Philips LCD 2009

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana makela5, 23.02.2009.

  1. cud

    cud Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2009
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sain viimein telkkarin tilattua. Vaikea päätös oli, valinta oli loppupelissä 9664 ja 9704 välillä, mutta koska koko olisi jäänyt 40" 9704 mallissa, niin päätin ostaa 47" 9664, vaikka alunperin oli 42" mielessä. Katsomisetäisyys on melkein 6 metriä, joten 42" oli melkein ehdoton minimi. Sain toi 47" halvemalla kuin 40" 9704, se helpotti valintaa. Tavallaan vaikein päätös oli tyydynkö 42" mutta koska ajettilin pitää tätä telkkaria monta vuotta, niin päätin ostaa isoin mihin on varaa. Toivottavasti tein hyvän päätöksen ja en joudu katumaan sitä. Luulen että tällä mallissa ja koolla niin se riski on pienin mahdollinen meidän tapauksessa.
     
  2. HeEBeli

    HeEBeli Guest Guest

    Liittynyt:
    03.06.2007
    Viestejä:
    643
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pistähän kommenttia kun töllön saat! :thumbsup:
     
  3. 83476834584573

    83476834584573 Guest Guest

  4. hkj

    hkj Avatar Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    4 126
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pro se on Saksassakin ja ainakin speksit näyttävät 100% samanlaisilta ja ovh. puntina halvempi kuin mitä euroina (1799£ ~ 2000€ - 2499£ ~ 2780€).

    http://www.consumer.philips.com/c/t...ull-hd-1080p-digital-tv-40pfl9704h_12/prd/gb/

    http://www.consumer.philips.com/c/f....-dvb-t-c-full-hd-1080p-40pfl9704h_12/prd/de/
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2009
  5. Kiila

    Kiila Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.01.2001
    Viestejä:
    1 660
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kait tuossa mitään sen kummempaa Pro:ta ole. LED Pro on Philipsin nimi taustavalo ledeille ja Local Dimmingille. Uutinen tuo on kai siksi, että aiemmin Briteille ei ole ollut tarjolla kuin 40" ja nyt sitten tulevat muutkin koot. Eikä noissa hinnoissakaan ole mitään outoa, OVH hinnat on aina melko kovia ja Suomestakin noita saa alle OVH:n. Ja maksaahan Samsungin 55" UE55B7070 laitekin Stockalla ~3300€ vaikka on "vain" edge led.

    Jos joku haluaa ihmetellä 40" 9704:sta niin Stockalta sellainen löytyy ja vieläpä mukavasti perätysten Samsungin UE40B8050:n kanssa ja seurana muitakin parempia malleja. Olen nyt pariin kertaan nähnyt tuon 9704:n (40" ja 46") ja olen oikeastaan jo pudottanut sen hankintalistalta. En pitä laitteen ulkonäöstä (tuo alumiini on jotenkin muovisen näköinen luonnossa) ja Samsungin mustat kehyset ovat paljon paremman näköiset. Mattaruutu häviää mielestäni selvästi Sampan kiiltävälle. Lisäksi kummallakaan kertaa kuva ei ole vakuuttanut, vaikka tuskin on ollut parhaassa kalibroinnissa. Sampan 7070 ja 8050 mallien kuva on ollut paljon mukavampaa katseltavaa, harmi vaan että ovat edge led malleja.

    Sampan uusia LD malleja odotellessa (46" 9704:ssä on muuten 224 LD aluetta kun taas B8500:ssa niitä on vain 160)...
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2009
  6. cud

    cud Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2009
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, tänään se sitten tuli! Helppo oli asennus ja käyttöönotto. En ole hirveesti telkaaria ehtinyt säätää mutta en ole myöskään huomannut aihettakaan. Kuva on uskomaton! En ole aijemmin ymmärtänyt miten telkkarikuva voi olla 3D mutta nyt ymmärrän. Elokuvat, esim Deja Vu, näyttää ihan uskomattomilta vaikka ne ovat SD.

