Panasonic PT-AE900

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana void, 02.09.2005.

  1. Hifinen

    Hifinen Guest Guest

    Liittynyt:
    04.11.2004
    Viestejä:
    55
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kerro mitä vaan :hitme: .Kysymys pohjaa siihen, että riippuen sivustosta, Panan perseessä on komponenttiliitäntöjä joko yhdet tai kahdet, halusin vain tietää kumpaa versiota täällä härmässä myydään. Ilmeisesti kuitenkin pyrit tuomaan komiikkaa tähänkin aamuun...

    Itse itseäni opettaen (lienee kaikille muille pässinlihaa?): ae900e -> Euroopan markkinoilla, yhdet kompot, ae900u -> Jenkkilässä, kahdet kompot. Ehkäpä sitten näin...
     
  2. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kun nyt tarkemmin käyn asiaa muistelemaan niin saattaa olla että manuskassa luki että yb pb br voidaan tuoda sisään myös Scartista. tällöin kompoja olisi juurikin 2kpl, en kyllä muista, oli myöhä, olin hieman humalassa ja todella väsynyt remppaamisen jälkeen. saatoin nähdä untakin, voin tarkistaa asian jos muistan tai ehdin. :p
     
  3. KMOK

    KMOK Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    21.06.2002
    Viestejä:
    1 946
    Saadut tykkäykset:
    37
    Mahtaa tulla pitemmässä katselussa niskat kipeäksi, jos kuva on katselupaikan takana? :)

    Olipa taas hauska, tarpeellinen, hyödyllinen ja rakentava kommentti...
     
  4. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Oon menossa tapiolan iltaan ensi viikolla ... pientä korvausta vastaan voin ostaa vaikka kaikki tapiolan tykit kunhan saan ensin tykkiä vastaavan summan omalle tililleni :)
     
  5. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Oon menossa tapiolan iltaan ensi viikolla ... pientä korvausta vastaan voin ostaa vaikka kaikki tapiolan tykit kunhan saan ensin tykkiä vastaavan summan omalle tililleni :)

    edit: niin kyseessä tosiaan on joku kantisilta johon kai kutsuttu aika satunnaisesti jengiä jotka ostaa tapiolan stockalta tavaraa. Kai mulla sattui käymään hyvä arpatuuri kun kutsun sain, sillä kaadettu rahamäärä ei kuitenkaan taida olla kovin paljoa jos kultahammasrannikon asukkaisiin vertaa ... mut en valita, tarkoitus olisi ostaa joululahjat kerralla ja helposti :)
     
  6. Hifinen

    Hifinen Guest Guest

    Liittynyt:
    04.11.2004
    Viestejä:
    55
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osta 20 tykkiä ja myy ne hintaan 1700e/kpl. Omasi saatkin sitten kaupanpäällisiksi ja vaivanpalkkana :thumbsup:
     
  7. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tuossa on ideaa, varmasti saisi myytyä ainakin 10kpl noita helposti tuolla hinnalla, tällöin olisi jo 900e rikkaampi.
     
  8. Cee

    Cee Guest Guest

    Liittynyt:
    24.09.2005
    Viestejä:
    94
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, sama summa mullakin oli kuitissa. (Jumbo)

    Tosin en vielä ole nähnyt livenä kuittia, koska passitin kaverin stockan kantikseksi... :D

    Laitetta ei ollut suoraan hyllyssä, joten pari päivää joutuu vielä odottamaan, kunnes pääsee säätämään....
     
  9. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Loistoidea, stockan excu-kortille saa rajattoman tilin joten mikäs tässä estää :rolleyes:

    Mut sit jos joku ei ostaisikaan niin mulla olisi turhana kasa tykkejä :(
     
  10. Mr.MR

    Mr.MR Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2005
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkohan se juurikin iiriksen sirinä, mikä kuuluu projektorin ollessa valmiustilassa? Ohjelmaa katsellessa ei mulla juurikaan kiinnity huomio mihinkää tykin ääniin, mutta kun kämppä on muuten hiljaisena, niin tuo valmiustilan sirinä saattaa kuulua toiseen päähän olohuonettakin. Sirinä loppuu, jos virran katkaisee takaseinässä olevasta virtakytkimestä. Onko tommoinen sirinä normaalia, vai pitääkö uutukaista lähteä kantamaan takaisin kauppaan?

    Itse muuten ostin laitteeni Itäkeskuksen Stockmanilta hintaan 1799 pari viikkoa sitten. Mun mielestä toikin on ihan järkihinta, vaikkakin olisin voinut siihen alennettuunkin hintaan ostaa, jos olisin tiennyt.

    Itse projektoriin olen ollut tyytyväinen, mutta Playstation vaati ehdottomasti s-video-piuhan entisen videopiuhan tilalle. Digiboxin ja tykin välillä on nyt scart. TV-Kuva on aika ok, mutta tekisi vähän mieli kokeilla parempaa scart-johtoa digiboxin mukana tullee johdon tilalle.

    Ainiin. Tykki pötköttää huoneen takaseinällä sitä varten kiinnitetyllä hyllyllä (mallia Ikea). Samalle hyllylle meni myös tuo uusi tallentava digiboxi. Piuhat tulee neljää Biltemasta ostettua piuhakiskoa pitkin alas sohvan taakse. Tämä malli on tyydyttänyt myös samassa osoitteessa asuvaa sisustuksesta vastaavaa henkilöä. ;)

    Valkokankaan virkaa toimittaa MDF-levy tietokone-lehden ohjeiden mukaan tehtynä. Sävynä H499. Kehykset tukevoittavat levyä huomattavasti.
     
