Äh, V20 ja V20, eli sekaisin menee. Saisi olla hieman enemmän eroa mallinimissä. Joka tapauksessa tuo plasmamalliston V20 ei myöskään ole 3D.
Täh? Siis V20 on sekä plasma että led-lcd. Ei tuossa viestissä ollut edes typoa, mikäli siihen viittaat hymiöilläsi: LED-V20 Plasma-V20
Eikun joo... Olin huomaavinani linkistäsi, että siinä puhuttiin VT20:stä ja V20:stä ja että olisit itse unohtanut tuon T:n pois äskeisestä. Siellä kuitenkin tosiaan oli mukana nuo V20 -LCD:t. Pahoittelen aiheetonta moitetta!
MItähän tuosta nyt sanois, kun on eka lätty mikä mulla on ollut. Kuvasta sai mun mielestä kohtuullisen helposti luonnollisen näköisen, kiitos THX:n. Moodiksi se ja kuvasta tuli miellyttävä kertaheitolla. Dynaaminen - moodi antaa paljon LEDi-TV:mäisemmän kuva, eli ylikirkkaan ja yliterävän - ainakin SDTV:lle. Kontrasti on mun silmään todella hyvä ja liiketoisto myös. Mutta kuten sanottua, vertailukohdat ovat kavereilla olevat lätyt + mitä liikkeissä on katsellut. HD-kuva videokameralta ja läppärin blu-raylta hivelee silmää Noi verkkojutskatkin tuli testattua, eli kuvat Picasasta ja videot juutuubista / eurosportilta on ihan jees-ominaisuuksia (varsinkin, kun mulla on aika paljon kuvia Picasassa... taitaa siis perinteiset valokuva-albumit siirtyä sinne, koska ny niitä voi vaivattomasti näyttää mm. vieraille töllöstä) mutta ei mitään välttämättömyyksiä teeveessä. Mä oon kyllä tosi tyytyväinen hankintaani.
On mullekin tulossa sitten G20, V20 siirtyi toukokuulle eikä pinna millään veny sinne asti. Miltäs musta näyttää tavallisen ihmisen silmissä, jotkut arvostelijat kun ovat parempaa halunneet? Meikäläinenkään ei ole yhtään plasmaa vielä nähnyt oikeassa elämässä, vain kaupan hyllyllä.
varmaan vanhempaa/halvempaa mallia mutta: mikäs malli tällainen TX-P50U10E ja löytyykö säätöjä? kamu osti ja lupasin jeesata asetusten kanssa, ei vaan löydy tolla malilla yhtään osumaa?
Panasonic VIERA TX-P42G20B http://www.panasonic.co.uk/html/en_...DP+TVs/TX-P42G20B/Overview/3569557/index.html Brittien G20: T2- ja S2-vastaanottimet. On jo kaupoissa. Pitänee tutkia kuinka pelaisi Suomessa. Ei ole Panasonicin nettisivulla vielä manuaalia.
Tää on varmaan yks erikoisimmista kuvista minkä oon ottanut, mutta tuossa on siis esitettynä täysin musta jpg töllön kuvankatseluohjelmalla pimeässä huoneessa katseltuna ja digipokkarilla ikuistettuna. Juu ei näy mitään paitsi panasonicin merkkiledi ja sen heijastus jalustasta... Kuinkahan tuollaista pitäis kuvata, että siitä sais jotain järjellistä infoa esim mahdollisista valovuodoista? Ei toi tunnu kovasti vuotavan...
HDTVtest.co.uk on saanut valmiiksi Panasonic G20-arvostelun. http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm Selkeästi THX ei ole oikotie autuuteen, vaikka antaakin ideaa paneelin kyvyistä. G20 käyttää Panasonicin perinteistä plasma ohjausta, jolloin musta nousee huomattavasti korkeammaksi kuin KURO tyyppisessä ohjauksessa.
