Paras Nettiselain

Keskustelu osiossa 'Käyttöjärjestelmät ja sovellukset' , aloittajana Aeroneus, 22.05.2004.

?

Paras Nettiselain on...

  1. Internet Explorer

    52 ääntä
    10,3%
  2. Netscape

    8 ääntä
    1,6%
  3. Opera

    140 ääntä
    27,7%
  4. Mozilla Firefox

    286 ääntä
    56,6%
  5. Jokin muu

    19 ääntä
    3,8%
  1. Aeroneus

    Aeroneus Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    429
    Saadut tykkäykset:
    0
    Asensin tänään Mozilla Firefoxin ja uuden selaimen voimin kysynkin nyt:

    Mikä on paras nettiselain ja miksi?

    Itselläni Netscape ja Mozilla Firefox kamppailevat paremmuudesta...Ja opera jonka testauksen aloitan kohta :p
     
  2. matarvai

    matarvai Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.12.2000
    Viestejä:
    1 466
    Saadut tykkäykset:
    1
    Viime viikolla kun olisi kysytty olisi vastaus ollut varmasti Opera, mutta tämän viikon aikana tutustuin Mozilla Firefox selaimeen ja kyllä tämä on sopivilla extensioneilla varustettuna paras selain.
     
  3. Aeroneus

    Aeroneus Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    429
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heitelkääpä vinkkejä että mitä exstensioita kannattaa ladata mozilla Firefoxiin.Hiiren All-in-one-gesture jo löytyy...Mitä muuta?

    Firefox näyttäisi kiilaavan Netscapen edelle parhaana selaimena :thumbsup:

    Operaa testasin,vaikutti kaoottiselta ja mainosbanneri häiritsi pahasti...Taitaa operan käyttö jäädä muille.
     
  4. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Monikohan sankari äänestää tähän omaa selaintaan kun ei ole muita vaihtoehtoja edes kokeillut.. Joku IE vaikka, eihän sitä voi kukaan ottaa kovin vakavasti jos on Operaa tai Firefoxia käyttänyt. Minusta Firefox on reilusti paras selain tällä hetkellä, johtuen extensioneista ja yleisestä helppoudesta. IE nyt on niin reikäinen, huono, hidas, kaatuva paska että sitä nyt ei kannata edes ruotia sen tarkemmin. Opera on ihan jees, mutta se yleinen "massiivisuus" jotenkin häiritsi ja ne mainokset sun muut. Netscape nyt on jäänyt jälkeen niin pahasti, että hui..
     
  5. Lassi

    Lassi Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2000
    Viestejä:
    2 464
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sattuneesta syysta juuri nyt on Links kaytossa. Taa on ainakin kevyempi kuin mikaan aiemmin mainituista :D

    Oikeasti pidan kylla Firefoxista enemman. Opera on myos kiva, vaikka sen kaytto onkin nyt jaanyt vahemmalle.
     
  6. rez

    rez Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2002
    Viestejä:
    731
    Saadut tykkäykset:
    8
    Mozilla Firefox sai ääneni, vaikka tällä hetkellä käytänkin ihan tavallista Mozillaa. Adblock extensionin kanssa kumpi tahansa on loistava.

    Operaa tulee käytettyä puhelimessa, uusin versio alkaa olla jo käyttökelpoinen.

    Toivottavasti useampi selain ja päätelaite saa markkinaosuutta jotta webistä ei tulisi (kärjistetysti) vain yhdelle selaimelle ja resoluutiolle suunniteltua pikselimössöä. Teknologia sallii jo sisällön ja ulkonäön erottamisen, nyt tarvitaan vain hyvin suunniteltuja ja toteutettuja sivuja.
     
  7. DeadHead

    DeadHead Guest Guest

    Liittynyt:
    05.04.2004
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse suosin Operaa, toimii kuin junan vessa. Netscape ei oikein iske, kuten ei iske myöskään IE. Firefoxikaan ei innostanut.
     
  8. kebek

    kebek Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 623
    Saadut tykkäykset:
    9
    Firefoxista yritin pitää, mutta vaikeaa se oli. Täytyi asentaa useampi lisuke, että siihen sai sellaisia ominaisuuksia mitä Operasta löytyy jo vakiona. Siltikään selainen ei nähtävästi toimi kunnolla "one window" periaatteella ennen 1.0 version ilmestymistä. Laitoin sivut aukeamaan "tab" -muodossa selaimen sisään ja siirsin ne sivun alareunaan, mutta käsittämättömästi sivujen sulkemisrasti kulkeutui myös sinne alareunaan. :hitme: Yritin myös muokata valikkoja ja niiden tekstejä sopiviksi, mutta en löytänyt siihen mitään apuja. Viimeinen niitti arkkuun oli kun yritin korvata Firefoxin Google-hakukoneen Suomi-versiolla (Google.fi) ja koko haku lakkasi reagoimasta enterin painallukseen, eli käytännössä hakuja ei voinut enää suorittaa. Ehkä sitten 1.0:n myötä homma toimii jo paremmin ja suunta on selvästi oikea kun ulkoasua saa muokata melko vapaasti. Hiukan pettynyt olen silti ettei perusominaisuudetkaan ole ihan sitä mitä olettaisi.
     
