Paras hampurilaisateria?

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Duster, 19.01.2003.

?

Paras hampurilaisateria?

  1. Big mac (mc)

    84 ääntä
    15,1%
  2. Quarter bounder (mc)

    36 ääntä
    6,5%
  3. Big extra (mc)

    12 ääntä
    2,2%
  4. Kerrosateria (hese)

    60 ääntä
    10,8%
  5. Mega-ateria (hese)

    71 ääntä
    12,8%
  6. Minimega-ateria (hese)

    4 ääntä
    0,7%
  7. Iso Carolina (carrols)

    46 ääntä
    8,3%
  8. Clubburger (carrols)

    28 ääntä
    5,0%
  9. Paparolls (rolls)

    8 ääntä
    1,4%
  10. Mamarols (rolls)

    9 ääntä
    1,6%
  11. Joku muu, mikä?

    134 ääntä
    24,1%
  12. Kammottavaa roskaa, kuolen nälkään ennemmin!

    64 ääntä
    11,5%
  1. Zardoz

    Zardoz Guest Guest

    Liittynyt:
    26.03.2004
    Viestejä:
    827
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma ääni lähtee Hesen kana-aterialle.

    Eipä tule edes kovin usein hampurilaisia syötyä, mutta onkhelma näissä on se, että tietää jo valmiiksi miltä esim. bic mac maistuu ennenkuin on puraissut purilaisesta siivuakaan. Siispä hamppareita tulee syötyä vain kun ei ole muuta tarjolla.
     
  2. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Ei kyllä noita Hesen ja Mäkin "hampurilaisia" viitsi syödä ellei todellinen hätätilanne ole edessä. Enemmin käy kiskomassa Pancho Villan pekonihampurilaisen ranskiksilla niin tulee jopa täyteenkin eikä maksa kuin muutaman euron enemmän.
     
  3. Dentist

    Dentist Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2003
    Viestejä:
    225
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tästä ei varmaan katu-uskottavuus -pisteitä tipu, mutta Memphisin hampurilaiset on ihan jees. Lähes samanlaisia on toki muillakin ketjuilla tai vastaavilla ruokapaikoilla. Dupontin hävittyä Oulusta on joutunut tyytymään Pannun tai Amarillon hampurilaisiin jos on sellaista tehnyt mieli.
     
  4. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Kerrohan kun kerran olet siellä syönyt, että mitäs mieltä olet noista Amarillon hampurilaisista. Mä tykkään yleensä syödä Amarillossa, mutta aina tulee vaan tilattua se Whiskey Steak, kun ei viitsi ottaa riskiä ja tilata jotain uutta.
     
  5. jukka69

    jukka69 Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    259
    Saadut tykkäykset:
    0
    Amarillo Big Burger on ihan ok. Ainakin siitä vatsansa saa täyteen ja eipä tuo maultaankaan huono ole. Ja kyytipojaksi iso bisse...
     
  6. Dentist

    Dentist Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2003
    Viestejä:
    225
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niinpä. Eihän tuo mikään orgastinen makuelämys ole, mutta kiva käydä syömässä ennenkuin jatkaa iltaa toiselle patiolle. Tai työpäivän jälkeen kun käydään "yhdellä".

    Ja hampurilainen, joka maksaa markoissa yli kuuskymppiä, on varmasti parempi kuin mikään mäkkärin hamppari. Jos siis haluaa ostaa aina "parasta":D

    Hieman off-topikkia, mutta näin vanhemmiten (köh...) tulee yhä useammin käytyä syömässä hyvin ENNEN baarikierrosta tai siinä samalla. En muista muutaman vuoden ajalta enää kuin pari kertaa, kun on pitänyt jonottaa pitsajonossa viiden aikaan aamulla.
     
