Panasonic PT-AE100E/200E/300E/500E/700E/900E lampun kesto?

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana Gimble, 18.09.2003.

1. SamTheMan

SamTheMan Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, mulla posahti lamppu tuossa parisen tuntia sitten Pana AE500:sesta :weep: Tunteja takana n. 690 ja projektoria pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja pölyfiltteri puhdistettu säännöllisesti... Mites muuten on, kärsiikö tykki vahinkoa, jos lamppu kirjaimellisesti posahtaa (melkoisen kovaäänisesti vielä)? Takuu mennyt umpeen heinäkuun lopussa tykillä ja lampulla aikaa sitten. Pitääkö tässä alkaa tilailemaan jo uusi tykki tilalle?

2. SamTheMan

SamTheMan Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, hätäilin taas liian aikaisin... Eihän tuossa ollut mitään lennellyt tykin sisälle, vaan räjähtäneen lampun sirpaleet olivat nätisti "tallessa" lampun koteloinnin sisällä. Varalamppukin on jo tilattu ja ensi viikolla pitäisi saapua :thumbsup: Vaihdoinpa samalla pölysuodattimenkin uuteen.

3. Yogi

Yogi Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Do diin, Pana PT-AE300:ssa on tunteja nyt yli 3000 ja kuva on hyvä edelleen. PT-AE900:n lähti eilen Saksasta - vihdoinkin.

4. SamTheMan

SamTheMan Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, nyt saapui uusi lamppu viissataselle ja sain jopa vaihdettuakin sen :D Toivottavasti kestäisi nyt enemmän kuin sen alle 700 tuntia...

5. dasb00t

dasb00t Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tehkää nopea diagnoosi. 1180h mittarissa 700n lampulla. Low moodissa kuvan kirkkaus muuttuu tasaisin väliajoin. Eilen ensimmäistä kertaa low moodissa kuva "sykki" jaksoissa, oli hetken aikaa kirkas ja taas sykki. Sykkimisellä tarkoitan sitä, että on hetken aikaa tasainen, sitten nopeasti tummuu, kirkastuu, tummuu, kirkastuu. Vähän niikuin ti ti ti ti ti taaaa... ti ti ti ti ti taaaa jne. :)

High modessa kuva on normaali eli ei mitään edellä mainittuja featureja. Onko lamppu menossa?

6. DTSMan

DTSMan Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    3
    Jos olisit lukenut tätä threadia niin huomaisit että tuota pumppausta on tapahtunut muillakin. Itsellä kohta 1700h rikki ja kuva on pumpannut varmaan viimeiset 800h eli kyllä sen pitäisi vielä kestää.

7. dasb00t

dasb00t Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    En mä jaksanut näin jouluaattona, varsinkin kun threadi on pitkä kuin nälkävuosi. :) Miten, auttaakohan tuohon lampun vaihto vai johtuuko se jostain muusta tykin viasta/"ominaisuudesta"?

8. tkorho

tkorho Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Söörtsaamalla olisi löytynyt: lamppu high modelle ja dynamic iris off ja katsot vähän aikaa (~10min) ja pitäisi olla taas jonkin aikaa ok. Voit siis laittaa "normaalit" asetukset takaisin. Minun Panassa on pientä vilkuntaa, näkyy lähinnä desktopissa mutta se on melko varmasti vain dynamic iris kun vatkaa.

9. DTS

DTS Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    UPDATE: ae900:lla 250h takana:naminami:

10. savoc

savoc The Alien Mindbender Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    9
    Niinpä, täällä yksi tykki saanut osumaa niin että yhden kulman saumat revenneet. Tykki toimii toistaiseksi vielä. Toisestä taas joku hukannut kuvapiuhan jollekin asiakkaalle. Eikä näitä turhia jäähdytellä, kun powerpointtiesitys on ohi niin tykki tungetaan heti kiireellä salkkuun. Ihme kun lamput poksahtelee :rolleyes:

11. Flotter

Flotter Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Näinhän se menee. Mä taisin tuolla edellä jossain postissa mainostaa, että mulla ei tuo kikka toiminut, mutta toimihan se, kun malttoi tarpeeksi kauan pitää high-moodissa. Ja tuo hommahan nollautuu, jos tykistä laittaa kokonaan virran pois. Siis ainakin mulla. Mutta sitten taas sama homma uudelleen, niin kyllä se siitä.

