Eli tarkoitus olisi löytää hyvä 50" plasma HTPC:n jatkeeksi mutta kun olen yrittänyt vertailla esim LG:n töllöjä en löydä niistä eroja vaikka hinta pomppii miten sattuu. Näiden vertaaminen esim Samsungin ja Panasonicin töllöihin tuottaa lisää tuskaa. Eli mulla on vahvistin ja kotiteatteri eli ihan sama onko telkkarissa kaiuttimia ollenkaan,On digiboxi eli en anna sillekkään mitään arvoa. FullHD tietenkin tarvis olla ja hyvä kuvanlaatu ym. Eli kaikki Telkkarin Youtube:t,LAN,WIFI... ym on käytössäni aivan turhia. Itse alan vakaasti kallistumaan tuohon LG:n 50PK350N malliin jossa hinta on kohillaan ja mitään ylimääräistä ei tunnu olevan nostamassa hintaa. Muita mallivaihtoehtoja otetaan mielellään vastaan.
Ei muuta kuin Gigantista LG tulemaan, pitäis saada samaan hintaan mitä markantalosta. Ei tuossa hintaluokassa taida Lg:lle löytyä kilpailijaa ja gigantista saat vielä 30 päivän palautusoikeuden kaupanpäälle. Ite olen ainakin ollut todella tyytyväinen tähän 60PK250N:ään
50PK350N lähti tänne tilaukseen, on vain niin edullinen markantalossa (postikulutkin 0e). Katsotaan sitten mimmoista rapaa se kuva on.
Niin siis ei toi hinta ole este.Katselin noita 1500 plasmoja mutta en löytänyt sellaista eroa miksi pitäisi kalliimpi ostaa jos ei niillä lisä ominaisuuksilla mitään tee. Käsitin ainakin että noi LG:n paneelit perustuu samaan oli sit hinta mikä tahansa.(?) n
Pitäis olla ihan sama paneeli ainakin välillä PK250-750. Ruudun pintahan näissä on aika kiiltävä, mutta se ei ole ainakaan itseäni häirinnyt suuremmin. 24p-toisto on LG:ssä erittäin hyvää ja pitäis voittaa siinä suhteessä G-sarjan Panasonicit. Arvostelu PK550:n Jenkki-mallista. Tämän vastaa aika pitkälle euro 250/350:tä. Tuossa vähän vertailua panaan. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18358288#post18358288 Jos on rahaa käytettävissä vähän enemmän niin 1500 euroon irtois taas 60 tuuman LG Gigantista. http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/taulutelevisiot/televisiot-yli-40/60PK250N/lg-60-plasma-tv Hinta hyppää toki 50 tuumasta aikalailla, mutta niin kasvaa kuvan kokokin. http://www.displaywars.com/50-inch-16x9-vs-60-inch-16x9 Itse olen ainakin ollut tyytyväinen, että siirryin 40 tuumasta suoraan 60:een. Isohan tämä toki on, mutta kuitenkin aika siro ohuilla reunoilla ja melko ohutkin, noin 50mm.
Olisi mukava tietää onko noissa kuvanlaaduissa jotain käytännön eroa mallien PK350/550/750 välillä. Tilasin alustavasti 750:n, mutta Markantalon PK350:n "supertarjouksen" jälkeen tulin mietteliääksi. Tilasinkin 750:n vain, koska hintaero oli pieni, mutta jos kuvassa ei juuri eroa, niin 350 riittäisi varmasti. Kuitenkin kuvanlaadun muuttuessa olisin valmis panostamaan sen noin 900- 1000 töllöön, mutta toki halvempi aina parempi lompsalle. Katsomaan en ole päässyt omin silmin LG:ltä kuin PK550:ä - ja sitä vertasinkin rinnan oleviin Panan G20- ja S20-malleihin ja minun silmissäni LG hakkasi molemmat kalliimmat Panat TV-kuvaa katsottaessa. :thumbsup:
Tämä jenkki on arvioinut 550 ja 750-mallit. http://hdtvbychadb.com/reviews.htm 550 sai 43 ja 750 32 pistettä. 750 heikommat pisteet johtuvat softaviasta, josta johtuen 750:ssä on reunanterävöitys pakotettuna päällä vaikka sen ottaisikin asetuksista pois päältä. Lisäksi softaviasta johtuen mustan taso on myös selvästi heikompi. 550 .0132 fL ja 750 .026 fL. Pienempi luku on aina lähempänä täysin mustaa. Euroopan ja Jenkkien mallit eivät kuitenkaan ole vastaavia vaan nuo samat viat löytyvät myös EU 550 mallista. Nuihin vikoihin on saatu korjauksia firmware päivityksillä, mutta kokonaan ne eivät niitä kuulemma poista. Pakotettu reunanterävöitys on saatu poistettua tai ainakin vähennettyä, mutta mustan tasoon ei Collusionin mukaan ole tullut parannuksia. EU 250 ja 350-malleissa käytetään vanhempaa prosessointitekniikkaa, josta puuttuu nuo edellämainitut bugit. Siksi nämä mallit näyttävän olevan varsinkin Saksassa suositumpia. PK250/350 mustan taso liikkuu siis lähellä tuota jenkkien 550:stä mitattua. Tietääkseni tuolla vanhemmalla tekniikalla ei ole mitään suurempia heikkouksia uuteen nähden liikkeentoistossa tai muussa. 250:stä saa huoltovalikon kautta avattua thx-kuvatilan sekä kuvien ja musiikintoiston usb:n kautta. 350:tä saa näiden lisäksi myös videontoiston toimimaan usb:stä. 550:tä lähtien nämä löytyvät laitteesta heti paketista. PK950 mallista löytyy sitten paneelista trueblack-suodatin, joka vähentää heijastuksia ja parantaa mustan tasoa valoisassa. Näiden asioiden takia päädyin ostamaan gigantista 60PK250N:än PK550:n tilasta, jota olin jo hakemassa expertiltä. Säästin parisataa ja sain ainakin varmemmin ongelmattomamman telkun. Ja lisäksi tuo Gigantin 30 päivän palautusoikeus on omasta mielestä jo arvokas itsessään.
Verkkokaupan 60PK250 mallin tiedoista löytyy "Toista USB:llä monia mediamuotoja, kuten DivX-HD- ja mkv", tuleeko mukana sitten ohjeet huoltovalikkoon vai onko ne valmiiksi avattu?
Kiitokset Jonaszille valistuksesta! Taitaa lähteä tilaukseen markantalosta näillä evästyksillä se PK350.
Taitaa ne bugit olla aika pitkälti ominaisuuksia ainakin näissä perusjutuissa. Siinäpähän nokkela asiakas vertailee telkkuja kaikki kuvanparannukset off tilassa.
Pistin 350 tilaukseen. Se on niin halpa et jos on paska vien sen mökille koska ennemmin lämmitän mökkiä televisiolla kun sähköpatterilla johon tuo ainakin soveltuu erinomaisesti :thumbsup:
60PK250 tiedoissa On Power Consumption (IEC62087 Edition 2) (W) 249 ja 50PK350 On Power Consumption (IEC62087 Edition 2) (W) 187, että kovin pieni huone saa olla jos vain telkulla lämmität
Ei noita valmistajan arvoja kannata katsella, kun ovat käytännössä aina kuorrutettuja. Esim. tuohon 50" malliin voi lisätä keskimäärin 100W pimeäänkin, valoisaan vieläkin enemmän: http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/lg-50pk750/4505-6482_7-33957043-2.html?tag=rvwBody Mutta eipä tuolla hirveästi mökkiä lämmitellä.