  7. koistiko

    koistiko Guest Guest

    Liittynyt:
    28.02.2006
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hesen ranskalaisannos on pienempi kuin mäkissä, mutta hesen majoneesit on parempia:)

    Mutta jos puhutaan vain hampurilaispaikoista niin Scan Burger on yllättävän hyvä vaihtoehto. Annoksissa riittää kokoa ja varsinkin ranskalaisia on selvästi enemmän verrattuna heseen tai mäkkäriin. Ja on itse purilaisetkin isompia ja maukkaampia.

    Edit: Mainitaan vielä, että Varkaudessa oli taannoin sellainen kioski pystyssä, josta sai hampurilaisen nimeltä 'Kerrostalo'. Siinä oli 10 pihviä ja sämpylää, maksoi 50mk. Kyseisellä kioskilla sai olla varuillaan lisämausteiden kanssa, sillä kaikki mausteet saattoivat sisältää mm. muikkuja, jäätelöä ja muita vastaavia eineksiä, joita ei välttämättä haluaisi hampurilaisen välistä löytää. Muistaakseni oli vielä niin, että jos tuon Kerrostalon jaksoi syödä, sai toisen ilmaiseksi :)
     
  8. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Pikaruokaloista taitaa heseltä löytyä parhaimmat hampurilaiset. Kyllähän niitä nälkäänsä syö.

    Hesen kurkkumajoneesi sen sijaan on parasta mitä maan päältä löytyy. Harmi vain, kun sitä ei saa ostettua kaupoista pulloissa.

    Rummut: Pärrrrrrrrrrrr! Tuhannes viesti tulla tupsahti. On sitä aikaa kulunut jo viisi vuotta sen saamiseen. :D Taitaa Jarkko G kohtaa vetää jo seuraavalle dekadille mutta vetäkööt. :p
     
  9. Pedro

    Pedro Guest Guest

    Liittynyt:
    27.10.2004
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tästä tuli mieleen baarireissu Tammisaaressa muutama vuosi sitten, tilasin hampurilaisen paikallisesta snägäristä ja paikallinen erikoismauste oli puolukkahilloa! :D Keskustelu meni suunnilleen näin:

    Myyjä: Mitä mausteita saa olla?
    Minä: Kaikki mitä on tarjolla..
    Myyjä: Myös puolukkaa?
    Minä: *pitkä hiljaisuus* ...mitä??
    Myyjä: Niin että haluatko myös puolukkahilloa hampurilaiseen?
    Minä: ...ei kiitos, tavalliset mausteet vaan.

    Monesti olen jälkeenpäin miettinyt että miksi en ottanut sitä hilloa, olisi ainakin ollut makuelämys!
     
  10. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Jep, no pitääkö käydä Amarillon hampurilaista testaamassa. Ei se hinta mua hirvitä, tai no eniten mua on epäilyttänyt se, että entäs jos ei maistukaan. Mä en mielelläni halua vakiorafloissa ikinä tilata mitään mikä ei maistu. Mutta kaipa mä sitten sen hampurilaisen käyn vaikka ennen baariinmenoa. Jotenkin tulee heti Pulp Fiction -fiilis, kun ajattelee tilaavansa raflassa burgerin.

    Joo, no mä voin tuota OT:tä jatkaa sen verran, että eihän se ikinä paras päätös ole illalle, että hakee grilliruokaa. Se ei ole ravitsevaa, sitä täytyy jonottaa ja sitä rataa. Sitä vain joskus tulee eksyttyä mukaan, kun kaveritkin hakee... Tosiaan kannattaisi syödä hyvin ennen baari-iltaa tai sitten olla järkevä, ja tehdä himaan jääkaappiin valmiiksi itselle vaikka maukkaat salaattivoileivät tai jotain suolaista ja ravitsevaa... Mutta kukapa näin järkevä tajuaa olla :hitme:
     
  11. jukka69

    jukka69 Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    259
    Saadut tykkäykset:
    0
    Salaattivoileipä dokausreissun päätteeksi? Kuulostaa vähintäänkin homojen hommalta... ;-)
    Kännäyksen jälkeen nautitaan joko suolaista ja rasvaista tai lisää viinaa.
     