    Kanavien välillä on muuten iso ero. YLE:n kanavat ovat huippulaatua, tuntuu HD-kuvalta, mutta Nelonen, Sub ja Jim ovat aika syvältä verrattuna YLE:n kanaviin. Tosin, ihan katseltavaa kuitenkin. Ei mitään pahoja artefakteja tai virheitä.

    Sisäinen viritin ei ole paras mahdollinen ja Maximumin digiboksi parantaa kuvanlaatua entisestään. Digiboksin kautta Nelonenkin on ihan YLE:n tasoa, eli todella hyvä. En näe syytä hankkia HD-kanavia kun laatu on näin hyvä.

    Kaupoissa en ole nähnyt näin hyvää kuvaa missään telkkarissa. Lähin taitaa olla Samsungin 55" 7070 malli mutta sekin jää kakkoseksi. Tosin pitää muistaa että vertaan kaupan kuvaa oman telkkarin kuvaan kotona. Voi olettaa että kuva on täällä parempi joten ehkä ei ole oikein verrata.

    Olen kuitenkin iloinen että satsasin enemmän ja ostin tää 9664 eikä pihistänyt ja ostanut joku 8000-sarjan telkkari. Oli myös hyvä että ostin 47" koska 42" olisi ollut liian pieni.

    Philips valitsin koska siinä on Ambilight, mikä on aivan mahtava, ja hyvät kaiuttimet. Ne ovat paljon paremmat kuin vanhan Grundig CRT:n kaitsarit. Mun mielestä ei mikään huono arvosana taulutelkkarille.

    NetTV on ehkä hieman tahmea mutta kyllä sitä voi käyttää. DLNA verkkolevy löytyy ja viedot toistuu. Vanhat DivX hieman nykii mutta ei uudemmat. Valitettavasti se pysty toistamaan Canonin AVI videot suoraan.

    Ei nyt tule heti mieleen mitään muuta kerrottavaa mutta upea telkkari se kyllä on. Niin, ainut moite on se että kaukosäädin hajosi kun avasin patteriluukun. En tiedä väänsinkö vahingossa liian paljon mutta kuului naksahdus ja nyt siellä sisällä on joku irtopala joka pitää ääntä kun sitä liikuttaa. Kake toimii kyllä mutta ääni ärsyttää. Ehkä oli mun moka mutta huonosti suunniteltu jos noin herkästi voi mennä rikki. Jos saisin sen palan pois niin olisi kake kunnossa koska sen toimintaa, edes patteriluukun, se ei vaikuta. Eli jos hankitte tämmöisen niin varokaa kun väännätte sen auki koska se menee herkästi rikki.

    Sähkönkulutus oli myös positiivinen ylläri. Sain sen säädettyä samalle tasolle kuin vanha 32" CRT, eli noin 100W. Mittari on halpa paska, joten en tiedä kuinka tarkka se on mutta samalla mittarilla mittasin sen vanhankin kulutuksen, joten ne arvot voi kai verrata suht tarkasti.
     
    Viimeksi muokattu: 25.11.2009
  7. OJay

    OJay Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2009
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samanlaisia kokemuksia täälläkin samasta TV:stä, siis 47PFL9664:sta. Nyt viikon verran tuota katselleena olen todella tyytyväinen ostokseeni ja siihen että valitsin 47" enkä 42". Ulkonäöltään tv on tyylikäs ja melko ohut. Ohuudesta huolimatta television omat kaiuttimet ovat itseasiassa aika hyvät, mikä on harvinaista uusimmissa LCD-telkuissa.

    Kuva on todella hyvä ja tarkka vaikka katseluetäisyys on vain noin 2,5m. Enimmäkseen olen katsellut perus SD-materiaalia, mutta myös Nelonen HD:ta, pari DVD:tä ja HD-leffaa. Olen käyttänyt television omaa viritintä, joka on mielestäni varsin riittävä. Mustan taso on yllättävän hyvä ja kuva on 3D:mäinen.

