Panasonic DMP-BD35 ja DMP-BD55

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana Tuike, 28.08.2008.

  1. terpaa

    terpaa Guest Guest

    Liittynyt:
    27.07.2005
    Viestejä:
    208
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mä sain optoman hd80:n toimimaan 1080p24 tilassa tän ohjeen mukaan.
    http://www.livingcinema.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=744

    Tuolta tolla powerstrip ohjelman ohjeen mukaan(eli viestiketjun toinen viesti. Löytyy linkki ohjelmaan ja toi tiedosto mitä käytetään päivitykseen). Helppo homma oli. Noin vartti meni ku latailin powerstripin koneelle ja tein ton ohjeen mukaan. Nyt 1080p24 tunnistuu kaikkien laitteiden kanssa.
     
  2. cara

    cara Guest Guest

    Liittynyt:
    20.08.2005
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0
    Piti eilen alkaa katsomaan UK:sta tilattua Rendition BR leffaa. Jäi katsomatta. Leffa nimittäin nykii jatkuvasti. Hieman kuin hitaimmalla pikakelauksella katsoisi leffaa. Tuota ei tule esiin valikkoanimaatiossa, eikä muussakaan, playn painamisen jälkeen ongelma kuitenkin alkaa. Onko kenellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa? Toistaiseksi ensimmäinen leffa, jonka kohdalla on tullut ongelmaa. Tosin vasta ~15-20 tullut soittimella katsottua. Kuva tulee Sonyn hw10:sta. 24p asetus käytössä ja näkyy tunnistuvan kyllä Sonyssakin.
     
  3. Tuike

    Tuike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.05.2004
    Viestejä:
    684
    Saadut tykkäykset:
    12
    Nyt olen päässyt vertaamaan BD55:ttä PS3:seen!

    Olen kokeillut dvd:itä, niin yksi mikä pistää silmään on se, miten soittimet toistavat tummia sävyjä. Minulla on yksi jäätanssi dvd-r, telkkarista tullut jossa on tosi rupinen kuva. PS3:lla kun katsoo niin taustalla on syvän tummansininen tausta, Pleikkarin yrittäessä parhaansa mukaan siloitella ryppyjä. BD55:llä tausta on taas piirretty pikimustaksi. Tumman pään alueet toistuvat dvd:llä usein rumasti, BD55:lla tätä on yritetty kompensoida värittämällä tummat alueet kokonaan mustaksi. Tässä saattaa tulla pulmia, jos kohtauksessa on joku tumma esine, joka pitäisi nähdä, mutta BD55 värittää sen mustaksi niin sitä ei näykkään. Se on varmaan makuasia kummasta tyylistä pitää, mutta ei mielestäni Pansun tarvi hävetä kuvaansa PS3:een nähden. Ihan hyviä ovat molemmat.
     
  4. kaitsu66

    kaitsu66 Guest Guest

    Liittynyt:
    01.04.2006
    Viestejä:
    285
    Saadut tykkäykset:
    0
    Säädäppä pansusta vähän gammasäätöä niin rupeaa näkymään ne tummat kohdat:thumbsup:
     
  5. tapsas

    tapsas Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    2 169
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko firmware päivitetty? Tuossa ensimmäisessä euro-firmwaressa taisi olla joku nykimisongelma ainakin yhdessä leffassa, ehkä sama asia?
     
  6. tapsas

    tapsas Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    2 169
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, Panasonic tykkää näistä "kuvamoodeista", sekä soittimissa että tykeissä riittää erilaisia moodeja. Kun puhtainta kuvaa etsii niin niitä kannattaa kokeilla ja kytkeä liikoja asioita pois päältä display-valikoista tai vastaavasti jos kaipaa prosessointia kuvalle niin sieltä löytyy monenlaista optiota.
     
  7. lukkari

    lukkari Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2004
    Viestejä:
    68
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tarkoitus olisi hankkia BD35 lähinnä sen takia, että sen saa dvd-puolella multiregion -soittimeksi, kun noita R1 levyjä on kertynyt aikamoinen läjä.
    Vahvistimeni on Yamaha RX-V800, jossa ei ole HDMI -tai muitakaan hienouksia. Topfield näkyy HDMI:n kautta, mutta sen voisi vaihtaa komponentiksi. Panan manuaali ei suosittele yli viiden metrin HDMI-piuhaa, omani on 10 metriä, mahtaako tuosta tulla ongelma? Jos kuitenkin kytken Panan komponentilla, heikkeneekö kuva merkittävästi HDMI-kuvaan verrattuna?
    Vahvistimessani on 6ch input -liitännät, nämä ilmeisesti olisi tarkoitus liittäää panaan, jos kyseessä olisi BD55 -versio, jossa vastaavat liitännät löytyvät?
     
  8. SamSon

    SamSon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla BD35 ja 10m HDMI-piuha tykille ja hyvin pelittää. Tosin tuo 10m piuha lähtee vahvistimesta, ja BD35 ja vahvistin ovat yhteydessä 1m HDMI:llä. Riippuu tietenkin kaapelin laadusta, toimiiko vai ei, mutta sinänsä mitan ei pitäisi olla esteenä. Ja ainahan on olemassa ekvalisaattoreita, jolla voit korjata kaapelin aiheuttaman virheen siirrettävässä signaalissa. Nämä ei muistaakseni taida mahdottoman hintaisia olla, jos pitkä kaapeliveto on pakko tehdä.

