Myös minä yhdyn Negotiatorin ja Moses_x:n kanssa kehuihin Das Experimentistä. Ehdottomasti femman arvoinen leffa ja alelaarien helmiä. Eilen tuli katsottua pitkästä aikaa länkkäri ja valinta osui Magnificent Seveniin. Olihan se hieno katsoa legendoja vauhdissa.
Ai niin, meinasinpa unohtaa kehua eilen pitkästä aikaa näkemääni L.A. Confidentalia, jonka parissa illan viimeiset tunnit kuluivat varsin rattoisasti. Kerta kaikkisen loistava elokuva ja harvoin on jonkin roolihenkilön Spoiler kuolema (Kevin Spaceyn esittämä Vincennes) harmittanut niin paljon kuin tässä tarinassa. Mielenkiintoinen juttu, että leffan loistokkuuden muistin mutta juonen olin muutamia yksityiskohtia lukuunottamatta unohtanut. Eli aivan kuin olisin ensimmäistä kertaa katsonut. Kai se täytyy ohjaaja Hansonin takia myös 8 Mile katsastaa. L.A.:lle ehdottomasti *****
Äsken tuli katsottua J. Carpenterin Assault on Precinct 13, ja oli kyllä mitä mainioin elokuva. Periksiantamattoman rankka, voittaa nykyiset hollywoodin tekeleet helposti. 4,5/5
Eilen tullut Austin Powers: Agentti, joka tuuppasi minua oli ihan mukiinmenevä pätkä. Huumori jaksoi naurattaa ihan hyvin, ja arvosana on kolme kautta viisi.
Yhdyn mielipiteeseesi arvosanaa lukuunottamatta, sillä itse annan kyseiselle teokselle 4/5 pojoa. Arska on :king:.
Näistä on jo vähän aikaa ku tuli katsottua mutta mahtavia leffoja oli Donnie darko 5/5 Y tu mamá también 4,5/5 X-men 2 4/5
Tuohon täytyy kyllä yhtyä. Myös leffan musiikit olivat loistavia. Kyseessä on todellakin huonoin Tarantinon leffoista.
Sean Pennin esikoisohjaus The Indian Runner on edelleen tyrmäävän hyvä draama. Viggo ja Morse pistävät parastaan eripuraisina veljeksinä.
Äsken katsottu Hitchcockin Rope oli aika lailla hyvä. Ei ehkä aivan Rear Windowin tasoa mutta ei yhtään hullumpi kuitenkaan. Jotenkin en tykännyt Rupertin hahmosta ja paikka paikoin näyttely oli hieman töksähtelevää mutta hieno kameran käyttö ja nerokas juoni takaavat 4 / 5 arvosanan.
Minority Report yllätti positiivisesti. Trailerin ja kannen perusteella olin pitänyt elokuvaa jo kauan pelkkänä scifi-rallina, mutta kun tarpeeksi moni sitä kehui, niin päätin ottaa sen mukaan vuokraamosta. Yksi Spielbergin parhaimmista! Tunnelma (loistava musiikki) ja juoni pitivät otteessaan, eikä erikoistehosteillakaan (jotka olivat mielestäni varsin hyvät) mässäilty liikaa. ****½ / *****
Puhu Hänelle (Hable con ella) jonka juuri katsoin. Sopivan rauhallinen tempo ja kerrontatapa toimi erittäin hyvin - todella nautittava romanttinen teos :thumbsup:
John Woon A Better Tomorrowin sain katsottua. Listassa ovat vielä jäljellä A Better Tomorrow 2, Bullet in the Head ja Hard Boiled. Itse leffasta sen verran, että parissa kohtaa ylinäytteleminen paistoi läpi ja musat olivat paikoin kauheita. Toimintakohtauksetkaan eivät olleet parhaita mahdollisia, mutta silti viihdyttäviä. Ti Lungille ja varsinkin Chow Yun-Fatille kehuja hyvistä roolitöistä. Leffan perusidea kuitenkin vakuutti ja olihan tämä selvää Woota. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: / 5
Goodfellasin katsoin ensimmäistä kertaa ja oli kyllä loistava pätkä. Näyttelijät, hahmot, dialogi, musiikki sekä Scorsesen ohjaus olivat kaikki huippu luokkaa. Mielestäni Scorsesen toiseksi paras leffa heti Raging Bullin jälkeen. :thumbsup: 5/5
Kaksi vanhaa klassikkoa tuli katsottua ja täytyy todeta, että molemmat ovat kyllä maineensa veroisia. Eli leffat olivat Kwai joen silta (The Bridge on the River Kwai), sekä Syvä joki (Deliverance). Ei voi kun ihailla miten hyvin KJS on kestänyt aikaa sillä onhan kyseessä kuitenkin vajaa 50 vuotta vanha elokuva. Voittihan tämä mestariteos aikoinaan peräti 7 Oscar-palkintoakin. Myös Syvä joki on reilu 30 vuotta vanha, mutta loistava pätkä tämäkin. Jon Voight ja Burt Reynolds ärsyttävät minua useassa leffassa, mutta tässä molemmat tekivät loistavat roolisuoritukset. Allmovie.comin 5 tähteä näille molemmille elokuville ei ole yhtään liikaa.
Todella erinomainen leffa tuo Deliverance ja ko. leffahan on tällä hetkellä alelaareissa myytävänä (esim. Leppävaaran Maxissa Espoossa) 5 - 8 eurolla. Samasta laarista bongasin myös "Dead Calm" (Rasvatyyni) nimisen leffan joka on myös huippulaatua.
Nyt tuli vihdoin Gangs of New York katsottua ja ei voi muuta sanoa, kuin että aivan loistava elokuva. Täydet pojot lähtee kyllä meikäläiseltä. Ja DVD:n laatu oli mielestäni mitä mainioin (R1). Paras hankinta pitkään aikaan.