Paras Kalja/Olut merkki?

Keskustelu osiossa 'Olut sekä muut drinkit' , aloittajana masterX, 27.05.2004.

1. ISPF3.4

ISPF3.4 Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    72
    Olen samaa mieltä.

2. vemkki

vemkki Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    83
    Olen pari kertaa. Kerran ostin kokeeksi Alkosta pullon Koffin portteria, kun sitä niin kehuttiin. Piti kaataa viemäriin, kun oli niin pahaa. Joskus puolestaan erehdyin kokeilemaan baarissa IPAa, joka oli niin hirveää lientä, että piti jättää kesken.

3. niiles

niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Olen innostunut baijerilaisiin Lager/Pils-tyyppisiin oluisiin. Näitä on näkynyt Alkossa oikeastaan vain Oktober Festien aikana (ensin mainittua on alkanut olla useamminkin). Muutoin aina matkoilla yritän löytää uusia merkkejä ja makuja. Tällä hetkellä suosikkeja ovat Hacker-Pschorr Munich Gold, Augustiner Lagerbier Hell ja Chiemseer Hell.

4. Euphemos

Euphemos Active Member

Saadut tykkäykset:
    8
    Mikäli haluat erinomaista saksalaispilsua hanatavarana Suomesta, se onnistuu tällä hetkellä lähinnä Tampereen Gastropub Tuulensuussa, jossa pitävät jatkuvasti tarjolla König Pilseneriä (oli jälleen eilen tuoreessa kunnossa, kun tankki vaihdettu torstaina)... hieman yleisemmin saatavilla olevia hanatuotteita ovat Bitburger Premium Pils sekä Krombacher Pils. Saksasta toki on mahdollista tilata pullottainkin tavaraa esimerkiksi Mein-Biershopista tai Biershop-Bayernista.

Omat Reinheitsgebotin mukaiset suosikkipilsut Baijerista ovat sangen syrjäisten maaseutupanimoiden Pax Bräu Topaz Pilsner ja Ulrich Martin Pilsner sekä Baden-Württembergin puolelta Berg Bräumeister Pils.