Paras ostos alle 600 eurolla?

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana KariT, 14.09.2010.

  1. KariT

    KariT Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    170
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt kun on alkanut kiinnostaa vaihtaa 10 vuotta vanha Sonyn av-vastaanotin uudempaan hdmi 1.4 kelpoiseen, niin onpas mennyt vaikeaksi.

    - Gigantin tarjouksessa oleva Onkyo TX-SR578 on ilmeisesti aika kuumana käyvää mallia ja meillä sijoituspaikaksi tulee ahtaahko tv-tason hylly, joten taitaa tippua sen takia pois vaihtoehdoista.
    - Onkyo TX-SR608:ia sais esim. Amazon.de kautta reiluun 400 euroon toimituskuluineen. Tässä on kai tuuletin jäähdyttämässä.
    - Pioneerin VSX-1020 tai VSX-1025 (jälkimmäinen kiinnostais kenties eniten, ainakin jos etulevy on oikeesti harjattua metallia?) irtoais Amazon.de:stä vajaaseen 600 euroon kotiin toimitettuna. Hinta alkaa olla jo ylärajalla, mutta tässä olis jo nettiradiokin.

    Huushollissa on tällä hetkellä PS3, tallentava dvb-t boksi (ei hdmi:tä) ja tauluTV. On kyllä läppärikin hdmi:llä, mutta eipä ole juuri ollut tarvetta tv:n kautta ottaa kuvaa ulos. Ipodia ei ole, mutta eihän sitä koskaan tiedä. HTPC:tä olen joskus harkinnut jopa digiboksia korvaamaan.

    TauluTV on Sony KDL-40W2000, joka pitäis jossain vaiheessa päivittää uudemmaksi, isommaksi ja kenties myös 3D kelpoiseksi jo PS3 pelienkin takia.

    Hifisti en ole. Kajaritkin on Jamon jotain kohtuuhintaista luokkaa subbareineen. Ostettu aikanaan käytettynä. Toimii meidän perheen kotiteatterissa ihan mukavasti.

    Mikähän näistä nyt olis se järkevin av-vastaanotin, vai nostaisitteko muitakin vaihtoehtoja esille? :hitme:
     
  2. karz

    karz Guest Guest

    Liittynyt:
    31.08.2004
    Viestejä:
    41
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onhan noita, Yamaha RX-V667, ei ole kyllä nettiradiota... Saksasta n. 500e+postit. Jotkut rummuttanee myös Denon AVR-1911 puolesta.
     
  3. mikros

    mikros Guest Guest

    Liittynyt:
    18.08.2010
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen suunnitellut tuon hankkivani. Hifistudiosta meinasin hakea mutta tämä jopa sata euroa halvempi hinta herätti kiinnostuksen. Voisitko pistää linkkiä mistä löysit tuolla hinnalla toimituskuluineen tuon vahvarin?

    Mietityttää miten on takuiden kanssa asiat jos tilaa saksasta, taitaa tulla ongelmia.
     
  4. equilibrer

    equilibrer Guest Guest

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    945
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yhdestä EU-maasta ostetun laitteen takuun täytyy olla voimassa kaikissa EU-maissa, olettaen että samaa mallia tuodaan myös sen toisen maan markkinoille. Eli tässä tapauksessa Suomen maahantuojan on hoidettava Onkyon takuuasiat, sanoivat he itse mitä tahansa.
     
  5. naur1s

    naur1s Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.09.2009
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    Koneboxissa 299e. Onkos tuohon hintaan hyvä hankinta? Pitäisi kytkeä ääntä ja kuvaa tietokoneesta, pleikkarista, digiboksista ja dvd-soittimesta. Onko näissä jotain kuvanparannuspiirejä tai muuta millä on merkitystä kuvan laatuun?

    Olen pudonnut kehityksestä 10v sitten joten siksi kyselen tyhmiä :eek:

    EDIT: Minkälainen kaukosäädin tuossa on, onko oppiva? Yamahan sivuilla luki, että "Learning Remote Capability: Preset".
     
    Viimeksi muokattu: 15.09.2010
  6. Jeiz1

    Jeiz1 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.09.2010
    Viestejä:
    50
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mietin tässä nyt itsekin täysin samaa ja tämä on osoittautumassa täysin ylivoimaiseksi, olen nyt pohtinut tätä kolmatta viikkoa ja lokakuun alkuun täytyy saada viimeistään.

    -Olin jo tänään aikeissa poistaa SR608:n paikallisesta liikkeestä jossa olin sitä kuuntelemassakin mutta lukaisin tuota ketjua vielä ja nuo bugit ei kyllä miellytä, ei ollenkaan.

    -Sitten on tämä SR578 299€ mutta kuumenee näköjään perkeleesti ilman tuuletinta ja tv-tasoni on muutenkin ahdas + ilmeisesti samat bugit.

    -Denon 1911 oli harkinnassa heti alkuun mutta karsin sen todella nihkeiden liitäntöjen takia. Nyt rupesin miettimään ihan realistisesti enkä välttämättä tarvi yhtään enempää(2 pc:tä hdmi:llä, komponentti-xbox + optinen, ehkä tuleva ps3 mutta sitäkin varten on sitten 2 hdmi:tä vielä vapaana, yhtään analogista en välttämättä tarvi ja niitähän tuossa olisikin 6kpl). Mahdollisuus liittää usb-tikku tai -kovo on kyllä ehdoton plussa. Käy viileänä ja Denonilla on myös luotettava maine(?). Tykkään myös Denonin ulkonäöstä. Mareksilla on muuten sitten väärä kuva 1911:n takapaneelista, kuva on 1910:stä.

    -Tämä pintapuolinen arvostelu sanoo että Denon / tuo Yamaha olisi parempi musiikille kun taas SR608 elokuville. Käyttöni tulisi olemaan varmaan 90% musiikkia.