Mikäköhän siinä on että mikään telkkari ei ikinä kelpaa aina tuntuu olevan joku pielessä osalla porukasta, en tiedä onko näiden kavereiden silmissä jotain vikaa, kun siinä missä normaali käyttäjä ei nää mitään vikaa kuvassa näkee tämmönen super hifisteliä päänsärkyä aiheuttavaa valovuotoa ja jos jonkinmoista välkkymistä ja telkustakin kuuluu häiritsevä surina. telkku oli joku perus 40-42 lcd Tämmösiä käyttäjiä olen tavannut, ja samaa ruutua katsoessa itse huomannut mitään häiritsevää kun toinen taas löysy nuo kaikki kolme. Tällä nyt vaan tarkoitan sitä että huomaakohan tuota lomituksen poiston epätoimintaa tälläinen normaali silmä? en edes tiedä mikä on lomituksenpoisto....
Panasonicin missaamista 3:2 ja 2:2 cadenceista saa nopeasti kuvan täältä: http://www.hqv.com/index.cfm?page=tech.cadence
Huh, 0,02 cd/m2.. V-sarjalaiset saattaa sittenkin päästä Pioneerin paikkeille. Onkohan noissa kovia heittoja mustan tasossa, kun toisessa testissä oli tuplaten huonompi.
Varmaankin riippuu millä anturilla ja asetuksilla arvo on mitattu. Veikkaisin V-sarjan vastaavan lukeman olevan ~10 kertaa pienempi. Lisäksi V-sarjassa ei pitäisi esiintyä mustan pumppaamista.
Itse veikkaan, että V-sarja pääsee johonki 0,01cd/m2 lukemaan joka sitten ajan myötä nousee kolminkertaiseksi. Eli Panasonic Kuroja nähdään vasta ensi vuonna.
Tuosta jäi yksi nolla pois... Usein kirkkaudensäädön pienikin ero vaikuttaa merkittävästi mustan tasoon. Yksilöerojen suuurutta en osaa arvioida, mutta pyöristykset huomioiden sekin saattaa vaikuttaa ilmoitettuihin mittaustuloksiin (0.024 -> 0.02 / 0.025 -> 0.03). Mittareissakin on eroja, kuten niiden käyttäjissäkin. Joka tapauksessa, niihin toistaiseksi parhaisiin, eli 9G Pioneer KURO -plasmoihin on ainakin G20:sta vielä pitkä matka. Saas nähdä, että kykeneekö V20 ja/tai VT20 moiseen suoritukseen. Tämän hetken tilanne, kun pelkästään HDTVTest:n mittauksiin turvaudutaan: - Pioneer PDP-LX5090: 0.0031 cd/m2 (9G KURO:n ensimmäinen versio) - Panasonic TX-P42G20: 0.02 cd/m2 (13G) - Pioneer PDP-4280XD: 0.03 cd/m2 (8G KURO) - Panasonic TX-P42G10: 0.03 cd/m2 (12G) - Panasonic TX-P42V10: 0.04 cd/m2 (12G. Out of the box: 0.03 cd/m2) - Samsung UE40B8000: 0.05 cd/m2 (LCD. CE-himmennyksellä fuskaamalla 0.01 cd/m2) - Panasonic TH-42PX80: 0.05 cd/m2 (11G, HD Ready) - Sony KDL-40Z5500: 0.06 cd/m2 (LCD, testattu 7.11.2009) - Panasonic TH-42PZ70: 0.06 cd/m2 (10G) - Panasonic TH-42PX70: 0.08 cd/m2 (10G, HD Ready) - Philips 32PFL8404H: 0.09 cd/m2 (LCD, testattu 5.1.2010) LCD-televisioissa on joskus pilveilyä (clouding). Näitä muuta ruutua selvästi vaaleampia valoläiskiä ei noissa mittauksissa varmastikaan koskaan huomioida (testiyksilöt kun lienevät yleensä huolella valittuja, tarkastettuja ja esikatseltuja). PS. Vielä ei ole vaihtokuumetta. Mutta vertailun vuoksi ja tulevaisuutta silmälläpitäen, mikäköhän mahtaa olla oman Sony KDL-46X4500:n (tai USA-versio Sony XBR8:n) vertailukelpoinen