Mulla on kanssa välkkynyt 700 h:sta asti ja nyt mittarissa melkein 1500 h.

12. fDiamond

fDiamond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko tuosta iriksen käytöstä jotain oikeeta faktaa, että vaikuttaako se lampun ikään?

13. jjokivuo

jjokivuo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    AE300:ssa n 1700h, pääosin low moodissa on menny ja vielä toimii hyvin. Tuossa välillä lamppu vilkkui low moodissa aika pitkään, nyt tuntuu että ei vilku enää. LCD paneeli lienee pölyttynyt kun on oikeassa alalaidassa kuvassa näkyvää "likaisuutta" eli hieman punertaa silleen likaisen epätasaisesti.. ilma filtterin olen kyllä puhdistellut n 100-150h välein.

14. masterson

masterson Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    26
    mulla on ae300nen ja pikkasen päälle 2300 tuntia mittarissa, ja viekin tulee pällisteltyä hyvää kuvanlaatua. joskus vähän vilkuttelee mutta viimeaikoina sitäkään ei oo näkyny. vasen yläkulma on hieman kellastunut tämä ilmeni jo ennen tuhatta tuntia, ja näkyy vaan ihan valkosessa ja sinisessä taivaassa. kerran olen käyttänyt puhdistuksessa kaukomarkkinoilla. sen voin sanoa että mitään halpaa se ei oo. mulla makso vaan 50€ kun sain puoleen hintaan kun tykki oli ollu niin vähän aikaa. tai niin ne ainakin sano.

15. Flotter

Flotter Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Mä kyselin samaa asiaa Tampereen Digi Servicestä ja puhuivat mulle kyllä just tosta 50 eurosta putsaamisen yhteydessä. Linssin sisälle ainakin mulle on tupannut pölyä kerääntymään. Tiedä sitten vaikuttaako kuvanlaatuun. Paneeleissa pari pientä palloa, joita on harmaalla kankaalla aika vaikea huomata.

16. Yogi

Yogi Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko 900:ssa sama lamppu kuin 700:ssa? Näin jossain Lontoon murteella kirjoitetussa artikkelissa että näin olisi, joitakin rakennedetaljeja lukuunottamatta.

17. jiive

jiive Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Meikäläisen "satasessa" sitten paukahti lamppu n. 320h kohdalla.
    Eikä tää mene sen lastentaudin piikkin, tykki oli käyny huollossa missä se oli rokottettu juuri tuota varten. Mitään ilmeistä syytä tähän lyhyeen elinikään ei näyttäisi olevan, ainoa mitä mieleen tulee on että edellinen omistaja olisi jotenkin nollannut tuntimittarin, mutta enpä sitä usko.
    Vai olisiko ilmanvaihto vaikuttanut asiaan? Tykki roikkui katosta DIY-telineessään n. 20 cm päässä seinästä. Tuskin vaikutusta, ainakaan niin merkittävästi...

Jos jollain lamppuja sopuhintaan kaapissa niin ota ihmeessä yhteyttä, alkaa tuo 14" matka-tv lievästi sanottuna hapettamaan...

18. tkorho

tkorho Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Jiive: ainakin AE700:ssa on laskureissa (service-menussa) useita laskureita mm. lampun eri tilojen käytöstä ja kokonaisaikalaskuri jota ei pysty nollaamaan. Katso sieltä mitä se tarjoaa?

19. jjokivuo

jjokivuo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Päivitystä/offtopic:
    Punerrus oli pölyä polarisaatio suotimissa, putsasin, nyt kuva on "uuttavastaava" :)

20. jiive

jiive Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

Hmm.. mitenköhän tuo mahtaa ilman lammpua onnistua?