  9. Nelson83

    Nelson83 Guest Guest

    Liittynyt:
    25.01.2003
    Viestejä:
    68
    Saadut tykkäykset:
    0
    Offtopic: Tämän threadin innoittamana hain itselleni Mozilla Firefoxin, ja se vaikuttaakin paljon paremmalta kuin tähän asti käyttämäni IE. Mutta ainakin yksi ärsyttävä piirre tässä on. Kun palaan takaisin edelliselle sivulle, selain hyppää sivun alkuun. IE:ssä selain muisti kohdan johon jäin, ja palasi siihen. Varsinkin forumeita lueskellessa se on erittäin hyvä ominaisuus.
    Saako tähän Firefoxiin jotenkin tuon?
     
  10. xander

    xander Guest Guest

    Liittynyt:
    16.12.2002
    Viestejä:
    1 507
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itse olen käyttänyt IE:tä, mutta mielellään asentaisin Operan jos onnistun. Kaveri kehuu kovasti Operaa. Olen kahden vaiheilla siis.
     
  11. koomikko

    koomikko Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2000
    Viestejä:
    481
    Saadut tykkäykset:
    2
    Minä olen vakaa Operan kannattaja -- niin vakaa, että olen maksanut täyden rahan turskanpurijoille laadukkaasta ohjelmakehityksestä jo parin versionumeron verran. Firefoxiakin olen vähän testaillut, mutta se maistuu plugineineen vähän keskeneräiseltä. Pitää säätää niin valtavasti, että saa selaimesta sellaisen mistä tykkää.

    Operan hienoimpia innovaatioita ovat olleet jo vitosversion ajoista tabitetut selainikkunat, mouse gesturet, pikapreferenssit f12-nappulalla (mm. proxy päälle/pois työkoneessa on hieno homma), Paste and Go -toiminto, muokattavat hakutoiminnot (saa helposti lisättyä duunipaikan puhelinluettelon kylkeen), suomenkielinen UI, joten selainta on voinut suositella ummikoille jne.

    Ainoa pulma edelleen on IE:lle suunnitellut sivut, joihin törmää aika ajoin.
     
  12. tane

    tane Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.12.2001
    Viestejä:
    570
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tavallista Mozillaa käytän ja tyytyväinen olen ollut. IE:tä on toki pakko välillä käyttää, kun jotkut tärkeät sivut eivät muilla selaimilla toimi.
     
  13. hiost

    hiost White Trash Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    2 366
    Saadut tykkäykset:
    6
    Itselläni toiminut IE 5 vuotta ilman ongelmia.
     
  14. jms

    jms Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    1 845
    Saadut tykkäykset:
    4
    Kyllä IE on paras, Firefoxikin menettelee, mutta kun siihen täytyy asentaa kaikki pluginit ym. erikseen. Ja muutenkin yhteensopivampi muiden ohjelmien kanssa. Näin se MS:än monopoli vaan määrää, muutaman miljardin sakkoja roiskitaan ajoittain. :)
     
  15. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 498
    Saadut tykkäykset:
    41
    Tämä on vähän sivustokohtasta eli tähän olen kans törmännyt täällä plazassa, mutta muualla on toiminut oikein eli ei kannata syyttää selainta tästä.
     
  16. xander

    xander Guest Guest

    Liittynyt:
    16.12.2002
    Viestejä:
    1 507
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sain asennettua tuon Operan(7.23) ja hyvin tuntuu pelittävän. Nyt saa IE jäädä taka-alalle.
     
  17. ExC

    ExC Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.01.2002
    Viestejä:
    1 206
    Saadut tykkäykset:
    3
    Firefox. Toimii. IE vain windowsupdateen.
     
  18. japipoju

    japipoju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2004
    Viestejä:
    276
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ihme ettei kukaan ole maininnut MyIE:tä. Periaatteessa kuin IE, mutta paljon joustavampi ja monipuolisempi.
     
  19. manni

    manni Guest Guest

    Liittynyt:
    22.02.2004
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen Opera-addikti ollut vuosikausia. Nyt käytössä versio 7.50, joka tähän mennessä tuntunut erittäin hyvältä.
     
  20. Hirudroid

    Hirudroid Guest Guest

    Liittynyt:
    03.01.2003
    Viestejä:
    1 245
    Saadut tykkäykset:
    2
    Esiintyykö Firefoxilla samanlaisia grafiikkaongelmia/eroavaisuuksia (pikselimääreet miten sattuu ja taulukot sekaisin) kuin Netscapella IE:hen verrattuna?