Tämäkin on vähän suhteellista. Olen tainnut lukea neljä arvostelua, joista neljässä on kehuttu subbaria todella erinomaiseksi musiikinkuunteluun. Vastaavia ylistyksiä ei kovin usein lue. Toisena puolena on sitten ollut tämä leffakäyttö: kaksi arviota on pudottanut subbarin leffakäytössä keskikastiin koska alimpia maksipaineita ei löydy. Ymmärrän toki kantasi, jos käyttö on 100% elokuvaa. Onneksi itselläni musiikki soi koko ajan kotona ollessa ja leffoja katsotaan ehkä pari kertaa viikossa
Mikä maine? En ole vielä yhtään ylistävää testiä lukenut yhdestäkään B&W:n subbarista. Kehuvia käyttäjiäkin saa hakemalla hakea. Tämä on vähän sama kysymys, kuin että miksi autojen pitää kulkea yli 120km/h? Eihän täällä kuitenkaan saa ajaa kovempaa. Riittävän paineen määrittelee jokainen käyttäjä itse. Joillekin riittää 90dB, joillekin ei riitä 110dB. Tottakai tarkkuudella ja napakkuudella on väliä. Toisessa ne ainakin ovat kohdallaan, toisesta en tiedä. Gain ei edelleenkään ole mikään volumenuppi, jos siihen tuolla kommentilla viittaat.
Pistätkö linkit noihin arvosteluihin, jos löytyvät netistä? Oma käyttö ei ole 100% leffoja, sanoisin että 70/30 musalle.
Nää nyt on aika perinteisiä nettijuttuja, mutta ihan lukemisen arvoisia: http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/93/v/3/sp/332174698984328637336 http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=5475 (tää lehti tosin on aika brittituubaa, se joka maksaa mainoksia saa kehuja) Yhtä en löytänyt, tai ei ollut googlen ekalla sivulla. Positiivisia käyttäjäkokemuksia löytyy googlella kun vaan jaksaa etsiä. Jossain hifilehdessä oli kans tarinaa, numeroa en kyl muista. Mut paras on aina testata itse. Mä olen kuunnellut ja olin tyytyväinen. Jos kiinnostaa niin helsingin sound & cinemassa on tuollainen heti kuuneltavissa. Halutessa siirtävät varmasti myös vähän parempaan tilaan, jotta saa rauhassa testeilla.
Ihan kivoja revikoita, mutta kummassakaan ei ole yhtään objektiivista mittaustulosta sanojen tueksi. Eka arvostelija oli vetäissyt sen 18Hz suoraan valmistajan ilmoituksista. Toista revikkaa lukiessa ei voi välttyä REL-fiilikseltä. Musa on ok (jopa erinomainen), mutta leffoilla tulee ongelmia. Hifin lyhyen kirjoituksen olen myös jo lukenut. Mihin siis päästiin? En minä vaan tiedä. Oma mielipide ei ole ainakaan vielä heilunut mihinkään suuntaan.
Lisää listaan se, etteivät käytä sekalaisia ruuveja esim elementissä. Omassa SVS:n putkilossa oli sekasin erillaisia ruuveja käytetty refleksiputkissa ja elementissä. Ei siinä mitään, kyllähän ne asiaansa ajoi. Ja sitten elementin ruuveja pitää kiristää jonkin "sisäänajon" jälkeen ainakin kerran. Jos sulla säätäjä ei raha merkkaa paljoa, mikset teetä haluamas näköstä koteloa ja sovita siihen vaikka tumulttia? Kyllä taitavia puuseppiä löytyy jotka tekee vaikka pallon muotosen bandbass subbarin
Se raha merkkaa sen verran, että samanlaisesta tuotteesta en osta kalliimpaa vaan sen takia että se on kalliimpi Tai oikeestaan ei se raha sinänsä merkkaa, vaan se että sen jälkeen jos teettää tollasen subbarin, tulee tosi kova nälkä Mä veikkaan, että pitäisi tehdä aika paljon työtä, jotta saisi PV1:n kokoisen ja näköisen subbarin, mutta halvemmalla. Mutta muuten puuseppien käyttäminen on kyllä huonekaluja tehdessä sellainen mitä tulee käytettyä. Yllättävää kyllä ei ole edes kovin kallista, jos ostaa itse puutavaran ja hiukan pintakäsittelee sitä
Mitenkään kiistaanne puuttumatta, pieni lainaus uusimmasta 03/05 Hifilehdestä "Tarkka, nopea ja jykevä ovat omiaan kuvaamaan tämän pienen alumiinipallon toistoa...jne" Itse helvetin ison ja "ruman" subbarin (ei SVS) omistajana sanoisin, että ääni on itselleni tärkein ja ulkonakö täysi sivuseikka ...tosin tämäkin rumuus on täysin makuasia.
Maanantaina (04.04.) sitten postisetä kiikutti mittarin kotiovelle. Viikkohan siinäkin vierähti, mutta nyt on sitten kaikki tarvittava välineistö tullut perille.
Aivan hetkisen ajan luulin lukevani jotain muuta kuin "PB10 tuli kotiin" -ketjua. :hitme: Zipman: Et ole vissiin AVforumia lukenut, tahi kuullut B&W:n ASW675:stä, ASW850:stä ym....
Olen lukenut, mutta nekin ovat melko yksittäistapauksia. Ja esim. Smurfin juuri vähän aikaa sitten myi 850:sen 2xUltra/2:ien tieltä... Hifissä on myös testattu ainakin muutama B&W:n subi, ja aina ne ovat jääneet sinne harmaaseen keskikastiin. En siis missään tapauksessa sano, että ne ovat huonoja, eivät kutenkaan mitään erikoisia. Etenkään kun ottaa huomioon kohtuu kovan hinnan. Mihinkäs se ignore unohtui?
huomasin että omasta pc ultrasta puuttuu päällä olevista ruuvveista kokonaan yksi ruuvvi. pittää elementin kiinnityskin tarkastaa jahka jaksaa uurastaa. tietysti suotavaa on että tuon hintaluokan vehkeissä kaikki kuitenkin olis kunnossa vaikkei tuo mittään haittakkaan kun ei jaksa noin pienestä asiasta alkaa marisemaan, ruuvvimeisselikin pyssyy käessä offtopic: pakettikin saapui suht nopsaan, 6:ssa päivässä tilauksesta joista 2 meni viikonloppuun. ero entiseen chorus vertigoon jo ilman säätelyjä on aika hurja ei taas kuulunu ite threadiin millään tapaa, mutta onhan tuo tainnu jo seilata muutenkin.
katsellaan nyt vielä jos joku muu olis innokkaampi alottamaan, en omaa kovin sanarikasta kirjallista taitoa
BS, sehän on mielipideasia. Satut vain olemaan samaa mieltä mapen kanssa. Itse en tuota kuulaa millään ottaisi (juuri ulkonäkösyistä, tosin on sillä hintaakin minulle vähän liikaa), musta sylinteri sen sijaan on mielestäni hauskan näköinen. Edit: saahan kuulan toki melko helposti piiloon kun on kooltaan pieni. Samaa mieltä.
Samaa mieltä. Minusta tuo B&W on lähinnä oksettavan tekotaiteellinen. Ikinä ei tuollaista ällötystä meikäläisen kotiin tule. JaniH:n SVS sen sijaan on sexy kuin omistajansa konsanaan. Sellaisen voisin tuonne olohuoneen nurkkaan halutakin. Toisaalta, minä pidän myös vanhojen Saabien ja Volvojen muotoilusta.