Itsellä ei kyllä tämän suhteen ole vaikutusta onko normaali vai true cinema. Huomaathan että asetukset pitää tehdä eri katselutiloilla ja kuvalähteillä erikseen. Itse käytän true cinemaa kaikissa kuvalähteissä, myös pelaamisessa kun en pidä game/peli katselutilasta. Lagin suhteen en huomannut vaikutusta, olen sen verran hidas pelaaja muutenkin Oma telkku TX-P55ST50Y uusimmalla 1.261 firmwarella. edit: Onko kuva mielestäsi True Cinema katselutilallakin huono? Kokeilitko niitä linkin asetuksia? Jos olet vanhalla putkitelkullasi tottunut vaikkapa viileään värilämpöön, niin menee siinä hetki totutella siihen oikeaan jonka tuo true cinema tarjoaa.
Juu ei tule mitää, jos vanha putkitöllö on plasman vieressä. Ei siis kannata yrittääkkään saada kuivia lähellekkään samoiksi. Itse tein sen virheen ja siinä kävi juuri niin, että plasman kontrasti loppui kesken. Kannoin putkitöllön kierrätykseen ja sitten vaan säätämään. Silti meni monta viikkoa ennen kuin se putkitöllön värimaailma haihtui takaraivosta ja plasman kuvaan sai jotain järkeä. Plasma oli PX70, jossa nyt ei ollut mitää kovin valmista tehtaalla niin kuin näissä THX sertifioiduissa on.
noniin, huollossa on huomattu sama asia, mutta kyseessä on ominaisuus. Panasonicille on tosin lähetetty kyselyä. Haluaisiko joku ostaa hyvän telkkarin?
Ennen seuraavan ostoa kannattanee kierrellä kaupoissa katselemassa minkä kuva miellyttää tai vaihtoehtoisesti kaivaa se putkitelkku takaisin. Outoa että Panasonicin valtuuttama huolto kertoo kaakaon värisen valkoisen olevan televisiolle normaalia.
En huomannut mainintaa siitä, että minkälaisessa valaistuksessa pansua katselet/katselit. Se olisi ihan jo yleistietonakin kiva kuulla. Ilmeisesti ns. kaupan valaistuksessa tai sitä valoisammassa? Ja siksi tuon plasman valoteho ei sinun vaatimuksiasi täytä. Nykyiset plasma tai LCD-töllötkään eivät valitettavasti ole täydellisiä, eli aina ne ovat parhaimmillaan jollain tietyllä valaistusalueella, siis huoneen taustavaloon nyt viittaan. Ja se alue on plasmoissa yleensä kapeampi ja toisaalta usein hieman pidemmälle hämärää valaistusta kohti ulottuva (siis niin, että musta edelleen näyttää mustalta, eikä harmaalta).