    Liiketoisto on todella sulavaa ja tarkkaa kun Perfect Natural Motion ja 200hz on päällä. Tämä ylisulavuus kuitenkin häiritsee esim. elokuvia katsellessa, jolloin olen Perfect Natural Motionin laittanut pois päältä. Kuitenkin urheilua ja Top Gearia katsoessa PNM on muy bueno ominaisuus! ;)

    Plussaa tulee myös Ambligihtista, joka parantaa katseluelämystä entisestään! Kokeilin pitää Ambilightia pois päältä vähän aikaa, mutta ei mennyt kauaa kun halusin sen takaisin päälle. Jonkunverran olen käyttänyt televisioa myös läppärin näyttönä eikä input lagia ole ollut havaittavissa kunhan vaan pitää PNM:n pois päältä. Kaukosäädin on varmasti paras mitä olen käyttänyt, todella laadukkaan oloinen ja painava ja istuu hyvin käteen.

    Jos jotain negatiivista sanottavaa nyt pitäisi keksiä niin television menu tuntuu jotenkin hitaalta ja vähän tökkivältä. Pitäisi kokeilla auttaisiko uusin päivitys asiaa. NetTv:tä en ainakaan vielä ole saanut langattomasti yhdistettyä nettiin.
     
  8. toke

    toke Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.12.2001
    Viestejä:
    1 025
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos mittari ei ole luotettava, niin edes saman laitteen mittauksia ei voi verrata toisiinsa. Jos laite käyttää korjaamatonta hakkurivirtalähdettä voi huono mittari näyttää mitä tahansa maan ja taivaan väliltä eri mittauskerroilla.
    HIITin pikatesti kuluttajamittareista auttaa alkuun.
     
  9. cud

    cud Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2009
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on parempi mittari, pitää kokeilla sitä, siinä on vain huonompi näyttö, joten arvojen lukeminen on hankalampaa kun mittari on huonossa paikassa. Nuo mitatut arvot ovat yllättävän matalat ja siten voi olettaa ettei ne pidä paikkansa. Jos siinä olisi LED-taustavalo voisin uskoa niihin mutta perus LCD tuntuu hieman optimistiselta. Tosin olen säätänyt kontrastin alas ja kirkkaus ylös, ja juuri kontrasti vaikutti paljon sähkönkulutukseen, kun taas kirkkaus ei juurikaan. Telkkarin virransäästöasetuksilla kulutus oli noin 150W mutta omilla säädöillä sain sen jopa alle 100W. En ole vielä ehtinyt kokeilla kunnolla, toi oli vain nopea testi missä mennään. Viikonloppuna pitää leikkiä lisää.. ;)

    Edit: Mulla on siis molemmat Clas Ohlsonin mittarit, sekä se hyvä (EMT707CTL) että se huono (PM300). Alustavasti käytin toi huonompi PM300 koska siinä on parempi näyttö josta näkee selvemmin. Voin vielä kokeilla sillä toisella mutta kyllä ne tähän asti ovat antaneet suurinpiirtein samat arvot kun olen mitannut.
     
    Viimeksi muokattu: 26.11.2009
  10. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 092
    Saadut tykkäykset:
    436
    No tuossahan se selitys piileekin: Philipseissä kontrastisäätö vaikuttaa kontrastin lisäksi taustavaloon, kirkkaus sen sijaan säätää vain ohjelmallisesti kuvadatan "kirkkautta" eikä vaikuta lainkaan taustavaloon. Eli kun olet säätänyt kontrastin tarpeeksi alas niin taustavalo on minimissään jos muita asiaan vaikuttavia kuvanparannuksia yms ei ole käytössä.
     
  11. Kiila

    Kiila Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.01.2001
    Viestejä:
    1 660
    Saadut tykkäykset:
    0
    AVForumsin 9704 threadista poimittua:

    LED backlight bleed:
    http://www.avforums.com/forums/lcd-...-9604-9664-9704-part-2-a-44.html#post10904853

    Katselukulman vaikutus 2 metrin päästä ja 1 metri sivuun sweet spotista:
    http://www.avforums.com/forums/lcd-...-9604-9664-9704-part-2-a-46.html#post10914105

    Spekulointia onko L paneli (LCD Sharp D3LA33L 40) parempi kuin Y paneli (LCD Sharp D3LA33Y 40):
    http://www.avforums.com/forums/lcd-...-9604-9664-9704-part-2-a-46.html#post10918380

    Kirjoittaja Razoola mainitsi olevansa Suomesta, jos kirjoittelee täälä niin nimmari on ainakin eri. Jos tuossa paneli asiassa on jotain perää niin kannattanee tutkia ennen laitteen ostamista, omaa kokemusta minulla ei tästä ole.
     
