Ihan turha vakuutuksen piikkiin laittaa, kun kerran virhevastuu on olemassa. Television voi kyllä olettaa toimivan vähintään kaksi vuotta. Ja varsinkin noin kalliin television vielä pidempään.
No aivan näin. Muutama vuosi sitten entisellä duunipaikalla "jouduttiin" korvaamaan asiakkaalle vajaassa kahdessa vuodessa rikki mennyt wlan reititin, 69 maksava laite. Jos kyseessä on telkkari niin on ihan sama mikä ns takuu on. Harmi jos ei ihmiset viitsi näitä asioita viedä eteenpäin (siis näin yleisesti).
Jep ja varsinkin, kun virhevastuu on ihan laissa määritetty. Todella harvoin pitää kuluttaja-asiamiestä pidemmälle asia viedä. Yleensä valmistajat ihan suosiolla korjaavat laitteet, kun taikasanan virhevastuu sinne päin mainitsee mahdollisen lisähöysteen kuluttaja-asiamies kera. Tokihan korjaus kotivakuutuksen piikkiin voi helppoudellaan ja paremman mallin toivossa houkuttaa, joten siltä kantilta vakuutuskin on hyvä ratkaisu. Arvonahan kotivakuutuksissa on yleensä alle 2v vanhoilla laitteilla vielä 100% myyntihinnasta (tietty omavastuu pitää maksaa), joten hyvällä säkällä tulee rahat takaisin.
Riippuu vähän siitäkin haluaako rahat ylihuomiseksi vai vääntää virhesvastuista viikko- ja/tai kuukausitolkulla. Oikeassa oleminen ei aina ole vaivan arvoista.
Tämäkin on totta, mutta riippuu tietenkin tilanteesta. Itse myös olen hieman "laiska", enkä jaksaisi loputtomiin taistella tällaisista asioista. MUTTA parin tonnin telkkarin saaminen virhevastuun piikkiin, rikkoutuessaan alle kahdessa vuodessa ei pitäisi olla suomessa vaikeaa. (Ei ole kokemusta, mutta jotain oikeutta sentään pitää olla)
Telkkari lähti nyt huoltoon. Panasonicilta eivät luvanneet mitään, ennen kuin "huolto tarkistaa mistä vika voi johtua". TV oli ostettu verkkokauppa.comista, joka ei yllättäen ole vielä vastannut yhteydenottoon. Verkkokaupalla taisi olla huono maine vastaavanlaisten tilanteiden hoidossa.