Tervehdys, aihe sopisi varmaan myös tuonne alottelijoiden ketjuun mutta kokeillaan nyt täällä. Ostin siis heinäkuun lopulla tämän TM 13/2015 testivoittaja television ja kaupantekoon kuului myös television kalibrointi ym asetukset. Heti ensi vaikutelma kuvan laadusta oli upea siis näin alottelijan silmiin. Mutta jo samana iltana kun jotakin sarjaa tms katselin jossa pimeässä kuvattuja kohtauksia tai tummaa taustaa niin ilmeni valovuotoa. Ja sitä tässä nyt tullut ihmeteltyä siitä asti. Vika ilmenee myös jos taustana joitakin tiettyjä värejä. Olen myös käyttänyt kuva-asetuksissa TM testissä olleita arvoja mutta sillää ei vikaan ole ollut vaikutusta. Onkohan muilla kellä tämä malli on ollut samanlaisia ongelmia? Jostain luin että jos jalustan ruuvit ovat liian tiukalla niin valovuotoa esiintyy, niitäkin olen löysännyt mutta siitä ei ole ollut apua. Tai vinkkejä joilla asiaan saisi korjattua. Ja siis, kyllä viimein kävin tällä viikolla liikkeestä josta telkun ostin asiasta kysymässä ja siellä asiaa kovasti ihmeteltiin miten näin voi olla. Siellä kehotettiin ensi alkuun palauttamaan tehdasasetukset ja sen jälkeen asentamaan nämä liikkeen asetukset uudelleen
Itsellä on ollut viikon verran 55" versio tuosta televisiosta ja siinä on myös valovuotoa. Varsinkin reunoissa ja muutama läikkä keskemmälläkin. Vaiva näkyy vain erittäin tummissa kohdissa. Vaikka pääosin valovuotoa ei näe, niin asia kuitenkin ärsyttää aikalailla ja olen kahden vaiheilla palauttamisen suhteen. En tiedä sitten voiko valovuoto muuttua "sisäänajon" myötä? Olen kokeillut monia säätöjä, eikä valovuoto siitä juurikaan muutu. Tällä hetkellä säädöt ovat juurikin nuo samat kuin sinulla, eli TM:n testistä.