  12. cud

    cud Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2009
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen tuli testattu DLNA:n toimivuutta Buffalon NAS-levyltä. Levy on kiinni telkkarissa Buffalon WLI-TX4-AG300N Ethernet/WLAN adapterilla, siis telkkari, digiboksi ja NAS-levy ovat kaikki siinä kiinni, eli teoriassa siirtonopeus pitäisi olla 100 Mbit/s. Itse tietokone on sitten WLAN:in kautta yhteydessä mutta sieltä siirrän vain NAS-levylle tai sitten digiboksista tietokoneelle, eli itse tietokone ei ole mediapalvelimena enää.

    Videot mitä testasin toimivat hyvin. Testasin vain Mpeg2 ja DivX koska muut formaatit olivat vielä tietokoneella. Tulen siirtämään kaikki NAS-levylle ja hankin toisen Buffalon JustStore USB-levy joka saa näppärästi siihen NAS-levyyn jatkeeksi, eli siitä tulee 1 TB + 1 TB. Viikonloppuna kokeilen myös muita formaatteja, esim VMW ja mitä nyt löytyy.

    Videoitten laatu oli hyvä, yllättävän hyvä koska ne näyttävät paljon paremmilta kuin tietokoneelta, ja toisin kuin olen kokeillut tehdä saman digiboksin kautta (Maximum), en saanut telkkaria kaatumaan. Eli toimii paremmin kuin Maximumin digiboksi tässä asiassa, koska sillä on tapana kaatua kun yrittää kelata videoissa eteenpäin. Ehkä bittivirta ei ehdi mukaan kun WLAN on niin hidas. Toi Maximum vaatii tietokoneen (VNC hoitaa koodekkia) kun taas Philipsille riittää verkkolevy mediapalvelimella (DLNA-tuki).

    Videot avautui telkkarin kautta nopeasti ja toimi hyvin mutta kun yritin kelata eteenpäin niin se toimi hieman oudosti. Oli vaikea hallita sitä mutta ei ole mikään iso juttu, ei sentään kaadu ja vaadi buuttausta.. Musiikkia en huomannut kokeilla mutta kuvat toimivat myös hyvin vaikka kesti ehkä hieman liian kauan avata ja siirtyä kuvasta toiseen. Syy ei ole pelkästään telkkarin vaan myös NAS-levy hidastaa sitä. Ehkä toimisi nopeammin USB:in kautta. Sitä pitää kans kokeilla. Eli kuvien selailu oli tuskaista kun oli paljon turhia kuvia mitä haluttiin skipata mutta kuvat näyttävät hyviltä. Esimerkiksi verrattuna siihen kun digiboksin kautta katsoo niitä vanhalla CRT telkkarissa, niin kuvan on paljon parempi koska silloin ne venyivät ja resoluutio oli surkea.

    Alunperin hankin toi Maximum digiboksi sen takia että saisin omat videot streamattu telkkariin mutta se ei koskaan toiminut tarpeeksi helposti ja luotettavasti. Oli myös ongelmia äänen syknronoinnin kanssa ja sitä ongelmaa en ole huomannut vielä Philipsin kanssa. Se vaati myös että tietokone on päällä ja se haittasi käyttöä. Nyt riittää että NAS-levy on päällä ja se helpottaa käyttöä erittäin paljon. Buffalossa on automaattinen käynnistys mutta se ei taida toimia telkkarin kanssa vaan ainoastaan tietokoneiden kanssa.