    -Huone tule ilmeisesti olemaan myös aika haastava niin tuossa Denonissa on parempi tuo mikkisetuppisysteemi.

    -Tuo Pioneer on myös mielenkiintoinen mutta jos max kulutus on 260w niin tulee mieleen että jostain on karsittu kun näissä muissa 450-600w max. Olenko väärässä?

    - 5.1 kaiuttimina on 4 ohmin Dalit ja Zone2 8 ohmin Tannoyt, onko tämä ongelma?

    -Kauppias sanoi että Zone2:lla ei toimi subi-outit SR608:ssa, onko tämä totta ja päteekö myös Denonissa? Toimiiko Denonissa kaikki äänilähteet Zone2:ssa?


    Sanokaa nyt mielipiteitä, on liian hankala päättää. Nyt kun tätä kirjoittelin niin vaaka alkaa kyllä kallistua Denonille, lähinnä jos siinä ei ole noita Onkyon bugeja.
     
  7. Jeiz1

    Jeiz1 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.09.2010
    Viestejä:
    50
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voi huoh sentään. Olin jo tilaamassa 1911 mutta olinkin katsonut jenkkimallia ja siinä sattuu olemaan Zone 2 pre-outit. Eu:ssahan näitä ei ole, eihän?
     
  8. Kaidefi

    Kaidefi Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2007
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toden näköisesti ei . Näyttäisi hinta tulevan kohdilleen , Saksan Amazonista 399.- http://www.amazon.de/dp/B003JY7UBQ?m=A3JWKAKR8XB7XF&tag=idealocom
     
  9. KariT

    KariT Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    170
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin eilen Pioneer VSX-1025:sen, kun se oli Amazon.de:ssä 499 eur. Todellinen hinta tuli vähän korkeammaksi Suomen ALV:n takia, mutta toimituskuluineen 532,19 eur oli lopullinen hinta. Onkyon raakkasin pois lähinnä kuumenemisongelmien takia, kun vahvari tulee aika ahtaaseen rakoon.
     
  10. OzQu

    OzQu Guest Guest

    Liittynyt:
    02.10.2010
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma vuoden vanha Denon avr-1910 meni kaupan purkuun, kun maahantuoja-/huoltoliike oli menny konkkaan ja verkkokauppa.com ei tiennyt kauanko huollossa kestäisi.

    Laitappa tuosta kokemuksia kun saat käsiisi ja hieman testailtua. Tällä hetkellä olisi Denon avr-1911, Pioneer VSX-1025 tai 920 sekä Yamahalta RX-667 tai jos 767 irtoaa tarpeeksi halvalla.
    Vaikee valinta, pitää päästä kauppoihin testailemaan, mutta kertokaa toki jo laitteenne hankkineet kokemuksia.
     
  11. KariT

    KariT Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    170
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lyhyehkön kokemuksen perusteella VSX-1025 on vastannut odotuksia. Ei käy erityisen lämpimänä, vaikka skaalain on koko ajan käytössä digiboksin kanssa ja laite on vain edestä avoimessa tv-tasossa. Ehkä kaipaisin näyttöön hieman enemmän informaatiota ja isompia kuvakkeita, mutta pääasia, että kaikki toimii. Nettiradion kanavien ohjelmointikin kävi helposti läppärin nettiselaimen kautta. Täältä kävin copy-pastaamassa osoitteet http://www.mediamonitori.fi/index.php/nettiradiot

    Melko perushärvelihän tuo VSX-1025 (1020) on, mutta itselleni tarpeelliset toiminnot on. Käyttöönottokin oli melko helppoa. Oikeastaan ainut mitä nyt vielä tarvitsee viilata on Logitechin kauko-ohjaimen säädöt, mutta sehän ei nyt liity varsinaisesti aiheeseen. Nyt olen vielä ajoittain käyttänyt Pioneerin omaakin kakea, mutta tarkoitus olis saada Logitech (Harmony One) semmoseen kuntoon, että pärjäisin yhdelläkin säätimellä.
     
  12. KiSaVa

    KiSaVa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.01.2008
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    2
    Laitoin eilen Yamaha RX-V767:n tilaukseen hintaan 494€. Kaupan nimi on Atendo GmbH & Co KG. Huomasin (siis jo ennen tilausta) että sivuilla on vahvistimen painoksi ilmoitettu 4 kg. Oikea paino on kai yli 11 kg. Päätin kokeilla ja niinhän siinä kävi että postikulut tulivat tuon 4 kg:n mukaan ollen 23,5€ :). Oikea summa 11 kg:n mukaan olisi ollut käsittämätön 89€.

    Loppuhinnaksi jäi siis 520,5 € (3€ otti paypal). Käyttäjäkokemuksia voin laittaa aikanaan..

    Tätä en ymmärrä vieläkään. Minulla hinta oli ainakin sivuilla ilmoitettu sisältäen Saksan 19%:n alv:n.
     
    Viimeksi muokattu: 04.11.2010
  13. Minium

    Minium Guest Guest

    Liittynyt:
    19.08.2003
    Viestejä:
    83
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitappa juu ihmeessä kokemuksia. Itsekin olen ajatellut tilata tuon 767:n saksasta. Tosin titaanin värisenä.
     
  14. juhaa

    juhaa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
    Itse vielä luotan, että lähiaikoina Giganttiin tulisi hyviä tarjouksia, harmittaa kun en käynyt pari viikkoa sitten hakemassa Onkyon 608, oli hintaan 399€ ja olisiko 578 ollut 299€
    Tuonkin jälkeen oli joku hyvä tarjous toisesta merkistä, tämän viikon lehdessä ei ollut mitään mielenkiintoista.