Panasonic TH-42PZ85, TH-46PZ85 ja TH-50PZ85 FULL HD plasmat

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana hkj, 14.02.2008.

  1. Ihminen

    Ihminen Guest Guest

    Liittynyt:
    07.10.2007
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tietääkö joku miksi kuvaan tulee elokuvissa vaakasuuntaisia häiriöviivoja kun yrittää katsella tietokoneen kautta asetettuna 24hz 1920 x 1080? Muuten olisi elokuvissa smoothimpi niin kuin 50/60hz.
     
  2. P.Kosunen

    P.Kosunen Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.10.2005
    Viestejä:
    1 374
    Saadut tykkäykset:
    14
    Kokeile toista kaapelia.
     
  3. vesil

    vesil Guest Guest

    Liittynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä vaikutti niin lupaavalta löydöltä, että yritin tutkia asiaa eilen. Panasonicin englannin sivujen mukaan tuo HD-viritin toimisi vain Freesat kanavilla, mutta tieto kyllä epäilyttää. Toimivat DVB-T ja DVB-S virittimet ja MPEG4-kooderi täyttäisi minun kaikki tarpeet, kun kaapelia ei ole eikä tule.

    Jostain syystä muistui myös mieleen tapaus, kun LG:n maahantuoja varoitti Pixmanian myymistä malleista, joiden digivastaanotin ei ollut Suomessa toimivaa mallia. Ettei tässä vaan kävisi samoin,kun tätä pz81 mallia ei myydä kuin UK:ssa??

    Tietäisikö joku enemmän? Mitenkäs tuo Freesat DVB-S viritin - Voisiko sitä käyttää täällä näkyvien vapaiden sateliittikanavien katsomiseen?
     
  4. moppe

    moppe Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.11.2003
    Viestejä:
    295
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös tuo Freesat viritin ole TH-42PZ81B:ssä, jota myydään briteissä. TH-42PZ81E:ssä ei ole Freesat viritintä vaan DVB-viritin. Siinä on käsittääkseni tuki sekä MPEG-2, että MPEG-4:lle, mutta en voi olla varma siitä. Sain haettua PZ81E:n ohjekirjan, mutta siinä puhutaan vain DVB:stä ja kannessa mainitaan "terrestial", ei ole mainintaa pakkauksesta, HD:stä kylläkin ja yhdessä taulukossa on DVB:n perässä suluissa "MPEG-2". Ylipäätään pansun ohjekirjojen tekniset tiedot ovat epätäsmälliset, katsoin myös muiden mallien kirjoja. Siitä epävarmuus.
     
  5. hkj

    hkj Avatar Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    4 126
    Saadut tykkäykset:
    0
  6. J.P.T

    J.P.T Guest Guest

    Liittynyt:
    28.07.2008
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    42pz85 tuli eilen kotiin. Hinta 1650e + 20e kuljetus. Posket rupee puutumaan, kun on koko ajan levee virne päällä!:D
     
  7. Tashw

    Tashw Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.01.2002
    Viestejä:
    35
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olet oikeassa. Testasin uudestaan, ja säädöt ovat aidosti tulokohtaisia. Mitä lie sekoilin viimeksi testatessani.
     
  8. Hypno

    Hypno Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.08.2004
    Viestejä:
    101
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään saapui TH-42PZ80 ja nopeat ensivaikutelmat: DVB-T viritin on aika nopsakka vaihtamaan kanavia. Kuvanlaatu mukavan rauhallinen, ihanaa päästä surkean LCD:n "harmaa-mustasta" eroon. Läheltä katsottuna tietokone hdmi:llä näyttää paneelin hieman "kohisevan", mutta siis tätähän ei huomaa kuin aivan läheltä katsoessa, ei häiritsevä piirre, varmaan plasman ominaispiirre.

    1080p-materiaalihan näyttää erityisen nannalta, ei mitään pahaa sanottavaa. Hyvät värit, loistava musta, nopea liike.

    Etukäteen pelkäsin sirinöitä ja tuulettimien ääniä mut eipä sirinää kuulu ja tuulettimet ovat kyllä hiljaisia.

    Etulasi on kyllä ainoa miinus joka on "heijastavaa" sorttia, olisin toivonut mattatyylisempää. Saa nähdä miten vaikuttaa normaalikäytössä kun tässä rempan alta saadaan tykki oikealle kohdalle olkkariin.. Onkohan tuossa PZ85 sama etulasi vai onko matta?

    Lisäys vielä: Äänentoistohan on aika surkia, mutta missäpä mallissa olisikaan hirveän hyvä.. onneksi on paremmat popit olemassa :).
     
    Viimeksi muokattu: 01.08.2008
  9. romulusko

    romulusko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.08.2004
    Viestejä:
    120
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama asia kiinnostaisi myös minua.
     
  10. J.P.T

    J.P.T Guest Guest

    Liittynyt:
    28.07.2008
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kirkashan tuo lasi on, mutta ei ole mua haitannu. Olen tottunut kattelee tv:tä hämärässä. Saman olen todennu: Ei hurinoita eikä sirinöitä. Katseluetäisyys 2,5-3m.:king:
     
  11. toni1234

    toni1234 Guest Guest

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nappasin Pansun TH-46PZ85 plasman mukaan Veikolta. On se vaan hyvä verrattuna edelliseen karvalakki LCD:hen :thumbsup: LCD:n hailakoihin väreihin tottuneena tämän plasman värimaailma tuntuu todella elävältä. Ja kun ilta pimeni niin 'Oho!' ilmiö toistui kun TV tuntui vaan paranevan kun huone pimeni (oluellahan ei ollu mitään vaikutusta :p )
    Ainoa miinus on näytön kirkas pinta joka heijasti valoisassa olohuoneessa liikaa, mutta pimentävät rullaverhot korjasi tilanteen.

