Paras Nettiselain

Keskustelu osiossa 'Käyttöjärjestelmät ja sovellukset' , aloittajana Aeroneus, 22.05.2004.

?

Paras Nettiselain on...

  1. Internet Explorer

    52 ääntä
    10,3%
  2. Netscape

    8 ääntä
    1,6%
  3. Opera

    140 ääntä
    27,7%
  4. Mozilla Firefox

    286 ääntä
    56,6%
  5. Jokin muu

    19 ääntä
    3,8%
  1. Niksteri

    Niksteri Funny how? Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.01.2001
    Viestejä:
    678
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mozillaan tuli siirryttyä vähän aikaa sitten ja tyytyväinen olen ollut. Ainoa asia mikä haittaa on ettei Iltalehteä pystyä lukemaan netissä Mozillalla. Se vaan hyytyy loggauksen jälkeen jostain kumman syystä.
     
  2. Homeboy

    Homeboy The Collector Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    25.07.2003
    Viestejä:
    504
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä pystyy.

    Sinulla mättää varmaan jokin muu asia tuossa.
     
  3. JaniH

    JaniH Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.08.2000
    Viestejä:
    6 723
    Saadut tykkäykset:
    15
    IE:n ikivanhaa rutkuversiota tuli käytettyä pitkään, sen jälkeen tuli hommattua Opera 7.54. Ei varmaan tarvitse kertoa kumpi noista on parempi. Äsken kokeilin Firefoxia, mutta totesin, ettei se ole minulle, vaan Opera saa edelleen toimia ykkösselaimena. Operalla toimimattomien sivujen selailuun voi sitten käyttää tuota Firefoxia. Eli vastaukseni on Opera.
     
  4. Pace

    Pace Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    15.03.2004
    Viestejä:
    292
    Saadut tykkäykset:
    0
    Viitisen vuotta olen Operaa käyttänyt mainosten kera... nyt vihdoin myös ostin sen.
     
  5. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Minulla on Windows XP SP2. Eilein vaihdoin IE:stä Firefoxiin, koska A) IE ei antanut minun mennä sen kautta adsl-modeemini asetuksiin, se koko ajan vaati nettii yhdistämistä ja B) jostain syystä adsl-modeemi-langaton tukiasema systeemini ei toiminut IE:ssä. Molemmat ongelmat korjautuivat kun latasin Mozillan sivuilta Firefoxin. Mahtava selain! Ehkä ulkoasu ei ole yhtä koristeltu kuin IE:n, mutta Firefox tuntuu nopeammalta ja varmemmalta. Kaiken lisäksi se on loogisempi (muun muassa historian ja off-line tiedostojen poisto on helpompaa).

    Muuten, päivittääkö Firefox itseään, vai pitääkö niitä turvapäivityksiä hakea jostain?
     
  6. Chauron

    Chauron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    3 205
    Saadut tykkäykset:
    10
    Itseasiassa selaimelle on niin vähän varsinaisia tietoturva-aukkoja, olikohan tasan nolla joita kannattaa hyödyntää, niin varsinaisia tietoturvapäivityksiäkään ei tarvita. Päivittävät aina kerralla koko selaimen, seuraava suuri päivitys (1.1) tulee nyt kesällä. Tietysti eri buildeissa on eri bugeja korjattu.

    Itse käytän MOOX Firefoxia joka on optimoitu aina tietylle prosessorikannalle. Paljon nopeampi kuin tavallinen Firefox.

    - http://moox.ws/tech/mozilla/firefox.htm

     
  7. apex

    apex Guest Guest

    Liittynyt:
    18.12.2003
    Viestejä:
    2 674
    Saadut tykkäykset:
    3
    Jep. Operaa tässä on tullut käytettyä jo aika pitkään.
     
  8. M-J-B

    M-J-B Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.09.2003
    Viestejä:
    300
    Saadut tykkäykset:
    2
    Juu, kunhan se täppä advanced optioneissa on päällä (oletuksena).
     
  9. Diamond

    Diamond Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.10.2004
    Viestejä:
    949
    Saadut tykkäykset:
    1
    Operan olen todennut Firefoxia, IE:tä ja Netscapea paremmaksi.
     
  10. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 456
    Saadut tykkäykset:
    776
    Vuosia olen itsekin Operaa käyttänyt eikä ole ollut tarvetta vilkuilla muita browsereita vaikka Firefoxia kehutaankin. Ei jaksa korjata sellaista mikä ei ole rikki...
     
  11. dawo

    dawo Guest Guest

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mozilla Firefox
     
  12. Jaded

    Jaded Uusi jäsen Blokattu Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2004
    Viestejä:
    1 548
    Saadut tykkäykset:
    1
  13. Patu

    Patu Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2002
    Viestejä:
    2 834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Opera 8.0:n ilmestymisen myötä olen siirtynyt Operan käyttäjäksi. Kyllä Firefoxikin löytyy koneelta, mutta enempi Operaa käytän nykyään. Yksinkertaisesti kevyempi ja nopeampi.
     