    Nyt toi mediapalvelin/telkkari yhdistelmä toimii kuten olin alunperin sen halunnut toimivan silloin kun hankin eka digiboksi vuonna 2005. Helppokäyttöinen ja vaikka on hieman hidas, niin kuitenkin ihan käytettävissä. En ole siis käyttänyt sitä WLAN:in kautta ja voin kuvitella että se on tuskallisen hidas koska se on jo tarpeeksi hidas vaikka on kaapelilla kiinni. Telkkarin omaa WLAN:ia en tule käyttämään, tai testaamaan, koska muu verkko on N-standardin mukaan ja telkkari on G, joten se hidastaisi muuta WLAN verkkoa.
     
  13. toke

    toke Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.12.2001
    Viestejä:
    1 025
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mul on kans toi klasun tarkempi ja cost control. Käytän niitä jatkojohdon kanssa, niin on helpompi lukea. Ja kun kyselin HIITtiläisiltä, niin tekivät testinsä vain yksittäisillä mallikappaleilla, joten maanantai/perjantaikappaleeroa voi olla aika paljonkin näissä halvoissa. Esim. mulla noiden mittareiden ero on yli 10%, vaikka testin mukaan eroa ei juurikaan pitäisi olla, kun molemmat ovat niin tarkkoja. Toisaalta pidän niitä usein päällekkäin ja laitan sitten muistiin keskiarvon, jos tarvii.
     
  14. cud

    cud Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2009
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään tuli vähän leikittyä telkkarin kanssa ja esim surffasin netissä NetTV:n kautta. Hidasta se on mutta onnistuu kuitenkin. Telkkarin käyttöjärjestelmä on muuten Linux 2.6.x ja selain on Opera.

    Mediapalvelin hieman tökkii mutta se ei ole telkkarin vika, vaan Buffalo NAS-levy ja sen mediapalvelin joka ei aina meinaa herätä kun sitä haluaa käyttää. Kestää myös ennen kuin se löytää kaikki tiedostot.

    Koitin muttaa kuvan asetuksia mutta puusilmä kun olen, niin huomannut mitään suurempaa eroa. Jos PNM oli täysillä niin kuva tuntui ehkä hieman levottomalta mutta ei kuva kärsinyt kovin paljon siitä että otin sen pois. Enemmän tuntuu kanava ja ohjelma vaikuttaa kuvaan kuin asetukset.

    Yllättävän hyvä kuva vaikka minulla on kontrasti ihan pohjassa. Tämä vaikuttaa suuresti virrankulutukseen mutta minun mielestä kuva on silti ok, muuten en tietenkään niin tekisi.

    Demotilassa voi verrata miten eri asetukset vaikuttavat ja kun samalla on kulutusmittari kytkettynä, oli helppo verrata niitä. Mun oma asetus kuluttaa alle puolet siitä mitä toi "Eloisa" asetus kuluttaa. Mun asetus kuluttaa jopa 30% vähemmän kuin "Virransäästö" asetus. Ainakin toi "Eloisa" on liian kirkas minun silmille. Pitää jatkaa testaamista huom.. eiku myöhemmin tänään siis..
     
  15. Force

    Force Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.01.2005
    Viestejä:
    158
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itsellä todennäköisesti tilaukseen menossa tuollainen 9704H -mallin tv (toivottavasti L). En tiedä mikä on toimitusaika, mutta maahantuojan mukaan on myyty yli odotusten tänä vuonna televisioita.

    42PFL9703H-mallista hyvää kokemusta.

    9703 kärsii samaisesta Avforums.com/Razoola'n mainitsemasta "pesty kuva" -efektistä kuin 9704, mutta 9703:lla se on tietääkseni voimakkaampaa. Onko kenelläkään tarkempaa informaatiota/näköhavaintoja tästä?

    Havaintoja kaivataan!!
    Ne jotka erottavat muilla merkeillä ja muissa kuin Philipsin DNM/PNM tekniikan omaavissa tv:issä nykimistä (jos kysymys meni perille, niin vastauksia kiitos!):
    - Vilkkuuko 9704-sarjan koneilla LCD-ruudulla puhtaita R/G/B-värejä, kuten 9703-malleilla?
     