  11. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2

    Kuvanparannusehdotus: Unohda s-video ja hanki PS-laitteelle komponenttikaapeli. Unohda koko scart-liitin, siitä ei saa yhdelläkään nastalla kunnollista kuvaa, koko liittimen olisi voinut jättää keksimättä, ainoa keino on saada scartista kunnollista kuvaa on esim. Topfieldin digiboksi ja siihen itse väsätty johto scartiin josta saa komponenttisignaalin ulos. Eli käytä vain komponenttia/HDMI/DVI/VGA -liitäntöjä niin voit olla tyytyväinen HYVÄÄN kuvaan :thumbsup:
     
  12. ktr

    ktr Guest Guest

    Liittynyt:
    17.06.2003
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vaihdoin muutama päivä sitten ae300:sen ae900:seen. Kuvanlaatu parani kyllä melkoisesti :) Kuva on hyvä varsinkin DVD:llä (Samsung hd850), joka on kytkettynä HDMI:llä. Digiboxilla (Topfield 5100 scart rgb) ero ei ole yhtä suuri entiseen verrattuna.

    Pientä VB:tä on näkyvissä, mutta paljon vähemmän kuitenkin kuin ae300:ssa. Oletteko kokeilleet säätää paneeleja ext-menun kautta löytyvästä "Panel adjust"-kohdasta? Noita säätämällä sain VB:n häviämään lähes täysin...

    Hain täältä+googlella tietoa panan "panel adjustista", mutta en löytänyt oikeastaan mitään. Onko paneelien säätö tullut vasta 900:seen vai onko se ollut mukana jo 700:ssa?
     
  13. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2
    Pistetäänpä tänne jottei tarvitse uutta threadia perustaa. Mitkäs olisi sopivat perusasetukset Harmony x073 ja Panasonic PT-AE900 tykille? Tykki on vielä "pakkauksessaan" joten mitään ei ole säädelty, toimivuus on toki testattu.

    Kannattaisiko laittaa tuo AE100:stä ylimääräiseksi jäänyt Hoya FL-DAY -suodin kiinni uuteenkin tykkiin?

    PS. Miten pääsee EXT-menuun?

    EDIT: Mikä on oikea kuvan korkeus jos leveys on 220cm, voiko luottaa tuohon projector-centralin laskuriin?
     
  14. janila

    janila Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.07.2002
    Viestejä:
    789
    Saadut tykkäykset:
    58
    Toimii hyvin perusasetuksillakin. Se harmaa ei kovin paljoa muuta säätöjä. Suosittelen hankkimaan Digital Video Essentials -levyn säätämistä varten.

    Kannattaa. Vielä parempi jos hommaat tummemman filtterin, vaikkakin kuvakokosi on aika suuri. Itselläni on kuva-alan leveys 174 senttiä ja 81C-filsu voisi olla tummempikin.

    220/16*9=123,75 senttiä.
     
  15. Hirudroid

    Hirudroid Guest Guest

    Liittynyt:
    03.01.2003
    Viestejä:
    1 245
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mistäs löytäisi optimisäädöt tykille?
     
  16. Cee

    Cee Guest Guest

    Liittynyt:
    24.09.2005
    Viestejä:
    94
    Saadut tykkäykset:
    0

    Toi iiriksen ääni on kyllä todella ärsyttävä. Vartin katselun jälkeen otin sen pois päältä, enkä mitään mullistavaa eroa huomannut kuvassa.
    Muutenkin kone voisi olla hiljaisempi.

    Muuten kolmen tunnin käytön jälkeen olen todella tyytyväinen laitteeseen.
    Tykitän kuvan toistaiseksi himan kellertävään ja epätasaiseen seinään ja kuva näyttää siinäkin yllättävän hyvältä. Itseasiassa niin hyvältä, että en pidä kiirettä kankaan hankinnassa.
     
  17. begu

    begu Guest Guest

    Liittynyt:
    26.09.2003
    Viestejä:
    351
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt kyselen entisiä 700:sen omistajia, jotka on vaihtanu 900:seen.
    Eli : pitääkö iris kovempaa ääntä kun 700:ssa ?

    Kauheesti on valiteltu iriksen ääntä, ehkä se johtuu siitä, että se on nopeempi, kuin 700:ssa. Senhän mainostetaan olevan 60 kertaa sekunnissa päivittyvä, mitä en toisaalta ymmärrä, jos siitä aiheutuu häiritsevää meteliä. Ehkäpä käyttäjällä voisi olla valinta hieman hitaampaan irikseen ja samalla hiljaisempaan.

    Mutta onko se ääni liian rasittava, miten paljon pahempi se on 700:seen verrattuna ??
     
  18. Jeje2

    Jeje2 Fubar Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    1 418
    Saadut tykkäykset:
    1
  19. jjames

    jjames Guest Guest

    Liittynyt:
    14.08.2003
    Viestejä:
    134
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jeps, jos jollain ois heittää jotain hyviä säätöjä kehiin, niin kyllä kiinnostusta löytyisi...
     
  20. janila

    janila Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.07.2002
    Viestejä:
    789
    Saadut tykkäykset:
    58
    AE900 on ihan hyvissä säädöissä pakasta vedettynä. Toki sitä voi parantaa paljonkin mutta säädöt riippuvat kuvan koosta, kankaan gainista ja väristä, dvd-soittimesta, mahdollisesta filtteristä, valaistusolosuhteista ja ties mistä. Hommatkaa Digital Video Essentials tai joku muu testilevy jotta saatte optimaaliset säädöt omiin olohuoneisiinne omilla kamoillanne.