Panasonic 15G plasmat (2012)

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana M1gu, 13.01.2012.

  1. Anathor

    Anathor Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.12.2009
    Viestejä:
    939
    Saadut tykkäykset:
    58
    Jeps.
    Laitan ne asetukset kuten täällä jotka jo täällä pariin kertaan mainittiin ja taidan katsoa THX Cinema / THX Bright Roomeilla sitten...
    Lisään tähän viestiin myöhemmin kommentteja editillä, kunhan saan asiat hoidettua ja testattua hieman miltä näyttää...

    EDIT:
    On muuten hieno kuva, testailin bluray:tä, dvd:tä sekä tv-lähetyksiä.
    Kuva virheetön eikä ole bandingia ym. ollenkaan havaittavissa.
     
    Viimeksi muokattu: 04.02.2013
  2. maker33

    maker33 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.12.2012
    Viestejä:
    91
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kytketkö TV:n johonkin kotiteatterilaitteeseen? Jos kytket, niin kerrotko miten saat audio paluukanavan ( ARC ) pelaamaan...minä en ole saanut :mad: .
     
  3. maker33

    maker33 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.12.2012
    Viestejä:
    91
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä jouduin muuten laittamaan tuon 16:9 yliskannauksen takaisin päälle. Eilen TV1 ja 2 kanavilla tulleessa ohjelmassa ruudun alareunassa oli noin 0,5cm korkuinen kaistale jossa oli ihme värinää...poistui kun laitoin tuon yliskannauksen takaisin päälle.
     
  4. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Löysitkö Maranzista kyseistä asetusta? Luultavasti se pitää kytkeä aktiiviseksi.
    Telkusta Viera Connect pitää ainakin olla aktiivisena.
     
  5. Anathor

    Anathor Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.12.2009
    Viestejä:
    939
    Saadut tykkäykset:
    58
    Mulla on erillinen kotiteatterin, sen kautta tulee dvd/PS3-äänet.
     
  6. Amboss

    Amboss Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2011
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joko löyty HDMI-control? Eli setupista näin: VIDEO -> HDMI Setup -> HDMI-control (On)
     
  7. maker33

    maker33 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.12.2012
    Viestejä:
    91
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällä hetkellä olen melko vakuuttunut että Marantzin asetukset on kunnossa...ongelma taitaa olla noissa Panasonicin asetuksissa.Tuota lähinnä ihmettelen, että Viera Tools namikkaa kun painaa, sieltä tulee ensimmäisenä Viera LInk, sen jälkeen pitäisi olla eri vaihtoehtoja, mm kotiteatteri...minulla tuolla Viera Link asetuksissa ei näy kuin Viera Link ohjaus > soitin ( tarkoittaa Blu-ray soitinta )? Miten ne muut saa näkyviin?
     
  8. maker33

    maker33 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.12.2012
    Viestejä:
    91
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä setupista? Väännätkö rautalangasta...mikä nappi kaukosäätimessä? HDMI-Controlia kun ei tunnu löytyvän "kirveelläkään" :OI . Miten tää voi olla näin vaikeeta...kaikki valikot kahlattu moneen kertaan?
     
  9. maker33

    maker33 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.12.2012
    Viestejä:
    91
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kokeileppa myös saatko TV:n äänet tulemaan kotitetterin kautta.
     
  10. Amboss

    Amboss Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2011
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vahvistimen kaukkarista painat SETUP -> VIDEO -> HDMI SETUP kohdalta löytyy HDMI Control.
     
  11. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    ST50 telkussa (en tiedä onko VT-mallissa samalla tavalla):
    "Menu-painike"-->Asetukset --> Link-asetukset
    Sieltä Viera Link päälle, virranhallinta yms. asetukset tarpeen mukaan päälle.

    Amboss jo ohjeistikin Maranzin suhteen.

    Jos ei näillä toimi, niin kokeile sitten sitä toista HDMI-kaapelia joka on ainakin v.1.4 (ARC tuki tuli HDMI v.1.4:sen myötä)
     
  12. maker33

    maker33 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.12.2012
    Viestejä:
    91
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oli sittenkin kiinni juuri tuosta Maranzin asetuksesta, eli HDMI Control ei ollut päällä! Kiitos Amboss ja kaikki muutkin jotka urhoollisesti avustitte "miestä mäessä" :thumbsup: .

    Nyt toimii hienosti...jopa niin että äänen volumea voi säätää kummalla hyvänsä...TV:n tai vahvarin kakella. Kyllä TV:n äänimaailmakin sai ihan uuden ulottuvuuden kun nyt voi kuunnella Genejen kautta.
     
  13. maker33

    maker33 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.12.2012
    Viestejä:
    91
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep...homma selvisi...kaapelit oli ihan kunnolliset, eli ARC tuki niissä toimii. Nyt myös Panassa Viera Linkin alle tupsahti TV/kotiteatteri vaihtoehdot kun Marantzista kävi laittamassa tuon HDMI Controlin päälle...hyvä niin.

    No...eipä tässä kaikki ;) . Vielä kun joku viitsisi neuvoa, miten tallentava digiboxi ( Maximum ) kannattaisi liittää tähän systeemiin? Antennikaapeli digiboxin kautta telkkaan, mutta miten HDMI kaapeli. Viedäänkö se myös vahvarin kautta, vai mieluimmin suoraan telkkaan?
     