mustan taso, vai onko moiseen edes olemassa jotain ANSI-testiä tms.? Täysin kokomustalla testikuvalla X4500 saattaa olla jopa 9G Kuro-tasoa (kenties parempikin?), mutta heti kun ruudulla vaaditaan kirkkaitakin kohtia, nousee mustan taso silminnähden heikommalle tasolle, kuvasta toki riippuen (syy: taustavalon on oltava kirkkaammalla + tasoitus, jottei mustan taso näytä "ruudulliselta"). Kuroissahan näin ei kait koskaan käy, eli niiden mustan taso ei ilmeisestikään lainkaan elä kuvasignaalin kirkkauden mukana. Hifimaailma mittasi, tosin ilman aina käyttämääni Local Dimming-toimintoa, X4500:n mustan tasoksi parhaimmillaan 0.046 cd/m2. Säädöistä en tarkemmin tiedä (jos kirkkaus on pykälänkin yli 50/100, alkaa mustan taso nopeasti heikentyä, taustavalon asento taas ei tunnu juurikaan vaikuttavan). Silmämääräisesti arvioiden X4500:n mustan taso on huonoimmillaankin pykälän tai pari edellä aiempaa Pansun plasmaani (PX70: 0.08 cd/m2), eli ilmeisesti linjassa Hifimaailman mittauksen kanssa. Toki eroa on kaikessa muussakin, nyt vain takerrun vain mustan tasoon. Kokomustalla ruudulla ero mm. pansun PX70:een on suorastaan tähtitieteellisen suuri. Mutta kaikkein vaativimmissa hämäräkohtauksissa kenties jo 12G pansut veisivät Sony X4500:sta voiton? Ainakin jos vain mustan tasosta ja tummista sävyitä puhutaan. Kunnes sitten vuoden tai parin päästä Sony onkin taas kaikissa tilanteissa parempi, koska sen mustan taso pysynee ennallaan... Vielä vertailun vuoksi, em. pansun kanssa samanikäisessä Sony KDL-40D3000:ssa oli silminnähden todella paljon PX70:ää vaaleampi musta, mitattuja lukemia en tiedä. Eli LCD:issa on tapahtunut huima kehitys etenkin mustan tasossa, pl. pilveilyt sun muut ikävyydet. PPS. Mitenköhän lineaarisesti nuo cd/m2 -lukemat menevät, siis koetun näköaistimuksen kannalta? Eli täysin lineaarisestiko, vaiko niin kuin äänessä, jossa siis 16 Hz -> 32 Hz nousu on tasan yhden oktaavin verran, aivan kuten on myös 220 Hz -> 440 Hz. Eli kuuloaistimme mukaan noiden ero tuntuu siis tismalleen yhtä suurelta erolta (= sama määrä nuotteja), vaikka puhtaasti hertseinä tarkasteltuna noiden erot ovatkin 16 Hz ja 220 Hz. Vaiko monimutkaisemmin (vrt. kuulokynnys eritaajuisilla äänillä[1]).
Ymmärtääkseni kontrastin pitää nousta huomattavasti, jotta erot olisivat havaittavissa. Vielä lisäksi kuva havainnollistamaan tilannetta:
Stopeista puheen ollen, ihmissilmän staattinen kontrastisuhde on ~6,5 stoppia (n. 100:1) ja dynaaminen pyöreästi 20 stoppia (hyvin pitkän valoisuuteen totuttelun jälkeen). 35mm filmi kykenee tyypillisesti 12-13 stoppiin.
HDGURU on kirjoittanut muutaman sanan VT20-mallista. http://hdguru.com/panasonic-tc-p50vt20-3d-hdtv-hd-guru-exclusive-first-review/1391/ Mittauksiin perustuen musta(0.014) on vain hitusen parempi kuin G20-mallissa(0.02), toki ihan asiallinen jos se ei siitä lähde enää nousemaan. Nähtäväksi jää poikkeaako V20 VT20-mallista kontrastin suhteen.