  14. nikodemus

    nikodemus Guest Guest

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    26
    Saadut tykkäykset:
    0
    IE on minun suosikki. Joskus Operaa käyttänyt, mutta ei oikein iskenyt. Mozillaa varmaan käyttäisi myös, mutta miksi vaihtamaan, kun on johonkin tottunut.

    IE toimii ja on erittäin yhteensopiva. Google toolbar vielä hyvänä lisänä.
     
  15. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    firefoxista tuli nyt 1.04, eli ne kriittiset ongelmat lienevät korjatut
     
  16. marcoolio

    marcoolio "JTX: en wareta" Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.09.2002
    Viestejä:
    4 511
    Saadut tykkäykset:
    8
  17. Laika

    Laika Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jah - Mozilla suiteen tykästynyt - Firefoxia joskus kokeilin mutta palasin suiteen melko pian.

    MS:n Internet (S)explorerilla sitten w-update ja muut päivitykset.
     
  18. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 456
    Saadut tykkäykset:
    776
    Operan käyttäjä olen ollut vuosia mutta hyvä on Firefoxikin. Eli näitä kahta tulee käytettyä, Operaa selvästi eniten.
     
  19. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    IE6 pääkäytössä, kaikki animaatiot pois suljettuna erillisillä lisäohjelmilla, eli yksikään asia ei animoi minun silmilleni ilman lupaa.

    FireFox sitten niille sivuille, joissa animaatiota pitää tarkoituksella katsella, esim. Flash-sivut, joissa IE6 on täysin mykkänä.

    Kun 15 tuntia päivässä tuijottaa liikkuvaa kuvaa, en katsele netissä millisekuntiakaan mitään mainontaa yms. luvatonta saastaa.

    Sinä päivänä kun laki määrää erottelemaan iloiset animoidut ikonit mainonnasta, sitten taas voin sallia kivat efektit, ja kieltää mainonnan. Mutta niin kauan kun mainontaa ei saa omalla nappulallaan pois, olkoon KAIKKI liike tapettuna. Itsepähän mainostajat ovat tiensä valinneet, eli minä en näe mitään mainoksia.
     
  20. ratikka0

    ratikka0 Guest Guest

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    364
    Saadut tykkäykset:
    0
    Firefox nopeammaksi. Voi kuulemma aiheuttaa jossain sivuilla ongelmia, mutta itselläni ei ole ikinä ollut minkäänlaisia ongelmia...

    Avaa Firefoxin asetussivu kirjoittamalla osoitepalkkiin "about:config"

    Kirjoita suodatus-kenttään network.http ja muuta kohdat:
    * "network.http.pipelining" päälle eli arvoksi "true"
    * "network.http.proxy.pipelining" arvoksi "true"
    * "network.http.pipelining.maxrequests":n arvoksi "8" (joka on suurin mahdollinen arvo)

    Näin Firefox pyytää kerralla 8:a sivuelementtiä yhdellä pyynnöllä www-palvelimelta (8 erillisen pyynnön sijaan).

    Lisää sivunpiirtonopeutta
    Avaa Firefoxin asetussivu kirjoittamalla osoitepalkkiin "about:config"

    Luo uusi kokonaisluku-avain napsauttamalla hiiren oikeaa painiketta about:config -sivulla ja valitsemalla Uusi - Kokonaisluku. Anna avaimen nimeksi "nglayout.initialpaint.delay" ja aseta sille arvoksi "0"

    Tällöin FF:n ei odota hetkeäkään sivun latautumisen valmistumista vaan piirtää sivun heti kun se on mahdollista (luku on millisekunteja ja oletus on 250).

    Nopeuta Firefoxin käynnistymistä Windows XP:ssä

    Windows XP:ssä on ns. prefetch-toiminto, jolla Firefoxin saa latautumaan koneen käynnistyksen jälkeen vikkelämmin XP:llä. Firefox ei tämänkään jälkeen käynnisty ehkä ihan yhtä nopeasti kuin IE, mutta lähemmäksi päästään. Aseta Firefox XP:n prefetch-ohjelmiin näin:

    Muokkaa Firefoxin käynnistyskuvaketta (työpöydällä tai esim. Käynnistä-valikossa): hiiren oikean painikkeen ponnahdusvalikosta valitse ominaisuudet. Kirjoita Firefoxin käynnistyskomennon perään /Prefetch:1

    Lopputuloksena on siis suunnilleen tämän näköinen komento: "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" /Prefetch:1
    Tulevaisuudessa Firefoxin pitäisi nyt käynnistyä vikkelämmin.