    BD35:stä ei tosiaan noita analogisia lähtöjä löydy, joten jos ja kun niitä tarvitset HD-ääniä varten, joudut hommaamaan BD55:n, jonka analogiset lähdöt liität juuri tuohon 6ch inputtiin.
     
  9. lukkari

    lukkari Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2004
    Viestejä:
    68
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla oli nykyistä H/K:ta ennen panan dvd ja sille kelpasi hyvin halppis 10 metrin HDMI. Vahvistimessa ei ole HDMI-liitäntää, joten joutuisin kiskomaan välikaton sisälle toisen HDMI-piuhan, ei oikein nappaisi, joten taidan tyytyä komponenttiin.
     
  10. SamSon

    SamSon Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.06.2005
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tai sitten hommaat (toimivan) 2->1 HDMI-jakajan
     
  11. tapsas

    tapsas Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    2 169
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uusi firmware julkaistu tänään.

    Stability of decoding for HD audio, etc.

    Edit: Jenkki-DMP-BD55 päivitetty netin yli versioon 1.7. Download-vaihe kesti kauan, serverit varmaan kuormalla... yli puoli tuntia varmaan ainakin.
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2009
  12. Tuike

    Tuike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.05.2004
    Viestejä:
    684
    Saadut tykkäykset:
    12
    Euromalli päivittyi 1.3 versioon.
     
  13. Bran

    Bran Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.03.2004
    Viestejä:
    87
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään huomasin ärsyttävän piirteen tässä BD55:ssa.

    Koska minulla on hitain mahdollinen adsl nettiyhteys ja kokeiltuani BD-live toimintoa, huomasin ettei nettinopeus riitä. Laitoin BD-live nettiyhteys eston päälle setupista. Mutta kuinka ollakaan, valkokankaalle rupesi tulemaan herjoja siitä, ettei nettiyhteys ole sallittu. Ja minä olin siis aloittamassa katsomaan elokuvaa (Hellboy golden army).

    Kovin kauan en viitsinyt katsella herjoja elokuvan lomassa vaan nykäisin nettipiuhan irti.

    Eihän se nyt tälläistä saa olla, että BD levyt alkavat herjaamaan jos eivät pääse nettiin.

    Pah. Vika ei ehkä ole soittimessa, vaan levyssä, mutta kuitenkin tyhmää.
     
  14. Mätisäkki

    Mätisäkki Guest Guest

    Liittynyt:
    06.03.2009
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla oli Sony BDP-S350 ja Panasonic DMP-BD35 kotona testissä ja ei voi tajuta miksi Panasonicin DVD toistoa joku voi kehua.Muuten kyllä pansu oli ihan kelpo peli mutta sony jäi taloon koska pansun DVD toisto oli syvältä.
     
  15. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
    Viimeksi muokattu: 31.03.2009
  16. freewheeler62@m

    freewheeler62@m Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.09.2004
    Viestejä:
    615
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hain Pioneer BDP-LX71 Blu-Raysoittimen kotiin testattavaksi ja siinä on aivan ällistyttävän hyvä kuva. Verrattuna Samsung BD-P1500:n kuva on tarkempi ja värit ovat syvemmät. Liiketoistokin on sujuvaa.

    Onko joku verrannut Panan 35:n ja Pinohiiren kuvaa keskenään?

    CNEtin arvostelussa todettiin näin: "If money is no object, and you already have a Pioneer TV, you should buy one. If you're in recession mode, perhaps a Panasonic DMP-BD35 might be more suitable."

    Eli onko Pansu 35:n kuva samaa tasoa kuin tuon kalliin Pioneerin?
     
  17. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
  18. neko

    neko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    2
  19. phelin

    phelin Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3
    DMP-BD35 vetelee vissiin viimeisiään kauppojen hyllyillä. Veikon koneella on tarjous hintaan 229 euroa, mutta eihän niitä tietenkään ollut Helsingin liikkeissä. Kävin sitten Kampin Anttilassa, josta sain viimeisen varastokappaleen 199 eurolla. Vajaa kuukausi takaperin myin PS3:n pois ja tämä tuli nyt korvaamaan pleikkarin.

    Mainiolta laitteelta vaikuttaa kaikin puolin, vaikka hieman äänekkäästi pyörittelee levyjä tietyissä kohdin. Mutta muuten selkesti PS3:sta hiljaisempi, eikä merkittävästi hitaampi BD-käytössä. DVD-kuva on vähintään yhtä hyvä kuin PS3:n, mielestäni jopa parempi, mutta 4:3-suhteella harmaat sivupalkit häiritsevät kyllä yllättävän paljon.

    Kun soittimen sai vielä DVD:n osalta aluevapaaksi tässäkin ketjussa linkatuilla ohjeilla, niin olen kyllä erittäin tyytyväinen vempaimeen.
     
  20. Tuike

    Tuike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.05.2004
    Viestejä:
    684
    Saadut tykkäykset:
    12
    Vuoden ensimmäisellä puoliskolla näihin tuli melkein kuukauden välin päivityksiä, mutta nyt heinäkuun jälkeen ei ole enää tullut. Näistä on ilmeisesti tullut täydellisiä niin ei tarvita enää päivityksiä. En ole kyllä huomannut tässä bd55:ssa mitään vikaa ja olen monta kertaa päivittänyt tämän mutta en koskaan huomannut mitään eroa ennen päivitystä ja päivityksen jälkeen.