    Viimeksi muokattu: 29.01.2010
  16. cud

    cud Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2009
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen huomasin lievää nykimistä, tai ainakin kuvittelin niin, yhdessä ohjelmassa. Ei niin paha että se ärsyttäisi kuitenkaan. Suuret kameraliikkeet aiheuttavat hieman levottomuutta kuvassa jos PNM on medium asennossa mutta ei sekään paha. Pitäisi olle vanha CRT vieressä jotta voisi verrata.
     
  17. Force

    Force Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.01.2005
    Viestejä:
    158
    Saadut tykkäykset:
    1
    Esim tänään nyt hämärässä näin autolla ajaessa uuden auton perävalot (punaiset LED-valot) ja katsoessa auton vasemmasta takarenkaasta perävalojen kautta supernopeasti ohi auton oikean yläkulman näkyi selvästi samaiset punaiset valot 7-10 kertaa selkeinä ilmassa.
    Johtuuko tämä siitä, että auton LED-valoja käsittelee jokin piiri, joka päivittää LEDejä jonkin Hz taajuudella, vai mitähän tässä oikein on takana. Samaa ilmiötä en näe esim LED taskulamppujen valosta, joissa ei ole mitään piiriä käytössä, mistään muusta mm halogen-valoista.

    Luulen, että TV:issä on käytössä vastaava LED-vilkutusteknologiaa ja uskon, että valodiodi saadaan sen avulla palamaan kirkkaampana. :eek:
     
  18. toke

    toke Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.12.2001
    Viestejä:
    1 025
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eiköhän autoissa valoja vilkuteta virran säästämiseksi sekä lamppujen eliniän kasvattamiseksi ja töllöissä taas sulavemman liikkeen aikaansaamiseksi. Musta kuva oikeiden välissä kun vähentää verkkokalvolle kaikumaan jäänyttä signaalia ja siten vähentää häntimistä. Ja tästä sitten tämä termi 100/200Hz.
    Vaikea uskoa, että valovoima nousisi lamppua pois päältä laittamalla.
     
  19. cud

    cud Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2009
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    Testasin eilen se parempi mittari ja selvin ero oli että se näyttää 0 W kun TV on pois päältä kun taas se toinen näyttää aina 6 W. Muuten ei ollut mitään isompia eroja kulutuksessa. Kulutus vaihtelee 90 W ja 170 W välillä, keskiarvo on noin 120-130 W, en ole vielä tarkistanut, joten se on pelkkä arvailu. Ei kuitenkaan paha tämänkokoiselta (47") telkkarilta kun ei ole LED-taustavalo.

    Ok, pakko korjata näitä lukuja. Huomasin että minulla oli eri kontrasti riippuen katsonko digiboksin kautta vai suoraan. Eli kulutus ei oikeesti vaihtele noin paljon kun katson vain digiboksin kautta ja vertasin äsken eri kanavia hetken ja sain lukemia 100-120W, eli keskiarvo oli 110W paikkeella. Säädin siis kontrasti samaksi molemille. Minulla on siis aika matala toi kontrasti, 60, joka on minun mielestä sopiva. Pitää vielä kokeilla muitten käyttämät säädöt, jospa ne olisi paremmat kuin omat, jotka ovat vain nopeasto kokeiltuja.
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2009
  20. Liesituuletin

    Liesituuletin Guest Guest

    Liittynyt:
    07.12.2008
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä nyt hetken foorumia selatessani en löytänyt juurikaan tietoa tästä Philipsin 5000-sarjan 26" full hd lcd telkkarista. Muutama postaus kuvasuhteista ja that's it.

    Osaisiko joku siis kertoa tämän television kuvan laadusta jotain? Tai jopa antaa linkkivinkkiä arvosteluihin? Itse en niitä yhtään löytänyt.

    Hakusessa ollut jo pitkään 26" full hd lcd. Vaihtoehdot ovat vain vähissä. Eräällä tutulla on 27" LG full hd lcd näyttö/tv, mutta se oli kyllä minulle pettymys.