  14. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Omassa Pioneerissa en ole saanut äänen läpivientiä toimimaan standby tilassa vaikka sen pitäisi toimia (PS3 tai digiboksi) eikä Wbox HD tue HDMI Controllia, niin olen kytkenyt Wbox HD digiboksin suoraan telkkuun. TV:n kun avaa, niin aukeaa TV:n oma viritin ja kun digiboksin kytkee päälle kytkeytyy telkkuun automaattisesti oikea tulo ja myös vahvistin kytkeytyy päälle oikealle tulolle. Mun mielestä on toiminut näin ihan hyvin.

    Ps. Nyt alkaa olla jo uudessa ST50 paneelissa kuvanpalamiset sitä luokkaa että otin yhteyttä myyjään ja ehdotin kaupan purkua, lupasivat tiedustella asiaa maahantuojalta. Eivät ne vielä niin pahoja ole kuin edellisessä paneelissa mutta pahenevat koko ajan eivätkä näytä pyyhkiytyvän pois.
     
  15. OTJ

    OTJ Guest Guest

    Liittynyt:
    22.11.2000
    Viestejä:
    485
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten nopeasti nuo mahdolliset palamisongelmat alkaa näkymään? Oma 50ST50 on nyt ollut käytössä parisen viikkoa, on pelailtu pelejä, joissa staattisia kuvia ja katseltu foxia ym. En ole varsinaista sisäänajoa tehnyt, niitä slaideja olen ajellut muutaman kymmentä tuntia. Mitään jäännöskuvaa en ole vielä onnistunut saamaan aikaan, olen testikuvia ja vierityspalkkia ajellut niiden näkemiseksi.
     
  16. Sherukka

    Sherukka Käyttäjä

    Liittynyt:
    17.05.2005
    Viestejä:
    1 063
    Saadut tykkäykset:
    0
    Johtuukohan Maken kalibroinnista (eihän tämä saisi olla näin) vai siitä että elektroniikassa vikaa jolloin panelin vaihto ei auta? Jossain ST50 valmistuserässä oli tyyppiongelmana sähköt, johon löytyy nykyään huollosta kyllä fiksi. En löydä tähän hätään linkkiä asiaan mutta muistelisin että aiheutti telkkarin sammumisia.
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2013
  17. Alex70

    Alex70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.08.2012
    Viestejä:
    200
    Saadut tykkäykset:
    0
    Katselen melko paljon PS3 kautta erilaisia tv-sarjoja ja DVD+Bluray leffoja. Minulla tuli noin 3-4 viikon jälkeen PS3 "pause" eli II kuvake vasempaan alalaitaan. Nyt olen lopettanut sen käytön ja sammutan joko tv-ruudun jos pause päällä, tai sammutan stop näppäimellä PS3 ohjelman. Ajanut pixel flipperiä joka kyllä on haalistanut sitä palamista, mutta siellä se kuvake näkyy edelleen. Pitää kai viikonloppuna kokeilla ajaa vielä parin yön yli.
    Vastaus siis 3-4 sisällä tässä yksilössä.
    Foxiakin katselen aika paljon ja yllättäen sen logo ei ole jättänyt minulla mitään jälkeä.
     
  18. OTJ

    OTJ Guest Guest

    Liittynyt:
    22.11.2000
    Viestejä:
    485
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko Alex70 sinulla 50" versio? Jos on isompi, voisiko olla niin, että isommat versiot on herkempiä kiinnipalamiselle.
     
  19. Anathor

    Anathor Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.12.2009
    Viestejä:
    939
    Saadut tykkäykset:
    58
    Mutta, miten on semmoinen mielikuva itselläni että enemmän noita ongelmia (ainakin banding) on ilmennyt 50" kuin 55" telkuissa.
    Vai onko se jopa niin että ST mallistossa pikkasen herkempi palamaan kiinni kuin VT?
    Toisaalta ST-malleja on myyty enemmän kuin kalliimpaa VT:tä joten sekin voisi ositttain selittää ilmiön yleisyyttä tietyllä mallilla.

    Kovin taitaa tuo kiinnipalaminen olla erityisen huonoa tuuria, kun taas toisaalta niin monella ei ole mainittuja ongelmia ollenkaan.
    Itse yritän kyllä varoa kirkkaita kanavalogoja ja esim. PS3:sta käytettäessä en jätä mitään bd/dvd-levyjä pauselle ollenkaan.
     
  20. Alex70

    Alex70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.08.2012
    Viestejä:
    200
    Saadut tykkäykset:
    0
    50st50 seinällä köllöttää. Isopi olisi saanut olla mutta nivelletty Vogelsin teline ei painavampaa kestä, ainakaan ohjeen mukaan.
    On muuten hyvä teline, http://www.tv-telineet.fi/vogels-seinateline-thin-345-turn-tilt-wall-mount-3255-p-847.html
    Telkkari on minulla noin 40 senttiä irti seinästä ja se tekee ison eron kun katselee telkkaria.
    Sekä etäisyyden pienenemisen syystä että myöskin tv-ruutuu "leijuu" itsekseen pimeässä huoneessa. Suosittelen.