  12. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 309
    Saadut tykkäykset:
    596
    Repesin... :D

    lol
     
  13. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Jos palataan hampurilaisiin, niin parasta mitä "hampurilaispaikoissa" olen syönyt, on Burger King hampurilaiset. Paha vain, että niitä ei enää Suomessa ole.
    Mutta jos kunnon hampurilaisia haluaa, niin täältä löytyy:

    http://www.diner.fi/menu_tampere.php#burgers

    Siitä kun kelaa sivua vielä vähän alemmas, niin löytyy mm.

    Big Tower 1000 g – Three giant patties with crispy bacon slices and cheddar cheese €32,00

    Jos ei nälkä lähde, niin johan on kumma. :D
     
  14. Miikka720

    Miikka720 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.02.2004
    Viestejä:
    872
    Saadut tykkäykset:
    0
    Wikipediassa Burger King-sivulla lukee, että Helsinkiin oltaisiin avaamassa BK:ta 2008. Tiedä sitten onko totta kun kyseessä on Wikipedia, mutta jos toteutuu niin ainakin itseäni kiinnostaa.
     
  15. Shanghai

    Shanghai Guest Guest

    Liittynyt:
    01.07.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omasta mielestä hesen kerrosateria on paras.

    Oletteko huomannut kun heseen on tullut uusia pyörre pehmiksiä, jotka ovat täysin mcfluryn jäännitelmiä.Olin kyylä todella pettynyt hesenpyörteeseen maino kylttissä oli iso kuppi täynnä pehmistä ja kun ostin sellasen ni sain santsikuppiin vähemmän pehmistä kuin hesen mini pehmiksessä on:mad: .Joten noita pyörrepehmiksiä ei kannata ostaa sillä ne jäävät mcflurylle 100-0.
     
  16. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    On muuten Dinersin burgerit aika kuppasia jos vertaat vaikka Pancho Villaan.
     
  17. Olpa

    Olpa Guest Guest

    Liittynyt:
    04.12.2006
    Viestejä:
    69
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään tuli käytyä vetämässä Veljekset Keskisen kyläkaupan grilli puolella boss-ateria. Hintaa oli 7,95 ja on prkl jos ei nälkä lähde :)

    Ateriaan kuuluu siis 0.5l juoma, Jättiranskikset (puolitarjotinta kirjaimellisesti) + hampurilainen joka tuotiin pöytään omalla lautasella kun ei enää mahtunut tarjottimelle.

    Ja oli niin hyvää että piti oikein kaivaa tälläinen otsikko :thumbsup:
     
  18. Tommy-H

    Tommy-H Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    1 808
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hesburgerin kerrosaterioita olen suosinut.

    Täällä päin McDonaldseja on niin vietävän harvassa, että oikein harmittaa. Harvinaista herkkua, kun pääsee Big Macia syömään.
     
  19. WhiteQueen

    WhiteQueen Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    1 591
    Saadut tykkäykset:
    2
    McDonaldsia tuli aikanaan suosittua, nyt väkisinkin viimeaikoina tullut vierailtua enemmän Hesburgerissa, ja Carrolsissa, kun Imatralle aukesi moinen. Kyllä tuo Carrolsin Arizona-ateria eniten puhuttelee. Kun on kunnon hampurilaista maistunut, Mäkkärin pahvit ei maistu enää miltään.
     
  20. MikkoP

    MikkoP Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.07.2006
    Viestejä:
    413
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse en ole koskaan mikään Hesefani ollut. Silloin kun vielä Tapiolassa asustin, niin Carolssin Clubi oli ihan kunkku. Nykyään tulee suosittua McDonaldsia. Omasta mielestä paremmat hampurilaiset ja ranet kuin Hesellä. Lisäksi ketsuppi parempaa kuin em. kilpailijalla.