panasonic vai lg plasma

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Forbidden, 21.08.2011.

  1. Forbidden

    Forbidden Guest Guest

    Liittynyt:
    24.02.2004
    Viestejä:
    30
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terve kaikki

    Olen tässä uutta tvtä hankkimassa (50" tai isompaa) ja olen lukenut arvosteluita ym. ym. Pari tvtä on jäänyt mieleen, mutta en tiedä että kumpi nyt sitten olisi parempi. Hinta sais max olla 800 euroa. Olen katellut LG:n PZ550 ja sitten Panasonic:n TX-P50U30E. Olen myös katellut tota LG:n 50PK950 jonka nyt saa 999 hintaan ja vastaavia panasonic puolelta, mutta alkaa jo olla vähän liian kallista mulle. Mutta jos esim PK950 tai vastaava TX-P50S20E on selvästi parempi kuin PZ550 ja TX-P50U30E niin kai kannattaa sitten ottaa se parempi. Ite alkaa olla niin sekasin näin monesta mallista että mikä nyt sitten on se paras. Leffojen katteluun pääasiassa, 3d ei ole pakollinen itelle. Mielipiteitä?

    kiitoksia.
     
  2. Henq

    Henq Guest Guest

    Liittynyt:
    13.06.2011
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuvanlaadullisesti panasonicci pesee. Mutta halvin panan (full hd >50") taitaa olla 900e siinä, missä lg:n saat jo kaikilla herkuilla. Itse olen luultavasti ostamassa LG:tä sen takia että se on monta kertaa panaa ohuempi ja se on halvempi. Meinaa tollasta panan jöötiä ei viitsi seinälle laittaa, eikä muuta vaihtoehtoa ole tilan puutteen takia. Kuvanlaadusta vielä, että parissa kaupassa olen käynyt noita lg:n, panan ja samsungin telkkuja vertailemassa ja panassa on ollut aina luonnollisimmat värit. LG ei ole kyllä tullut paljoa jäljessa, kun taas samsungin plasmoissa on ollut aivan järkky kuvanlaatu verrattuna muihin.

    Eli jos et tee 3D:llä mitään niin kallistuisin U30E panaan. 50" taitaa lähteä 900 eurosta? Ja jos haluat säästää mutta saada silti kohtuullista kamaa niin tsekkaa PV350N tai PK350N (uudempi malli). Ja sitten jos 3d himottaa niin LG:n PZ550N kehiin
     
  3. d2mac

    d2mac Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.08.2005
    Viestejä:
    223
    Saadut tykkäykset:
    4
    Iso ruutu >< SD matsku >< halpa hinta.
    Vähän on hankala yhtälö, sillä nimenomaan SD-matsun prosessoiminen suurelle ruudulle vaatii koneelta vääntöä. U30:ta on ole katsonut sillä silmällä, mutta C30 oli aivan kuraa. GT30 olikin sitten parempi, kuin osasin odottaa - olisi voinut ottaa suuremmankin, jos olisi arvannut mihin tuo pystyy.

    Omat silmät on kuitenkin mihin kannattaa luottaa, eri ihmiset kiinnittävät eriasioihin huomiota.
     
  4. Antimidas

    Antimidas Guest Guest

    Liittynyt:
    29.04.2011
    Viestejä:
    254
    Saadut tykkäykset:
    0
    Löytyykö tuosta Panasonicin TX-P50U30E arvostelua mistään??
     
  5. Collusion

    Collusion Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.03.2005
    Viestejä:
    1 821
    Saadut tykkäykset:
    10
    Jos kuvanlaatua ruvetaan LG:n ja Panasonicin välillä vertailemaan vielä vähän tarkemmin, niin:

    - Panasonicissa on parempi kontrasti ( kiitos matalemman mustan tason, n.0.02cd/m2 vs. LG 0.09cd/m2 )

    - Panasonicissa on stabiilimpi kuvakirkkaus. Plasmojen huippukirkkautta rajoitetaan ABL-piirillä, joka leikkaa kuvan huippukirkkautta sisääntulevan signaalin keskimääräisen kirkkauden perusteella. LG:ssä tämän piirin toiminnan huomaa selkeästi, koska kokonaan täysivalkoisen ruudun kirkkaus on vain 1/3 siitä mikä se on 10% ruutualasta peittävällä täysivalkoisella ikkunalla.

    - Panasonicissa varsinkin tummemat harmaasävyt (todella lähellä mustaa) kohisevat vähemmän havaittavasti.

    - Paremmissa Panasoniceissa on LG:tä parempi heijastuksenestopinnoite, joka tekee kuvasta paremman kirkkaassa katseluympäristössä. Tämä ei kuitenkaan välttämättä päde em. U-sarjaan.

    - Panasonicissa on myös tarkempi kuva. Tämä johtuu suureksi osaksi ainakin LG:n PK550 ja PK750 mallisarjoja vaivaavasta ohjelmistobugista, joka tekee kuvalle tarkkuutta laskevan pakkoprosessoinnin. En tiedä, onko korjaantuuko tämä vika uusimmassa ohjelmistoversiossa jonka toimintaa en ole valitettavasti nähnyt, mutta ongelman pystyi kiertämään myös vanhemmalla ohjelmistoversiolla käyttämällä 60Hz kuvasignaalia ja PC-kuvatilaa, joka kuitenkin tiputti värienhallinnan pois päältä.

    Jottei menisi kokonaan LG:n parjaamiseksi, niin:

    - LG:ssä on luonnollisempi liiketoisto kuin Panasonicissa. Panasonicit kärsivät yleisesti ottaen muita merkkejä enemmän dynamic false contouring -nimisestä ilmiöstä, joka johtuu Panasonicin korkean bittisyvyyden takaavasta paneelin ajotavasta (joka vähentää ditheröinnin aka kohinan tarvetta). Ilmiö näkyy tietynlaisissa väriliu'uissa varsinkin silloin, kun kuva liikkuu - väriliu'ut ikäänkuin repeilevät, eivätkä ne näytä enää tasaisilta. Televisio pyrkii hävittämään ilmiötä käyttämällä ditheröintiä näissä kohdissa - vaihtelevalla menestyksellä. (on syytä mainita että eri ihmiset ovat tälle ilmiölle erilailla herkkiä). LG sen sijaan kohisee enemmän koko ajan, mutta liikkuva kuva on vastaavasti virheettömämpi.

    - LG:ssä on parempi väritoisto. Panasonicin väritoisto jää kalibroitunakin hieman latteaksi. Joku tosin saattaa tästä pitääkin.

    Mikäli pitäisi tehdä lyhyt yhteenveto, niin Panasonic, koska:
    - TV/DVD/BD-kuva on terävämpi
    - Ainakin pimeässä huoneessa katsottaessa kuvan kontrasti on parempi.
     
  6. Antimidas

    Antimidas Guest Guest

    Liittynyt:
    29.04.2011
    Viestejä:
    254
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo kyllähän noita Panasonikkei on monella foorumilla kehuttu.. Mutt ei toi sampan PS51D555 mallikaan oo kauheita haukkuja saanu.. Kait sen pansun joutuu ostaa, jos sen vaan jostain löytäs halvalla.
     
  7. petekki

    petekki Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    501
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos 3D kiinnostaa, niin kumpi olis parempi Pana vai LG.....ja mikä malli? Hinta ei saisi revetä yli 1300€....
     
  8. d2mac

    d2mac Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.08.2005
    Viestejä:
    223
    Saadut tykkäykset:
    4
    Stokkan H-päiville on tuossa perjantaina GT50 1399,-