    Suosittelen PZ85 mallia lämpimästi. :thumbsup: .. ja eikun seuraava leffa hyllyltä pyörimään :naminami:
     
    Viimeksi muokattu: 03.08.2008
  12. Nado

    Nado Guest Guest

    Liittynyt:
    04.08.2008
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uskonvahvistusta kaivattais. Olin jo melkein tilaamassa Sonyn kdl-46W4000 telkkua kunnes lueskelin hieman kokemuksia Panan 46" plasmoista, jotka oli lähes poikkeuksetta hyviä... ja nyt tuli tenkkapoo että kumman puoleen kääntyisi.
    Hinnaltaan nuo ovat suurinpiirtein tasoissa joten ratkaisu pitäisi tehdä yksinkertaisesti kuvan perusteella... Olen Sonyn kuvaa nähnyt livenä(plasmoja en) ja se on ehdottomasti parasta FULL HD kuvaa mitä olen nähnyt. Erityisesti digi-tv(T) kuvanlaatu yllätti positiivisesti.

    Oma TV-käyttö olis pääasiassa normi tv-lähetysten katselua sekä satunnaista filmien katselua. PS3:lla tulee myös joskus pelailtua.

    Mutta mutta... mitä luulette, yltääkö Panan tv-kuva samalla tasolle Sonyn kanssa vai meneekö jopa ohi?
     
  13. Jyrki

    Jyrki Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.01.2001
    Viestejä:
    1 472
    Saadut tykkäykset:
    22
    Itselläni vähän vastaavanlaista painiskelua. Itselläni tosin Sonyn puolesta puhuu ainoastaan pienempi sähkönkulutus. Kaikessa muussa Pana on parempi.
     
  14. Vakavanha

    Vakavanha Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2000
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käväisin juuri Sony Centerissä, jossa katselin 40 ja 46 tuumasta W4000
    sarjan fullhd ruutuja. Aika hirveältä näytti SD kuvanlaatu sonyn omalla
    virittimellä. Digitan 720P lähetys taivaalta näytti kyllä hyvältä.

    Jos Panojen SD-kuva on parempi niin siinä on jo syytä tarpeeksi ottaa Plasma.

    Pitäisi päästä itse toteamaan tuo asia jossakin. Oletan että fullhd:ssa ollaan
    aika samoissa.

    P
     
  15. Larry Thorne

    Larry Thorne Guest Guest

    Liittynyt:
    02.04.2008
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Panasonicin vanha putkitöllö lähti varastoon ja huomenna tulee TH-42PZ85 tilalle. Veikon koneesta hintaa 1600 kuljetuksineen. Kahden vuoden pähkäilyn tulos. Nyt aika :king: fiilikset.
     
  16. toni1234

    toni1234 Guest Guest

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omasta mielestäni nykyinen digi-tv SD kuva on parempi plasmassa kuin LCD:ssä. Paikallisella "Veikolla" oli molempia ruutuja vierekkäin eri valmistajilta niin vertailu oli helppoa. LCDstä oli jo kokemusta edellisen TV:n osalta niin valinta oli selvä. Plasma voitti. Suosittelen että etsit kaupan jossa voit verrata tekniikoita vierekkäin. :thumbsup:
     
  17. Vakavanha

    Vakavanha Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2000
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään kävin Veikonkoneessa, jossa pääsin vertailemaan TH-42PZ85E ja Sony KDL-40W4220AEP (vastaa W4000 täysin, Veikon oma malli). Lähinnä SD kuvaa
    ihmettelin. Tasoissa oli kuvanlaatu n. 2-3 m etäisyydeltä katsottuna. Sony Centerissä taisi olla jotain pielessä itse signaalissa. Veikollakin oli sama signaali
    jaettuna kaikkiin TV:hin, joten parempaa on kotona luvassa. Makuasia kumman
    kuvaa pitää parempana.

    Uudessa What Hi-Fi:ssä on 50-52:ten testi.
    3 parasta:

    1. Pioneer PDP-LX5090
    2. Sony KDL-52W400
    3. Pana TH-50PZ81B

    Itse taidan kääntyä tuohon KDL-46W4220AEP malliin.

    P
     
  18. Larry Thorne

    Larry Thorne Guest Guest

    Liittynyt:
    02.04.2008
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on telkkari (TH-42pz85) asennettu ja hyvältä näyttää kuva kaikista tulolähteistä. Ainoastaan tietokoneesta tuleva kuva HDMI:n kautta jättää reunat peittoon. Olen kokeillut kaikkia kuvasuhteita telkkarista ja yrittänyt muuttaa tietokoneen näytönohjaimen asetuksia, mutta turhaan. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia tai vinkkejä millä nuo reunat saisi näkyviin?
     
  19. toni1234

    toni1234 Guest Guest

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muuta seuraava:
    Päävalikko -> Asetukset -> Kuvan yliskannaus = Pois Päältä

    Asetukset tallentuu jokaiselle sisääntulolle erikseen joten tuota ei tarvitse säätää joka kerta uudelleen kun vaihtaa kuvanlähdettä... tai no näin ainakin mun tv:ssä ;)
     
  20. Waltteri

    Waltteri Guest Guest

    Liittynyt:
    07.07.2007
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0

    Sonya ja Panasonicia itsekin vertailleena päädyin Panaan. Parempi liiketoisto ja laajempi katselukulma ratkaisivat.