juttua voisi muuten verrata portsareihin. Varmasti kaikki sujuu parhaiten, jos portsarit ovat ystävällisiä, reiluja ja asiallisia, ja ratkaisevat asiat ensiksi puhumalla. Silloin asiakkaille jää baarista hyvä fiilis ja varmasti tipin mahdollisuuskin kasvaa. Kuitenkin esim. kotikaupungissani on yksi baari, jossa portsarit ovat tunnetusti tylyjä ja epäoikeudenmukaisia. Minua on aina ihmetyttänyt se, että jos netti on pullollaan valituksia kyseisen baarin portsareista, niin mikseivät nämä portsarit ajattele, että "Hei, ehkei se vika ole meidän asiakkaissa vaan meissä!". Sama tilanne tässä poliisijutussa. Totta kai pitää olla jämerä, koska eihän sitä rispektiä muuten tule. Mutta jos on heti alkuun tyly ja epäoikeudenmukainen, niin ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään, jos porukka suhtautuu negatiivisesti ja selän takana näyttää keskisormea.

    Loppuun vielä sanon, että tosiaan poliisit tekevät arvokasta työtä yöaikaan, kun porukka on baarissa, ja varmasti he ovat pelastaneet monta öistä tilannetta kiertelemällä pakun kanssa ympäri kaupunkia. Suuri kiitos poliiseille siitä. Mutta vaikka tämä mun juttu olikin pieni miinus monien plussien joukossa, niin ei se silti ole mikään oikeutus. Täytyy muistaa sekin, että jos olisin sattunut omaamaan voimakkaamman temperamentin, niin olisin voinut menettää malttini, kun aiheettomasti minulle huuudellaan ja uhataan putkalla. Tuollaiset tilanteen johtavat pahimmillaan fyysisiin loukkaantumisiin.

    Asia taitaakin olla niin, että kaikista ei ole poliiseiksi. Moni menee varmasti sinne, koska ajattelee olevansa fyysinen ja hallitseva henkilö ja siksi oikea siihen ammattiin, mutta monet tällaisista tyypeistä eivät ymmärrä sitä, että poliisintyössä se psykologinen hallinta ja ote ovat ne tärkeimmät työkalut. Jämeryys ja tilanteiden hallintaanotto ei suinkaan tarkoita huutamista ja putkalla uhkailemista.
     
  19. kebek

    kebek Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 623
    Saadut tykkäykset:
    9
    Yllättävän rauhassa tuo poliisi tuossa kuitenkin oli. Olisin odottanut jotain taseria ja pamppua vähintään, ei tuo teidänkään touhu sivullisesta varmaan ihan terveeltä näyttänyt, eikä varsinkaan näin luettuna.
     
  20. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Heh... Kyllä mulla oli ihan oikeasti tunne siinä muutaman sekunnin, että tämä poliisi ei pelkästään uhkaile putkalla, vaan tulee autosta ulos ja laittaa mulle käsiraudat. Tosin, onhan se hyvin vakava rike, jos betonipylvääseen leikkisästi potkaisee (en todellakaan näyttänyt siltä, että raivonvallassa sitä hakkaan kuolat suupieliä pitkin valuen).

    Kaveri sitten tuon tilanteen jälkeen naureskeli, että hauskinta tilanteessa oli se, että mua nimenomaan poliisi uhkasi putkalla. Allekirjoittanut kun on tyyppi, joka ala-asteen jälkeen ei ole huutanut kenellekään, riidellyt tai tapellut kenenkään kanssa saati sitten edes ärsyttänyt ketään (no Plaza on poikkeus :rolleyes: ). Humaltuneenakin olen asiallinen, iloinen ja motoriikkakin on kohdillaan. Tämä kaikki vielä korostaa tämän kyseisen poliisisedän väärää ja typerää käytöstä. Joskus nimittäin voi käydä niin, että tällainen käytös poliisisedältä voi aiheuttaa niitä tilanteita sen sijaan, että estäisi niitä.